abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81195759
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Omdat dat ding m'n radiateur koelt

M'n airco verdamper (of was 't nou droger? Vergeten...) hangt weer achter de radiateur (dus meer richting de grill).

En uiteraard hadden we het diff niet echt los. Was voor een E30 van iemand anders (3.25 uit m'n hoofd).
Je hebt toch elektrische fans?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_81199617
Heb je wel eens nagedacht over een Megasquirt of variant ervan? (bijv KdFi)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_81205980
quote:
Op zondag 9 mei 2010 00:39 schreef PeuRac het volgende:
Heb je wel eens nagedacht over een Megasquirt of variant ervan? (bijv KdFi)
Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).

Wat is eigenlijk echt het voordeel van zo'n systeem?
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:06 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je hebt toch elektrische fans?
Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).
pi_81206748
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).

[..]

Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).
Het geeft je de mogelijkheid om zelf je motor af te stellen en je auto te voorzien van systemen die origineel niet aanwezig waren (denk aan ASR en Launch-control). Je kan de auto bijvoorbeeld een afstelling geven voor dagelijks gebruik, met een wat vlakkere lijn en soepelere reacties op het gaspedaal en als je wilt racen of sportief rijden, dan sluit je ff je laptop aan en binnen een minuut heb je een de meest optimale setting geselecteerd.

Oh en als je auto moeite heeft met de apk, dan pas je ook gewoon ff de map aan

Het kan nog veel meer, voor een tijdje lees plezier kan je hier kijken: www.bs-autotune.nl
pi_81207312
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het geeft je de mogelijkheid om zelf je motor af te stellen en je auto te voorzien van systemen die origineel niet aanwezig waren (denk aan ASR en Launch-control). Je kan de auto bijvoorbeeld een afstelling geven voor dagelijks gebruik, met een wat vlakkere lijn en soepelere reacties op het gaspedaal en als je wilt racen of sportief rijden, dan sluit je ff je laptop aan en binnen een minuut heb je een de meest optimale setting geselecteerd.

Oh en als je auto moeite heeft met de apk, dan pas je ook gewoon ff de map aan

Het kan nog veel meer, voor een tijdje lees plezier kan je hier kijken: www.bs-autotune.nl
Klinkt leuk, maar het lijkt me meer iets dat je met je auto doet als je je hele motor al hebt aangepakt (andere motor of gereviseerd en zulks)!
pi_81207793
Ik ben van plan om verschillende set-up's te proberen bij mijn komende auto, daar komt een nieuwe motor in binnenkort. Als de KdFi er in zit zal ik wel laten weten hoe het bevalt. Pas als die er in zit, ga ik verder de motor aanpakken trouwens.
pi_81207906
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:28 schreef PeuRac het volgende:
Ik ben van plan om verschillende set-up's te proberen bij mijn komende auto, daar komt een nieuwe motor in binnenkort. Als de KdFi er in zit zal ik wel laten weten hoe het bevalt. Pas als die er in zit, ga ik verder de motor aanpakken trouwens.
pi_81211405
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

http://www.understeer.com/fanclutchmod.shtml
http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=BMW+Fan+delete
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_81211473
quote:
Ik weet dat 't voor de E36 kan, maar ik heb geen E36.

Wordt niet veel gedaan bij E30's. Wat ik wel 's zie is dat mensen hun Visco vervangen door zo'n electrisch ding, maar dat is vaak bij motoren die zijn aangepast voor meer vermogen.

http://www.r3vlimited.com/board/archive/index.php?t-56144.html
  zondag 9 mei 2010 @ 20:44:19 #60
182073 invine
blablabla etc.
pi_81226153
tvp
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:24:30 #61
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81228173
ik zou dan een goede intake met andere nokkenassen met RVS uitlaat inc spaghetti spruitstuk nemen en hem dan chippen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_81228324
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:24 schreef Catch22- het volgende:
ik zou dan een goede intake met andere nokkenassen met RVS uitlaat inc spaghetti spruitstuk nemen en hem dan chippen.
Precies, maar dat is toekomstmuziek.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:36:58 #63
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81228882
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Precies, maar dat is toekomstmuziek.
da's zéker muziek
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 mei 2010 @ 21:41:09 #64
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81229144
Maar je bent nog student toch? Dan denk ik dat je al genoeg kosten gaat hebben aan het rijdend en netjes houden van de wagen
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_81230407
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:41 schreef Catch22- het volgende:
Maar je bent nog student toch? Dan denk ik dat je al genoeg kosten gaat hebben aan het rijdend en netjes houden van de wagen
Ik heb er al best veel aan (laten) doen, dus 't zal wel meevallen. Veel dat ik (laat) doen is preventief onderhoud.

Binnenkort moet ik wel het wiellager linksvoor (doe meteen beide) vervangen, want die zingt al aardig hoog.
  zondag 9 mei 2010 @ 22:45:30 #66
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81232548
De roestduivel komt natuurlijk vroeg of laat ook langs

Ik ga binnenkort even kijken wat ik met mijn uitlaat doe, ik zit te denken over alu, zal met jouw blok ook erg fijn klinken
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_81242933
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:45 schreef Catch22- het volgende:
De roestduivel komt natuurlijk vroeg of laat ook langs

Ik ga binnenkort even kijken wat ik met mijn uitlaat doe, ik zit te denken over alu, zal met jouw blok ook erg fijn klinken
De roestduivel is er al, maar eigenlijk redelijk beperkt. Ik heb beginnende roest in 3 v/d 4 wielkasten, maar er is nog helemaal niks rot of door. Met een beetje geluk kan ik dat begin juni met een vriend aanpakken.

M'n uitlaat leeft voorlopig nog wel. Als er ooit een nieuwe moet komen, dan ga ik rondkijken naar iets leuks. Zo'n eisenmann klinkt natuurlijk ook fantastisch.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:53:25 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81243198
Zeker, maar 650 euro voor alleen een einddemper vind ik veel geld

http://www.improve-tuning(...)simons/Simonse30.htm

570 euro voor full-alu
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_81243431
Het is inderdaad veel geld, daarom ben ik blij dat ik er nu nog niet aan hoef te denken
pi_81253323
Simons is top spul, gebruikten we altijd op de vermogen bank & racerij
+/-5-10PK winst
Quote van Tjabbo:
  maandag 10 mei 2010 @ 16:47:43 #71
182073 invine
blablabla etc.
pi_81257955
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:03 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb er al best veel aan (laten) doen, dus 't zal wel meevallen. Veel dat ik (laat) doen is preventief onderhoud.

Binnenkort moet ik wel het wiellager linksvoor (doe meteen beide) vervangen, want die zingt al aardig hoog.
Duur grapje! Kan je dat zelf? Ik moest het laten doen bij mijn wagen.. eerst linksvoor bij de apk en later nog een keer rechtsvoor voor 240 euro :x wel bij merkgarage.
pi_81264605
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:47 schreef invine het volgende:

[..]

Duur grapje! Kan je dat zelf? Ik moest het laten doen bij mijn wagen.. eerst linksvoor bij de apk en later nog een keer rechtsvoor voor 240 euro :x wel bij merkgarage.
Lagers voor zijn prima te doen. Tegenwoordig kun je (als ik het goed heb) zo'n heel lager incl. naaf kopen, zodat het een kwestie is van een paar boutjes loshalen en de boel overzetten. De lagers zijn er al vanaf ¤25 p/s, en gaan tot ¤100 p/s.
  maandag 10 mei 2010 @ 20:13:57 #73
182073 invine
blablabla etc.
pi_81266791
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Lagers voor zijn prima te doen. Tegenwoordig kun je (als ik het goed heb) zo'n heel lager incl. naaf kopen, zodat het een kwestie is van een paar boutjes loshalen en de boel overzetten. De lagers zijn er al vanaf ¤25 p/s, en gaan tot ¤100 p/s.
Hmm maar dan hoef je ze dus niet meer te persen?
pi_81266992
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef invine het volgende:

[..]

Hmm maar dan hoef je ze dus niet meer te persen?
Nop, want je krijgt ze geperst en wel met naaf. Achter moet nog wel altijd geperst worden, maar daar heb ik (gelukkig) geen last van.
pi_83165467
Kleine update:

Eindelijk eens m'n bestuurdersstoel aangepakt. Op de foto's hierboven is wel te zien hoe erg die er aan toe was.

Een tijdje terug heb ik het 4deurs interieur van iemand anders overgenomen die zijn E30 325iX uit elkaar haalde , zodat ik het zit + rug gedeelte van de bestuurdersstoel over kon zetten. Vandaag maar begonnen....het heeft me de hele dag gekost (veel geklooi en rustig aan om niks te breken daar :loveit: )

Veel foto's heb ik niet echt genomen.

HEEL gedetailleerd weergegeven hoe alles los moet.

Mijn pics:

Plastic achterkleppie er af:

Klein clipje, meer een foto voor mij als herinnering hoe dat ding er in zat :

Aan het vechten met de rugleuning. Dit was verreweg het vervelendste, irritantste en tijdrovendste deel van het klusje. Na ruim 20 jaar zit de stof niet overal meer goed, en dat moet dan worden rechtgetrokken en weer vast worden gezet met kleine clipjes. MEGA IRRITANT!:

De poten zagen er ook niet meer uit, dus die maar even opgeschuurd en wat gespoten:

Alle losse troep:

Twee stoelen door de tuin verspreid

En eindelijk klaar!:

Ziet er een stuk beter uit dan:

Ik ben weer tevreden.

Binnenkort de bumper maar eens vastzetten. Ondertussen bestel ik deze week nog 2 nieuwe voorwiellagers en 2 achterbanden. Dan is de auto grotendeels klaar voor de vakantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')