abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2010 @ 09:53:06 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77659727
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:50 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

En dan? In een nieuwe stad met je starterssalaris de particuliere huurmarkt op?
Ja, dat is best een optie... Want als je het goed gedaan hebt op je universiteit, dan is je starterssalaris heus geen lachertje Kwestie van je wensen aanpassen aan je mogelijkheden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:53:25 #77
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77659738
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:46 schreef Seneca het volgende:

[..]

Daar komen we weer met eigen verantwoordelijkheid. Die is zogenaamd heilig in dit land. Maar alleen als er wat te halen valt voor de overheid. De basisbeurs afschaffen? Meteen doen! Studenten moeten zelf verantwoording nemen voor het feit dat ze willen studeren. Maar vervolgens wel diezelfde studenten zo zwaar mogelijk belasten als ze eenmaal succes hebben door hun eigen keuzes.
Ik beweer niet dat ik het eens ben met de basisbeurs afschaffen maar iedereen acht het in Nederland "normaal " dat alles in de studententijd vergoed moet worden.

Er zit een verschil in uit kamers móeten omdat het anders 3 uur reistijd is en het "moeten" omdat dat "hoort bij de studententijd".

Daarnaast kan je blijkbaar bij geen enkele universitaire studie een bijbaantje regelen.. Dat is gewoon BS. Als je bij een studentenvereniging zit bestaat je dag uit 3 activiteiten:

-slapen
-school
-zuipen
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:54:54 #78
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_77659783
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tegenwoordig schijnt dat normaal te zijn; je komt van school, kan nog helemaal niks, wil wel een bruto salaris van > 2500 euro per maand, en natuurlijk een kast van huis + dikke auto voor de deur.
Ook deze vlieger gaat niet voor iedereen op...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2010 @ 09:55:01 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77659788
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:52 schreef nietzman het volgende:

[..]

Yeah, 'tegenwoordig'. Want twintig jaar geleden was de stufi niet tien keer hoger, de OVkaarten niet all-week en kosten de kamers dertig keer minder. De meest verwende studenten zitten al op dat pluche.
Right... OV is al 15 jaat niet meer allweek, de thuiswonende beurs was 90 gulden en de uitwonende 125 gulden en een kamer kreeg je niet voor minder dan 300 gulden. Kortom, BS...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:55:05 #80
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77659792
Een redelijk huisje op de particuliere huurmarkt, daar betaal je al gauw meer dan 800 euro maand voor. Met een startsalaris van om en nabij de 1400 netto is dat natuurlijk niet te betalen en ben je dus redelijk chanceless.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77659805
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, dat is best een optie... Want als je het goed gedaan hebt op je universiteit, dan is je starterssalaris heus geen lachertje Kwestie van je wensen aanpassen aan je mogelijkheden...
En als je na je studie niet direct een baan vindt? Vooral nu is het erg lastig aan een baan te komen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_77659858
stel een lager plafond in voor het lenen, gooi collegegelden omlaag, gooi kamerhuurprijzen omlaag.. en dan kan ik met de mindere lening leven. Mijn studie ziet er zo uit, dat ik welliswaar 1 hele vrije ochtend heb en laat dit nou net de maandag zijn waarop ik dus weer moet reizen om van thuis naar mijn kamer te gaan. 360 euro kamer (net iets bovengemiddeld --> 340 geloof ik), 150 collegegeld, 50 zorg, 100 voor eten e.d. dus minimaal 660 kwijt alleen aan de basics

ik ga denk ik bedrijven benaderen voor sponsoring
pi_77659861
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:52 schreef nietzman het volgende:

[..]

Yeah, 'tegenwoordig'. Want twintig jaar geleden was de stufi niet tien keer hoger, de OVkaarten niet all-week en kosten de kamers dertig keer minder. De meest verwende studenten zitten al op dat pluche.
Ik snap niet wat je stufi in de studententijd te maken heeft met de verwachtingen die je hebt nadat je afgestudeerd bent. Lets face it; de student van tegenwoordig stelt onrealistische targets.
pi_77659867
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Een redelijk huisje op de particuliere huurmarkt, daar betaal je al gauw meer dan 800 euro maand voor. Met een startsalaris van om en nabij de 1400 netto is dat natuurlijk niet te betalen en ben je dus redelijk chanceless.

²
Dus dat. Laat staan als je ook nog eens moet gaan aflossen. Dat red je alleen als je gaat samenwonen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_77659873
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, want alle andere BKRregistraties worden veroorzaakt door een lening voor een tv of een vakantie... Kom op zeg, een huis kopen is ook investeren in je toekomst. Waarom zou je niet een paar jaar na je studie kunnen zorgen dat je netjes je lening aflost en vervolgens over gaan tot de koop van een huis. Die hele BKRregistratie wordt pas een echt probleem als je niet aan je betalingsverplichting voldoet.
Ik zei, uitzonderingen daargelaten, een huis is natuurlijk ook een investering voor de toekomst. Van de volwassen mensen met leningen die ik ken ( en gelukkig zijn dat er niet zo heel veel), hebben de meeste leningen voor een nieuwe plasmascherm, een mooie auto en een nieuwe bank.
Bovendien, wie garandeert dat de BKR de betalingsverplichting hetzelfde ziet als DUO? Bij de DUO mag je in kleine beetjes ( ik geloof minimum 25 euro p/m) afbetalen, maar als het BKR liever heeft dat je in hoog tempo even alles aflost, dan moet ik nog een goedebetaalde baan zien te vinden waarvan ik 500 euro/maand kan afstaan. Want stufi is er dan uiteraard niet meer bij dus van het salaris moet je dan ook betalen waar je woont.
Nu moet ik hier wel bij zeggen dat dit laatste een beetje buiten mijn kennisgebied valt, dus ik wéét niet of het BKR andere regels mag hanteren. Wie kan mij hier wijzer over maken?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:58:36 #86
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_77659889
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik het heb geprobeerd. Met als resultaat dat of mijn salaris niet toereikend was (sommige makelaars) of in andere gevallen (waar er geen inkomenseis was) nam de woning de meer helft van mijn salaris in beslag.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:58:37 #87
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77659891
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:55 schreef Xaryna het volgende:

[..]

En als je na je studie niet direct een baan vindt? Vooral nu is het erg lastig aan een baan te komen.
Wie wil werken kán werken. Alleen misschien niet wat je wilt doen. Als je geld nodig hebt moet je doen wat je kan doen.

Iedereen in Nederland is nu gewoon fucking lui geworden.

Studie en bijbaantje gaan niet meer samen
Werken kan alleen als het bij jouw opleiding past (als dat zo is, is dat alleen een pré)

Ik woon zelf ook op 1,5 uur reizen van mijn school. Met de auto is dit te doen in 20 min. Hoor je mij zeuren? Nee. Ik hoef niet op kamers. Spaar liever nu centen zodat ik later een mooi koophuis kan roggelen. Als ik klaar ben met school staat er bij mij een mooi bedrag op de rekening aan de positieve kant en niet 20.000 in de min..
Leer spaties gebruiken!
pi_77659902
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef Tiggerman het volgende:
stel een lager plafond in voor het lenen, gooi collegegelden omlaag, gooi kamerhuurprijzen omlaag.. en dan kan ik met de mindere lening leven. Mijn studie ziet er zo uit, dat ik welliswaar 1 hele vrije ochtend heb en laat dit nou net de maandag zijn waarop ik dus weer moet reizen om van thuis naar mijn kamer te gaan. 360 euro kamer (net iets bovengemiddeld --> 340 geloof ik), 150 collegegeld, 50 zorg, 100 voor eten e.d. dus minimaal 660 kwijt alleen aan de basics

ik ga denk ik bedrijven benaderen voor sponsoring
Wat doe jij op zaterdag en zondag precies?
pi_77659910
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je stufi in de studententijd te maken heeft met de verwachtingen die je hebt nadat je afgestudeerd bent. Lets face it; de student van tegenwoordig stelt onrealistische targets.
Meer het feit dat al die mensen denken; ach, ik redde het ook makkelijk dus nu moet dat ook lukken.
Lets face it; Not. Je redt het niet zonder bij te werken/lenen.
pi_77659913
Ik snap al dat gezeik over "die kutstudenten moeten zonodig meteen een woning kopen". Alsof die ¤ 12.500 makkelijk in twee jaar is afgelost met een startsalaris.

Het gaat ook helemaal niet om het feit dat men daarna al dan niet een huis wil kopen. Het gaat erom dat men feitelijk studeren minder aantrekkelijk maakt. Dat lijkt mij een bijzonder onwenselijke situatie, zeker aangezien ik nog geen enkele goede reden heb gehoord om het anders te maken. Als 20% van de studenten binnen 5 jaar na afstuderen zich in de WSNP moeten mikken vanwege deze situatie... ja, dan is er een goede reden. Maar nu? Omdat het Nibud het eigenlijk teveel vindt (moralistisch dus)? Nee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77659921
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:58 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Wie wil werken kán werken. Alleen misschien niet wat je wilt doen. Als je geld nodig hebt moet je doen wat je kan doen.

Iedereen in Nederland is nu gewoon fucking lui geworden.

Studie en bijbaantje gaan niet meer samen
Werken kan alleen als het bij jouw opleiding past (als dat zo is, is dat alleen een pré)

Ik woon zelf ook op 1,5 uur reizen van mijn school. Met de auto is dit te doen in 20 min. Hoor je mij zeuren? Nee. Ik hoef niet op kamers. Spaar liever nu centen zodat ik later een mooi koophuis kan roggelen. Als ik klaar ben met school staat er bij mij een mooi bedrag op de rekening aan de positieve kant en niet 20.000 in de min..
Ga jij maar eens proberen een voltijd master theoretische informatica te doen, en daarnaast genoeg tijd over te houden om te werken en een fucking auto te kunnen betalen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2010 @ 10:00:16 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77659931
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:58 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik zei, uitzonderingen daargelaten, een huis is natuurlijk ook een investering voor de toekomst. Van de volwassen mensen met leningen die ik ken ( en gelukkig zijn dat er niet zo heel veel), hebben de meeste leningen voor een nieuwe plasmascherm, een mooie auto en een nieuwe bank.
Bovendien, wie garandeert dat de BKR de betalingsverplichting hetzelfde ziet als DUO? Bij de DUO mag je in kleine beetjes ( ik geloof minimum 25 euro p/m) afbetalen, maar als het BKR liever heeft dat je in hoog tempo even alles aflost, dan moet ik nog een goedebetaalde baan zien te vinden waarvan ik 500 euro/maand kan afstaan. Want stufi is er dan uiteraard niet meer bij dus van het salaris moet je dan ook betalen waar je woont.
Nu moet ik hier wel bij zeggen dat dit laatste een beetje buiten mijn kennisgebied valt, dus ik wéét niet of het BKR andere regels mag hanteren. Wie kan mij hier wijzer over maken?
Het BKR registreert, verder niets... Dus als jij je aan de betalingsverplichting houdt die afgesproken is met de verstrekker van de lening, gebeurt er verder helemaal niets...
pi_77659964
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het BKR registreert, verder niets... Dus als jij je aan de betalingsverplichting houdt die afgesproken is met de verstrekker van de lening, gebeurt er verder helemaal niets...
ok, dan is mijn laatste argument onzin. Maar alsnog vind ik een studieschuld op een andere plaats horen dan naast een gewone lening.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:02:05 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77659978
quote:

[..]

Nog nooit als starter een hypotheek proberen te krijgen? Zelfs een creditcard en een persoonlijk krediet dat ongebruikt is (maar theoretisch wel opgenomen kan worden) kan al reden zijn tot diskwalificatie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77660004
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat doe jij op zaterdag en zondag precies?
teren op mn ouders geld, studeren, sociaal netwerk onderhouden en op oproepbasis werken
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 februari 2010 @ 10:03:07 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77660011
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:02 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nog nooit als starter een hypotheek proberen te krijgen? Zelfs een creditcard en een persoonlijk krediet dat ongebruikt is (maar theoretisch wel opgenomen kan worden) is al reden tot diskwalificatie.
Jawel, is gelukt ook Kwestie van wensen aanpassen aan mogelijkheden...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:04:27 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77660036
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jawel, is gelukt ook Kwestie van wensen aanpassen aan mogelijkheden...
Nee, kwestie van de doorlopende kredieten en creditcards snel opzeggen. Het gaat erom dat je wel degelijk buitengesloten kan worden ook als je prima betaalgedrag hebt op je BKR-"leningen".
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:05:03 #98
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_77660046
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:59 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ga jij maar eens proberen een voltijd master theoretische informatica te doen, en daarnaast genoeg tijd over te houden om te werken en een fucking auto te kunnen betalen
auto is pure luxe..
Leer spaties gebruiken!
pi_77660048
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:22 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Je móet niet op kamers om te kunnen studeren... En als je thuis woont heb je aan veel minder per maand wel genoeg om rond te komen..
Dat dus, ik werd 10/15 jaar geleden al voor gek verklaard dat ik thuis bleef, want daar had je geen vrijheid etc etc. Nu heb ik vrijheid, en betalen zij nog af aan de IBG.. Ik ben van mening dat dit een goede zaak is, enkel een notitie van de schuld bij het BKR is geen enkele belemmering, de aantekingen van betaalachterstanden zijn het probleem.

Vreemd genoeg roept iedereen om meer toezicht op de banken etc (graaicultuur, woekerpolissen verkocht, extreme risico's genomen etc), maar de even grote schuldigen, de consumenten die al die producten afnamen zonder zich te verdiepen in wat en waarvoor ze tekenden, willen zelf blijkbaar geen extra controles in het systeem zoals dit voorstel? Ok ik generaliseer wat, maar de trend is toch wat apart te noemen, iedereen wil dat de ander zich verantwoordelijker gedraagd, want zelf weten ze het allemaal zo goed..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77660075
quote:

Behalve dan dat men het meeneemt in de berekening voor de hypotheek.

Waarmee de voormalig student wellicht gedwongen is om in de vrije sector te blijven huren, waardoor hij duurder uit is (hypotheekrente mag overigens meegenomen worden bij draagkracht berekening, huur niet, even om een beeld te scheppen van de scheve situatie die je krijgt) en de kans dat hij in problemen komt financieel wordt dan zelfs groter in plaats van kleiner.

Dit even aanvullend op het argument dat niet blijft plakken: je maakt studeren minder interessant en er is helemaal geen probleem op dit moment.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')