Mwoah, niet iedereen heb ik het verteld..... Maar vervelend is het wel. Ik hoop maar altijd dat ik ze in een auto tegenkom, want de auto herken ik dan weer welquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar als mensen weten dat je moeite hebt met gezichten herkennen, wordt t je dan nog verweten? Gek.
Ik kijk wel tv. Maar nooit op vrijdag, de dag dat Jan Smit en die andere Volendamcrap weer wordt uitgezonden.quote:Ik kijk eigenlijk nooit tv maar kan dan wel weer van sport (voetbal) genieten. Niet dat ik het er vaak over heb, en ook niet dat ik alleen maar met voetbal bezig ben. Het is een liefde van me maar verre van bezetenheid. Eigenlijk heel ingetogen, net als ik zelf. Mensen zijn verbaasd als ik dan eens een opmerking plaats
Dat zijn nou ook weer typisch dingen waar je géén hoofdpijn van moet krijgenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwoah, niet iedereen heb ik het verteld..... Maar vervelend is het wel. Ik hoop maar altijd dat ik ze in een auto tegenkom, want de auto herken ik dan weer wel![]()
[..]
Ik kijk wel tv. Maar nooit op vrijdag, de dag dat Jan Smit en die andere Volendamcrap weer wordt uitgezonden.
Ik kan echt niet meer tegen al die celebverheerlijking, dat echt ziekelijke vormen heeft aangenomen. Want ik erger mij daar bont en blauw over. Waarom moet de ene persoon zich overal voor kapotvechten om een voet tussen de deur te krijgen en vooral te houden en waarom krijgt een ander werkelijk alles wat zijn hartje begeert![]()
Jan Smit word als ene god vereerd en waarom eigenlijk. ik vind dat ie helemaal niet goed kan zingen, maar krijgt wel alles in de schoot geworpen. Zelfs programma's presenteren. ik snap er echt niks van.
Tja, je hebt gelijk hoor.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:38 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dat zijn nou ook weer typisch dingen waar je géén hoofdpijn van moet krijgen
Het is ook walgelijk.quote:Ik snap die idolatie eromheen niet. Zo ben ik regelmatig bij een bekende band, die zanger wordt ook op handen gedragen, doodnuchtere jongen. En toen ik bij ajax scoutte nog ging ik ook normala met die jongens om, en altijd die gillende meiden, bah!
Geeft niet.... Ik begrijp hele goed hoe ongerust je maakt...quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:46 schreef Cassandra87 het volgende:
ik heb er zo'n bagger hekel aan als ik mn vriend niet te pakken krijg als t zo'n rommel is op de wegdan kan ik me helemaal druk maken. Misschien SC maar al met al heb ik niet zo heel lekker in mn vel gezeten vandaag en toch behoorlijke koppijn, gecombineerd met de koude voel ik me gewoon een beetje bleghh
kan er slecht tegen zo.
Nouja toeval wilt dat ie net dus belt, is nog geen fluit opgeschoten in een uur tijd ivm file maar heb wel gezegd dat ik straks nogmaals bel..quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geeft, niet.... Ik begrijp hele goed hoe ongerust je maakt...
Nou gelukkig dat ie even belt, tja is lastig op de weg..... Ik kan de stress goed begrijpen, ik ben blij dat ik niet hoef te rijden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nouja toeval wilt dat ie net dus belt, is nog geen fluit opgeschoten in een uur tijd ivm file maar heb wel gezegd dat ik straks nogmaals bel..
sowieso is het hele studie verhaal lastig. Toevallig vanmorgen net een hele discussie over studie en motivatie gehad.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, je hebt gelijk hoor.ik weet niet , maar het lijkt steeds erger te worden.
![]()
[..]
Het is ook walgelijk.
Maar het zit veel breder en dieper. In het bedrijfsleven is het net zo. Opleiding en intellectuele bagage tellen maar amper tot niet. Tot m'n 26 kapotgeleerd, hbo en uni.... Kan er niks mee. Ze kijken gewoon of je d X-factor hebt, wat het ook moge zijn. Je ziet dat arrogante mensen, mensen met veel flair, dominante vlotte types omhoogschieten in de organisatie...
Echt, ik snap echt niet wat daar afspeelt.
Schooltijd was (soms) leuk. Sommigen keken soms tegen mij op. Het bedrijfsleven was een hel. Wat school met praktijk te maken heeft, mag Joost weten. En die weet het ook niet.
Waarom je eigen kapot leren als je er toch niks mee kan(nou ja , hooguit 10% van de kennis is bruikbaar, de rest heet 'persoonlijke performance
)
Ben ik gek, of de rest van de wereld?
Nog nooit zoiets onlogisch gezien. Je werkt je kapot aan je studie, en vervolgens kan je er niks mee![]()
Hier heb ik dus ook een hekel aan...vooral die soort real-live series zoals de pfaffs, gewoon jantje ofzo..die vind ik saai en stom..het heeft er natuurlijk ook mee te maken met dat hun leven mij niet boeit. Maar ja..ik dus bijna geen tv..alleen ncis(kijk eigenlijk met mn ma mee) zodat ik iets anders dan pc heb..en zodat mijnma niet gaat zeuren...dat ik niks anders doe dan de pc..en bla..bla..blaquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwoah, niet iedereen heb ik het verteld..... Maar vervelend is het wel. Ik hoop maar altijd dat ik ze in een auto tegenkom, want de auto herken ik dan weer wel![]()
[..]
Ik kijk wel tv. Maar nooit op vrijdag, de dag dat Jan Smit en die andere Volendamcrap weer wordt uitgezonden.
Ik kan echt niet meer tegen al die celebverheerlijking, dat echt ziekelijke vormen heeft aangenomen. Want ik erger mij daar bont en blauw over. Waarom moet de ene persoon zich overal voor kapotvechten om een voet tussen de deur te krijgen en vooral te houden en waarom krijgt een ander werkelijk alles wat zijn hartje begeert![]()
Jan Smit word als een god vereerd en waarom eigenlijk? Ik vind dat ie helemaal niet goed kan zingen, maar krijgt wel alles in de schoot geworpen. Zelfs programma's presenteren. Ik snap er echt niks van.
Het is inderdaad weer een ramp. Veel files, terwijl er niet zoveel strooizout meer is. Ik heb het gevoel dat we nu leven in de West-Siberische laagvlakte. En dan te bedenken dat dit nog minstens een maand gaat duren, want ik zie geen enkele verbetering.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:54 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nouja toeval wilt dat ie net dus belt, is nog geen fluit opgeschoten in een uur tijd ivm file maar heb wel gezegd dat ik straks nogmaals bel..
neeeeeeeeeeeee......niet nog een maand..pfffffffffquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:38 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het is inderdaad weer een ramp. Veel files, terwijl er niet zoveel strooizout meer is. Ik heb het gevoel dat we nu leven in de West-Siberische laagvlakte. En dan te bedenken dat dit nog minstens een maand gaat duren, want ik zie geen enkele verbetering.
Reken maar. Dit leidt tot een gigantische kostenpost, en dat kunnen we er in de ergste crisis sinds eind jaren dertig niet meer bij hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:39 schreef francis998 het volgende:
[..]
neeeeeeeeeeeee......niet nog een maand..pfffffffff![]()
idd. Er is zeker een groot verschil tussen introvert en (licht) autistisch. Ik zelf ben niet autistisch, en gigantisch introvert..iedereen zegt altijd dat ik een muur om me heen hebquote:Op woensdag 10 februari 2010 19:03 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Reken maar. Dit leidt tot een gigantische kostenpost, en dat kunnen we er in de ergste crisis sinds eind jaren dertig niet meer bij hebben.
Btw, ben net terug van een programmeercursus. Daar zaten heel introverte mensen, maar ze hebben het allemaal ver geschopt. Ik kreeg toch een beetje het gevoel: waar heb ik in het verleden steken laten vallen. Aan de andere kant geeft het me ook het idee dat er nog veel mogelijk is. Maar ja, moet ik wel een partner vinden, als ik over 10 jaar (ja, is nog ver weg) nog single ben, maakt het me niks uit of ik in schaal 9 of 10 kom.
Maar blijkbaar zit er nog een groot verschil tussen introvert en licht autistisch.
Toch wel hequote:Op woensdag 10 februari 2010 19:10 schreef francis998 het volgende:
[..]
idd. Er is zeker een groot verschil tussen introvert en (licht) autistisch. Ik zelf ben niet autistisch, en gigantisch introvert..iedereen zegt altijd dat ik een muur om me heen hebwaar ze niet (makkelijk) doorkomen
. Alleen dat is hoe ik ben en ben geworden..en zit er zelf niet mee.
En autisme..tja is toch iets heel anders..zie dit hele topic maar..maar wat wel vaak zo is wordt er gezegd is dat autistische mensen vaak aardig introvert kunnen zijn.
In het verleden wel. Het is gewoon een gevoel dat ik heb. Ik heb afstand van ze genomen op een emontioneel vlak. Omdat ik niet uit huis durfde te gaan omdat ik bang was dat ik dan zou ver eenzamen. Anders had ik eerder gegaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
geloof me, ik snap je. Alleen dan heb ik geen autisme.
Ik heb ook een redelijke hechte familie(tenminste een deel ervan) en kan het wel goed met iedereen vinden..bepaalde nichten..kan ik goed me stappen enzo. En ene oom waarmee ik kan/kon praten.
Maar dat is nu weggevallen, door o.a. de afstand, tijdzones, enz. En heb amper contact met ze..nu. Dus heb mijn ma over..en verder niemand.
Maar ach..het leven gaat verder..en zoek gewoon mijn weg.
[..]
helemaal waar tijn![]()
En tijn...liep/loopt het dan zo stroef..dat je gewoon "geen ouders" meer hebt?/
Volgens mij kan je vanaf het tweede levensjaar beginnen zich de eerste symptonen van autisme zich kenbaar te maken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 03:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Hij kan niet tegen harde geluiden, plotselinge muziek, etc. dan raakt hij overstuur. Hij is erg passief, onder andere.
Natuurlijk is het kort door de bocht, maar ja dan moet je nog jaren wachten voor uitsluitsel. Zijn ouders zouden er sowieso nooit aanwillen. Dus dan denk ik het maar in mezelf een beetje.
Ik heb het ook nooit als een bewuste stap gezien. Maar als een overlevingsmechanisme.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn dikke knuffel voor jou. Lijkt me echt rot om zo'n besluit te nemen. Heb in t verleden op t punt gestaan maar was (gelukkig) nooit dapper genoeg om dat door te zetten.
Laatste tijd is de relatie met mijn ouders goed. Ben er nog verbaasd over. Zou gisteren bijv thuis slapen maar ben toch weer naar Amsterdam gegaan. Voelde me rete-schuldig en kwam met allemaal excuses maar mijn vader zei doodleuk, je bent bijna 23, je hoeft je niet te verantwoorden, ga maar lekker hoor. Ben ik best wel verbaasd over. Vind t hoe dan ook fijn dat we met regelmaat bij mijn ouders eten.
Qua sociale omgeving, ik ben nog steeds zelf asociaal. Begint echter beetje bij beetje bij te trekken (ik zelf ook)
Vind t wel lastig, mijn collega's zijn allemaal stukken ouder, hebben kinderen bijv. vragen om een borrel te doen gaat niet zo makkelijk. Gelukkig heb ik een band opgebouwd met een aantal en de afspraak staat om wat te eten met elkaar. Maar verder valt het (her)aantrekken van de banden mij alleszins mee. Wellicht omdat we t zelf druk zat hebben zodat ik/we hier niet druk om hoeven te maken.
Ja, alleen in de winter ver van de evenaar is er wel erg weinig daglicht dat bovendien ook nog eens erg schuin invalt. Hierdoor maakt je lichaam weinig vitamine D aan (voor meer info: PM).quote:Op zondag 7 februari 2010 21:34 schreef Juup© het volgende:
[..]
Je huid maakt vitamine D aan bij blootstelling aan zonlicht
Niet doen:quote:Op zondag 7 februari 2010 13:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hoeveel sociale status denk je dat je hebt in laaggeschoold werk? Mensen hebben in sommige functies totaal geen respect voor je. Hiervoor werkte ik in een supermarkt, m'n familie was teleurgesteld in me en klanten behandelen je als vuil. Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor meer mensen.
Ik schaam me nu gewoon als ik zeg wat ik doe, terwijl ik gestudeerd heb.
Kinderen is ook een van mijn dilemma's geweest. Ik heb er lang over getwijfeld: is het verstandig om een kind met (een deel van) mijn erfelijk materiaal op te schepen? Nu ben ik nogal wat ouder (eind dertig) en wij hebben de knoop zo'n 2,5 jaar geleden doorgehakt en hebben nu een dochter van bijna anderhalf. Ik vind het echt heel erg leuk!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou ben ik toch benieuwd of ik, als ik een partner zou hebben met pdd-nos/aspergers/u name it, of ik dan zou aarzelen om aan kinderen te beginnen met die partner. Puur hypothetisch gezien,
Om in het onderwerp te blijven.
Ik weet van mijzelf dat ik een heel ruim incasseringsvermogen heb en echt heel makkelijk in de omgang ben. En ook zeer zeker moeiteloos met probleemjongeren omging en ga, dus wat dat betreft zou het voor míj geen issue zijn. Denk ik.. ik heb nu misschien makkelijk praten.
Over leeftijd, ik wilde altijd heel jong moeder worden en we zijn ook verder gegaan dan denken. Maar een hoop ellende later ben ik blij dat dit nooit zo ver is gekomen. Maar het zet je wel aan t denken, als je na 5 jaar erachter komt dat je ongelukkig bent, wie zegt dat je dat nu wél snel weet?
En hoewel ik echt stapeldol ben op mijn huidige vriend en nog nooit zulke intense gevoelens heb gehad als voor hem, ben ik echt huiverig voor elke eventuele (kleine) vervolgstap. En zeker kinderen, die komen de eerst komende 5 jaar nog niet aan bod hoor.
Dat heb ik ook: genoeg slaap is een belangrijke voorwaarde voor goed (redelijk) functioneren.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik probeer geen medicatie te gebruiken, enkel heel soms een paracetamol tegen verkoudheid/griep/hoofdpijn. Wat bij mij bijzonder goed werkt is voldoende slaap, alleen is dat net mijn grootste zwakte...
Get used to it. Dat mensen die vlotter/sneller/scherper zijn dan ik sneller carrière maken: prima. Maar ik zie echt het grootst mogelijke brandhout, mensen die echt domme dingen doen; die contra-productief zijn de hemel in geprezen worden, terwijl ik zelf vaak matig beoordeeld wordt (ook wel eens slecht, maar ook wel eens erg goed). Zeker op werkgebied stoot ik nog steeds keer op keer mijn hoofd, helaas.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
[..]
Het is ook walgelijk.
Maar het zit veel breder en dieper. In het bedrijfsleven is het net zo. Opleiding en intellectuele bagage tellen maar amper tot niet. Tot m'n 26 kapotgeleerd, hbo en uni.... Kan er niks mee. Ze kijken gewoon of je d X-factor hebt, wat het ook moge zijn. Je ziet dat arrogante mensen, mensen met veel flair, dominante vlotte types omhoogschieten in de organisatie...
Schooltijd was (soms) leuk. Sommigen keken soms tegen mij op. Het bedrijfsleven was een hel. Wat school met praktijk te maken heeft, mag Joost weten. En die weet het ook niet.
Waarom je eigen kapot leren als je er toch niks mee kan(nou ja , hooguit 10% van de kennis is bruikbaar, de rest heet 'persoonlijke performance
)
Nog nooit zoiets onlogisch gezien. Je werkt je kapot aan je studie, en vervolgens kan je er niks mee![]()
ga zo ff kijken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:45 schreef teirnon het volgende:
Heeft iemand dit gezien? http://news.yahoo.com/s/a(...)med_mental_disorders
Geen Asperger meer, maar gewoon autisme spectrum stoornis.
Ikzelf denk de rest van de wereldquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:38 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het is inderdaad weer een ramp. Veel files, terwijl er niet zoveel strooizout meer is. Ik heb het gevoel dat we nu leven in de West-Siberische laagvlakte. En dan te bedenken dat dit nog minstens een maand gaat duren, want ik zie geen enkele verbetering.
Maar goed, om je te beantwoorden, zie vetgedrukte deel in je betoog, dat is alles.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
[..]
Het is ook walgelijk.
)
Ik ben heel erg blij met deze winter, maar merk wel dat ik inderdaad meer zon(licht) nodig begin te krijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:44 schreef Ferrobarr het volgende:
OMG wat gaat dat hard hier...
[..]
Ja, alleen in de winter ver van de evenaar is er wel erg weinig daglicht dat bovendien ook nog eens erg schuin invalt. Hierdoor maakt je lichaam weinig vitamine D aan (voor meer info: PM).
Ja, meer dan 3/4 van de Nederlandse scholieren/studenten. Wat in Nederland gebeurt met het onderwijs is zwaar achterlijk. Helaas gaat er niets aan veranderen en moeten kinderen een keuze maken die hun hele verdere leven beïnvloedt. Want anders kost het zo veel...quote:[..]
Niet doen:
1. Je schiet er niks mee op.
2. Er zijn genoeg mensen die respect voor je hebben, ookal verkoop je drank in de slijterij (of wat doe je tegenwoordig?).
(BTW: is ondertitelaar niet iets voor je?)
[..]
Kinderen is ook een van mijn dilemma's geweest. Ik heb er lang over getwijfeld: is het verstandig om een kind met (een deel van) mijn erfelijk materiaal op te schepen? Nu ben ik nogal wat ouder (eind dertig) en wij hebben de knoop zo'n 2,5 jaar geleden doorgehakt en hebben nu een dochter van bijna anderhalf. Ik vind het echt heel erg leuk!
--
Enigszins hier aan gerelateerd: ik ben met veel dingen toch wel wat "laat": was laat met de keuze voor een middelbare school, laat met bepalen van vakkenpakket (was ook blijven zitten), laat met studiekeuze, laat met relaties etc, etc. Hebben meer mensen dit? Doe ik dit omdat ik eerst voorbeelden in mijn omgeving wil zien voordat ik een stap durf te maken? Ik heb dat eigenlijk ook met kleinere dingen, zoals waar gaan we heen voor een dagje uit of welk gerecht van de kaar in een restaurant (soms).
Probleem is dat ik voor zolang ik mij kan herinneren te weinig geslapen heb. Dat begint zich langzaam aan toch te wrekenquote:[..]
Dat heb ik ook: genoeg slaap is een belangrijke voorwaarde voor goed (redelijk) functioneren.
Tja, echte leiders zijn zeldzaam, en echte leiders aan de top zijn er nauwelijks, want een bedreiging voor de rest van de slapjanussen die daar tussen zitten.quote:[..]
Get used to it. Dat mensen die vlotter/sneller/scherper zijn dan ik sneller carrière maken: prima. Maar ik zie echt het grootst mogelijke brandhout, mensen die echt domme dingen doen; die contra-productief zijn de hemel in geprezen worden, terwijl ik zelf vaak matig beoordeeld wordt (ook wel eens slecht, maar ook wel eens erg goed). Zeker op werkgebied stoot ik nog steeds keer op keer mijn hoofd, helaas.
Fijn hè? Ze gaan voor ons ook een nieuw kantoor maken, bijna helemaal volgens dat principe. De idioten, zeker omdat directie dat niet gaat doen.quote:Nog zo'n fijn fenomeen: flexplekken in een kantoortuin.
Blij zijn met de winter zal je bij mij niet snel merken, zou graag een beer ofzo zijn en een lekker lange winterslaap houden..en wakker worden als 't weer lente isquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik ben heel erg blij met deze winter, maar merk wel dat ik inderdaad meer zon(licht) nodig begin te krijgen.
[..]
Ja, meer dan 3/4 van de Nederlandse scholieren/studenten. Wat in Nederland gebeurt met het onderwijs is zwaar achterlijk. Helaas gaat er niets aan veranderen en moeten kinderen een keuze maken die hun hele verdere leven beïnvloedt. Want anders kost het zo veel...![]()
En ja, verder ook laat met veel andere zaken:
- zelfstandig wonen: binnenkort (ben > 30jaar)
- relatie: (nog) nooit gehad
- kinderen: zie boven
- uitgaan: veel breder, stapels folders over vakanties, maar gaan? Nee. Idem met uitgaan of wat-dan-ook; complete boekwerken of plannen zitten in mijn hoofd, maar uitvoeren? Niet dus. 'Gelukkig' weet ik dat al wel een tijdje, zodat ik er ook niet de kosten meer voor maak.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |