abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77638564
Tot voor kort boerde ik eigenlijk amper, alleen als ik veel cola achter elkaar dronk wilde er nog wel eens een piepklein boertje komen. Echter, sinds enkele weken boer ik bijna continu en nog vrij hard ook. Ik probeer het te verbergen, maar 't is moeilijk. Als ik het tegenhoud, hoopt het zich op tot het er uiteindelijk wel uit moet als een keihard boer , dus ik probeer het te doseren, wat betekent dat ik bijna non-stop boertjes laat. Klinkt misschien grappig, maar ik word er helemaal gestoord van. Iets om mee naar de dokter te gaan? Moet ik me zorgen maken?

Heb ook last van een gebrek aan eetlust terwijl ik altijd een enorme vreetzak was.
pi_77638632
icm met gebrek aan eetlust wel een bezoekje aan de HA waard ja
ฝัน
  Milf donderdag 4 februari 2010 @ 18:56:32 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_77638651
Misschien adem je verkeerd waardoor je maag volloopt met lucht. Kan ook je verminderde eetlust verklaren. Je maag zit vol met lucht.

Heb je last van stress oid?

( HA is altijd verstandig )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_77638721
Ik heb momenteel wel aardig wat stress ja, dus daar zat ik ook al aan te denken. Het is net voor Kerst begonnen, op Tweede Kerstdag heb ik ondanks mijn gebrek aan eetlust (voelde echt als een blokkade) toch meegegeten en een dag later kwam alles er weer uit...

Ik vraag me dan af, zal ik toch maar naar de huisarts gaan..? Het is misschien ook wel erg makkelijk om het op de stress te gooien, want wat kan ik er dan aan doen..? Niks eigenlijk
pi_77638888
Mja TS, soms moet je niet alles op stress af gooien ja.
Er word vaak bij vrijwel alles gezegd komt door de stress maar toch is het niet altijd zo..

Ik zal denk maar naar de Huisarts gaan vind het maar een beetje vreemd
-
pi_77638976
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:03 schreef Esmerallda17 het volgende:
Mja TS, soms moet je niet alles op stress af gooien ja.
Daarom denk ik dat 't niet handig is als ik dat zelf vertel aan de huisarts, voordat ze zelf conclusies trekt . Hoewel de kans natuurlijk aanwezig is dat het daardoor komt, ben ik benieuwd wat andere mogelijkheden zijn.

Ik had er bijvoorbeeld afgelopen zomer ook bij vlagen last van, terwijl ik toen helemáál geen stress had.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:08:41 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_77639057
Beweeg je genoeg?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_77639159
Heb je een goede verkoudheid/opgezette keel (gehad) ?
ฝัน
pi_77639350
@Adelante: Ik zou meer kunnen bewegen, ik sport nu eens per week, maar ik fiets en loop daarnaast geregeld.
@Lano, nee... Ben wel vaak snotterig en heb een gevoelige kno-area , maar heb toevallig al heel lang geen goede verkoudheid/keelpijn meer gehad.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:19:17 #10
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77639439
Ik heb zelf (naar mijn idee, weet van de week meer) altijd een opgezette keel en heb het idee dat ik daardoor ook lucht hap vandaar maar als je daar de laatste tijd niks aan gemerkt hebt zal dat wel niet
ฝัน
pi_77639695
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:06 schreef Evelien het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat 't niet handig is als ik dat zelf vertel aan de huisarts, voordat ze zelf conclusies trekt . Hoewel de kans natuurlijk aanwezig is dat het daardoor komt, ben ik benieuwd wat andere mogelijkheden zijn.

Ik had er bijvoorbeeld afgelopen zomer ook bij vlagen last van, terwijl ik toen helemáál geen stress had.
Dus goede tip, zeg niet dat je ook stress hebt.
Ik heb al heel mijn leven last van mijn ribben. Die vent zegt continue wat anders, en nu gooit hij het weer op de stress. ARGH, dus tip doe dat niet
-
pi_77639782
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:25 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Dus goede tip, zeg niet dat je ook stress hebt.
Ik heb al heel mijn leven last van mijn ribben. Die vent zegt continue wat anders, en nu gooit hij het weer op de stress. ARGH, dus tip doe dat niet
Thanks, zal het niet doen . Maar word je wel geholpen met je ribben dan..?
pi_77639875
Kan een vorm van hyperventileren zijn, waarbij je onbewust lucht inslikt. Dat komt vrij veel voor, en zou ook het 'knoop in je maag' gevoel kunnen veroorzaken.

Maar het kan evengoed een maagprobleem zijn natuurlijk... lijkt me handig om dat eerst uit te sluiten als je je er werkelijk ongerust over maakt.
Springfield's looking pretty dusty today
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:30:30 #14
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77639931
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:58 schreef Evelien het volgende:
Het is misschien ook wel erg makkelijk om het op de stress te gooien, want wat kan ik er dan aan doen..?
Je verhaal klinkt idd als lucht inslikken door hyperventilatie.
Oplossing: Leren omgaan met stress
(en nee dat is niet flauw bedoeld, en ja het is makkelijk gezegd)
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_77639940
Echt ongerust ben ik niet, al vind ik het misselijkmakende gebrek aan eetlust wel erg vervelend. Enige voordeel is dat ik zo per ongeluk 3 kilo kwijt ben geraakt .

Het is meer het rot voelen en gek worden van het boeren dan dat ik me echt zorgen maak, maar misschien is er wel iets met m'n maag aan de hand wat ik even moet laten checken..?

Denk dat ik toch maar een afspraak ga maken.
pi_77639983
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:27 schreef Evelien het volgende:

[..]

Thanks, zal het niet doen . Maar word je wel geholpen met je ribben dan..?
Nee
zon 5 jaar geleden zij hij dat het aan mijn "zwevende rib" lag die tegen mijn andere ribben aan kwamen, waardoor ik vrij weinig lucht krijg , moeite met ademen heb, steken en brandende pijn.. Maar dat zou nooit overgaan ofzo, ja met een operatie maar dat kon niet ofzo.

Ik heb er dus altijd aan geloofd dat er niets aan te doen viel ofzo, maarja ben er al vaker voor terug geweest, maar ja niets hielp. (tevens ook met al 4 jaar lang keelpijn/ontstekingen,/ met ook vaak verkouden zijn) maarja, daar hielp ook nooit wat tegen.

Afgelopen week voor ribben geweest en het was stress en spieren te veel spannen zou over 2 maanden over zijn (nou dat zal heus niet als ik het blijf houden)
En voor keelpijn heb ik zoveel druppels, spraytjes, drankjes, pillen (en antibiotica kuren) gehad, maar werkte ook niet. Nu is het op pfeifer afgeschoven en nja ik blijf dus met keelpijn rond lopen..
-
pi_77639985
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:30 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Leren omgaan met stress
(en nee dat is niet flauw bedoeld)
Ik neem je ook serieus hoor, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Ik merk wel dat ik stress meestal psychisch amper voel, en dat het er allemaal via signalen van mijn lichaam uitkomt. Darmklachten en hoofdpijn e.d.
pi_77640020
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:31 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Nee
zon 5 jaar geleden zij hij dat het aan mijn "zwevende rib" lag die tegen mijn andere ribben aan kwamen, waardoor ik vrij weinig lucht krijg , moeite met ademen heb, steken en brandende pijn.. Maar dat zou nooit overgaan ofzo, ja met een operatie maar dat kon niet ofzo.

Ik heb er dus altijd aan geloofd dat er niets aan te doen viel ofzo, maarja ben er al vaker voor terug geweest, maar ja niets hielp. (tevens ook met al 4 jaar lang keelpijn/ontstekingen,/ met ook vaak verkouden zijn) maarja, daar hielp ook nooit wat tegen.

Afgelopen week voor ribben geweest en het was stress en spieren te veel spannen zou over 2 maanden over zijn (nou dat zal heus niet als ik het blijf houden)
En voor keelpijn heb ik zoveel druppels, spraytjes, drankjes, pillen (en antibiotica kuren) gehad, maar werkte ook niet. Nu is het op pfeifer afgeschoven en nja ik blijf dus met keelpijn rond lopen..
Joh, wat vervelend allemaal .
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:35:02 #19
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77640133
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:31 schreef Evelien het volgende:

[..]

Ik neem je ook serieus hoor, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Ik merk wel dat ik stress meestal psychisch amper voel, en dat het er allemaal via signalen van mijn lichaam uitkomt. Darmklachten en hoofdpijn e.d.
Beter leren luisteren naar je gevoel?
Mindfulness training een idee?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:35:10 #20
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77640138
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:31 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Nu is het op pfeifer afgeschoven en nja ik blijf dus met keelpijn rond lopen..
DAt dus zeker niet doen, bij pfeiffer zou het niet raar zijn als het chronisch onstoken is dat is niet alleen heel irritant maar kan je ook juist ziek houden(pfeiffer in stand houden zeg maar) komt omdat je dan oa slechte stoffen(door die ontsteking ) inslikt dat maakt je ziek, plus dat je lichaam ertegen blijft vechten en dan blijf je dus moe. Als je er echt last van hebt gewoon door laten sturen, gastroscopie oid vragen en ev amandelen eruit
ฝัน
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:36:09 #21
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77640171
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:31 schreef Evelien het volgende:

[..]

Je zou ontspanningsoefeningen kunnen proberen, toen ik dat voor het eerst ging doen dacht ik ook yeah right en dan ben ik in 1x rustig zeker, maar ik viel zelfs bijna in slaap bij de psycholoog op een stoel
ฝัน
pi_77640240
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:36 schreef Lano het volgende:

[..]

Je zou ontspanningsoefeningen kunnen proberen, toen ik dat voor het eerst ging doen dacht ik ook yeah right en dan ben ik in 1x rustig zeker, maar ik viel zelfs bijna in slaap bij de psycholoog op een stoel
Ik loop al bij een mensendiecktherapeute maar dat is meer voor mijn rug, nek, schouders en kaak. Volgens haar ook allemaal stress... Van haar krijg ik idd ook ontspanningsoefeningen mee. Misschien zou ik die vaker kunnen doen.
pi_77641316
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:35 schreef Lano het volgende:

[..]

DAt dus zeker niet doen, bij pfeiffer zou het niet raar zijn als het chronisch onstoken is dat is niet alleen heel irritant maar kan je ook juist ziek houden(pfeiffer in stand houden zeg maar) komt omdat je dan oa slechte stoffen(door die ontsteking ) inslikt dat maakt je ziek, plus dat je lichaam ertegen blijft vechten en dan blijf je dus moe. Als je er echt last van hebt gewoon door laten sturen, gastroscopie oid vragen en ev amandelen eruit
Ja nou dat is het gekke punt , die keelontstekingen heb ik al zon 4 jaar last van.. En pfeifer denk een jaartje. Dus dan kan de link daar mee niet echt kloppen. Ik heb al een paar keer gevraagd om een verwijskaart , maar die wou hij niet geven omdat er niets aan de hand is. Hij zegt wel dat hij niets raars ziet bij mijn amandelen (huisarts) maar dat mijn keel wel ontstoken is, zegt hij dan steeds
-
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:07:01 #24
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77641565
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:01 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Ja nou dat is het gekke punt , die keelontstekingen heb ik al zon 4 jaar last van.. En pfeifer denk een jaartje. Dus dan kan de link daar mee niet echt kloppen. Ik heb al een paar keer gevraagd om een verwijskaart , maar die wou hij niet geven omdat er niets aan de hand is. Hij zegt wel dat hij niets raars ziet bij mijn amandelen (huisarts) maar dat mijn keel wel ontstoken is, zegt hij dan steeds
Ik was ook al ruim een jaar miss zelfs wel al langer aan het rommelen met mn keel steeds half ontstoken, altijd dik. En pas daarna kreeg ik écht pfeiffer(toen pas aantoonbaar in mn bloed), had dus al die tijd lopen sluimeren en pas toen ik lichamelijk zwaar werk ging doen sloeg het echt toe, mijn lichaam kon het daarvoor nog wel een beetje aan maar toen stortte ik in. Dus het kan wel degelijk, hoe vaak heb je een ontsteking gehad dan? Want los van pfeiffer, als het vaak ontstoken is, is het meestal beter om je gewoon te laten opereren
ฝัน
pi_77642128
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:07 schreef Lano het volgende:

[..]

Ik was ook al ruim een jaar miss zelfs wel al langer aan het rommelen met mn keel steeds half ontstoken, altijd dik. En pas daarna kreeg ik écht pfeiffer(toen pas aantoonbaar in mn bloed), had dus al die tijd lopen sluimeren en pas toen ik lichamelijk zwaar werk ging doen sloeg het echt toe, mijn lichaam kon het daarvoor nog wel een beetje aan maar toen stortte ik in. Dus het kan wel degelijk, hoe vaak heb je een ontsteking gehad dan? Want los van pfeiffer, als het vaak ontstoken is, is het meestal beter om je gewoon te laten opereren
Naja echt ontstoken is het niet altijd, maar ik heb gewoon altijd een pijnlijke keel zeg maar.
-
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:22:33 #26
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77642324
Ik zou er niet mee blijven lopen maar thats just me

sry evelien we kapen je topic een beetje, misschien kun je eens een dag van die rennies tegen een opgeblazen gevoel proberen en dan kijken of het weg of een stuk minder is, dan weet je iig al vrij zeker dat het alleen aan de lucht ligt.
ฝัน
pi_77642823
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:22 schreef Lano het volgende:
Ik zou er niet mee blijven lopen maar thats just me

sry evelien we kapen je topic een beetje, misschien kun je eens een dag van die rennies tegen een opgeblazen gevoel proberen en dan kijken of het weg of een stuk minder is, dan weet je iig al vrij zeker dat het alleen aan de lucht ligt.
Haha geeft niet
Ik heb zelf ook aan Rennies gedacht, maar vermoedde dat dat niet voor mij geschikt was omdat ik in principe geen last van brandend maagzuur heb.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:37:16 #28
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77643023
Voor brandend maagzuur zijn andere, er zijn 2 verschillende, tegen een opgeblazen gevoel heten deflatine
ฝัน
pi_77643444
Okay, thanks
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:06:06 #30
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77644343
your welcome
ฝัน
pi_77661364
@ Esmerallda17, heb je al eens een longfoto laten maken?
misschien word het tijd voor een andere huisarts, eentje die je klachten wel serieus neemt...
pi_77661719
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:43 schreef loecje het volgende:
@ Esmerallda17, heb je al eens een longfoto laten maken?
misschien word het tijd voor een andere huisarts, eentje die je klachten wel serieus neemt...
Nope, ik heb ook al gevraagd voor verwijskaart KNO arts. Maar ja , Lano zei wel dat je eerst lang last kan hebben van je keel en daarna pfeifer... Maar ik heb het gewoon al veeeeeeel langer.
-
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:55:53 #33
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77661784
wat is veel langer dan, want ik had het ook al 1,5 jaar ofzo? Alleen is het bij mij geen pijn maar wel altijd opgezwolle.

Heb je trouwens verplicht een verwijzing nodig, zou je niet op eigen houtje aan kunnen kloppen bij een internist/KNO'er ?
ฝัน
pi_77661841
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:55 schreef Lano het volgende:
wat is veel langer dan, want ik had het ook al 1,5 jaar ofzo? Alleen is het bij mij geen pijn maar wel altijd opgezwolle.

Heb je trouwens verplicht een verwijzing nodig, zou je niet op eigen houtje aan kunnen kloppen bij een internist/KNO'er ?
Ongeveer 4 jaar loop ik er wel mee. Bij mij is het opgezwollen, moeite met slikken, schurend gevoel, en vaak komen er ook vreselijke hoestbuien bij.

Mijn pa zei van wel, en dat de dokter die je wel hoort te geven. Maar ja mijn dokter wilde dat dus niet omdat het wel zomaar over zou gaan
-
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:59:21 #35
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77661883
Dan zou ik gewoon terug gaan zeggen dat je er al 4 jaar mee rond loopt en je gewoon niet weg laten sturen. Ev op papier zetten wat je er al allemaal tegen gedaan hebt.
ฝัน
pi_77667326
Misschien je klepje van je slokdarm laten nakijken.
pi_77668586
Ik heb ook al een paar jaar last van mijn keel, vooral een branderig gevoel. Nu ben ik vorige week eindelijk naar de KNO arts geweest, die kon niets vinden, maar zegt dat het door maagzuur kan komen. Kreeg een recept van hem voor Omeprazol, twee capsules per dag en ik moet zeggen, het is voor 80 procent weg binnen een week (moet het drie weken innemen om te proberen)
pi_77668624
Moeite met slikken had ik ook trouwens
pi_77668887
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:12 schreef juliana het volgende:
Ik heb ook al een paar jaar last van mijn keel, vooral een branderig gevoel. Nu ben ik vorige week eindelijk naar de KNO arts geweest, die kon niets vinden, maar zegt dat het door maagzuur kan komen. Kreeg een recept van hem voor Omeprazol, twee capsules per dag en ik moet zeggen, het is voor 80 procent weg binnen een week (moet het drie weken innemen om te proberen)
Kreeg ook een product voor maagzuur echter werkte dat niet
-
pi_77669271
Jammer, ik zou wel blijven aandringen bij je huisarts voor een verwijzing naar de KNO arts en anders heel snel een andere nemen, wat een kneus is dat.
pi_77686213
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:12 schreef juliana het volgende:
Die kon niks vinden?
Je bedoeld, je hebt een maagslang gehad? Of hij heeft simpel in je keel gekeken? Want dat laatste sluit niets uit natuurlijk.
pi_77753800
Rennie Deflatine helpt helaas voor geen ene meter. 5 euro naar de maan . Iemand nog een doosje nodig waar twee tabletjes uit zijn? lol
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:39 schreef Yoewie het volgende:
Misschien je klepje van je slokdarm laten nakijken.
Ik ga woensdag de huisarts ff bellen.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:05:07 #43
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77765514
t was het proberen waard toch?en miss kan je ze naar het Midden Oosten sturen die hebben wel vaker last van een opgeblazen gevoel Succes
ฝัน
pi_77779957
Hahaha
En ja, het was zeker het proberen waard. Is alleen balen dat ik momenteel toevallig errug blut ben, hihi.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:59:58 #45
269077 Lano
V van Vrouw
pi_77800163
Kan je je maandelijkse lasten niet meer opboeren?

zo slecht

Misschien toch maar even naar de huisarts dan?
ฝัน
pi_121208664
Een topic van twee jaar geleden, ik weet het...
Maar ik kan het altijd proberen!

Ik heb nu precies hetzelfde probleem als jij, Evelien. Hoe is het afgelopen?
Ben je nog bij de huisarts geweest? En zoja, wat was er mis?

Ik ben erg benieuwd! Het is nogal vervelend namelijk...
www.365xlivelaughlove.tumblr.com
pi_121208681
Drie jaar zelfs! Haha
www.365xlivelaughlove.tumblr.com
pi_122017110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef elnamx het volgende:
Een topic van twee jaar geleden, ik weet het...
Maar ik kan het altijd proberen!

Ik heb nu precies hetzelfde probleem als jij, Evelien. Hoe is het afgelopen?
Ben je nog bij de huisarts geweest? En zoja, wat was er mis?

Ik ben erg benieuwd! Het is nogal vervelend namelijk...
Ik heb ook hetzelfde! Alleen dan wel (vrijwel mn hele leven) al last van brandend maagzuur. Dit was een drama, vooral na vet eten, alcohol of als ik 2uur voor t slapengaan iets had gegeten. Overigens deed een hapje Griekse yoghurt (van de lidl) wonderen.

Nu sinds een jaar of 5 last van boeren -zelfs als ik alleen een glas water heb gedronken of een droog geroosterd broodje of sla had gegeten!
Voor de kerst ben ik eindelijk naar de huisarts gegaan, deze zei dat de oorzaak hoe dan ook ergens in de maag/darmen zit. En dat ik eventueel een heliobacter bacterie heb in mn maag. Ik slik nu omeprazol (protonpompremmer = type medicijn) en hierdoor heb ik nooit meer last van brandend maagzuur. Volgens mn huisarts gaat het boeren hier ook van weg, maar ik heb na 4 weken mijn twijfels. Hoogstwaarschijnlijk krijg ik een antibioticakuur als het de heliobacter is en anders een fijne scopie (slangetje door mond naar maag) om een "hapje" te nemen van het maagslijmvlies en een kijkje te nemen naar de sluitspier van de slokdarm (de deur tussen slokdarm en maag). Anyway, zojuist wakker geworden van een onverklaarbare buikpijn en na beangstigende minuten dat ik misselijk dacht te zijn was het 'gewoon' een boer-aanval van een minuut of 10, geen paniek dus. Na zo'n boer-aanval heb ik trouwens wel altijd honger, maar deze keer ga ik toch maar weer de oogjes sluiten.
Ik hoor graag hoe het met jullie afloopt! Mijn advies is sowieso: huisarts bellen voor een afspraak. Het kan namelijk ook iets anders zijn dan bij mij.
Groeten,
Job

P.s. Stress schijnt klachten te verergeren, dus zorg voor een happy en ontspannen sfeer (ook de tijd nemen bij het eten en geen liters water drinken tijdens of direct na het eten is aan te raden)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')