abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77841625
Ik heb dat ook, Vlindur.

Ze valt vaak in slaap 's nachts bij het drinken maar wil wel nog graag. Leg ik haar terug in bed dan wordt ze geheid wakker.
Beetje lastig inderdaad en ook tijdrovend, maar ja..

Ik heb geen tips verder. Ja, misschien wat kietelen zodat hij tijdens de voeding wakkerder is. Of vantevoren verschonen zodat hij echt wakker wordt.

Ik laat het er gewoon bij (ik verschoon niet 's nachts). Het is maar tijdelijk allemaal...
pi_77841704
*Zit vol verbazing het artikel over verwarmen te lezen*
in het ziekenhuis zeiden ze juist dat de magnetron echt niet moest met moedermelk! en ik gebruik dus ook altijd een flessenwarmer. Ik heb wel een stoomwarmer; zou dat nog verschil maken?
ik doe er 20 ml water in en dan stoomt de fles warm...

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77841777
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:29 schreef Vlindur het volgende:
Even iets heel anders; Ik heb het idee dat ik Rienk niet goed voedt..

Na het wakker worden voed ik hem, tussendoor als hij moppert, maar ook weer voor het slapen gaan.

Ook 's nachts hij valt aan de borst in slaap. Ik heb hem tot nu toe maar 2 keer wakker kunnen wegleggen. Ik laat hem amper nog huilen. Dat voelt gewoon niet goed. (Voorheen moesten we hem 10 minuten laten huilen) Als hij tegenwoordig nog huilt is dat omdat er een boertje of spuug dwars zit of dat hij echt niet wil slapen, heel enkel valt hij dan wel op ons in slaap en dan kunnen we hem wel zo wegleggen.

Maar wat ook heel vaak gebeurd, dan leg ik hem weg want hij slaapt en dan lig ik net in mijn bed en dan wordt hij weer wakker omdat hij nog honger heeft..

Volgens mij doe ik iets fout en ik zie ook ergens wel waar maar weet niet hoe ik dit anders krijgen kan. Kunnen jullie helpen en hebben jullie tips?
Op hoeveel voedingen zit je (ongeveer?) Bij die kleintjes is 12 voedingen per dag ook nog steeds normaal.

Het huilen hoort er toch een beetje bij. Die kleine kruimels hebben ook veel mamahonger, zuigbehoefte, enz.

Je kan proberen een beetje een ritme in te bouwen. Als hij wakker wordt begin je bijvoorbeeld met voeden, dan kun je hem even verschonen tussen de 2 borsten.. Dan speel je wat samen en als je merkt dat hij moe wordt kun je hem al proberen weg te leggen. Een muziekdoosje wil wel eens helpen, omdat ze toch 9 maanden in een gehorige ruimte hebben doorgebracht, vinden ze stilte misschien nog niet zo fijn.

Tijdens het voeden zn voetjes masseren of zn handjes open maken... Een klein beetje plagen dus zodat ie wakker blijft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77841801
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:42 schreef Beessie-Jen het volgende:
*Zit vol verbazing het artikel over verwarmen te lezen*
in het ziekenhuis zeiden ze juist dat de magnetron echt niet moest met moedermelk! en ik gebruik dus ook altijd een flessenwarmer. Ik heb wel een stoomwarmer; zou dat nog verschil maken?
ik doe er 20 ml water in en dan stoomt de fles warm...

Magnetron mag wel, opd e laagste stand, en vaak roeren... Je bespaart geen tijd met opwarmen in de magnetron ivm au bain marie.
pi_77841852
Ik denk, gezien het woord 'babyvoeding', dat dit artikel voornamelijk gaat over het verwarmen van kunstvoeding (in ziekenhuizen, op de afdeling neonatologie zoals Grijs m.i. terecht meldt). Voor zover ik weet kun je de magnetron inderdaad beter vermijden bij bv, vanwege die hotspots en de achteruitgang in kwaliteit bij te hoge verhitting.
  woensdag 10 februari 2010 @ 12:51:53 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77841926
vlindur, hier moeten we aviva vtv echt verschonen, anders is ze niet wakker genoeg om te drinken. wellicht geldt dat ook voor rienk?
anders kan je beginnen met voeden, als hij in slaap valt en je hebt het idee dat hij niet genoeg heeft gehad, dan kan je op dat moment zijn luier doen ipv voorafgaand aan de voeding. wordt hij wakker en wrs een beetje boos, en dan kan je door voor ronde 2

bj, als ze in het zkh zeiden dat de flessenwarmer prima is, zal dat toch goed zijn? het pijnpunt zit in de hot spots, en hoe je die voorkomt is bijzaak is mijn bescheiden mening
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77842278
Bedankt!

Ik geef 1 borst theoretisch omdat ik moet blokvoeden, (dat gaat prima overigens) ook kietelen en wrijven over de kaak deed ik al.
'S avonds verschoon ik alleen als hij gepoept heeft. Ik hou hem juist ook liever zo moe mogelijk, anders is hij anderhalf uur wakker voordat hij weer eens slaapt

Het aantal voedingen van gister was ongeveer: (dan reken ik de ruime tijden, niet het aantal)

04:30-07:00 (Ga nou weer slaaaapeeen!! )
08:40-09:10
10:30-12:00
16:00-19:00 (met 2x 10 minuten slapen)
20:30-00:30 (met ook een paar keer een paar minuten slapen)

Dit zijn de tijden dat hij gister wakker was, dan kan het zijn dat hij tussen door 1 keer drinkt, maar ook wel 5 keer.

Dat van het loskoppelen vind ik wel een goeie. Rienk drinkt ook nog steeds zo slecht.
Heel soms zit hij echt netjes aangehapt maar meestal pakt hij de tepel beet en zuigt dan de rest naar binnen
Hij drinkt zo heel raar, maar drinkt wel. En ik weet echt niet hoe ik hem normaal moet aanleggen. Hij laat ook regelmatig los. Hij neemt maar een klein hapje volgens de lactatiedeskundige.
Misschien als ik hem gewoon steevast loskoppel als hij niet netjes aangehapt zit dat hij dan vanzelf goed gaat aanhappen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_77842825
jeetje Vlindur; wat zal je daar moe van worden...en wat lastig dat het allemaal nog niet zo soepel gaat...
kan weinig voor je betekenen maar wil je wel even een hart onder de riem steken..

Evie zit inmiddels op 6 voedingen ipv de 8 die ze lange tijd heeft gehad....
ze drinkt nu wel alle flesjes helemaal leeg; dus 6 x 145 ml. Ze sliep een poosje door maar bijvoorbeeld afgelopen dag:

23:30 uur laatste fles
4:45 uur
8:45 uur
13:45 uur
16:00 uur
20:00 uur

best netjes dus... hoop alleen dat ze die nachtvoeding weer gaat laten staan...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_77845062
Toch herken ik het wel, Vlindur.
Jouw tijden zijn wel heel erg ruim daar niet van maar het "onrustige" drinken en vaak loslaten herken ik wel heel erg. Ook het lakse happen enzo..

Onze kinderen zijn even oud..misschien is het een fase wat bij de leeftijd hoort?
ik weet dit soort dingen van mijn vorige keren dus echt niet meer, ik heb echt een slecht geheugen

Oh, je moet inderdaad wel loskoppelen als hij niet goed aanhapt. Die flinke hap moet hij echt nemen. Ik dwing Leah daar echt toe dan dan drinkt ze ook gelijk beter/langer.
pi_77845983
Hij drinkt beter als ik hem loskoppel!

Bedankt!

Lily, Rienk heeft altijd zo gedronken. Ik heb veel melk dus hoeft hij zn best niet te doen om melk te krijgen, het loopt er vanzelf wel in
pi_77846087
oke fijn

nu maar hopen dat hij ook efficienter gaat drinken zodat je ook nog tijd overhoudt voor andere dingen
pi_77846408
Heb hem in bed en zit nu aan de koffie en een koek

Misschien dat ik zo de stofzuiger er nog even doorheen haal
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:24:00 #88
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77849376
Dit maakt me wel weer blij: Telegraafbericht
Hoe meer dit onder de aandacht komt, des te sneller kunnen problemen verholpen worden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77850417
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dit maakt me wel weer blij: Telegraafbericht
Hoe meer dit onder de aandacht komt, des te sneller kunnen problemen verholpen worden.
Interessant, hoe merk je of het het geval is bij je kind?
pi_77850533
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:52 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Interessant, hoe merk je of het het geval is bij je kind?
Dat kun je zien, ze kunnen hun tong niet helemaal uitsteken.

Overigens heeft niet elk kindje dat een te kort tongriempje heeft last met drinken. Als je denkt aan een te kort tongriempje kun je even vragen of de CB arts of je HA er even naar kijkt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:57:45 #91
12913 GreatWhiteSilence
pi_77850600
Van borstvoeding.com

Mogelijke symptomen van een te korte tongriem of een volledig gefixeerde tong

* pijnlijke tepels/tepelkloven;
* problemen bij het aanleggen;
* onrust bij de baby;
* gewichtsafname of onvoldoende groei.

Mogelijke gevolgen

* stuwing;
* mastitis, abces;
* veelvuldige en langdurige voedingen;
* slecht groeien;
* te weinig melk;
* vermoeidheid en frustratie bij moeder en kind.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77850673
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Van borstvoeding.com

Mogelijke symptomen van een te korte tongriem of een volledig gefixeerde tong

* pijnlijke tepels/tepelkloven;
* problemen bij het aanleggen;
* onrust bij de baby;
* gewichtsafname of onvoldoende groei.

Mogelijke gevolgen

* stuwing;
* mastitis, abces;
* veelvuldige en langdurige voedingen;
* slecht groeien;
* te weinig melk;
* vermoeidheid en frustratie bij moeder en kind.
Maar dat zijn echt symptonen die kunnen overal bij horen..
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:04:14 #93
12913 GreatWhiteSilence
pi_77850826
Dat is waar, maar het zijn nog steeds de mogelijke symptomen.
pi_77851067
Ah ok. 2 van de vele opties. Zal wel meevallen dus
pi_77851374
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:48 schreef Jore het volgende:
Ik denk, gezien het woord 'babyvoeding', dat dit artikel voornamelijk gaat over het verwarmen van kunstvoeding (in ziekenhuizen, op de afdeling neonatologie zoals Grijs m.i. terecht meldt). Voor zover ik weet kun je de magnetron inderdaad beter vermijden bij bv, vanwege die hotspots en de achteruitgang in kwaliteit bij te hoge verhitting.
Maar waarom zou je een magnetron dan vermijden? Je kunt hem toch ook goed gebruiken? Zelfs op borstvoeding.com wordt de magnetron niet afgeraden, maar wordt er wel opgemerkt dat oververhitting en hot spots voorkomen moeten worden.

Ik merk dat Ivan ontzettend snel aan het omslaan is. Dat wil zeggen, hij drinkt heel goed uit het flesje en heeft steeds minder geduld voor de borst. Ik ben erg blij met de tip van WupWup om aan het masseren te gaan. Daarmee weet ik nu met veel moeite de harde plekken weg te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_77853043
Fijn om te lezen. Je kunt echt goed naar zijn van een echte BO.

Vlindur je kunt een te kort tongriempje zien. Dan loopt de tongriem tot (bijna) aan het puntje van de tong. Als Rienk z'n tong kan uitsteken, geen zorgen maken
Ik mis trouwens een symptoom in die lijst: klakkend geluid tijdens het drinken
pi_77865233
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar waarom zou je een magnetron dan vermijden? Je kunt hem toch ook goed gebruiken? Zelfs op borstvoeding.com wordt de magnetron niet afgeraden, maar wordt er wel opgemerkt dat oververhitting en hot spots voorkomen moeten worden.

Ik merk dat Ivan ontzettend snel aan het omslaan is. Dat wil zeggen, hij drinkt heel goed uit het flesje en heeft steeds minder geduld voor de borst. Ik ben erg blij met de tip van WupWup om aan het masseren te gaan. Daarmee weet ik nu met veel moeite de harde plekken weg te krijgen.
Ja, daar mist de nuance, sorry. Herstel: ik zou de magnetron alleen gebruiken als je zeer zeker weet dat je zorgvuldig en zachtjes verwarmt
Het wordt trouwens wél afgeraden op borstvoeding.com, zie ik nu.
(citaat: "Moedermelk warm je veilig en gemakkelijk op in het Bad van Marie ('au bain Marie') of met een flessenwarmer. Opwarmen in de magnetron raden we je af, tenzij je zéér zorgvuldig de instructies opvolgt voor het opwarmen van moedermelk in de magnetron. Gelukkig lusten veel kinderen de melk ook op kamer- of koelkasttemperatuur! ") bron
pi_77881780
Dank Wupwup, ik ga het straks even bekijken. Ik zou het net na de voeding doen, maar hij viel in slaap

Sinds ik hier vertelde dat hij amper goed drinkt, drinkt hij sindsdien echt super! Gaat stukken beter

Maar ik was vannacht alsnog een uur bezig om hem weer in slaap te krijgen. 2 keer luier verschonen; 1e keer omdat 'hij nu toch klaarwakker is' en de 2e keer omdat ik een vieze zure lucht rook en ik was maar net op tijd! Het zat bijna alweer op zijn rug. Dat spul is toch wel zo vloeibaar!
3 keer gedronken totaal en toen ging ie weer koesen.

Ben benieuwd hoe het vannacht gaat
pi_77886302
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:17 schreef DaviniaHR het volgende:
kheb vanmiddag met tinu al generale repetitie gehouden voor de ikea-meet. saampjes op het (ikea)bed met twee tegenstribbelende kinders. de ene was niet goed wakker en de ander had geen zin.
note to self: altijd eerst schone luier, want half slapend kind drinkt niet...
Klopt de repetitie was een ramp. Gelukkig gaat het nu bij ons apart van mekaar denk ik stukken beter met voeden. Dus wellich dat de premiére dan beter zou zijn

Super Tessie, dat je het wilt proberen. Ik zou idd ook informeren over huren van een kolf, kosten en welke je een beetje aanspreekt. Je kunt dan namelijk gewoon iemand sturen om die kolf op te halen, anders zou je dat dan eerst moeten uitvogelen. Wat betreft het bellen van de lk kan ik je helaas niets vertellen, dat heb ik nooit gedaan dus ik heb geen idee hoe dat zit met wachttijden/ informatie voor de bevalling e.d.

Heeft iemand hier ervaring met medicijnen die zijn ingeschat op niveau L3 op borstvoeding.com? Ik twijfel wat te doen, heb van mijn huisarts Triamcinolon gekregen. Zij weet, dat ik nog bv geef en heeft dit bewust voorgeschreven. Het is een zalf, dus ik denk dat het niet zoveel kwaad zou kunnen voor Jair. Weet iemand dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinuviel op 11-02-2010 16:03:50 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_77886725
Ik zou even vragen of er een alternatief mogelijk is die L1 of L2 is. Zo niet, dan je gevoel volgen. Niemand gaat je een sluitend antwoord geven, want de fabrikant dekt zich in en de onderzoekers weten het niet 100% zeker. Sorry ik moet nú voeden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')