abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77948620
jeete Davina; toch nog mastitis... sterkte ermee; ik hoop dat de AB snel zijn werk doet voor je en je je snel beter gaat voelen...

@Twinkly; wat een verhaal van die vriendin van je! toen ik in het ziekenhuis lag (Evie was ook 36wk2dg bij de geboorte) hebben ze Evie juist geen fles gegeven om te voorkomen dat ze daar aan zou wennen. Ze heeft een sonde gekregen en kreeg daar de moedermelk over als ze niet voldoende aan de borst dronk. (voor en na de voeding moest ze gewogen worden). Ook is ze in het begin met een cupje gevoed...
Pas toen na 2 weken Evie nog steeds niet voldoende aan de borst dronk zijn we overgestapt op het flesje na een gesprek met de lactatieverpleegkundige. Maar wel met het advies om Evie dagelijks aan te leggen en dat heb ik nog een paar weken gedaan...Helaas is het bij ons niet helemaal gelukt; maar ik denk dat het ziekenhuis waar ik heb gelegen het borstvoedingskeurmerk niet voor niets heeft gekregen.
(zo kreeg ik ook bijvoorbeeld een kolfdagboek enzo...)
En Evie drinkt bij noodzaak; dus als ik ergens ben, zonder flesje en ze heeft echt honger; soms wel aan de borst... alleen niet zoveel als ze zou moeten/ willen.

Inmiddels gaat het allemaal zo zijn gangetje met kolven en flesjes; dat ik het zo mooi doorzet, voor zolang het lukt...
en Evie krijgt vandaag al 10 weken BV
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77949294
Davinia, hoe is het met je? wat rot dat je nu toch een bo hebt

twinkly, wat klinkt dat naar van je vriendin. kan ze niet een lk laten komen die in het zh eea uitlegt ofzo?

voor de 10 weken van BJ en Evie

hier gaat het op zich wel prima. kolven gaat met ups en downs qua hoieveelheid, maar met wat extra moeite altijd nog voldoende gehad voor als ik moest werken. Extra weggaan zit er dan niet in, maar dat hoeft van mij ook nog niet zo nodig. Hoewel ik het idee heb dat mijn produktie sowieso nogal onregelmatig is en ze dus op sommige dagen heel veel wil drinken om het op te krikken. Beetje veel regeldagen dus
Wel een klein probleempje nu: ze begint de tepel te ontdekken. En niet alleen methaar mond en haar oogjes, maar ook met haar handjes, vingertjes en nageltjes niet heel fijn. Kan ik daar op dezelfde manier mee omgaan als met in de tepel bijten: hard auw zeggen en haar handje wegtrekken ofzo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:10:09 #128
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77950120
Ik zou gewoon haar handje wegduwen en duidelijk 'nee' zeggen.

Sommige ziekenhuizen hebben een beetje het idee dat het kind van hun is als het kind daar ligt, heb ik het idee.
Net zoals die kinderarts waarover ik het laatst had. Ik weet er nu iets meer van, en er was daadwerkelijk dus NIETS aan de hand met dat kind. Maar toch stond die kinderarts erop dat het kind kv kreeg. Sommige artsen kennen dus overduidelijk hun plaats niet. Helaas sommige ouders ook niet, want die moeten soms gewoon zeggen: ZO gebeurt het, en niet anders. Die vader had dus gewoon het kind op moeten pakken en mee moeten nemen naar de moeder.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77950976
Ik denk dat je dat goed zegt, GWS: een zh/arts ziet het kind als van hem/haar en ouders weten niet hoe daarmee om te gaan en gaan ook niet graag in tegen de autoriteit van de arts, want die zal het wel weten, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_77951461
Claudia ik denk echt dat je je niet schuldig moet voelen. Ik denk echt niet dat je hongersignalen gemist hebt, als je ook al zegt dat hij echt geen speentje accepteert als hij honger heeft. Stille ondervoeding is meer iets voor hele jonge kindjes die slapen omdat ze zo'n honger hebben en geen energie om om eten te vragen, nou jij moest zelfs moeite doen om hem in een slaapritme te krijgen. En een puckababy is niet echt inbakeren. Toevallig heb ik vannacht Niels ingebakerd in een doek omdat de puckababy nog niet droog was, die heb ik toen wakker moeten maken voor een voeding; hij gaf ik zijn slaap hongersignalen maar werd niet wakker. In de puckababy gebeurd dat nooit omdat hij daarin gewoon kan bewegen.
Jij let juist heel goed op de signalen van Ivan. Het is niet zo dat je hem in de puckababy legt en een speen geeft zodat hij je niet tot last is ofzo.

Het is het ziekenhuis in Nieuwegein. Jammergenoeg wonen ze zelf in Utrecht en hebben ze geen auto dus het wordt nog een hele toer om steeds weer, als pas bevallen vrouw, in het ziekenhuis te komen. Daarom vind ik eigenlijk dat ze gewoon bij haar kindje moet blijven in het ziekenhuis.
Er is een lactatiekundige in het ziekenhuis, maar gisteren vonden ze het onnodig dat ze kolfde toen wij er waren, ze vonden het beter dat ze het een keer oversloeg. Maar wat de reden daarvan was? Het lijkt mij niet bevorderlijk voor de stimulatie. Ook hadden ze 's nachts besloten de kraamvrouw door te laten slapen en het kindje zelf de fles te geven.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77952303
Davinia Beterschap meid

Twinkly dat verhaal is echt tenenkrommend zeg. En Nieuwegein! M'n mond valt even open, want de nieuwe verlosafdeling is juist zo fijn geworden! Natuurlijk kan een cupje wel na de fles en ook nog nooit van fingerfeeding gehoord Heeft ze niet per ongeluk dat gesprek gevoerd met de co-assistente? Wat piglet al zei, die kun je het niet aanrekenen. Alhoewel wat zelfstudie soms ook geen kwaad kan Maar aiai, ik hoop met je mee dat de borstvoeding nog goed komt. Hoe staat je vriendin zelf tegenover dit beleid en borstvoeding an sich?

Oh dat over die tandjes heb ik ook wel eens gelezen. Dat de spuug scherper wordt en je daardoor pijnlijke tepels kan krijgen. Dus dan hoeven er volgens mij nog niet eens puntjes van tandjes te zitten.

Claudia je moet er geen spijt van hebben. Je hebt daar andere kijkhoeken gekregen en geprobeerd om het probleem op te lossen. Alles met de beste intenties voor Ivan. Goed, het heeft je wat onzekerheid opgeleverd, maar je hebt er ook van geleerd. Namelijk dat jullie het wél goed deden en dat jij zélf hartstikke goed je zoon aanvoelt. En dat is ook wat waard, lijkt me.

Au miss, lijkt me pijnlijk! Geen tips hier, behalve goed vijlen
pi_77952504
Mijn vriendin is harstikke pro-borstvoeding en vindt het zelf ook heel droevig hoe het allemaal gaat nu. Ze zit nu nog onder de pas-bevallen-hormonen, maar ik vermoed dat de klap nog wel komt komende week...
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_77952641
Troel had ook al niet al te beste bv-ervaringen in Nieuwegein, als ik me niet vergis...

voor je vriendin Twinkly, hopelijk komt het allemaal goed
Lotte!
Noah!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 17:22:47 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_77958714
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:59 schreef Twinkly het volgende:
Het is het ziekenhuis in Nieuwegein. Jammergenoeg wonen ze zelf in Utrecht en hebben ze geen auto dus het wordt nog een hele toer om steeds weer, als pas bevallen vrouw, in het ziekenhuis te komen. Daarom vind ik eigenlijk dat ze gewoon bij haar kindje moet blijven in het ziekenhuis.
Er is een lactatiekundige in het ziekenhuis, maar gisteren vonden ze het onnodig dat ze kolfde toen wij er waren, ze vonden het beter dat ze het een keer oversloeg. Maar wat de reden daarvan was? Het lijkt mij niet bevorderlijk voor de stimulatie. Ook hadden ze 's nachts besloten de kraamvrouw door te laten slapen en het kindje zelf de fles te geven.
HE?? NIeuwegein zegt altijd super goed te zijn in borstvoeding (ze hebben daar echt de certificaten en dergelijke). Ik vond het zelf behoorlijk irritant dat alle verpleegsters wat anders zeiden toen bij Ruben, maar bij Jochem ging het eigenlijk wel prima, ook toen hij opnomen werd. Laat je vriendin echt op haar strepen gaan staan. Er staat in het protocol dat een moeder gewoon mag kolven, laat haar ook gewoon echt om de kolf vragen en laat haar anders de gyn erbij roepen en een klacht indienen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:50:00 #135
12913 GreatWhiteSilence
pi_77961155
Ik vind die certificaten sowieso overgewaardeerd eigenlijk. Heel goed bedoeld allemaal, maar het geeft mijn inziens eerder een gevoel van schijnveiligheid dan dat je er daadwerkelijk wat aan hebt.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77964916
Oh Twinkly laat haar anders van buiten het ziekenhuis wat advies inwinnen (er zal wel een regel zijn dat een lk van buiten het zh niet ín het ziekenhuis advies geeft)want het lijkt mij dat als het zó doorgaat er van alles fout kan gaan .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_77965670
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:55 schreef Jelief het volgende:
Oh Twinkly laat haar anders van buiten het ziekenhuis wat advies inwinnen (er zal wel een regel zijn dat een lk van buiten het zh niet ín het ziekenhuis advies geeft)want het lijkt mij dat als het zó doorgaat er van alles fout kan gaan .
Nou ja dat dus. En als ze allemaal beomen zijn van dit alles/weer thuis zijn absoluut een klacht indienen. Dat certificaat is er niets voor niets en ze breken met de vuistregels voor BV.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_77978116
Ja, precies. Binnen 10 dagen moet de productie voldoende gestimuleerd zijn toch? Ik heb haar mijn borstvoedingsboek van Kleintjes uitgeleend, daar staat geloof ik ook wel iets in over vingervoeden.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:23:20 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77981470
twinkly, ik hoop dat je vriendin het tij kan keren bij die mensen in het zkh en dat de bv slaagt!

moet een bo niet na 3 dagen voorbij zijn? ik ben verdomme al bezig sinds donderdagavond en die hele tiet is nog knalrood! nu zal het vast niet helpen dat ik inmiddels 3 ontstekingsplekken heb zitten... al is de eerste wel al weer soepel...
waarom wilde ik ook alweer bv geven?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77981512
Jeetje Davinia, ik kan me voorstellen dat je je dat afvraagt. Drie plekken, wat moet dat pijnlijk zijn! Sterkte
En Twinkly, ik hoop ook dat het beter gaat bij je vriendin. Het lijkt m heel rot dat je wel graag wil maar eigenlijk wordt tegengewerkt. Bah.
pi_77981537
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:23 schreef DaviniaHR het volgende:
twinkly, ik hoop dat je vriendin het tij kan keren bij die mensen in het zkh en dat de bv slaagt!

moet een bo niet na 3 dagen voorbij zijn? ik ben verdomme al bezig sinds donderdagavond en die hele tiet is nog knalrood! nu zal het vast niet helpen dat ik inmiddels 3 ontstekingsplekken heb zitten... al is de eerste wel al weer soepel...
waarom wilde ik ook alweer bv geven?
Jeutje Davinia
Krijg je wel antibiotica? Ik dacht dat je antibiotica moest krijgen wanneer het na 1 dag nog niet over is?
  zondag 14 februari 2010 @ 13:33:06 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77981762
kheb sinds vrijdag ab. 4maal daags 500mg fluclodingescilline.
aviva krijgt er tenminste geen kramp van, dat scheelt al wel, maar verder... gister stond de teller weer op 39.9oC, ben nu min of meer koortsvrij, maar de pijn en roodheid is er niet minder om helaas
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77981987
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:33 schreef DaviniaHR het volgende:
kheb sinds vrijdag ab. 4maal daags 500mg fluclodingescilline.
aviva krijgt er tenminste geen kramp van, dat scheelt al wel, maar verder... gister stond de teller weer op 39.9oC, ben nu min of meer koortsvrij, maar de pijn en roodheid is er niet minder om helaas
Goed warm maken voor de voeding, je mag koelen na een voeding. In overleg met je huisarts mag je paracetamol tegen de pijn.

Probeer de pijnlijke borst steeds goed te legen. Als het aanleggen erg pijnijk is, begin dan aan de andere borst en probeer na een tsr de pijnlijke borst aan te bieden. Eventueel nakolven als de borst niet goed leeggedronken wordt.

Succes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77982106
Oh, en Davinia, het is ook echt wel belangrijk om nu rust te houden. Je lichaam moet echt de tijd krijgen om te herstellen, anders heb je kans dat de bo steeds blijft terugkomen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:53:08 #145
12913 GreatWhiteSilence
pi_77982359
Je zou na 3-4 dagen verbetering zou moeten kunnen zien. Is dat niet het geval zou ik contact opnemen met je arts, dan heb je misschien een ander antibioticum nodig?
pi_77984159
Ipv paracetamol kun je beter ibuprofen pakken, dat is pijnstillend én ontstekingsremmend!
  zondag 14 februari 2010 @ 15:36:18 #147
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_77985383
Mag ibu als je bv geeft?

Davinia, gatver, al die tijd al bang voor, nu toch gekregen Balen.. Veel beterschap lieverd!

Twinkly, ik weet echt niet wat ik léés! Wat een verhaal van die vriendin, en dan dacht ik dat ze er bij mij in het ziekenhuis met de pet naar gooiden! Ik denk dat ik inderdaad ook contact op zou nemen met de vk om te kijken wat er verder mogelijk is, dit is echt bizar!
3!
  zondag 14 februari 2010 @ 15:47:49 #148
12913 GreatWhiteSilence
pi_77985661
Ja, ibuprofen is geen probleem, dat is als L1 geclassificeerd door Thomas Hale. (L1 is het veiligst, L5 is totaal niet veilig)

Ik zou gaan klagen bij die instantie die de certificaten uitgeeft, zodat ze bij dat ziekenhuis nog even een opfriscursusje mogen gaan doen om dat certificaat te behouden...
pi_77985885
Mocht Ibuprofen wel bij borstvoeding?
-edit: is al beantwoord.

[ Bericht 28% gewijzigd door Tinuviel op 14-02-2010 16:17:07 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 14 februari 2010 @ 16:02:18 #150
12913 GreatWhiteSilence
pi_77986021
Ja, bij zwangerschap is het af te raden, maar bij borstvoeding is het geen probleem. Wel handig, want paracetamol werkt bij mij veel minder goed dan ibuprofen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')