Zelfs gekanker via de PM. Zelfs nog nooit in POL meegemaakt.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef francis998 het volgende:
Maar idd zolang dat men normaal met elkaar kan omgaan.
quote:Autidude zegt Ok duidelijk.. Ik ben weg hier.
Heb je misschien nog wel een voorbeeld voor de andere mensen die hier posten hoe het dan wel zou moeten?
Dat is misschien wel handig, dat iedereen weet hoe ze moeten posten.
quote:Autidude zegtMijn account is vanaf nu niet meer actief, ik kan er straks niet meer op en dus ook geen PM's ontvangen of wat dan ook. Ik ga elders een leuk plekje online zoeken.
Sorry dat ik jullie heb lastig gevallen met "slowchatten"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
quote:Op zondag 7 februari 2010 23:48 schreef ikke043 het volgende:
Wat was er nou met auti?? Ik heb een aantal pagina's teruggelezen, en vond alleen dat hij zei
[..]
[..]Ik heb het (bewust) niet helemaal uitgezocht, maar ik vond zijn posts wel prettig (en zeker ter zake)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het precieze waarom zie ik niet, als hij besloten heeft (voorlopig?) niet meer te posten, oke. Wel jammer.Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
Ik heb de afgelopen jaren zo'n 470 euro teruggekregen van de belastingdienst door de jong gehandicaptenkorting, en omdat je bij de ziektekosten het vaste bedrag van zo'n 830 euro mag opvoeren in het rekendeel.quote:Op zondag 7 februari 2010 21:57 schreef sempron2400 het volgende:
Jonggehandicaptenkorting, 691 euro per jaar. Wat zijn eigenlijk je mogelijkheden ten aanzien van werken in de toekomst?
Juist heel goed dat ‘buitenstaanders’ zich ook kunnen mengen in de discussie.quote:Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef francis998 het volgende:
hmm..heel wat gemist, niet echt veel aanwezig geweest vandaag.
Maar..wat een sc discussies zeggen.
En over het gedeelte van buitenstaanders, moet ik zeggen dat het juist positief is dat wij er ook gewoon inkunnen, want dat zorgt juist dat diegenen die interese hebben begrip kunnen leren te krijgen. En miss zorgt het ervoor dat autisten ook de buitenstaanders miss beter kunnen leren begrijpen en of ermee omgaan.
Maar idd zolang dat men normaal met elkaar kan omgaan.
Verder niet veel te melden, deepchord, ik hoop dat di diagnose je kan helpen, het kan er iig voor zorgen dat je jezelf wat meer begrijpt in bepaalde onderdelen.
Je krijgt wel een premie als je gaat werken, namelijk arbeidskorting, en meer sociale contacten. De Wajong is tegenwoordig een brug naar (aan de beperking aangepaste) arbeid, en alleen op papier nog een permanente uitkering.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:03 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Die word al berekent bij de wajong toch, of moet je die bij de aangifte vd belastingdienst aangeven.
Volgens mij zag ik zoiets met ... berekent JA op mn jaar overzicht van het UWV.
Over de toekomst ga ik nu niet beginnen dat zie ik dan wel weer.
Thx!quote:Op zondag 7 februari 2010 21:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Veel sterkte!
Hoop je ook betere begeleiding te kunnen krijgen of is een diagnose voor jou puur informatief?
Ik weet ook wel dat het moeilijk is om de grens te trekken tussen een prettig aandeel SC en een te groot aandeel daarvan. Meestal dat het spelenderwijs aanstippen dat er op een bepaald moment teveel geSC'd wordt genoeg is.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat SC helemaal in de ban moest. Ik maakte me zorgen het teveel er van. Ik gaf ook aan dat ik daar soms ook aan schuldig maakte. (ik ben tenslotte de heilige jozef niet) Maar dat werd natuurlijk niet gelezen!
[..]
Zolang ze de boel niet verbaggeren, vind ik het prima en zijn ze wmb welkom. Ze kunnen immers goede tips hebben.
Absoluut. Ik vond het ook zeer vervelend toen ik van de GGZ psychologe hoorde: "het zou wel eens autisme kunnen zijn!". Het werkwoord ignorance is bliss werd toen ineens heel erg levendig.quote:Veel sterkte. Weet wel waaraan je begin. De uitslag kan evt een zware wissel trekken in je leven.
Denk dat dat inderdaad wel slim is. In andere topics wordt er dan gelijk met kwalificaties als "nepmod" enzo gestrooid. Of je dat nou moet willen hebben?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Over slowchat, zolang het iets is waar een ieder aan mee doet zonder zoiets te hebben van, t topic gaat de verkeerde kant uit, is t goed. En om te voorkomen dat er met een vinger (onterecht) wordt gewezen lijkt het mij het meest helder als een modje het wijzen doet, mét argumentatie.
Thx! I'll keep u updated!quote:DC hoop dat je wat aan een diagnose hebt. Sterkte/succes iig en houd je ons op de hoogte?
Kan me dat 'Ignorance is a bliss' goed voorstellen..
Was totaal niet nodig, het was een minimalistische opmerking IN HET ALGEMEEN GEMAAKT (dus niet direct aan zijn adres) puur bedoeld om het topic niet te later verwateren met teveel aan SC. Want daar maakte ik mijn zorgen over.quote:Op maandag 8 februari 2010 02:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik heb het (bewust) niet helemaal uitgezocht, maar ik vond zijn posts wel prettig (en zeker ter zake)
Het precieze waarom zie ik niet, als hij besloten heeft (voorlopig?) niet meer te posten, oke. Wel jammer.
Zeker. Ik gun het hem van harte, een beetje contact. Goed, laten we het gewoon proberen om dit weer voor iedereen een veilige omgeving te laten voelen.quote:Op maandag 8 februari 2010 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
EchtGaaf dat het niet naar autidude gericht was staat buiten kijf, ik heb je nergens een beschuldiging naar zijn adres zien doen. Helaas werd dat wel zo opgepikt. Niets aan te doen. Het is lastig, omdat er voor beide kanten wel wat te zeggen valt. Ik vind het sneu dat Autidude dit zo persoonlijk heeft opgepikt en zou echt zonde zijn als hij hierdoor niet meer komt posten in dit topic.
Want of het er in de echte wereld minder lief aan toe gaat of niet, het is juíst zo fijn om ergens een plek te hebben waar je terecht kunt en waar je geaccepteerd wordt. Al is het dan maar via het WWW..
Lastig gewoon.. Mede daarom vind ik dat een mod het beste in staat kan zijn om er iets van te zeggen. Toegegeven ik maak me zelf ook vaak schuldig aan SC, kan nou eenmaal niet overal over mee praten..
Trouwens dit vind ik ook lastigquote:Op maandag 8 februari 2010 10:02 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Het jammere is dat het voor autisten misschien moeilijker is om vast te stellen wat nou teveel SC is[..]
Het is ook beetje een grijs gebied. En ja, voor auti's nog grijzer.quote:Op maandag 8 februari 2010 10:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Trouwens dit vind ik ook lastigals NT-er
SC vind ik korte zinnen die totaal off topic zijn en die je in een oppervlakkig msn gesprek tegen komt. Maar meestal is het hier een zijsprongetje op een onderwerp die nog wel in verbinding staat met t huidige onderwerp.
quote:Nouja laten we t onderwerp SC maar afsluiten
quote:Op zondag 7 februari 2010 23:48 schreef ikke043 het volgende:
Wat was er nou met auti?? Ik heb een aantal pagina's teruggelezen, en vond alleen dat hij zei
[..]
[..]Hij werd platgespoten en afgevoerd omdat hij flipte naar aanleiding van de SC-discussie. Of het was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen. Major-Balls (zijn broer) kwam dat hier melden.lSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Children of the night. What music they make.
Ik kan mijn situatie ook niet zo goed omschrijven.quote:Op maandag 8 februari 2010 06:10 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Je krijgt wel een premie als je gaat werken, namelijk arbeidskorting, en meer sociale contacten. De Wajong is tegenwoordig een brug naar (aan de beperking aangepaste) arbeid, en alleen op papier nog een permanente uitkering.
Misschien is het bij het doorlezen van zijn posts ook opgevallen dat hij bepaalde zaken vrij zwaar oppakt. Als er dan wat wordt gezegd waar hij zich door voelt aangesproken, kan dat escaleren.quote:Op maandag 8 februari 2010 10:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Was totaal niet nodig, het was een minimalistische opmerking IN HET ALGEMEEN GEMAAKT (dus niet direct aan zijn adres) puur bedoeld om het topic niet te later verwateren met teveel aan SC. Want daar maakte ik mijn zorgen over.
Ik had gisteren een deel van zijn postgeschiedenis gelezen om uit te zoeken wat er precies aan de hand kan zijn. Een beeld te krijgen waarom hij zo disproportioneel reageerde...
Hij voelde zich buitenproportioneel aangesproken, waar hij achteraf waarschijnlijk weinig aan kan doen, ik las gisteren een ander topic dat hij ook borderline heeft, dat verklaart veel van zijn zwaar sub-assertief gedrag van vrijdag. Borderline is een aandoening die je je ergste vijand niet eens toewenst.
Ik zou het jammer vinden als dit topic een te lief en poezelig karakter gaat krijgen, en iedereen met een fluwelen handschoen moet worden benaderd. Juist van feedback kunnen we veel van elkaar leren....Tenminste zo denk ik erover.
Tja, als dat hier klaarblijkelijk niet kan, dan maar geen opbouwende kritiek meer. Ik vind ook dat users zelf een eigen verantwoordelijkheid hebben. Zijn ze instaat om daar ongeschonden aan deel te kunnen nemen? (Terecht wat semprom ook al zei, in de gewone echter wereld gaat het er ook niet altijd lief aan toe) . Ze kunnen weten dat een textforum slechts een verbaal medium is. Met de wetenschap dat 75% van de communicatie non-verbaal verloopt kan je nu eenmaal niet zien wat iemand gemoedstoestand is, laat staan in realtime situaties.....
quote:Op maandag 8 februari 2010 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En Autitude, als je dit (later?) leest: kom gewoon terug. Je bijdragen waren beslist de moeite waard.
Ik ben eigenlijk toch wel blij met mijn diagnose. Er zijn maar zo'n 5 personen die er vanaf weten en dat hou ik voorlopig zo. Geeft mij de tijd meer te leren, meer 'mijzelf te ontdekken'. Binnenkort zullen een aantal mensen er wel achter komen (door een subtiele hint mijnerzijds probeer ikquote:Op maandag 8 februari 2010 12:36 schreef robuust89 het volgende:
aha, ik weet waarom ik me zo voel!
ignorance is bliss. je post zette me aan het denken, waarom "vroeger" het leven zo makkelijk leek. dit is gewoon een stadium waar je overheen komt, waar je leert mee te handelen.
en nee, vroeger was niet alles beter, ik maakte eigenlijk een grapje
Ik ken er ook een paar, van een paar jaar terug. Echt verschrikkelijk.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:46 schreef francis998 het volgende:
borderline, is echt balen. Zowel voor de persoon zelf als omstaanders(familie enzo). Het ene moment voel je je top zit ke bij wijze van spreken in de hemel..en het andere moment zit je zo diep in de put dat je een gevaar bent voor de hele maatschappij.
En je maakt als borderliner dan dingen mee..die echt zwaar zijn. Ik ken dit vanwege mijn neef van 32 die borderline heeft..en het is echt zwaar..zowel voor hem als zijn moeder.
Als je zijn postgeschiedenis leest, dan is dat nog niet alles.quote:En dan gemixd met autisme..lijkt me helemaal een ramp...want autistme kan er al voor zorgen dat het niet altijd goed gaat, en borderline erbovenop.Dat wens ik niet eens de persoon die ik het meeste haat op deze wereld toe.
Vervelend. Doe het even rustig aan.quote:Verder..tja..diagnoses kunnen lastig zijn en een heleboel tumult veroorzaken in je omgeving en in jezelf.
Zoals altijd moet je er gewoon het beste van maken. Alleen een diagnose kan altijd voor veel meer begrip zorgen..je kan makkelijker inzien waarom je op bepaalde manier funccioneert, en je leert je uiteindelijk bij bepaalde dingen neer te leggen.
EN ach...hoe belangerijk is een diagnose dat is iets wat je zelf bepaald, net zoals wie je het wel en niet verteld..kortom niet heel de wereld hoeft van je persoonlijke problemen te weten..je bepaald het allemaal eignelijk zelf![]()
Ik post hier nu gewoon wat minder, omdat het wat minder gaat, en ik in de knoop zit..en probeer af te sluiten van dingen die teveel rondzwerven in mijn hoofd(gedachtes)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |