aangezien een normaal mens soms ook overgeprikkeld raakt, hier wat ik ermee doe, ik doe als ik de mogelijkheid heb mijn oordoppen in..en luister muziek...dat helpt mij altijd goed.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:16 schreef Perico het volgende:
Om op medicatie terug te komen:
heb zelf Asperger syndroom, maar slik er niets voor. Als ik erg overprikkeld ben, gaat het met ontspanning na een uur wel weer weg. Ik vind niet dat ik iets nodig heb.
Ik neem wel iedere dag naast een multivitamine een Omega-3 capsule. Die zijn goed voor hersenfunctionaliteit en ik heb het idee dat ik zo langer met dingen door kan gaan voordat ik overprikkeld word.
Moet je wel in de buurt zoiets hebbenquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:34 schreef Maeghan het volgende:
Cassandra: als je je auto zo weinig gebruikt zou ik 'm gewoon lekker verkopen, doodzonde van het geld. Je kunt ook altijd een auto lenen bij Greenwheels bijv.
Tja, zo dacht ik vroeger ook. Ik dacht dat het diploma mij alle kansen bood en iedere werkgever mij wel wilde hebben. Het kon niet harder tegenvallen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:08 schreef francis998 het volgende:
[..]
sowieso is het hele studie verhaal lastig. Toevallig vanmorgen net een hele discussie over studie en motivatie gehad.
Want ik studeer voor later een betere mogelijkheid op een baan..niet omdat ik het nou zo leuk vind. En zij heeft zoiets van waarom uberhaubt studeren dan. Om meer mogelijkheden te hebben later..en een betere baan te kunnen krijgen.
Tja, wel een beetje oppassen met het te berekenend studeren, voor je een keer door het ijs zaktquote:Mijnmentaliteit was altijd minimaal de 6..en kom ik hoger uit mooi...zo niet..geen probleem.
En op de uni (waar ik 1 semester heb afgerond) legden ze je uit je eindcijfer te berekenen..dus zodra ik wist dat ik goed zat en bij volgende toets/examen een 1 kon halen..ging ik meestal niet studeren..las het ff snel in de bus door..en klaar. Aangezien ik het toch al had gehaald..in dat opzicht ben ik niet echt super gemotiveerd blijkbaar![]()
[..]
Ik weet ook niet hoe snel ik moet wegzappen....quote:Hier heb ik dus ook een hekel aan...vooral die soort real-live series zoals de pfaffs, gewoon jantje ofzo..die vind ik saai en stom..het heeft er natuurlijk ook mee te maken met dat hun leven mij niet boeit.
Ik moet zeggen dat de pc ook steeds meer voor vermaak wordt gebruikt. Zolang er steeds meer goedkope (iq=0) programma's komen....quote:Maar ja..ik dus bijna geen tv..alleen ncis(kijk eigenlijk met mn ma mee) zodat ik iets anders dan pc heb..en zodat mijnma niet gaat zeuren...dat ik niks anders doe dan de pc..en bla..bla..bla![]()
. EN op zaterdagavond ook 1 detective..die ik dan wat interesanter vindt..
Maar als ik de serie mis..geen probleem.
Ik heb alleen mijn vmbo en werk heel hard om de dingen te bereiken die ik heb bereikt hoor, geheel rechtvaardig, zonder noemenswaardige papieren..quote:Het heeft bij mij alles met rechtvaardigheidsgevoel te maken. Waarom wordt ene persoon niet eens gezien in de maatschappij en wordt de andere steeds zwaar in de kijker gezet? Het zijn vaak mensen die niet eens vmbo hebben afgemaakt.
Mooi. Je hebt tenminste je school afgemaakt. Ik mag hopen dat je gewaardeerd wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:55 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik heb alleen mijn vmbo en werk heel hard om de dingen te bereiken die ik heb bereikt hoor, geheel rechtvaardig, zonder noemenswaardige papieren..
Welkom.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:59 schreef Redbaron het volgende:
goeiemoggel![]()
volgens mij hoor ik hier ook thuis....heb zon stempel met PDD-NOS ooit gekregen
Nee, vind ik van niet. Het moet om de inhoud gaan. Dat moet gewaardeerd worden. En niet de vorm. Vind ik zo fout....quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:44 schreef Ferrobarr het volgende:
Get used to it. Dat mensen die vlotter/sneller/scherper zijn dan ik sneller carrière maken: prima.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel speelt weer op.....quote:Maar ik zie echt het grootst mogelijke brandhout, mensen die echt domme dingen doen; die contra-productief zijn de hemel in geprezen worden, terwijl ik zelf vaak matig beoordeeld wordt (ook wel eens slecht, maar ook wel eens erg goed). Zeker op werkgebied stoot ik nog steeds keer op keer mijn hoofd, helaas.
Dit is al helemaal een walgelijk fenomeen. Hoe kan een normaal mens zo werken ? Zo onpersoonlijk en de maximale hoeveelheid prikkels. Echt, ik snap niet hoe mensen zo kunnen werkenquote:Nog zo'n fijn fenomeen: flexplekken in een kantoortuin.
Teveel structuur kan ook weer verstikkend werken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:34 schreef Redbaron het volgende:
om in te haken op de TT: ik heb gekozen voor chauffeur, daar moet je flexibel zijn. Daarin heb ik geen structuur nodig.
het elke dag moeten werken bijvoorbeeld wel.
maar je moet niet aan komen zetten met schema's of continue verplichtingen, dan word ik gek
Joa dat wel, maar t vreemde is dat ik alleen dat aan mezelf merk. Mensen die mij leren kennen kijken raar op als ik zeg dat ik pdd-nos heb. Die merken niets aan mij.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Teveel structuur kan ook weer verstikkend werken.![]()
Teveel onduidelijkheid geeft weer veel stress. Lastig.
Hhmm, dat is inherent en zeer herkenbaar. Ik noem het niet voor niets dat ASS zo ongeveer het minst begrepen (ontwikkelings)stoornis is...quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:48 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Joa dat wel, maar t vreemde is dat ik alleen dat aan mezelf merk. Mensen die mij leren kennen kijken raar op als ik zeg dat ik pdd-nos heb. Die merken niets aan mij.
Hmm...tja..bij mij zit het niet helemaal zo. Ik heb niet zoiets dat 't diploma mij alle kansen bood. Maar het kan wel veel helpen.quote:Tja, zo dacht ik vroeger ook. Ik dacht dat het diploma mij alle kansen bood en iedere werkgever mij wel wilde hebben. Het kon niet harder tegenvallen.
Sterker nog, ik voel mij zwaar voor de gek gehouden. Jarenlang keihard gestudeerd. Gewoon voor nop .Maatschappij houdt je gewoon voor gek.
Precies..daarom bereken is alle mogelijke scenario's maar het heeft er bij mij ook mee te maken het met niet (kunnen) opbrengen van voldoende motivatie om thuis nog te studeren. Ben het zo gewend geraakt, heb voor mijn havo als mbo heel erg weinig gedaan.quote:Tja, wel een beetje oppassen met het te berekenend studeren, voor je een keer door het ijs zakt
Ik wil altijd wel wegzappen maar blijf soms ff hangen..aangezien zoals bekend is ik nog thuis woon en regelmatig een hele lading gezeur over me heen krijg..aangezien ik super veel achter de pc zit.quote:Ik weet ook niet hoe snel ik moet wegzappen....
Ik moet zeggen dat de pc ook steeds meer voor vermaak wordt gebruikt. Zolang er steeds meer goedkope (iq=0) programma's komen....
Welkomquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:59 schreef Redbaron het volgende:
goeiemoggel![]()
volgens mij hoor ik hier ook thuis....heb zon stempel met PDD-NOS ooit gekregen
dat denk ik dus. En media enzo helpen ook niet mee met de beeldvorming van autisten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hhmm, dat is inherent en zeer herkenbaar. Ik noem het niet voor niets dat ASS zo ongeveer het minst begrepen (ontwikkelings)stoornis is...
Het is lastig om dat uit te leggen aan mensen die niks van het onderwerp afweten..
is via het roc dan niet iets te regelen dat je de papieren krijgt nav je ervaring?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Onrechtvaardig
Zelf geen noemenswaardige diploma hebben maar ondertussen je collega's (hbo-geschoold, althans de meesten) begeleiden (voorkauwen) hoe ze hun dossiers moeten afhandelen. En zelf niet mogen doorstromen naar die felbegeerde functie omdat je a) te jong bent (dat ik op mijn 23e 8 jaar ervaring heb vergeten we gemakshalve) en b) alleen mijn vmbo heb
Hoi nog, zat je eerste post al te zoekenquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:32 schreef Redbaron het volgende:
[..]
is via het roc dan niet iets te regelen dat je de papieren krijgt nav je ervaring?
Klopt, ik hoop dat ie nu beter klopt.....quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:38 schreef Cassandra87 het volgende:
EG volgens mij klopt je zin niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |