Je hebt toch elektrische fans?quote:Op zondag 18 april 2010 13:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat dat ding m'n radiateur koelt
M'n airco verdamper (of was 't nou droger? Vergeten...) hangt weer achter de radiateur (dus meer richting de grill).
En uiteraard hadden we het diff niet echt los. Was voor een E30 van iemand anders (3.25 uit m'n hoofd).
Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).quote:Op zondag 9 mei 2010 00:39 schreef PeuRac het volgende:
Heb je wel eens nagedacht over een Megasquirt of variant ervan? (bijv KdFi)
Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).quote:
Het geeft je de mogelijkheid om zelf je motor af te stellen en je auto te voorzien van systemen die origineel niet aanwezig waren (denk aan ASR en Launch-control). Je kan de auto bijvoorbeeld een afstelling geven voor dagelijks gebruik, met een wat vlakkere lijn en soepelere reacties op het gaspedaal en als je wilt racen of sportief rijden, dan sluit je ff je laptop aan en binnen een minuut heb je een de meest optimale setting geselecteerd.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).
Wat is eigenlijk echt het voordeel van zo'n systeem?
[..]
Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).
Klinkt leuk, maar het lijkt me meer iets dat je met je auto doet als je je hele motor al hebt aangepakt (andere motor of gereviseerd en zulks)!quote:Op zondag 9 mei 2010 11:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het geeft je de mogelijkheid om zelf je motor af te stellen en je auto te voorzien van systemen die origineel niet aanwezig waren (denk aan ASR en Launch-control). Je kan de auto bijvoorbeeld een afstelling geven voor dagelijks gebruik, met een wat vlakkere lijn en soepelere reacties op het gaspedaal en als je wilt racen of sportief rijden, dan sluit je ff je laptop aan en binnen een minuut heb je een de meest optimale setting geselecteerd.
Oh en als je auto moeite heeft met de apk, dan pas je ook gewoon ff de map aan
Het kan nog veel meer, voor een tijdje lees plezier kan je hier kijken: www.bs-autotune.nl
quote:Op zondag 9 mei 2010 12:28 schreef PeuRac het volgende:
Ik ben van plan om verschillende set-up's te proberen bij mijn komende auto, daar komt een nieuwe motor in binnenkort. Als de KdFi er in zit zal ik wel laten weten hoe het bevalt. Pas als die er in zit, ga ik verder de motor aanpakken trouwens.
http://www.understeer.com/fanclutchmod.shtmlquote:Op zondag 9 mei 2010 11:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet heel erg veel nagedacht over motorverbetering. Als ik er ooit iets aan ga doen, dan ga ik waarschijnlijk beginnen met een andere nokkenas en/of spruitstuk, en dan eventueel dus een chip (dan wel op maat).
Wat is eigenlijk echt het voordeel van zo'n systeem?
[..]
Hoe bedoel je? De visco is het enige dat m'n radiateur koelt (afgezien van rijwind).
Ik weet dat 't voor de E36 kan, maar ik heb geen E36.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
http://www.understeer.com/fanclutchmod.shtml
http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=BMW+Fan+delete
Precies, maar dat is toekomstmuziek.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:24 schreef Catch22- het volgende:
ik zou dan een goede intake met andere nokkenassen met RVS uitlaat inc spaghetti spruitstuk nemen en hem dan chippen.
da's zéker muziekquote:
Ik heb er al best veel aan (laten) doen, dus 't zal wel meevallen. Veel dat ik (laat) doen is preventief onderhoud.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:41 schreef Catch22- het volgende:
Maar je bent nog student toch? Dan denk ik dat je al genoeg kosten gaat hebben aan het rijdend en netjes houden van de wagen
De roestduivel is er al, maar eigenlijk redelijk beperkt. Ik heb beginnende roest in 3 v/d 4 wielkasten, maar er is nog helemaal niks rot of door. Met een beetje geluk kan ik dat begin juni met een vriend aanpakken.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:45 schreef Catch22- het volgende:
De roestduivel komt natuurlijk vroeg of laat ook langs![]()
Ik ga binnenkort even kijken wat ik met mijn uitlaat doe, ik zit te denken over alu, zal met jouw blok ook erg fijn klinken
Duur grapje! Kan je dat zelf? Ik moest het laten doen bij mijn wagen.. eerst linksvoor bij de apk en later nog een keer rechtsvoor voor 240 euro :x wel bij merkgarage.quote:Op zondag 9 mei 2010 22:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er al best veel aan (laten) doen, dus 't zal wel meevallen. Veel dat ik (laat) doen is preventief onderhoud.
Binnenkort moet ik wel het wiellager linksvoor (doe meteen beide) vervangen, want die zingt al aardig hoog.
Lagers voor zijn prima te doen. Tegenwoordig kun je (als ik het goed heb) zo'n heel lager incl. naaf kopen, zodat het een kwestie is van een paar boutjes loshalen en de boel overzetten. De lagers zijn er al vanaf ¤25 p/s, en gaan tot ¤100 p/s.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:47 schreef invine het volgende:
[..]
Duur grapje! Kan je dat zelf? Ik moest het laten doen bij mijn wagen.. eerst linksvoor bij de apk en later nog een keer rechtsvoor voor 240 euro :x wel bij merkgarage.
Hmm maar dan hoef je ze dus niet meer te persen?quote:Op maandag 10 mei 2010 19:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Lagers voor zijn prima te doen. Tegenwoordig kun je (als ik het goed heb) zo'n heel lager incl. naaf kopen, zodat het een kwestie is van een paar boutjes loshalen en de boel overzetten. De lagers zijn er al vanaf ¤25 p/s, en gaan tot ¤100 p/s.
Nop, want je krijgt ze geperst en wel met naaf. Achter moet nog wel altijd geperst worden, maar daar heb ik (gelukkig) geen last van.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef invine het volgende:
[..]
Hmm maar dan hoef je ze dus niet meer te persen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |