Verslagje van mij:
donderdagavond om iets van 21:00 aangekomen. Een beetje aan de late kant, maar dat kon niet anders. Wij richting C6 gereden, maar blijkt dat die gewoon vol is. Het gedeelte aan de andere kant van de weg van C6 ook vol. Mededeling: Kijk maar of je in het dorp wat kunt vinden.
Dus wij gelijk zoiets van "kut, wat nu?"
Uiteindelijk een stukje door gereden en een veldje gevonden met nog wat andere tenten. Geen officiele camping, maar boeie het zag er wel goed uit. Wij de bus een beetje achter een paar struiken neergezet zodat hij in de ochtend niet gelijk in de zon stond. Mooi geparkeerd, komt er een boer aan zetten die zegt dat we daar niet mochten staan. Andere kant van het veldje, geen probleem, maar die kant moest hij nog wat mee. Geen idee wat, maar het zal.
Het veldje liep een beetje naar beneden dus wat blijkt, terug omhoog is geen optie aangezien we niet omhoog kwamen. Beneden een greppel dus ook geen optie

Uiteindelijk de bus omgedraaid gekregen en met behulpen van 2 gasten de bus weer berg op kunnen rijden, mooi plekje gezocht, partytent opgezet en gaan met die banaan

We baalden wel een beetje dat we niet op een camping stonden, maar ach er zijn ergere dingen.
Nog net op tijd om Kiss te zien beginnen. Bijna het hele concert gezien, alleen voor de laatste paar nummers richting huis gegaan. Gelijk ff een paar lekkere hamburgers en een stuk pizza naar binnen gewerkt. Buiten de muziek zijn dat altijd hoogtepunten

Kiss viel eigenlijk een beetje tegen. Ik wist ook niet zo goed wat ik er van moest verwachten. Alleen dat het om een stel mannen met schmink op een podium was die een beetje 70er jaren rock speelden. Veel meer was het uiteindelijk ook niet. Gezichtsbewerking zie je tegenwoordig wel vaker en beter (bijv. Slipknot) en de ooit zo geweldige show is ook ingehaald door anderen. Zo kreeg ik vorige week bij Greenday meer vuurwerk te zien en was de lichtshow van Muse ook veel beter. Op zich was de muziek niet slecht, maar niet bijzonder genoeg om mij in vervoering te brengen. Het was niet slecht, maar ik had niet zoiets van "whow!"
Vrijdag lekker wakker geworden en een beetje gechilled. Uiteindelijk waren er nog best wel veel mensen op het veldje komen te staan. Er stonden 6 duitse jongens naast ons met 2 campers. Toen wij wakker werden (uurtje of 10), zaten ze al aan de tequila sect en nog wat andere sterke drank. 12:00 waren ze katje lam en hebben we een hele tijd met ze zitten ouwehoeren. Ze waren niet vervelend lam dus dat scheelde

Eerste band die we zagen was Slash. Best goed optreden, strak gitaarspel en die Miles Kennedy kan best aardig zingen. Wel vreemd, want elke keer als je denkt dat hij zo hoog gaat dat het vals wordt komt het toch wel weer aardig goed. Daarnaast vind ik het album van Slash wel lekker dus was wel lekkere rock. Mooi dat er ook nog wat bekende nummers van Guns&Roses tussen zaten.
Tussendoor nog even naar Kate Nash geweest. Dieptepunt van het weekend. Ze zong vals, liep een beetje te schreeuwen en vond zichzelf vooral heel interessant. Het spandoek "Cunt is a beautiful thing" voorop het podium gaf al aan wat hoe simpel ze is. We waren er heen gegaan om eens te kijken of het net zo slecht was als het op tv leek bij Pinkpop en het was nog veel erger.
Jay-Z nog een gedeelte gekeken en was ook wel ok. Ik hou niet zo van rap, maar ik vond het best goed. Hij nam ook regelmatig samples uit bekende liedjes wat er voor zorgde dat ook bij onbekende nummers iedereen wel geboeid kon blijven.
Daarna nog een gedeelte van Rage Against The Machine gekeken. Die band heeft zichzelf wel heel erg achterhaald. 2 jaar geleden al als reunie en nu weer? een beetje overdreven zonder nieuw materiaal. Daarnaast was het altijd een ik-schop-tegen-de-politiek-aan-bandje, maar ondertussen krijg ik het idee dat ze gewoon weer even wat nodig hebben. Dan ook nog eens de bekende show (dezelfde als 2 jaar terug) en het gebrek aan spektakel en ik was er na 5 nummers al wel klaar mee.
Zaterdag eerst om een uurtje of 10 wakker geworden. Tijdje zitten praten met een nieuwe buurman. Vent van een jaartje of 50 die volgens mij alle festivals af liep die hij maar kon vinden. De bandjes om zijn arm namen in totaal meer dan de helft van zijn onderarm in beslag. Echt sick

Ondertussen nog bijna 4 uur liggen maffen in de auto. Alle raampjes open, lekker briesje en oogjes toe

Daardoor waren we wel te laat voor "We Are The Fallen". Die had ik nog wel willen zien, maar dus gemist.
Eerst Lamb of God gezien. Niet zo mijn ding. Wel vanaf een afstandje bekeken omdat we eerst ff wilden eten. Een beetje te hard voor mij.
Daarna Stone Sour. 1 van de bands waar we voor kwamen. Hun eerste optreden sinds 2 jaar en ook nog eens de eerste na het overleiden van de bassist van Slipknot. op zich een goed optreden en het nieuwe werk wat ze alvast lieten horen klonk ook lekker. Bij Your God zag je dat de hele band emotioneel werd aangezien het wel een beetje van toepassing is op het hele verhaal met die bassist. Volgens mij stond Corey Taylor al jankend te zingen, maar ik kon het niet helemaal zien. Misschien dat er nog beelden van komen? Verder is het gewoon een sterke band met goede muzikanten en een hele charismatische, goede zanger.
Een stukje van You And Me At Six meegepakt. Was wel aardig. Punk/emo bandje. Zanger wat matig, maar het klonk verder aardig.
Klein stukje 30 Seconds To Mars gezien. De hanekam van die zanger

wel iets te gestyled. Verder is hij wel erg verbeterd in zijn zang. Het klonk nu erg goed terwijl het 2 of 3 jaar geleden soms wat matig was.
Daarna door naar Volbeat. Was erg vet. Het nieuwe werk wordt wel steeds commercieler en toegankelijker, maar het is wel echt een topact. Cool podium, de muziek wordt ook goed gespeeld en iedereen ging los. Samen met Stone Sour mijn hoogtepunt van RaR 2010.
Nog een stukje van Muse gezien. Dat beetje extra wat ik bij Kiss miste had Muse wel. Ziekelijk goede show. Hoewel de muziek niet helemaal mijn ding is, petje af.
Zondag begon goed. bistro'tje ontdekt in het dorp waar wel meer festivalgangers zaten. Super goede prijzen (2.50 voor een halve liter cola, waar vind je dat nog

)
Bijna 3 uur lekker op het terras daar gezeten. Totdat er een hele donkere lucht aan kwam. we keken elkaar aan en zijn naar de bus gerend om de partytent naar binnen te krijgen voor hij nat werd. We hadden geen zin om uiteindelijk een natte partytent in te pakken dus...
Uiteindelijk bij het inpakken werd hij gepakt door de wind en verbogen er 2 stangen. Precies toen het begon te regenen hadden we alles in de bus en zaten we achter het raam te kijken naar de stortregen

Aangezien er niets meer was wat we per se wilden zien zijn we naar huis gereden. Op zich wel jammer, maar het enige waar we nog wel nieuwsgierig naar waren wat Rammstein, maar het was ons niet waard met die regen en aangezien het pas om 22:30 begon en we om 15:30 daar al in de auto zaten hadden we zoiets van, we gaan lekker naar huis.
Misschien nog wel het mooiste van het weekend. We hadden ons ingeschreven voor het huren van een huis (al 2 jaar gelededn ofzo) en net voor we weg gingen kregen we te horen dat het huis wat we wilden hebben ook daadwerkelijk vrij kwam. Dus we hebben van het weekend besloten om samen te gaan wonen

Anyway, op naar 2011!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"