abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77708782
In bepaalde landen in Oost Afrika, het Midden-Oosten en Indische subcontinent houden mannen op straat elkaars handen vast als een teken van vriendschap, ziet er behoorlijk nichterig uit.

Arabieren uit de golf regio groeten elkaar door elkaars neuzen te wrijven, lol.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:20:46 #52
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_77708891
Mensen uit Indonesië die op een Nederlands forum topics over hoe je het beste online kan lenen posten.
pi_77708905
Je ziet de wereld inderdaad altijd door de vervormende bril van je eigen cultuur en een begrip als "vreemd" of "raar" is zo relatief als de pest. Leg eens aan een buitenlander uit hoe wij hier onze verjaardagen vieren, dat iedereen van de visite gefeliciteerd wordt "met de jarige" en dat we dan in een kring gaan zitten met koffie en gebak, en dat er als avondeten groentesoep met voorbesmeerde broodjes is, "want dat is wel zo makkelijk". Onbegrijpelijk eigenlijk.
pi_77708907
Of die cultuur waar vaders hun dochters vermoorden als die bevriend is met jongens. Of waar de dochter zweepslagen krijgt als ze verkracht is door de buurman.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:27:04 #55
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77709070
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:21 schreef Aardappelbeertje het volgende:
Of die cultuur waar vaders hun dochters vermoorden als die bevriend is met jongens. Of waar de dochter zweepslagen krijgt als ze verkracht is door de buurman.
Ik ben flabbergasted dat dit niet de 1e reactie in dit topic was. Dit was te verwachten natuurlijk
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:07:25 #56
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77711979
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 17:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik vind het redelijk gek om de as van mijn opa op te zuipen, maargoed, als jij dat niet gek vindt...prima
In het westen doen ze er ook alles aan om as bij zich te houden, in een tattoeage zo'n mini urn die mensen om hun nek dragen. Waarom dan niet drinken, de gedachte is niet zo vreemd hoor
ฝัน
pi_77723892
Van Griekenland heb ik weleens gelezen dat ze daar de gewoonte hebben om na een feestmaal de borden op de grond stuk te gooien, en in Rusland hadden ze ook zoiets dergelijks. Heb er voor de zekerheid even op geGoogled, en kwam o.a. dit interessante artikel tegen: http://www.smulweb.nl/100(...)n-andere-continenten
Misschien heb je er wat aan.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_77724186
In sommige landen vieren ze massaal feest op het strand, plots gaan er dan een paar wilden in traditionele kleding problemen maken en slaan mensen dood, echt bizar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_77724302
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:21 schreef Farenji het volgende:
dat er als avondeten groentesoep met voorbesmeerde broodjes is, "want dat is wel zo makkelijk".
Ik mocht op mijn verjaardag gewoon zelf kiezen wat er gegeten werd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_77727151
quote:
Op zondag 7 februari 2010 10:11 schreef raptorix het volgende:
In sommige landen vieren ze massaal feest op het strand, plots gaan er dan een paar wilden in traditionele kleding problemen maken en slaan mensen dood, echt bizar.
Je vergeet de oorlogskreet te vermelden: "Hoo-li-gans! Hoo-li-gans!". Dit is meestal na de traditionele dans, gevoed door opwekkende middelen, waarbij om de beurt een knie ritmisch opgetrokken wordt in een rukkerige beweging totdat er een soort van trance bereikt wordt en de dansers met het schuim op de lippen en opgesperde ogen de wijfjes proberen te imponeren door met hun wapens te zwaaien.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:15:42 #61
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_77909882
Bedankt voor alle (zinnige) bijdrages! Ik heb er wat aan gehad, een en ander in een Powerpoint gezet en op de beamer laten zien, en het was een leuke les.
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_77966471
quote:
Op zondag 7 februari 2010 09:37 schreef Scootmobiel het volgende:
Van Griekenland heb ik weleens gelezen dat ze daar de gewoonte hebben om na een feestmaal de borden op de grond stuk te gooien, en in Rusland hadden ze ook zoiets dergelijks. Heb er voor de zekerheid even op geGoogled, en kwam o.a. dit interessante artikel tegen: http://www.smulweb.nl/100(...)n-andere-continenten
Misschien heb je er wat aan.
da's een fabeltje
zou ik niet doen als ik jou was

Het is NIET de bedoeling dat je na de maaltijd thuis, in een restaurant of op een feest
je bord even tegen de muur keilt.

Ten eerste worden hier speciale borden voor gebruikt goedkope ''kalk''borden,
deze kan je bijvoorbeeld kopen op een feest in griekenland om een danser of zanger te eren
door die kalborden rondom hem of haar stuk te gooien.

Het is NIET toegestaan om zomaar met de ''normale'' borden te gaan gooien de rondvliegende
splinters zijn veel te gevaarlijk.

dus eh.. dat
pi_77968136
In Denemarken schijnen ze je aan een paal vast te binden en kaneel over je heen te gooien als je op je 25ste nog niet getrouwd bent. Als je 30 bent is het peper.
pi_77968295
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 22:21 schreef frame-saw het volgende:
In Denemarken schijnen ze je aan een paal vast te binden en kaneel over je heen te gooien als je op je 25ste nog niet getrouwd bent. Als je 30 bent is het peper.
pi_77974076
In China bestaat het '3 screams' menu:
quote:
Another "cruel dish" was eating new-born mice, called "san zhi er" (three screams).

The diners would order mice that had just been born and a plate of sauce. The baby mouse would scream first when a diner seized it with a pair of chopsticks. It would scream a second time when it was dipped into the seasonings and its last scream was emitted as it entered the diner's mouth.
Al wordt het niet heel veel meer gegeten voor zover ik weet. Andere vreemde gerechten zijn levende schorpioenen en rauw varkensvlees (met veel alcohol om bacterien te doden).
  zondag 14 februari 2010 @ 02:49:10 #66
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_77975486
je had ook een of andere stam, (weet niet meer waar) waarvan mannen over het gehele lichaam werden bewerkt met een soort van mes. Daarna moesten zij met de verse wonden in een rivier staan en werden ze gewassen. Zodra de huid heelde bleven er littekens over waardoor zij er een soort van krokodillenhuid aan over hielden.

[ Bericht 26% gewijzigd door H1N1 op 14-02-2010 02:55:23 ]
  zondag 14 februari 2010 @ 03:04:24 #67
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_77975589
tvp, behoorlijk interessant dit
This isn't even my final form.
pi_77977157
quote:
Op zondag 14 februari 2010 02:49 schreef H1N1 het volgende:
je had ook een of andere stam, (weet niet meer waar) waarvan mannen over het gehele lichaam werden bewerkt met een soort van mes. Daarna moesten zij met de verse wonden in een rivier staan en werden ze gewassen. Zodra de huid heelde bleven er littekens over waardoor zij er een soort van krokodillenhuid aan over hielden.

God ja, die heb ik eerder gezien. Liggen ze daar allemaal trillend van ellende en pijn op de grond in die hut, inclusief een paar pubers die ook alvast wilden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_77978910
Meest opvallend zijn de ‘longnecks', oorspronkelijk Birmese vluchtelingen, waarvan de vrouwen vanaf hun jeugd periodiek koperen ringen rond hun nek aanbrengen en daarmee een steeds grotere afstand forceren tussen hoofd en schouderbladen.

Het aantal ringen bedraagt soms meer dan twintig en alleen tijdens de huwelijksnacht mogen ze af. Even maar, want de nekspieren zijn meestal niet meer in staat het hoofd te dragen

zondag 14 februari 2010 @ 12:04:29 #70
236335 neen
schone schijn
pi_77979114
Prakken

Eigenlijk is dit een tvp
het lijkt niet wat het is
pi_77980276
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:04 schreef neen het volgende:
Prakken

Wel een goeie hoor. Typisch Hollandse gewoonte, hoewel het toch steeds minder gebeurd.
pi_77980361
Hele volksstammen die 5x per dag zichzelf ritueel wassen, met zijn allen 1 kant op gaan zitten en dan een paar regeltjes rituele tekst oplezen om weer te vertekken. Dit gaat vaak in grote groepen van mensen die elkaar eigenlijk niet eens kennen, maar toevallig langs elkaar zijn gaan zitten om hetzelfde ritueel uit te voeren. Deze rituelen gebeuren op vooraf vastgestelde tijdstippen, afhankelijk van de stand van de zon en de maan.
pi_77983580
een keer een documentaire gezien, dat speelde zich af in Afrika..
En daar was een oud vrouwtje, die zat allemaal eten voor te kauwen, en dan weer uit te spugen in de grote pan. En dat aten al die mensen om die grote pan daarna gewoon op!

Schijnt normaal daar te zijn..

Gelukkig woon ik hier
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_77988518
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:30 schreef Miss_paraplu het volgende:
een keer een documentaire gezien, dat speelde zich af in Afrika..
En daar was een oud vrouwtje, die zat allemaal eten voor te kauwen, en dan weer uit te spugen in de grote pan. En dat aten al die mensen om die grote pan daarna gewoon op!

Schijnt normaal daar te zijn..

Gelukkig woon ik hier
Volgens mij is dat een bekende manier om dingen te laten fermenteren en zo alcoholhoudende drank te produceren. Gebeurt of gebeurde in grote delen van Azië, Afrika, Australië en Amerika. Hier doen we het vooral met gisten.
  zondag 14 februari 2010 @ 17:47:18 #75
19242 yavanna
Results may vary.
pi_77989343
De Satere Mawe stam in Brazilie doen bullet ants in handschoenen welke de jonge mannen van de stam vervolgens 20 minuten moeten dragen om hun mannelijkheid te tonen. Klein detail, ondanks de hevige pijnen van de steken v.d bullet ant mogen de jongens/mannen niet schreeuwen.

http://scienceray.com/bio(...)yet-still-practiced/
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_77989596
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:04 schreef neen het volgende:
Prakken

doe ik altijd
pi_78010245
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:40 schreef FANN het volgende:

[..]

da's een fabeltje
zou ik niet doen als ik jou was

Het is NIET de bedoeling dat je na de maaltijd thuis, in een restaurant of op een feest
je bord even tegen de muur keilt.

Ten eerste worden hier speciale borden voor gebruikt goedkope ''kalk''borden,
deze kan je bijvoorbeeld kopen op een feest in griekenland om een danser of zanger te eren
door die kalborden rondom hem of haar stuk te gooien.

Het is NIET toegestaan om zomaar met de ''normale'' borden te gaan gooien de rondvliegende
splinters zijn veel te gevaarlijk.

dus eh.. dat
Niet? O.
Okee, weer wat geleerd.
Bedankt voor de info!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:49:59 #78
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_78011986
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:47 schreef yavanna het volgende:
De Satere Mawe stam in Brazilie doen bullet ants in handschoenen welke de jonge mannen van de stam vervolgens 20 minuten moeten dragen om hun mannelijkheid te tonen. Klein detail, ondanks de hevige pijnen van de steken v.d bullet ant mogen de jongens/mannen niet schreeuwen.

http://scienceray.com/bio(...)yet-still-practiced/
interessante dit mooi filmpje ook dat erbij zit
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_78015401
quote:
Op zondag 14 februari 2010 17:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een bekende manier om dingen te laten fermenteren en zo alcoholhoudende drank te produceren. Gebeurt of gebeurde in grote delen van Azië, Afrika, Australië en Amerika. Hier doen we het vooral met gisten.
Klopt. Zo heb ik in Ethiopie ook thuisgebrouwen bier gedronken, bij locale mensen thuis, "dat moet je echt proeven, is heel bijzonder" volgens de reisleider. Ik ben wel zo'n sukkel die dat dan ook gewoon doet, ik zag ze het zelf ook drinken. De geur had me al genoeg moeten vertellen maar ik heb toch een slok genomen. Het was echt afschuwelijk goor, ik ging er bijna van over mijn nek, en daarna vertelde men me pas waar hun gist vandaan kwam - de hele familie had er lekker hun fluimen in gedeponeerd. Toen ging ik echt over mijn nek. Nu ik er aan denk moet ik weer kokhalzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')