Het is ook niet te accepteren.... ondertussen zijn velen volstrekt kansloos. Het is te gek om waar te zijn.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:09 schreef sempron2400 het volgende:
Ik vind ook dat je dit niet moet accepteren, dat die aansluiting moeilijk te maken is.
Prachtig. Gelukkig, dat je tot de weinigen gelukkig hoort.....quote:Want, zo luidt het spreekwoord, wie zwijgt stemt toe. Ik heb inmiddels dus wel werk dat bij mijn opleiding past. En het wordt ook nog eens goed beloond (de start van schaal 9 van het BBRA).
Ik heb daar ook veel moeite mee. Het is echter wel waar datgene wat dat bureau stelt.quote:Het detacheringsbureau waar ik in mijn proefperiode liep stelt dat juist mensen met Asperger niet aan de bak komen, daar heb ik veel moeite mee.
Geprobeerd, nog nooit zo'n slangenkuil meegemaakt .quote:Ik gun het de mensen met autisme, een prettige en begripvolle werkomgeving waarin ze kunnen groeien. Nieuwe mensen ontmoeten. Zelfs durf ik er op in te zetten dat een belangrijk deel van de beperkingen die autisme teweeg brengt, dan zal verdwijnen. De overheid kan ik in ieder geval aanraden, prettige werksfeer, een eerlijke beloning, en ook van anderen hoor ik goede ervaringen.
Heb je bij de overheid gewerkt, of in het bedrijfsleven?quote:Op zondag 7 februari 2010 00:20 schreef EchtGaaf het volgende:
...
Geprobeerd, nog nooit zo'n slangenkuil meegemaakt .
Beide. Beide een enorm debacle. Ganz kaput.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:26 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Heb je bij de overheid gewerkt, of in het bedrijfsleven?
Electrotechniek. Theorie was prachtig. Praktijk kansloos.quote:Heb je een opleiding afgerond die je kansen op werk vergroten?
Ik geloof er niet (meer ) in. Dat wordt al jaren geroepen.quote:De tendens is dat er meer werkgevers komen die ook mensen met een arbeidsbeperking een kans willen geven. Vanwege de vergrijzing zal participatie van deze mensen, voor zover mogelijk, eerder noodzaak dan luxe zijn.
quote:
Hier dusquote:
quote:Op zondag 7 februari 2010 12:42 schreef ScarFace- het volgende:
Mogguh![]()
Ik word altijd wat chagrijnig als ik de berichten hier lees, misschien moeten we toch maar wat meer slowchatten en minder onze negatieve ervaring mbt de vreemde maatschappij posten.
Maar dat is mijn mening, in ieder geval het totaalplaatje van dit topic is niet verkeerd, je bent niet alleen en je kunt toch dingen met elkaar bespreken w00t
Het zit in het weer!quote:Op zondag 7 februari 2010 12:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik erger mij daar af en toe ook aan. Het is altijd hetzelfde verhaaltje.
Dat het een koude winter sinds jaren dat klopt en dat het economisch nog steeds niet goed gaat klopt ook. Maar de vergelijking met de hongerwinter loopt mank.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het zit in het weer!
Kijk deze winter: al 7 weken te koud voor de tijd van het jaar. Al 4 dagen geen zon.
Voor mensen die in de bijstand/Wajong zit, is dit gewoon een Hongerwinter. En vanwege de crisis hebben veel mensen het minder breed. Het is voor Nederland al geheel in 30 jaar niet zo slecht geweest, misschien zelfs wel het slechtst sinds WO II.
Welke partij?quote:Op zondag 7 februari 2010 13:02 schreef Maeghan het volgende:
Ga toch weg, stelletje pessimisten... Het was de afgelopen dagen helemaal niet zo heel koud, ik heb voor m'n politieke partij buiten lopen flyeren e.d. en was heel goed te doen. Soms heb ik het gevoel dat autisten ook erg goed zijn in overdrijven.En echt, vergelijken met de oorlog... Tssk.
Daarnaast heb ik de afgelopen paar dagen alleen maar positief gereageerd, dat ik juist voor het eerst het gevoel had dat ik ergens geaccepteerd werd en op m'n plek was, maar volgens mij negeren jullie dat gewoon. "He bah, iets positiefs, gauw iets anders zoeken."
Doe is wat minder negatief zegquote:Op zondag 7 februari 2010 12:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het zit in het weer!
Kijk deze winter: al 7 weken te koud voor de tijd van het jaar. Al 4 dagen geen zon.
Voor mensen die in de bijstand/Wajong zit, is dit gewoon een Hongerwinter. En vanwege de crisis hebben veel mensen het minder breed. Het is voor Nederland al geheel in 30 jaar niet zo slecht geweest, misschien zelfs wel het slechtst sinds WO II.
Je vergeet al dat gezeur op je werk nog.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:06 schreef Maeghan het volgende:
Overigens, dat geklaag over bijstand e.d. komt me ook eens m'n neus uit. Ik werk 40 uur per week om uiteindelijk hetzelfde over te houden als iemand met bijstand. (Alleen ik krijg geen korting op culturele activiteiten, verenigingen, sportclubs, muziekverenigingen, etc. en ik moet gewoon zelf een nieuwe koelkast kopen als ie kapot gaat...) Ik zou graag ruilen hoor, voor onbeperkte vrije tijd, lekker de hele dag lezen, tv kijken, computeren, alle tijd om dingen te leren, naar buiten te gaan, daglicht te zien. Werk is zo overrated.
Tijn:GL.
Dat bedoel ik. Die collega's mogen ze ook zo hebben van me hoor, ik kan ze missen als kiespijn. En de hele week overdag opgesloten zitten in een hok zonder ramen, dát is pas deprimerend. Thuis heb ik in ieder geval nog daglicht. En dan nog de hele dag moeten doen alsof je het leuk vindt.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je vergeet al dat gezeur op je werk nog.![]()
Nou ja, voor mij is het makkelijk in ieder geval. Ik weet stedelijk al op wie ik precies wil stemmen, maar in m'n eigen deelgemeente is de keuze wat moeilijker.quote:Ik moet nog kijken op wie ik ga stemmen in maart. Waarschijnlijk wordt het GL of een andere linkse partij.
Ja ik snap het soms ook niet echt.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:06 schreef Maeghan het volgende:
Overigens, dat geklaag over bijstand e.d. komt me ook eens m'n neus uit. Ik werk 40 uur per week om uiteindelijk hetzelfde over te houden als iemand met bijstand. (Alleen ik krijg geen korting op culturele activiteiten, verenigingen, sportclubs, muziekverenigingen, etc. en ik moet gewoon zelf een nieuwe koelkast kopen als ie kapot gaat...) Ik zou graag ruilen hoor, voor onbeperkte vrije tijd, lekker de hele dag lezen, tv kijken, computeren, alle tijd om dingen te leren, naar buiten te gaan, daglicht te zien. Werk is zo overrated.
Natuurlijk treedt er na verloop van tijd gewenning op. De gemiddelde werkloze wordt uiteindelijk murw, en krijgt een afkeer van het materialisme. Zo is het bij mij ook gegaan in de jaren 2007 en 2008. Nu is dat voor mij weer anders.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:05 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Doe is wat minder negatief zeg![]()
Hoezo hebben uitkeringstrekkers het zo slecht dan, juist nu? leg uit...
Ik heb het niet slecht hoor. En ik denk vele anderen met mij hoor.
Het geeft je wel een ding, dat absoluut niet onderschat mag worden: sociale statusquote:Op zondag 7 februari 2010 13:06 schreef Maeghan het volgende:
Dag nog, er zijn zat mensen die laaggeschoold werk doen: achter de kassa in de supermarkt, de schoonmaakploeg, beveiliging, etc. die ook gewoon op zo'n niveau zitten qua salaris en dat wordt ook nooit zo heel veel meer. Die moeten daar ook hun hele leven gewoon van rondkomen. Ik verdien wel iets meer dan dat (en eigenlijk ook alleen maar door m'n avond- en weekendtoeslagen), maar wanneer je dat verrekent met kwijtschelding gemeentelijke lasten, huursubsidie en zorgtoeslag, scheelt het niet zo veel meer. Maar het is op het moment gewoon heel trendy om te klagen over uitkeringen (en sowieso over je financiele situatie) geloof ik. Ik zou mezelf in ieder geval echt niet als zielig bestempelen (tenminste niet om het financiele deel).quote:Op zondag 7 februari 2010 13:13 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Ja ik snap het soms ook niet echt.
Ik heb elke maand een vast inkomen via UWV van ¤750 het zou meer moeten zijn ¤940 maar op de een of andere manieren willen ze niet over de brug komen![]()
Maar ik werk daarnaast wel gewoon voor mijn geld. Waardoor ik per maand op 11/1200 uitkom. OK het is geen topinkomen maar je kan er zekerwel goed van leven hoor.
Kijk als je een jaar of 40 bent en je komt in de ww dan heb je pech, want dan kan je met zo'n laag inkomen geen leuk spaarvarkentje opbouwen voor de oudere dag maar als je nog jong bent komt het echt wel allemaal een keer goed met je hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |