Wat goed gezegd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat heb ik eigenlijk niet echt. Maar ik bezig om er een eentje op te bouwen.![]()
Zonder aandacht en liefde ga je dood. Je hebt gewoon mensen nodig die om je geven anders ga je dood. Ook al geef je zelf niet om die mensen.
Goh, wat beperkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
geloof me, ik snap je. Alleen dan heb ik geen autisme.
Ik heb ook een redelijke hechte familie(tenminste een deel ervan) en kan het wel goed met iedereen vinden..bepaalde nichten..kan ik goed me stappen enzo. En ene oom waarmee ik kan/kon praten.
Maar dat is nu weggevallen, door o.a. de afstand, tijdzones, enz. En heb amper contact met ze..nu. Dus heb mijn ma over..en verder niemand.
Maar ach..het leven gaat verder..en zoek gewoon mijn weg.
Je moet er wel open voor staan.. En dat kan ik er niet uit opmaken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goh, wat beperkt.![]()
Ik hoop toch echt dat je wat meer mensen om je heen kan krijgen.
Je moet er zeker voor openstaan.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je moet er wel open voor staan.. En dat kan ik er niet uit opmaken.
Ik heb ook weinig contact. Geen vrienden, hooguit een paar kennis die ik hele af toe zie. Gelukkig wel broers/zussen maar wonen allemaal ver weg. En de een heeft het nog drukker dan de ander.quote:Hoe zit t bij jou dan EG?
Dank je.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Gedoe op fok, nav pm? Zo ja, maak je niet druk, kun je niets aan doen.
Ja, absoluut. Alles wat gezegd wordt herkauwen enzo. Het lijkt alsof je naar voetbal kijkt en de bal door het beeld ziet bewegen maar als het ware een streep achter zich laat...quote:Heb jijzelf ook met contacten leggen een teveel aan prikkels?
Geeft niet. Ik onthou ook niet alles.quote:Had je nou wel werk? Sorry hoor zal vast 30 keer zijn gezegd maar ik weet niet van iedereen wie wat doet etc. Erg slecht geheugen.
Tja, het is normaal dat het ene meer blijft hangen dan het andere. Als ik merk dat iemand lijdt onder het leven dat hij/zij leidt en machteloos vecht, dan kan mij dat moeilijk loslaten. (Gevalletje auti bijvoorbeeld, eigenlijk te erg om waar te zijn....)quote:Trouwens ik onthoud alleen de dingen die veel voorkomen (als in verhaallijn), zoals tijn met zijn sollicitatieperikelen waar we allemaal mee hebben kunnen leven en francis die twijfelt tussen nl en t buitenland.
Dat laatste is ook gewoon menselijk. Ook hier op Fok! Met sommigen heb ik "iets" met andere weer niks. En omgekeerd merk je dat ookquote:Ik kreeg weer onbewust een nare vibe waarin ik realiseerde dat ik af en toe veel te veel mijn best doe, ook in vriendschappen, en dat is de reden waarom ik er niet zo'n behoefte aan had. Dan ook met die vriend die een vriendinnetje heeft en voor t gemak maar niets meer laat horen
Maar tegelijkertijd realiseer ik mij dat ik vrij koud kan overkomen tegenover mensen waar ik totaal niets mee heb.
Ik ga je niet feliciterenquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:30 schreef Swiffer het volgende:
ik post mijn vraag ook even hier, sorry voor de evt spam!
HoI!
Ik ben gediagnosticeerd met het syndroom van Asperger, nu nog zonder medicatie.
Ik heb een keer ritalin geprobeerd van een goed bevriend iemand, en ik merkte dat ik hier ontzettend baat bij had, minder irritatie, minder prikkels.
Weten jullie misschien iets over Asperger en ritalin? Ik dacht dat Ritalin alleen voor mensen met AD(H)D was? Google is not my friend at the moment
Tot ik dit las, dacht ik het ook even.......quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:40 schreef Swiffer het volgende:
HoI!
Ik zit dan ook als vrouw in een mannenberoep, (ICT) en kan het bijna nooit goed vinden met vrouwen
Dus mannelijk gedrag is het wel op een paar punten, ik ben me bijvoorbeeld ook echt niet bewust van de mode, of make up en dat soort dingenVelen denken dat ik meteen een lesbo ben, maar dat is niet t geval.
Het klopt, soms probeert met een vleugje van een anti-pchychoticum (lage dosering, net genoeg beodeld om prikkels ietwat te dempen.quote:Ik vroeg me gewoon af of er aspergers zijn die baat hebben bij medicatie zoals Ritalin. Wat je nl het meeste leest is dat er antipsychotica wordt aangeschreven, maar ben daar best huiverig voor.
Leukquote:(hij heet Milo, en is letterlijk en figuurlijk heerlijk zwart-wit)
Anti psychotica zou ik niet aan beginnen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:40 schreef Swiffer het volgende:
HoI!
Ik zit dan ook als vrouw in een mannenberoep, (ICT) en kan het bijna nooit goed vinden met vrouwen
Dus mannelijk gedrag is het wel op een paar punten, ik ben me bijvoorbeeld ook echt niet bewust van de mode, of make up en dat soort dingenVelen denken dat ik meteen een lesbo ben, maar dat is niet t geval.
Ik vroeg me gewoon af of er aspergers zijn die baat hebben bij medicatie zoals Ritalin. Wat je nl het meeste leest is dat er antipsychotica wordt aangeschreven, maar ben daar best huiverig voor.
(hij heet Milo, en is letterlijk en figuurlijk heerlijk zwart-wit)
(en bss is zeker beste song evah!!!!)
Toch ben ik blij dat je het zegt. Ik soms gewoon bevestiging nodigquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Kan ik me voorstellen dat t maalt. En dat ik zeg dat je er niets aan kunt doen zal niet heel veel helpen maar toch. Even een korte reflectie vanaf mijn kant
Lange nagloei..... Kan soms gewoon niet loslaten.quote:Mooie vergelijking, met voetbal kijken, kan ik mij wel een voorstelling van maken.
Ontelbaar keer verongelukt in werksituaties. Het is gewoon niet mogelijk....ik weet niet wat er ergers was: collega's , bazen. ene grote horror. Heb ik het nog niet over de totaal doorgeschoten werkdruk in dit land.quote:Geen werk hebben is jammer dat is toch een vorm van contact, a is het soms beperkt tot kantooruren.
Ik vind het altijd knap als mensen dat durvenquote:Misschien moet je naar een volgende meet komen
Gezichten zijn voor mij weer ene drama. Lijdt erg aan prozopagnosia (ook 1 van de mogelijke symptomen bij ene ASS) . Een rampquote:Ik ben sowieso erg slecht in namen bijv, of gezichten. Alleen als iets of iemand echt mijn interesse heeft (hetzij omdat iets of iemand interessant is, of juist heel erg apart, simpel voorbeeldje, muziek houd ik niet uit elkaar maar ik herken bij de eerste 3 sec. van een intro dat t van new kids komt, een filmpje dat ik weken geleden heb gezien, trok mijn aandacht omdat t gewoon vaag is)
De eerste indruk is zo ongeveer alles bepalend. Een foto kan al genoeg zijn. Positief of negatief.quote:Ik voel mensen aan. Gek genoeg trek ik (inderdaad) mensen aan die heel erg op mij lijken qua instelling. En heel af en toe zint iets mij gewoon niet. Maar dat komt zelden voor omdat ik makkelijk door dingen ('min'punten) heen kan kijken.
Nou ik heb geen interesse in volksaangelegenheden. Ik heb niks met sport. Broers kijken altijd naar sport. En hebben het er altijd over. Ik snap dat echt niet. Het doet mij helemaal niks.quote:Maar in hoeverre bedoel je mensen die anders zijn dan jij? In dat geval zou je nl ook slecht met mij kunnen opschieten bijv.?
Geen Asperger maar HFA.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:30 schreef Swiffer het volgende:
ik post mijn vraag ook even hier, sorry voor de evt spam!
HoI!
Ik ben gediagnosticeerd met het syndroom van Asperger, nu nog zonder medicatie.
Ik heb een keer ritalin geprobeerd van een goed bevriend iemand, en ik merkte dat ik hier ontzettend baat bij had, minder irritatie, minder prikkels.
Weten jullie misschien iets over Asperger en ritalin? Ik dacht dat Ritalin alleen voor mensen met AD(H)D was? Google is not my friend at the moment
Hoezo dilemma? Zolang je er een sneeuwscooter voor in de plaats neemt is het een heul verstandige beslissing.quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:52 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Verder zit ik er over te denken om mijn auto te verkopen.. Dilemma..
Ik ben bezig met het boek "een echt mens" van Gunilla Gerland. Ook zij schrijft hierin dat zij haar ouders niet meer als ouders zag maar als opvoeders; voor haar is het begrip 'ouder' niet hetzelfde als 'vader en moeder' (waar ze overigens ook niet zo veel mee heeft)quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het is ook mijn echte (biologische) moeder. Maar voor mijn gevoel is zij niet meer dan mijn biologische moeder. Ik heb afstand van mijn ouders genomen. Als ik bij mijn ouders ben heb ik meer het gevoel dat ik op familiebezoek ben dan bij mijn ouders.
Hoe ik dat gedaan heb? Geen idee. Ik denk dat het een vorm van zelfbehoud was. Door haar als opvoedster te zien in plaats van moeder.
Ik probeer geen medicatie te gebruiken, enkel heel soms een paracetamol tegen verkoudheid/griep/hoofdpijn. Wat bij mij bijzonder goed werkt is voldoende slaap, alleen is dat net mijn grootste zwakte...quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:56 schreef ScarFace- het volgende:
Ik gebruik helemaal geen medicatie alleen nitrazepam om in te slapen tegenwoordig, en dan niet dagelijks.
Aspirine tegen de hoofdpijn soms dat is het dan ook wel.
Omdat ik niet weet of ik dit wilquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:10 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hoezo dilemma? Zolang je er een sneeuwscooter voor in de plaats neemt is het een heul verstandige beslissing.
op dit moment hou ik het gewoon ff contact via forums enzo, want ik heb op dit moment andere dingen aan mijn hoofd, die al lastig genoeg zijn. EN op dit moment wil ik eerst de situatie thuis wat op orde hebben en dat gaan pas lukken als ik een besluit neem..en daar twijfel ik gigantisch veel over..aangezien het genoeg gevolgen heeft.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Je moet er wel open voor staan.. En dat kan ik er niet uit opmaken.
Hoe zit t bij jou dan EG?
zo zit het ook bij mee. Grotendeels ik ben soms nogal bot en kortaf, en niet al te vriendelijk..vooral in het begin als ik iemand niet goed ken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Dan ook met die vriend die een vriendinnetje heeft en voor t gemak maar niets meer laat horen
Maar tegelijkertijd realiseer ik mij dat ik vrij koud kan overkomen tegenover mensen waar ik totaal niets mee heb.
tja..dat ze je voor lesbo aanzien..is de stommiteit van de mens, ze neigen snel op uiterlijk af te gaan. Bij mij iig. En dit is niet slecht bedoeld...maar ik zelf snap vrouwen niet helemaal...quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:40 schreef Swiffer het volgende:
HoI!
Ik vroeg me gewoon af of er aspergers zijn die baat hebben bij medicatie zoals Ritalin. Wat je nl het meeste leest is dat er antipsychotica wordt aangeschreven, maar ben daar best huiverig voor.
(hij heet Milo, en is letterlijk en figuurlijk heerlijk zwart-wit)
(en bss is zeker beste song evah!!!!)
Ik zou dan eerst goed gaan denken voordat ik hem wegdoe, want een auto is handig. En ik zonder auto kan daarover praten..want soms is het o zo handig om er een te hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:20 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet of ik dit wilKomt niets voor in de plaats
hmm..ik zou er dan toch goed over nadenken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Relaties waren totaal geen issue, ik was de enige. Nu zijn ze om mij heen aan t settelen hoewel ik een klein aantal heb die studeren of net afgestudeerd zijn en denken lang leven de lol. Aan die vriend heb ik heel veel gehad en als ik iemand een vriendinnetje gun is hij het wel maar vind het wel jammer
Ik betaal mij blauw aan mijn auto, doe veel met openbaar vervoer en mijn vriend heeft een auto. Het plan was om m te verkopen, de opbrengst en de kosten die ik uitspaar in mijn huis te steken en als ik overhoud een goedkoop boodschappenwagentje te halen. Nu speelt mee dat ik niet zonder pardon elke keer mijn vriends auto wil pakken, vind ik ook niet helemaal eerlijk, plus dat ik gehecht ben aan dat monster van mij.
Maar op zich.. noorwegen doen we dan bijv ook weer met een huurauto, en ik heb zat familie bij wie ik in geval van nood de auto zou kunnen lenen. Dus ik ga er over nadenken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |