Jezus Christus. Dit is New kids in het echt.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:19 schreef pagadder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Foto: De vrienden. Tweede zittend van links zoon J., die ook even werd opgepakt, en rechts bovenaan de ex-vriend van een van de dochters die de leraar ook aanvloog.)
Tuurlijk, het is racisme. Zij zijn nooit in fout.
quote:Op maandag 8 februari 2010 19:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jezus Christus. Dit is New kids in het echt.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:51 schreef Valluik het volgende:
Laat al die zielige personen toch een kogel tussen de ogen krijgen.
En daarmee bedoel ik vooral:
-Kinderverkrachters.
-Tokkies/Asociale mensen.
-Mensen die leven op een uitkering, die gewoon kunnen werken en geen werk zoeken.
schop ´m dan omhoog met een toevoeging...quote:
quote:Agressieve moeder in Mortsel krijgt jaar cel met uitstel
* donderdag 22 april 2010, 13u53
* Bron: belga
* Auteur: ivb
MORTSEL - De Antwerpse strafrechter heeft Leonie 'Angelina' A.(35) veroordeeld tot 1 jaar cel met uitstel na een gewelddadig incident in lagere school De Tandem in Mortsel. Twee leerkrachten raakten toen gewond. Haar zoon René 'Olivier' S. (18) en zijn twee vrienden Leroy A. (20) en Mario M. (23) kregen werkstraffen tot 120 uur.
ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
Alles over
*
Mortsel
De 11-jarige dochter van Angelina werd begin februari berispt voor grof taalgebruik en had een opvoedkundige tik gekregen van een leerkracht. Het meisje verwittigde haar broer Olivier, die op zijn beurt de andere beklaagden mobiliseerde. Ze trokken naar de school en gaven de bewuste leerkracht en een collega enkele klappen.
De politie arresteerde de amokmakers. Een dag later waren Angelina en Olivier nog maar net weer op vrije voeten, of er deed zich een nieuw incident voor.
Een buurman, die ook de adoptievader van Leroy A. is, had de politie gebeld, omdat Olivier hem telefonisch bedreigd had. Toen de agenten Olivier wilden oppakken, kwam Angelina tussenbeide. Een politie-inspecteur raakte gewond. Moeder en zoon brachten een tweede nacht in de cel door.
De rechtbank keurde vooral de houding van Angelina af, omdat zij haar kinderen leert dat geweld een aanvaardbare manier is om meningsverschillen op te lossen. Positief is wel dat ze later haar excuses aanbood en een constructief gesprek aanging met de school.
Ze moet van de rechtbank hulp zoeken om haar agressie te leren beheersen en meewerken aan gezinsbegeleiding.
De agent die gewond raakte, kreeg een voorlopige schadevergoeding van 1 euro.
Ik lees dat het géén bekenden waren van het parket.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:24 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Hier zakt m'n broek dus echt van af he...
daders meteen op vrije voet.. ondanks dat het bekenden van het gerecht waren.
heb de reportage gezien waarin de burgemeester de verklaring van het gerecht tegenspreekt...quote:Op donderdag 22 april 2010 23:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik lees dat het géén bekenden waren van het parket.
Althans toen niet.
Nu wel uiteraard
lees anders ff 2e post boven je...quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:03 schreef Boldface het volgende:
Hopelijk worden deze idioten niet alleen veroordeeld tot flinke straffen, maar ook tot het betalen van een forse onkostenvergoeding aan de school en de leerkracht, omdat deze een week arbeidsonbekwaam is. Verder zou ik als school zo'n leerling onmiddellijk schorsen.
Dan ga je naar de schoolleiding en dien je een klacht in.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En als het dochtertje in het krantenartikel uit de OP nu jouw dochter zou zijn en was thuisgekomen met een soortgelijk verhaal over haar leraar en je dochter zat onder de blauwe plekken?
quote:MORTSEL - De familie S. uit de Vlaslaan heeft opnieuw van zich laten horen. Voor de buren is de maat nu vol. Zij hebben schrik dat de situatie escaleert.
De moeder van het gezin uit de Vlaslaan kwam begin februari in opspraak nadat ze samen met haar zoon een leerkracht van basisschool De Tandem had aangevallen. De familie heeft ook in de eigen straat al voor flink wat herrie gezorgd, en gisteravond was het opnieuw prijs. Omstreeks 20uur was er in het huis van de familie lawaai en getier te horen en er werd ook met borden en flessen gesmeten. 'Er is blijkbaar een ruzie uitgebroken omdat de vader te veel gedronken had', zegt commissaris Johan Wonnink van de politiezone Minos. 'We hebben van verschillende buren een oproep gekregen, maar toen onze ploegen ter plaatse kwamen, konden ze geen strafbare feiten vaststellen.' De politie heeft de vader wel bestuurlijk aangehouden voor openbare dronkenschap.
Voor de buren is de maat nu meer dan vol. Een gezin dat iets verderop in de Vlaslaan woont, getuigt. 'We wonen hier nu ongeveer een jaar en ik heb in die tijd al meer politie voor de deur gezien dan in heel mijn leven', zegt de vrouw van het gezin. 'De kinderen van het gezin maken heel wat lawaai met hun brommers, hun stereoketens staan altijd veel te luid en de moeder raast vaak met een veel te hoge snelheid door de straat.' De ruzie van gisteren is voor het gezin de druppel. 'In de straat wonen heel wat kleine kinderen, en ik krijg kippenvel als ik er aan denk wat er allemaal kan gebeuren als onze kinderen op straat spelen. We zijn het echt meer dan beu. Het is goed dat de politie regelmatig patrouilleert, maar het houdt niet op.'
Enkele buren hebben nu een brief gestuurd naar het gemeentebestuur, met de vraag voor een oplossing. 'We willen niet dat die mensen uit hun huis worden gezet', zegt een buur. 'Maar het kan toch niet dat wij met angst moeten leven in onze straat?'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=FN2T55OJ
quote:MORTSEL - De bewoners van de Vlaslaan zijn de familieruzies van de veelbesproken familie S. uit Mortsel meer dan beu. De politie riep de hulp in van het OCMW, voorlopig zonder resultaat.
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Alles over
*
Mortsel
Brommers sjezen er luid knetterend door de straat, jongeren roken er ongegeneerd hun joints en op onchristelijke uren weerklinkt loeiharde house-muziek. Volgens inwoners van de Vlaslaan is het leven in hun straat niet langer een pretje. Met een beschuldigende vinger wijzen ze allemaal naar de familie S. uit de straat.
De klachten over geluidsoverlast en herrie zijn niet nieuw, maar gisteren barstte de bom helemaal. Een familieruzie verstoorde de avondlijke rust in de Vlasstraat en enkele buurtbewoners stapten naar de politie. ‘We wisten niet wat we zagen,' zegt een buurtbewoner. ‘Plots kwam een van de kinderen van het gezin het huis uit gestormd. Hij begon glazen flessen stuk te slaan op het voetpad. Geef nu toe, dit kan toch niet. Mijn vrouw en ik hebben een dochtertje, zij hoeft dit soort dingen niet te zien.'
Ook andere buurtbewoners zijn niet te spreken over de levensstijl van de familie S. ‘Als ik die onnozelaars op hun brommertjes ooit te pakken krijg, gaan ze er niet goed van zijn,' zegt een oudere dame die al geruime tijd in de straat woont. ‘Mijn man heeft een tijdje geleden beslist dat hij niet langer aan de straatkant wil slapen. Dat lukt hem niet meer, met al dat nachtlawaai.'
De familie zelf is zich van geen kwaad bewust. ‘Klagen de buren? Dat moeten ze zelf weten,' klinkt het via de telefoon. ‘Wij hebben in ieder geval nog geen klachten gehoord.' Ook de advocaat van de familie, Bart De Schrijver, valt uit de lucht.
‘Ik dacht dat het de laatste weken rustiger was dan ooit in de Vlaslaan,' zegt hij. ‘Er zijn tijden geweest dat alleen de vuisten spraken in die straat. Zonder het voorval te willen relativeren, zou ik de buurtbewoners toch tot kalmte willen oproepen. We mogen de familie niet viseren. Er moet juist worden nagedacht over een juiste manier van samenleven.'
Korpschef Johan Wonnink volgt de problematiek rond de familie S. al een hele tijd. ‘Het is een netelige kwestie,' zegt hij. ‘Het gaat hier om een hele hoop kleine incidentjes die ergernis opwekken. Wij kunnen op zich niet meer doen dan die voorvalletjes afzonderlijk af te handelen. Maar zo los je het probleem niet op. Daarom hebben we de hulp ingeroepen van andere instanties zoals het OCMW, dat het gezin voorthelpt en de scholen die de kinderen opvangen. Samen proberen we paal en perk te stellen aan de overlast.'
Volgens burgemeester Ingrid Pira (Groen!) bestaat er geen mirakeloplossing voor de overlast. ‘Na het incident in basisschool De Tandem is er een overlegplatform opgericht met alle actoren die mee een oplossing kunnen vinden voor het probleem, zoals de politie, het OCMW, het CLB van de school en het parket, bij wie we na de feiten in De Tandem hebben aangedrongen om snel een uitspraak te doen.'
Pira begrijpt de bezorgdheid van de buurtbewoners, maar zegt dat de stad voorlopig niet veel meer kan doen. ‘Het is sowieso een werk van lange adem. We hebben al tientallen klachten ontvangen van buurtbewoners. Het enige dat ik kan zeggen, is dat we er aan werken.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=0D2T66F9
quote:MORTSEL - De familieS. woont in een gehuurde sociale woning van huisvestingsmaatschappij De Ideale woning. Gert Eyckmans, de directeur van De Ideale Woning, is niet op de hoogte van de problemen in de Vlaslaan, maar zegt dat de huisvestingsmaatschappij wel degelijk kan ingrijpen als dat nodig blijkt.
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Alles over
*
Mortsel
‘Ons uitgangspunt is dat iedereen recht heeft op een woning. Daar moeten we als huisvestingsmaatschappij ook ons basisprincipe van maken', zegt Eyckmans. ‘Het is wel zo dat in het geval van serieuze problemen, als de leefbaarheid in de buurt echt niet meer gegarandeerd kan worden, we ervoor kunnen kiezen het contract te verbreken en de huurders het huis uit te zetten. Dat is wel de allerlaatste sanctie op ons lijstje.'
Eyckmans erkent dat daarmee het probleem vaak niet opgelost is. ‘Door huurders uit hun huis te zetten, verplaats je alleen het probleem', legt Eyckmans uit. ‘Daarom kiezen we ervoor om in geval van dergelijke problemen eerst onze sociale dienst erbij te halen. Die bekijkt dan samen met de gemeente en het OCMW waar het probleem ligt en wat er aan kan worden gedaan. Als een verbreking van het contract echt de enige oplossing blijkt te zijn, dan is het aan het OCMW van de desbetreffende gemeente om een nieuw onderkomen te vinden.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=0D2T66F7
He, ik zocht al een tijdje naar een goede vertaling voor de Amerikaanse term 'trailer trash'. Hiermee gevonden!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:27 schreef Ringo het volgende:
Containervolk.
En ik heb het idee dat dit type nageboortes in België met nóg wolliger handschoentjes worden aangepakt dan hier het geval is. Softe patattenvreters.
En alle mensen die ik niet aardig vind.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:51 schreef Valluik het volgende:
Laat al die zielige personen toch een kogel tussen de ogen krijgen.
En daarmee bedoel ik vooral:
-Kinderverkrachters.
-Tokkies/Asociale mensen.
-Mensen die leven op een uitkering, die gewoon kunnen werken en geen werk zoeken.
In dit geval is dat waarschijnlijk veroorzaakt door het agressieve gedrag van dochterlief zelf. Als ik kijk naar de reactie van moeder zal de dochter wel geen haar beter zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En als het dochtertje in het krantenartikel uit de OP nu jouw dochter zou zijn en was thuisgekomen met een soortgelijk verhaal over haar leraar en je dochter zat onder de blauwe plekken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |