abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:34:07 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_77710929
Ik hoor net een verhaal van mijn schoonouders, dat mijn bloed doet koken (en topics laat openen met verschrikkelijke modewoorden als 'bizar' in de titel...

Lemme 'splain:

Gisteravond laat reden mijn schoonouders terug naar huis van een etentje. Op een gegeven moment komen ze bij een politiecontrole: blazen. Dus mijn schoonvader blaast: 0,2 promille. Komt overeen met dat ene drankje dat hij heeft gedronken. Vervolgens vragen ze hem naar zijn rijbewijs. Oeps... vlak voor het weggaan heeft mijn schoonvader op het laatste moment een andere jas aangetrokken, en de papieren zitten in de andere jas.

'Nou meneer, da's niet zo mooi. Stapt u maar even uit.'

Dus mijn schoonmoeder probeert nog zoiets van "ik heb mijn rijbewijs bij me, zal ik anders even mijn mans rijbewijs ophalen en hier komen laten zien"

"Nee mevrouw, dat mag niet. Uw man moet mee naar het bureau."

Dus mijn schoonouders kregen een soort WTF-moment. Dus nog proberen: 'Kijk mijnheer de agent, ik heb hier een invalidenkaart, die krijg ik niet zonder rijbewijs, dus kunt u niet met de hand over het hart strijken?'

"Nee, wie zegt mij dat dat úw invalidekaart is, u kunt hem wel gestolen hebben, net als de auto"

Dus mijn schoonouders kregen nóg een WTF-moment.

Mijn schoonvader moest in een busje gaan zitten, dat naar het bureau zou rijden, de autosleutels werden ingenomen en de auto moest blijven staan. Mijn schoonmoeder moest maar buiten bij de auto blijven wachten of een taxi bellen op eigen kosten uiteraard).

Mijn schoonvader, werd het na tien minuten wachten in dat busje zat, dus die riep of het nog lang ging duren. Hij moest zijn mond houden, werd hem te verstaan gegeven.

Een paar minuten later werd mijn schoonvader het zat, dus die stapt het busje uit en steekt een sigaret op. Komt er een driftige agent op hem af die tegen hem roept dat hij niet mag roken. Waarop mijn schoonvader zegt: "Kom op zeg, we leven toch niet in een politiestaat?". Daarop slaat die agent de sigaret uit de mond van mijn schoonvader (waarbij hij ook royaal een deel gezicht raakt), die in een reflex een afwerende beweging maakt.

Daarop wordt hij door twee agenten besprongen, die hem met geweld het busje in werken, en hem hardhandig op een stoel smijten (let wel, een 67-jarige man die natuurlijk niet voor niks een invalidenkaart heeft, want driedubbelen hernia). waaraan hij een blauwe schouder overhoudt, overigens). Buiten staat een andere agent te schreeuwen: "GEWELD TEGEN AGENTEN IN FUNCTIE. VERBALISEREN, STEL HET BUREAU OP DE HOOGTE".

Mijn schoonmoeder ziet dit allemaal met nogal wat stress aan, en roept nog 'Mijn man wil alleen maar een sigaretje roken!', waarop die laatste nazi roept "Uw man heeft niks te willen, uw man is verbalisant"

En zo ging mijn schoonvader dus naar het bureau, waar hij eerst in een cel moest wachten. Toen hij eruit werd hij eruit gehaald en moest nóg een keer blazen (inmiddels ruim onder de 2 promille).

Intussen was de officier van dienst wel zo vriendelijk om mijn inmiddels verkleumde schoonmoeder ook naar het bureau te brengen. Twee uur later bracht hij ze ook weer terug naar hun auto, en vertelde ze dat ze eventueel een klacht konden indienen. En adviseerde ze dat ook te doen.

Maar mijn vraag is nou, hoe kun je die lui echt hard naaien? Zo'n klacht verwatert ongetwijfeld, zijn woord tegen het hunne etc..

Iemand tips?

Ik ben vooral ook heel benieuwd wat nou gebruikelijk is in zo'n situatie... geen rijbewijs kunnen tonen is toch boete en je kunt je reis voortzetten?

Ligt het nou aan mij dat het raar is om iemand vanwege het niet kunnen tonen van een rijbewijs mee te nemen naar het bureau, sleutels van de auto in te nemen en zo? (nog los van het hardhandige optreden en het machtsmisbruik?)

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 06-02-2010 20:14:20 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:36:20 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77711001
Gelezen vol ongeloof..
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:36:34 #3
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77711006
tvp
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:39:00 #4
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77711070
Nja naaien dat gaat je echt niet werken mn broer zit nu al 2weken vast omdat die een marrokaanse jongen met een mes geschaafd had terwijl er 40getuigen zijn die zo kunnen bevestigen dat die gozer mn broer probeerde te steken en uit eindelijk die marrokaanse jongen heel iets geschaafd heeft met zijn eigen mes en waarschijnlijk moet ie nu nog een tijd zittenS:

Maar zou dus niks doen want het heeft toch geen zin zoals hier boven staat die mensen hebben het te druk om de *goede* te veroordelen en om mensen met een fatsoenlijke reden wat aan te doen als er echt wat gebeurd zijn ze er niet maar hier dus zoals in jou geval zou het lekker laten zo.. het heeft toch heel weinig zin:)

Maar trouwens lijkt me wel schrikken voor je schoonouders dan en hoop ook dat die agenten hiervoor wat zullen krijgen maar zoals gewoonlijk zal er wel weer niks gebeuren tegen oudjes kunnen ze wel
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:40:38 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_77711121
Inderdaad schandalig gedrag van die agenten... Ik zou zeker een klacht indienen.
pi_77711177
What the fuck.... tvp voor de afloop, dit is echt triest zeg.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:45:40 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77711281
En het verhaal van de agenten?

Je weet het hè: het verhaal van een agent tegenover dat van je schoonouders. Dat verlies je.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_77711284
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:39 schreef donthate het volgende:
Nja naaien dat gaat je echt niet werken mn broer zit nu al 2weken vast omdat die een marrokaanse jongen met een mes geschaafd had terwijl er 40getuigen zijn die zo kunnen bevestigen dat die gozer mn broer probeerde te steken en uit eindelijk die marrokaanse jongen heel iets geschaafd heeft met zijn eigen mes en waarschijnlijk moet ie nu nog een tijd zittenS:
Je broer had dus een eigen mes bij zich? Dan lijkt het me wel best dat ie vast zit.

@ TS: Bizar verhaal, zou toch wel een klacht indienen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:46:20 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_77711302
Hmm ik vind het moeilijk te geloven eerlijk gezegd. Erg bizar
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:47:25 #10
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77711335
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:45 schreef Boswachter het volgende:

[..]

Je broer had dus een eigen mes bij zich? Dan lijkt het me wel best dat ie vast zit.

@ TS: Bizar verhaal, zou toch wel een klacht indienen.
Goed lezen mn broer had GEEN mes bij zich hij had zich afgeweerd omdat die marrokaan HEM wou steken en toen heeft die mes van die marrokaan hemzelf heel lichtelijk verwond
pi_77711361
Jezus! Wat een klootzakken!
En inderdaad klacht indienen, je weet maar nooit...
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:48:38 #12
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77711374
on-topic: Ja sommige agenten zijn geflipt en verslaafd aan macht. Maar zulke mensen heb je ook in het onderwijs en in de speeltuin.

[ Bericht 19% gewijzigd door Q.E.D. op 06-02-2010 21:04:03 ]
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 19:49:29 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_77711402
Jeumig, beetje overijverige mannekes zeg

Is je schoonvader langs een arts geweest? Lijkt me handig als die de blauwe schouder en dergelijke ook even ziet en er wellicht zelf ook even foto's van maken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_77711553
Je schoonvader zal zich wel iets minder voorbeeldig gedragen hebben. Daarnaast overdrijven bejaarden nog al eens.
pi_77711578
quote:
Intussen was de officier van dienst wel zo vriendelijk om mijn inmiddels verkleumde schoonmoeder ook naar het bureau te brengen. Twee uur later bracht hij ze ook weer terug naar hun auto, en vertelde ze dat ze eventueel een klacht konden indienen. En adviseerde ze dat ook te doen.
Minimaal die klacht indienen dus. Wat ik je ook aanraad is om zoveel mogelijk bewijs vd mishandeling te hebben, dus ga naar een arts, maak foto's. Heeft de klacht niet het effect waarop je hoopt of heb je geen zin om af te wachten... zoek dan contact met de media. Wil je het netjes houden, er is weer een ombudsman op de publieke omroep, anders Hart van Nederland of andere tokkie media
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:57:19 #16
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_77711646
Heerlijk landje dit toch
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_77711936
Tja, dat krijg je als je elke halve gare, onopgeleide MBO dropout in de politie toelaat hé. Zijn mijn inzien vaak van die opvliegerige, nog jonge mannetjes die zelf de kantjes er van af lopen.

TVP, ook benieuwd naar de afloop. Al zie ik het somber in, omdat "Hun woord tegen dat van de politie".
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:10:59 #18
136 V.
pi_77712067
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:54 schreef Cracka-ass het volgende:
Je schoonvader zal zich wel iets minder voorbeeldig gedragen hebben. Daarnaast overdrijven bejaarden nog al eens.
Je vertrouwen in de hermandad is ontroerend. Sip, maar ontroerend.

Het enige dat mijn schoonvader heeft gedaan en wat ik hem zou hebben afgeraden, is bij het verlaten van het bureau tegen een van die agenten roepen dat hij zijn gezicht zou onthouden voor als hij hem eens buiten dienst zou tegenkomen. Niet verstandig, maar wel begrijpelijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_77712092
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:54 schreef Cracka-ass het volgende:
Nu klink je echt als de gemiddelde dertiger die overal geweest is. Hij zal wel....
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:15:10 #20
136 V.
pi_77712216
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 20:11 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Nu klink je echt als de gemiddelde dertiger die overal geweest is. Hij zal wel....
Ja, ik vind het ook een vrij vreemde vooringenomenheid

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_77712245
Als je ze wilt naaien moet je dit op tv krijgen, op een campingzender. Dan gaat er meestal wel een balletje rollen.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:26:35 #22
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77712609
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:55 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Minimaal die klacht indienen dus. Wat ik je ook aanraad is om zoveel mogelijk bewijs vd mishandeling te hebben, dus ga naar een arts, maak foto's. Heeft de klacht niet het effect waarop je hoopt of heb je geen zin om af te wachten... zoek dan contact met de media. Wil je het netjes houden, er is weer een ombudsman op de publieke omroep, anders Hart van Nederland of andere tokkie media
Ik wilde ook posten om dit in de media te brengen, maar je bent me voor. Mag ik vragen in welke regio dit speelt?

En zoals iemand hier zegt: geen rijbewijs = boete en doorkarrren

[ Bericht 21% gewijzigd door RedFever007 op 06-02-2010 20:52:43 ]
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:29:07 #23
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77712701
Overigens moet ik wel zeggen dat ik het wel eens ben met deze zin die die agent gezegd zou hebben
quote:
"Nee, wie zegt mij dat dat úw invalidekaart is, u kunt hem wel gestolen hebben, net als de auto"
Dat zou inderdaad kunnen (sjoemelen met invalidekaarten), en ik weet ook wel zeker dat dat gebeurt dus daar valt wat voor te zeggen lijkt me

maar zonder ter plaatste erbij geweest te zijn kan ik, en een ieder ander, er moeilijk over oordelen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:33:22 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77712866
Het grappige is wel dat wanneer een groepje jongeren een buurt volkomen terroriseert, auto's daar sloopt, mensen van schrik binnenblijven, drugs aan kinderen verkocht worden, etc etc, de politie niet weet hoe snel ze moeten zeggen: "Helaas staan we volkomen machteloos, hier kunnen we niks aan doen!" Terwijl ze in dit geval toch best wel uit hadden kunnen gaan van de goede bedoelingen van deze wat oudere mensen.
The End Times are wild
pi_77712882
We horen hier natuurlijk maar een kant van het verhaal.

Plus dat de TS het verhaal van de schoonouders heeft vernomen en er zelf dus niet bij was.

Wellicht dat dat de schoonouders het verhaal allemaal iets rooskleuriger afspiegelen voor zichzelf dan wat er in werkelijkheid heeft plaatsgevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')