abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77719928
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:09 schreef sempron2400 het volgende:
Ik vind ook dat je dit niet moet accepteren, dat die aansluiting moeilijk te maken is.
Het is ook niet te accepteren.... ondertussen zijn velen volstrekt kansloos. Het is te gek om waar te zijn.
quote:
Want, zo luidt het spreekwoord, wie zwijgt stemt toe. Ik heb inmiddels dus wel werk dat bij mijn opleiding past. En het wordt ook nog eens goed beloond (de start van schaal 9 van het BBRA).
Prachtig. Gelukkig, dat je tot de weinigen gelukkig hoort..... Ik hoop dat je het vol kan houden.
quote:
Het detacheringsbureau waar ik in mijn proefperiode liep stelt dat juist mensen met Asperger niet aan de bak komen, daar heb ik veel moeite mee.
Ik heb daar ook veel moeite mee. Het is echter wel waar datgene wat dat bureau stelt.

Het kan ook imo niet anders, alle bedrijven werken commercieel, waar de mammon regeert. Dwz, eerst het geld en dan de mens. God is daar heel duidelijk in: dat is dus niet goed.

Viel er een treffende folder bij mij in de bus... De huidige crisis is omstaan uit een totaal gebrek aan moraliteit bij het bedrijfsvoering vandaag de dag, het is ene grote mammon verering geworden. Dat slechts mensen een plek geeft die voor 130% kunnen gaan. Vlekje? Pech. voor jou 300 naderen.

Ziek systeem.

Ik weet zeker dat het systeem op omvallen staat. dit kan geen stand houden. De bonussen ontploffen weer, net zo weinig moraal bij de topmensen die het goede voorbeeld zouden moeten geven.
quote:
Ik gun het de mensen met autisme, een prettige en begripvolle werkomgeving waarin ze kunnen groeien. Nieuwe mensen ontmoeten. Zelfs durf ik er op in te zetten dat een belangrijk deel van de beperkingen die autisme teweeg brengt, dan zal verdwijnen. De overheid kan ik in ieder geval aanraden, prettige werksfeer, een eerlijke beloning, en ook van anderen hoor ik goede ervaringen.
Geprobeerd, nog nooit zo'n slangenkuil meegemaakt .
pi_77720074
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:20 schreef EchtGaaf het volgende:
...
Geprobeerd, nog nooit zo'n slangenkuil meegemaakt .
Heb je bij de overheid gewerkt, of in het bedrijfsleven?

Heb je een opleiding afgerond die je kansen op werk vergroten?

De tendens is dat er meer werkgevers komen die ook mensen met een arbeidsbeperking een kans willen geven. Vanwege de vergrijzing zal participatie van deze mensen, voor zover mogelijk, eerder noodzaak dan luxe zijn.
pi_77720222
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:26 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Heb je bij de overheid gewerkt, of in het bedrijfsleven?
Beide. Beide een enorm debacle. Ganz kaput.
quote:
Heb je een opleiding afgerond die je kansen op werk vergroten?
Electrotechniek. Theorie was prachtig. Praktijk kansloos.
quote:
De tendens is dat er meer werkgevers komen die ook mensen met een arbeidsbeperking een kans willen geven. Vanwege de vergrijzing zal participatie van deze mensen, voor zover mogelijk, eerder noodzaak dan luxe zijn.
Ik geloof er niet (meer ) in. Dat wordt al jaren geroepen. Grenzen straan wagenwijd open. MOE-landers worden massaal ingezet.
  zondag 7 februari 2010 @ 00:49:29 #29
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77720635
Over het niet aan de bak komen ondanks detacherings bureaus:

Ik heb vorig jaar bij Elephant in Amersfoort gelopen die pretendeerde onder andere autisten te kunnen helpen aan een baan en er ondanks alles toch niet in slaagde.
Nu ik er aan terug denk verkopen ze gewoon lucht, Het startbedrag voor UWV was ¤10.000 en als je eenmaal een baan had en ze je nog door bleven coachen kwamen daar nog meer kosten bovenop

Maar na een hoop gesprekken en toetsen had ik nog steeds geen baan maar waren ze wel ¤10,000 rijker

Toen via mijn school een jobcoach aangesproken en bleek dat er zat mogelijkheden zijn. Via hem dus ook een optie aangeboden gekregen voor games/software tester waar ik in Maart met de opleiding start.

Dus het is maar net waar je op in wilt steken als jobcoach en waar je als bedrijf zijnde in uit wil blinken.
Wil je snel geld zien dan is een autist helaas een verkeerde keus. Voor mij zelf zie ik dat ik binnen 2 weken niet ingewerkt kan worden, er komt dan zoveel op mij af dat ik denk: jah doei ik ga wel thuis zitten

Maar geloof je als werkgever dat je met de juiste insteek en motivatie al het goede uit een persoon kan halen dan kost het in het begin wat meer tijd en energie maar dan haal je na verloop van tijd zoveel uit mensen waardoor je dus een kostbare kracht in huis hebt gehaald.

Dus het is ook maar net hoe je jobcoach jou weet te verkopen, en autisten in het algemeen.

Zegt ie: ja hij verslaapt zich wel is omdat ie niet op de tijd let en soms trekt ie zich ff terug dan is het gesprek snel over Maar gaat ie eerst de vele voordelen benoemen en de karakteristieke kenmerken in voorbeelden uitleggen in een heel open gesprek dan bouw je een hele database op van bedrijven die wel geïnteresseerd zijn en de risico's durven nemen, want de valkuil dat het teveel wordt blijft altijd aanwezig hoe helder een bedrijf ook kan overkomen tijdens kennismakingsgesprekken en rondleidingen
pi_77720747
Het is een wassen neus. Het systeem is gewoon verkeerd. Teveel op geld gebaseerd ipv op mensen.

Bedrijven zijn slechts geïnteresseerd in korte termijn resultaten.

Totaal doorgeslagen roofkapitalisme is nietsontziend, mensen met een handicap als autisme maken gewoon weinig kans.

Het systeem blaast zich op. Binnen tien jaar, ligt het omzeep. Kan niet anders. De huidige crisis is een klein voorproefje.

read my lips.
  zondag 7 februari 2010 @ 01:04:14 #31
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77720990
quote:
Op zondag 7 februari 2010 00:54 schreef EchtGaaf het volgende:
read my lips.

Net als: Mark my words. Ook zo'n zelfde uitspraak

Leuk voor je maar aan dat soort uitspraken hebben anderen echt helemaal niks

Het komt er gewoon op neer dat bedrijven tot nu vrij de keuze hebben gehad om vrijwillig mensen aan te nemen die wat meer aandacht nodig hebben.

Dat lijkt te falen dus nu gaat UWV met subsidies strooien om autis aan de bak te helpen en dat lijkt wel aan te slaan. Maarja dat weten we pas over 5 jaar natuurlijk
  zondag 7 februari 2010 @ 05:20:19 #32
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_77723403
Arbeidsreintegratie buro Maecon in Heerlen heeft zoveel aan mij verdiend in het verleden.. was lucratief voor hen om mij steeds verder met de rug tegen de muur te zetten. En de sociale dienst maar voor hun diensten betalen.

Erg dat het kantoor nog bestaat. Incompetentie ten top.
pi_77725433
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
blonde tvp
Hier dus
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77726403
hier tvp.
Heb blijkbaar weer 2 paginas gemist.
Weet niet hoe de dag gaat verlopen, mijn ma is een beetje droog/chagerijnig ofzo wakker..en doet opeens heel kortaf..dus ik ga maar mijn gangetje en kijk wel wat er verder gebeurd...
Zowieso zit ik er lichtelijk doorheen...
Dus ga maar ff tijdschriften ordenen...en sommige ouwe pc tijdschriften sorteren richting vuilnis waarbij ik de interessante behoud..

tot later
pi_77726726
Mogguh
Ik word altijd wat chagrijnig als ik de berichten hier lees, misschien moeten we toch maar wat meer slowchatten en minder onze negatieve ervaring mbt de vreemde maatschappij posten.
Maar dat is mijn mening, in ieder geval het totaalplaatje van dit topic is niet verkeerd, je bent niet alleen en je kunt toch dingen met elkaar bespreken w00t
pi_77726847
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:42 schreef ScarFace- het volgende:
Mogguh
Ik word altijd wat chagrijnig als ik de berichten hier lees, misschien moeten we toch maar wat meer slowchatten en minder onze negatieve ervaring mbt de vreemde maatschappij posten.
Maar dat is mijn mening, in ieder geval het totaalplaatje van dit topic is niet verkeerd, je bent niet alleen en je kunt toch dingen met elkaar bespreken w00t
Ik erger mij daar af en toe ook aan. Het is altijd hetzelfde verhaaltje.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_77726983
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik erger mij daar af en toe ook aan. Het is altijd hetzelfde verhaaltje.
Het zit in het weer!
Kijk deze winter: al 7 weken te koud voor de tijd van het jaar. Al 4 dagen geen zon.
Voor mensen die in de bijstand/Wajong zit, is dit gewoon een Hongerwinter. En vanwege de crisis hebben veel mensen het minder breed. Het is voor Nederland al geheel in 30 jaar niet zo slecht geweest, misschien zelfs wel het slechtst sinds WO II.
pi_77727099
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:53 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het zit in het weer!
Kijk deze winter: al 7 weken te koud voor de tijd van het jaar. Al 4 dagen geen zon.
Voor mensen die in de bijstand/Wajong zit, is dit gewoon een Hongerwinter. En vanwege de crisis hebben veel mensen het minder breed. Het is voor Nederland al geheel in 30 jaar niet zo slecht geweest, misschien zelfs wel het slechtst sinds WO II.
Dat het een koude winter sinds jaren dat klopt en dat het economisch nog steeds niet goed gaat klopt ook. Maar de vergelijking met de hongerwinter loopt mank.
Jij hebt toch een dak boven je hoofd en elke avond te eten? Dat hadden veel mensen in de hongerwinter niet. Overdrijven is ook een vak. Misschien moet je een keer het positiever proberen te bekijken. Want van dat negatieve gedoe wordt je ook niet beter.
14 SHADES OF GREY
pi_77727187
Ga toch weg, stelletje pessimisten... Het was de afgelopen dagen helemaal niet zo heel koud, ik heb voor m'n politieke partij buiten lopen flyeren e.d. en was heel goed te doen. Soms heb ik het gevoel dat autisten ook erg goed zijn in overdrijven. En echt, vergelijken met de oorlog... Tssk.

Daarnaast heb ik de afgelopen paar dagen alleen maar positief gereageerd, dat ik juist voor het eerst het gevoel had dat ik ergens geaccepteerd werd en op m'n plek was, maar volgens mij negeren jullie dat gewoon. "He bah, iets positiefs, gauw iets anders zoeken."
Sanity is (not) statistical
  zondag 7 februari 2010 @ 13:03:35 #41
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77727213
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
blonde tvp
Hoi
pi_77727252
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:02 schreef Maeghan het volgende:
Ga toch weg, stelletje pessimisten... Het was de afgelopen dagen helemaal niet zo heel koud, ik heb voor m'n politieke partij buiten lopen flyeren e.d. en was heel goed te doen. Soms heb ik het gevoel dat autisten ook erg goed zijn in overdrijven. En echt, vergelijken met de oorlog... Tssk.

Daarnaast heb ik de afgelopen paar dagen alleen maar positief gereageerd, dat ik juist voor het eerst het gevoel had dat ik ergens geaccepteerd werd en op m'n plek was, maar volgens mij negeren jullie dat gewoon. "He bah, iets positiefs, gauw iets anders zoeken."
Welke partij?

Overdrijven is een vak. Alleen zo jammer dat het zo slecht betaald
14 SHADES OF GREY
  zondag 7 februari 2010 @ 13:05:20 #43
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77727263
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:53 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het zit in het weer!
Doe is wat minder negatief zeg

Hoezo hebben uitkeringstrekkers het zo slecht dan, juist nu? leg uit...
Ik heb het niet slecht hoor. En ik denk vele anderen met mij hoor.
pi_77727314
Overigens, dat geklaag over bijstand e.d. komt me ook eens m'n neus uit. Ik werk 40 uur per week om uiteindelijk hetzelfde over te houden als iemand met bijstand. (Alleen ik krijg geen korting op culturele activiteiten, verenigingen, sportclubs, muziekverenigingen, etc. en ik moet gewoon zelf een nieuwe koelkast kopen als ie kapot gaat...) Ik zou graag ruilen hoor, voor onbeperkte vrije tijd, lekker de hele dag lezen, tv kijken, computeren, alle tijd om dingen te leren, naar buiten te gaan, daglicht te zien. Werk is zo overrated.

Tijn:GL.
pi_77727356
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:06 schreef Maeghan het volgende:
Overigens, dat geklaag over bijstand e.d. komt me ook eens m'n neus uit. Ik werk 40 uur per week om uiteindelijk hetzelfde over te houden als iemand met bijstand. (Alleen ik krijg geen korting op culturele activiteiten, verenigingen, sportclubs, muziekverenigingen, etc. en ik moet gewoon zelf een nieuwe koelkast kopen als ie kapot gaat...) Ik zou graag ruilen hoor, voor onbeperkte vrije tijd, lekker de hele dag lezen, tv kijken, computeren, alle tijd om dingen te leren, naar buiten te gaan, daglicht te zien. Werk is zo overrated.

Je vergeet al dat gezeur op je werk nog.

Ik moet nog kijken op wie ik ga stemmen in maart. Waarschijnlijk wordt het GL of een andere linkse partij.
14 SHADES OF GREY
pi_77727434
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je vergeet al dat gezeur op je werk nog.
Dat bedoel ik. Die collega's mogen ze ook zo hebben van me hoor, ik kan ze missen als kiespijn. En de hele week overdag opgesloten zitten in een hok zonder ramen, dát is pas deprimerend. Thuis heb ik in ieder geval nog daglicht. En dan nog de hele dag moeten doen alsof je het leuk vindt.

(Ja, ik overdrijf ook nu, maar ik zou serieus liever thuisblijven met behoud van levensstandaard, alleen mag ik dat van mezelf niet omdat ik vind dat ik iets bij moet dragen).
quote:
Ik moet nog kijken op wie ik ga stemmen in maart. Waarschijnlijk wordt het GL of een andere linkse partij.
Nou ja, voor mij is het makkelijk in ieder geval. Ik weet stedelijk al op wie ik precies wil stemmen, maar in m'n eigen deelgemeente is de keuze wat moeilijker.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:13:01 #47
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_77727470
quote:

Ja ik snap het soms ook niet echt.

Ik heb elke maand een vast inkomen via UWV van ¤750 het zou meer moeten zijn ¤940 maar op de een of andere manieren willen ze niet over de brug komen

Maar ik werk daarnaast wel gewoon voor mijn geld. Waardoor ik per maand op 11/1200 uitkom. OK het is geen topinkomen maar je kan er zekerwel goed van leven hoor.

Kijk als je een jaar of 40 bent en je komt in de ww dan heb je pech, want dan kan je met zo'n laag inkomen geen leuk spaarvarkentje opbouwen voor de oudere dag maar als je nog jong bent komt het echt wel allemaal een keer goed met je hoor.
pi_77727508
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:05 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Doe is wat minder negatief zeg

Hoezo hebben uitkeringstrekkers het zo slecht dan, juist nu? leg uit...
Ik heb het niet slecht hoor. En ik denk vele anderen met mij hoor.
Natuurlijk treedt er na verloop van tijd gewenning op. De gemiddelde werkloze wordt uiteindelijk murw, en krijgt een afkeer van het materialisme. Zo is het bij mij ook gegaan in de jaren 2007 en 2008. Nu is dat voor mij weer anders.

Maar vergeet niet dat de stookkosten zijn bijna verdubbeld in een winter als deze. Het lijkt me dat juist voor mensen die niet te kans krijgen iets te verdienen, dit een grote last is.
pi_77727604
quote:

Het geeft je wel een ding, dat absoluut niet onderschat mag worden: sociale status
Je draagt ook iets bij, wat het gemakkelijker maakt om geaccepteerd te worden door anderen.

Als je in voltijd werkt, heb je in ieder geval recht op het volledige minimumloon. Hoewel je ook kunt werken onder loondispensatie. Dat heb ik een tijdje gedaan (50% loon, dat de werkgever niet wilde verhogen naar 70%). Gelukkig ben ik daar nu weg en verdien nu meer dan mijn oud-collega’s die iets van 100-125% van het minimumloon kregen

Toch ben ik blij dat die werkgever mij een kans gaf. Het was zeg maar een soort springplank naar waar ik nu zit.
pi_77727665
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:13 schreef Babbelvis het volgende:

[..]

Ja ik snap het soms ook niet echt.

Ik heb elke maand een vast inkomen via UWV van ¤750 het zou meer moeten zijn ¤940 maar op de een of andere manieren willen ze niet over de brug komen

Maar ik werk daarnaast wel gewoon voor mijn geld. Waardoor ik per maand op 11/1200 uitkom. OK het is geen topinkomen maar je kan er zekerwel goed van leven hoor.

Kijk als je een jaar of 40 bent en je komt in de ww dan heb je pech, want dan kan je met zo'n laag inkomen geen leuk spaarvarkentje opbouwen voor de oudere dag maar als je nog jong bent komt het echt wel allemaal een keer goed met je hoor.
Dag nog, er zijn zat mensen die laaggeschoold werk doen: achter de kassa in de supermarkt, de schoonmaakploeg, beveiliging, etc. die ook gewoon op zo'n niveau zitten qua salaris en dat wordt ook nooit zo heel veel meer. Die moeten daar ook hun hele leven gewoon van rondkomen. Ik verdien wel iets meer dan dat (en eigenlijk ook alleen maar door m'n avond- en weekendtoeslagen), maar wanneer je dat verrekent met kwijtschelding gemeentelijke lasten, huursubsidie en zorgtoeslag, scheelt het niet zo veel meer. Maar het is op het moment gewoon heel trendy om te klagen over uitkeringen (en sowieso over je financiele situatie) geloof ik. Ik zou mezelf in ieder geval echt niet als zielig bestempelen (tenminste niet om het financiele deel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')