abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:06:24 #1
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77664265
Game on!

Deel 1: Student leent te veel: aanmelden bij BKR
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

Omdat die management en economie HBO opleidingen weinig voorstellen.
Bedrijven zitten ook niet op dat soort studenten te wachten. Ik ken ze ook wel, HBO'ers die denken na hun opleiding wel een topfunctie bij een grote accountant of adviestoko te krijgen ofzo, want die hebben veel liever een onopvallende HBO'er dan een afgestudeerde WO'er met goede papieren
Wat jij wilt. Ik beweer niet dat ik gelijk een topfunctie ga bekleden. Dit is weer een mooie aanname van jou.

"de studenten denken dat"....

Jij weet niet wat ze denken. Hou jij je maar lekker bezig met het verbeteren van paracetamol
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_77664407
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:06 schreef Bootje84 het volgende:
Game on!

Deel 1: Student leent te veel: aanmelden bij BKR
[..]

Wat jij wilt. Ik beweer niet dat ik gelijk een topfunctie ga bekleden. Dit is weer een mooie aanname van jou.

"de studenten denken dat"....

Jij weet niet wat ze denken. Hou jij je maar lekker bezig met het verbeteren van paracetamol
Je dwingt me hier zelf toe omdat je zegt dat HBO beter is door kennis van theorie en praktijk en dan WO'ers theoretische kennis hebben waar ze niks mee kunnen blablabla
pi_77664573
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:44 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dat is gewoon jouw mening. Als jij als bedrijf liever een lamzak hebt die de helft van zijn studententijd lam was ten opzichte van iemand die zijn vrije tijd een bijbaantje had snap je het niet hoor..

Ik heb al bijbaantjes sinds mijn 14e. Ik weet wat werken is. Elke zaterdag ben ik nog aan het werk. Half 7 uit mn nest om tot een uur of 2/3/4 te werken. Nu past het baantje (vrachtwagenchauffeur) niet bij mijn opleiding maar waarom zou dat mij boeien..? Ik verdien er wel ¤500,- netto mee in de maand met 4x werken. En ga nou niet zeggen dat je elke zaterdag aan het studeren bent..

So? ik werk sinds ik 10 was (krantenwijk/kweker/bedrijven/winkels/markt) en nu nog steeds. Ik heb 3 jaar lang geen weekend vrij gehad (en daar was ik prima tevreden mee dus geen zieligdoenerij). Echter, zodra je een studie gaat doen met een daadwerkelijke last van 35-40 uur p/w is het echt geen overbodige luxe om een zondag vrij te hebben, om bv. nog eens wat aan sociale contacten te doen ( want ook dát, is een onderdeel van zelfstandig zijn en een leven opbouwen, netwerken etc.). Ik mag hopen dat bedrijven mij niet zullen afrekenen op het feit dat ik nog thuis woon, want dan is het wel heel zielig gesteld met die bedrijven.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:15:15 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77664580
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

Je dwingt me hier zelf toe omdat je zegt dat HBO beter is door kennis van theorie en praktijk en dan WO'ers theoretische kennis hebben waar ze niks mee kunnen blablabla
Ik krijg het idee inderdaad dat een universitair weleens de realiteit uit het oog verliest.

Uiteindelijk is het beste verband mensen die wat kunnen met hun handen samen met mensen die wat kunnen met hun kennis. HBO ligt er tussenin en is imo een beetje best of both worlds. Zeker niet feilloos, maar goed. Ik zie mezelf iig niet béter of slimmer dan een universitair persoon.
Leer spaties gebruiken!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:17:15 #5
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77664648
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:15 schreef kirsten. het volgende:

[..]

So? ik werk sinds ik 10 was (krantenwijk/kweker/bedrijven/winkels/markt) en nu nog steeds. Ik heb 3 jaar lang geen weekend vrij gehad (en daar was ik prima tevreden mee dus geen zieligdoenerij). Echter, zodra je een studie gaat doen met een daadwerkelijke last van 35-40 uur p/w is het echt geen overbodige luxe om een zondag vrij te hebben, om bv. nog eens wat aan sociale contacten te doen ( want ook dát, is een onderdeel van zelfstandig zijn en een leven opbouwen, netwerken etc.). Ik mag hopen dat bedrijven mij niet zullen afrekenen op het feit dat ik nog thuis woon, want dan is het wel heel zielig gesteld met die bedrijven.
Ik zeg ook niet dat je niet vrij mag zijn op zondag. Alleen is het wel zo dat de grens tussen "normaal" en "luxe" snel wazig wordt.

En blijkbaar heb je wel een streepje minder voor als je nog thuis woont. Schijnt tegenwoordig "normaal" te zijn..
Leer spaties gebruiken!
pi_77664772
In het vorige topic kwamen nogal wat reacties op mijn post waarin ik mijn maandelijkse vaste lasten op een rijtje zette:

150 euro per maand aan boodschappen zou veel zijn:
Gedeeltelijk eens. Ik zou hier idd wat op kunnen besparen, maar bij gebrek aan een Aldi of Lidl in de buurt ben ik aangewezen op de toch iets duurdere AH. Maar ik heb het besparen op deze kostenpost wel als een soort van voornemen voor het komende jaar gemaakt. Tegelijkertijd moet ik wel zeggen dat een fatsoenlijke gezonde maaltijd nou eenmaal duurder is dan een pizza in de oven gooien. Vlees en vis enzo zijn nou eenmaal vrij duur.

110 euro per maand voor zorgverzekering kan minder als ik meer eigen risico neem
Klopt, ik heb een on-verplicht eigen risico van 0 euro. Dit komt door gezondheidsredenen. Ik kom jaarlijks drie-dubbel-en-dwars over het verplichte eigen risico van 150 euro, dus ik heb er bewust voor gekozen geen on-verplicht eigen risico te nemen.

Er werd gesproken over het niet hebben van een bijbaantje. Ik heb op dit moment inderdaad geen vast werk. Wel wat losse dingetjes voor gemiddeld 15 uur per maand, dus dat zet geen zoden aan de dijk. De reden dat ik op dit moment geen bijbaan heb is twee-ledig. Enerzijds heb ik een eerder baantje op moeten zeggen i.v.m. een stage vorig jaar wat niet meer te combineren was. Op stage kreeg ik geen noemenswaardige vergoeding (25 euro per maand). Ten tweede heeft het niet hebben van een vast bijbaantje te maken met gezondheidsredenen die ik al noemde bij de 'zorgverzekering'. Ik ben overigens wel op zoek naar een bijbaantje, maar ik zit inmiddels midden in een drukke afstudeerperiode, en ik ben te oud (24) om binnen no-time een supermarktbaantje te kunnen vinden. Kortom, het niet hebben van een vast bijbaantje is niet voor 100% een vrije keuze.

En nog iets: ik ben een 'zij'
pi_77664852
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:21 schreef sunmoonstar het volgende:
In het vorige topic kwamen nogal wat reacties op mijn post waarin ik mijn maandelijkse vaste lasten op een rijtje zette:

Gedeeltelijk eens. Ik zou hier idd wat op kunnen besparen, maar bij gebrek aan een Aldi of Lidl in de buurt ben ik aangewezen op de toch iets duurdere AH. Maar ik heb het besparen op deze kostenpost wel als een soort van voornemen voor het komende jaar gemaakt. Tegelijkertijd moet ik wel zeggen dat een fatsoenlijke gezonde maaltijd nou eenmaal duurder is dan een pizza in de oven gooien. Vlees en vis enzo zijn nou eenmaal vrij duur.

110 euro per maand voor zorgverzekering kan minder als ik meer eigen risico neem
Klopt, ik heb een on-verplicht eigen risico van 0 euro. Dit komt door gezondheidsredenen. Ik kom jaarlijks drie-dubbel-en-dwars over het verplichte eigen risico van 150 euro, dus ik heb er bewust voor gekozen geen on-verplicht eigen risico te nemen.

Er werd gesproken over het niet hebben van een bijbaantje. Ik heb op dit moment inderdaad geen vast werk. Wel wat losse dingetjes voor gemiddeld 15 uur per maand, dus dat zet geen zoden aan de dijk. De reden dat ik op dit moment geen bijbaan heb is twee-ledig. Enerzijds heb ik een eerder baantje op moeten zeggen i.v.m. een stage vorig jaar wat niet meer te combineren was. Op stage kreeg ik geen noemenswaardige vergoeding (25 euro per maand). Ten tweede heeft het niet hebben van een vast bijbaantje te maken met gezondheidsredenen die ik al noemde bij de 'zorgverzekering'. Ik ben overigens wel op zoek naar een bijbaantje, maar ik zit inmiddels midden in een drukke afstudeerperiode, en ik ben te oud (24) om binnen no-time een supermarktbaantje te kunnen vinden. Kortom, het niet hebben van een vast bijbaantje is niet voor 100% een vrije keuze.

maar ik snap het even niet. kan je voor je zorgverzekering geen zorgtoeslag aanvragen? want als je dat wel kan, is het toch veel goedkoper om een verzekering van (teminste dat heb ik) 100 euro te nemen, 60 euro zorgtoeslag, en dan 150 euro eigen risico per jaar? dan kost het je per saldo 40 euro in de maand, dus houd je 720 euro meer over - 150 is 570 euro extra.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:24:46 #8
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77664880
quote:

[..]

Ik neem aan dat je dus geen geld leent van IBG?

En ja, bedrijven rekenen je er wel op aan of mensen nog thuis wonen, maar dit hangt af van in welke sector je solliciteert.
Never change a winning formula
pi_77665001
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:24 schreef kirsten. het volgende:

[..]

maar ik snap het even niet. kan je voor je zorgverzekering geen zorgtoeslag aanvragen? want als je dat wel kan, is het toch veel goedkoper om een verzekering van (teminste dat heb ik) 100 euro te nemen, 60 euro zorgtoeslag, en dan 150 euro eigen risico per jaar? dan kost het je per saldo 40 euro in de maand, dus houd je 720 euro meer over - 150 is 570 euro extra.
Jawel, ik heb wel zorgtoeslag, dat ben ik vergeten te melden. Excuses.
pi_77665485
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:21 schreef sunmoonstar het volgende:

Ik doe meestal boodschappen bij de Jumbo of de AH. Ik eet gezonde maaltijden, alleen soms een pizza als ik echt geen tijd heb/van vermoeidheid instort. Ik eet vegetarisch (duurder dan vlees) en ik kom netjes uit rond de 80-100 euro per maand. Soms iets minder zelfs.
Ik had eerst hoger, meestal rond de 100 per maand maar ik ben meer gaan sparen en zit nu vaak rond de 80 per maand. De AH is echt geen excuus
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:50:09 #11
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_77665657
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:28 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Jawel, ik heb wel zorgtoeslag, dat ben ik vergeten te melden. Excuses.
Of op zoek gaan naar een rijk(er) vriendje
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:02:31 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77666040
Helemaal leuk wordt het natuurlijk als de basisbeurs ook een permanente lening wordt.

Iedereen gewoon een BKR!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:08:49 #13
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77666260
Een BKR-notering is iets anders dan een BKR-codering!!

Alles wordt genoteerd wie er leningen heeft. Alleen de mensen die hun betaalafspraken niet nakomen krijgen een codering.!!!
Leer spaties gebruiken!
pi_77666378
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:24 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dus geen geld leent van IBG?

En ja, bedrijven rekenen je er wel op aan of mensen nog thuis wonen, maar dit hangt af van in welke sector je solliciteert.
Totale onzin.
Iedereen die vanuit zijn studie gaat solliciteren is een broekie en niet te vergelijken met iemand van 40 die is getrouwd met 2 kinderen, koophuis en hypotheek.
Dan maakt het echt niet meer uit of je nog bij je ouders woont of op kamers.
pi_77666724
quote:

Ik mag hopen dat bedrijven mij niet zullen afrekenen op het feit dat ik nog thuis woon, want dan is het wel heel zielig gesteld met die bedrijven.
Dat is helemaal niet zielig, dat is terecht. De kans dat je dan minder zelfstandig bent is enorm groot. Niet zo gek, want volledig op eigen benen staan is nog wel iets anders dan in het gespreide bedje doen wat je wil onder het mom van zelfstandig zijn.

Werknemers die rechtstreeks vanuit thuis komen of er nog wonen presteren gemiddeld gewoon minder, dus is het een minpunt. Die kun je compenseren... maar het blijft een minpunt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77666838
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:15 schreef Bootje84 het volgende:

Uiteindelijk is het beste verband mensen die wat kunnen met hun handen samen met mensen die wat kunnen met hun kennis. HBO ligt er tussenin en is imo een beetje best of both worlds. Zeker niet feilloos, maar goed. Ik zie mezelf iig niet béter of slimmer dan een universitair persoon.
HBO is gewoon een niveau lager. En een WO-er pikt e.e.a. snel op als het goed is. Het "gemis" aan stagetijd loop je in een jaar makkelijk in en het is ook daarom dat de startverschillen niet zo groot zijn, maar de eindverschillen wel.

Met HBO heb je ook gewoon een plafond. Prima, HBO-ers moeten er ook zijn, maar ze zijn niet the best of both world. Gewoon een niveau lager. Klaar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:37:35 #17
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77667265
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

HBO is gewoon een niveau lager. En een WO-er pikt e.e.a. snel op als het goed is. Het "gemis" aan stagetijd loop je in een jaar makkelijk in en het is ook daarom dat de startverschillen niet zo groot zijn, maar de eindverschillen wel.

Met HBO heb je ook gewoon een plafond. Prima, HBO-ers moeten er ook zijn, maar ze zijn niet the best of both world. Gewoon een niveau lager. Klaar.
Er wordt hier in dit topic zo elitair gedaan over de universitaire mensen tov. de HBO-ers. Alsof HBO een cursus bezigheidstherapie doet..

Hier spreek ik jou niet op aan maar de mensen weten zelf wie ik bedoel..
Leer spaties gebruiken!
pi_77667357
quote:

[..]

Ja, het is intellectueel een niveau lager, maar je oefent dan ook een ander beroep uit.
Uit eigen ervaring:
Ik begon met Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde aan de universiteit. College na college werd mij verteld wat er allemaal mis kan gaan in het leven van een kind en welke leerproblemen en -achterstanden een kind kan hebben of oplopen.
Ondertussen werkte ik op mijn oude middelbare school als invaller voor het vak Nederlands - waar ik altijd al heel goed in was en ook graag ooit nog iets mee wilde doen - en, voornamelijk, als leerlingbegeleider. Ik kon hierdoor mijn studie toepassen in de praktijk, en merkte direct een tekort op met betrekking tot de studie.
Want wat ik continu dacht, was: oké, ik weet wat er fout kan gaan, maar wat gaan we daar dan aan doen?
Niets, zo bleek op de uni. Het ene wetenschappelijke rapport vergelijken met het andere, bepalen welke betrouwbaarder was of meer valide, daar een stukje over schrijven en een acht halen (in mijn geval). Prima, voor wie het onderzoek in wil, maar dat wilde ik dus niet.
Toen besloten de overstap te maken naar de hbo-lerarenopleiding Nederlands. Ik geef toe, het niveau is voor mij wat ondermaats, maar de compensatie in de vorm van het ontwikkelen van vaardigheden, het toetsen in de praktijk van wat je leert, de mogelijkheid tot het stellen van vragen aan docenten en het verbeteren van jezelf, de mogelijkheden als het gaat om zelf een eigen weg kiezen en je eigen richting opgaan (didactisch dan wel inhoudelijk), maken het verschil in intellectuele uitdaging voor mij meer dan goed. Ik redeneer namelijk: die inhoudelijke vakkennis doe ik zelf wel op, ik ben tenslotte altijd al autodidactisch te werk gegaan. En dat lukt ook. Waar ik kennis tekort kom, raadpleeg ik de studiegids van Nederlands of Pedagogiek aan de universiteit, schaf een boek aan en werk dat door.
Ik ga stagelopen op een school voor straatkinderen in Zuid-Afrika, ik begin over een goed jaar aan mijn hbo-master docent 1e graad (waardoor ik alsnog eerstegraads word), opgesomd: ik ben voor mijn vakgebied veel en veel beter uit dan wanneer ik op de universiteit was blijven zitten. Punt.

En qua didactiek: iedereen kent wel de docent die is gepromoveerd, dan tegenover 5-gym staat en het niet redt. Omdat hij/ zij didactisch compleet tekortschiet. Dat is wat ik bedoel: hbo is iets anders. WO is voor onderzoek, wie de praktijk in wil kan beter hbo gaan doen, ook (of misschien wel juist) wie de hersens heeft voor WO.

Verder is dit compleet off-topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domensino op 05-02-2010 13:48:03 ]
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_77667433
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:37 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Er wordt hier in dit topic zo elitair gedaan over de universitaire mensen tov. de HBO-ers. Alsof HBO een cursus bezigheidstherapie doet..

Hier spreek ik jou niet op aan maar de mensen weten zelf wie ik bedoel..
Laten we dit topic niet maken tot een HBO/WO-loopgravenoorlog.

We hebben elkaar nodig. Al is het maar omdat twee meer weten dan één!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77667585
quote:

[..]

Dat dus.
pi_77667610
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:45 schreef leukvoorlater het volgende:

[..]

Dat dus.
Heb je mijn verhaal al gelezen?
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
pi_77667646
pi_77667713
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:47 schreef leukvoorlater het volgende:
[ afbeelding ]
Punt 1: dit is het oude stelsel, met mavo en lbo er nog in. Jammer. Dit gaat trouwens puur over het theoretische kennisniveau en dat is uiteraard niet het enige dat je nodig hebt voor een succesvolle carrière of uitoefening van je beroep.
Punt 2: heb je mijn verhaal al gelezen?

Of punt 3: je bent dan wel universitair geschoold (neem ik aan?), maar bent niet in staat om inhoudelijk te reageren? Het is me toch wat met die argumentatieve vaardigheden in het WO tegenwoordig.
...En het heet logica!
Ad Percipiendum Vivo
pi_77667780
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:49 schreef Domensino het volgende:

[..]

Punt 1: dit is het oude stelsel, met mavo en lbo er nog in. Jammer.
Dat dit nog met Mavo e.d. is maakt niks uit voor de discussie. HBO is een niveau lager dan WO. Simpel. En nee, ik heb je verhaal niet gelezen en ga dat ook niet doen.
pi_77667808
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:49 schreef Domensino het volgende:

[..]

Punt 1: dit is het oude stelsel, met mavo en lbo er nog in. Jammer. Dit gaat trouwens puur over het theoretische kennisniveau en dat is uiteraard niet het enige dat je nodig hebt voor een succesvolle carrière of uitoefening van je beroep.

Of punt 3: je bent dan wel universitair geschoold (neem ik aan?), maar bent niet in staat om inhoudelijk te reageren? Het is me toch wat met die argumentatieve vaardigheden in het WO tegenwoordig.
Wat ben je toch een huilie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')