quote:
Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef elnamx het volgende:Een topic van twee jaar geleden, ik weet het...
Maar ik kan het altijd proberen!
Ik heb nu precies hetzelfde probleem als jij, Evelien. Hoe is het afgelopen?
Ben je nog bij de huisarts geweest? En zoja, wat was er mis?
Ik ben erg benieuwd! Het is nogal vervelend namelijk...
Ik heb ook hetzelfde! Alleen dan wel (vrijwel mn hele leven) al last van brandend maagzuur. Dit was een drama, vooral na vet eten, alcohol of als ik 2uur voor t slapengaan iets had gegeten. Overigens deed een hapje Griekse yoghurt (van de lidl) wonderen.
Nu sinds een jaar of 5 last van boeren -zelfs als ik alleen een glas water heb gedronken of een droog geroosterd broodje of sla had gegeten!
Voor de kerst ben ik eindelijk naar de huisarts gegaan, deze zei dat de oorzaak hoe dan ook ergens in de maag/darmen zit. En dat ik eventueel een heliobacter bacterie heb in mn maag. Ik slik nu omeprazol (protonpompremmer = type medicijn) en hierdoor heb ik nooit meer last van brandend maagzuur. Volgens mn huisarts gaat het boeren hier ook van weg, maar ik heb na 4 weken mijn twijfels. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik een antibioticakuur als het de heliobacter is en anders een fijne scopie (slangetje door mond naar maag) om een "hapje" te nemen van het maagslijmvlies en een kijkje te nemen naar de sluitspier van de slokdarm (de deur tussen slokdarm en maag). Anyway, zojuist wakker geworden van een onverklaarbare buikpijn en na beangstigende minuten dat ik misselijk dacht te zijn was het 'gewoon' een boer-aanval van een minuut of 10, geen paniek dus. Na zo'n boer-aanval heb ik trouwens wel altijd honger, maar deze keer ga ik toch maar weer de oogjes sluiten.
Ik hoor graag hoe het met jullie afloopt! Mijn advies is sowieso: huisarts bellen voor een afspraak. Het kan namelijk ook iets anders zijn dan bij mij.
Groeten,
Job
P.s. Stress schijnt klachten te verergeren, dus zorg voor een happy en ontspannen sfeer (ook de tijd nemen bij het eten en geen liters water drinken tijdens of direct na het eten is aan te raden)