nou, ik niet!quote:
Maar ik ben nu wel nieuwsgierigquote:
Uh, expert op het gebied van welk onderdeel? Mannen afzeiken, financiele zooi, boodschappen doen of het huishouden?quote:
Grotendeels financiele kant / rompslompquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:25 schreef Morretje het volgende:
[..]
Uh, expert op het gebied van welk onderdeel? Mannen afzeiken, financiele zooi, boodschappen doen of het huishouden?
Expert zou ik mezelf niet willen noemen, heel veel ingewikkelds hebben wij niet geregeld op financieel gebied.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Grotendeels financiele kant / rompslomp
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Qwea het volgende:
die eerste heb ik namelijk al vet goed onder de knie, mor
Nou zal je beste vriendje je eens een goed advies gevenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Met name hoe het zit qua toeslag partners van elkaar. Voordelen, maar ook nadelen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:46 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik woon sinds kort samen, wat wil je weten?
lekker gezellig...quote:
Yup. 1e keer was een drama, 2e keer was een stuk beter.quote:
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat bedoel je met toeslag? Hoeveel je beide bijdraagt? Gewoon naar rato toch?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Met name hoe het zit qua toeslag partners van elkaar. Voordelen, maar ook nadelen.
Daar hebben ze zo'n site voor weet je.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Met name hoe het zit qua toeslag partners van elkaar. Voordelen, maar ook nadelen.
Naja, hier gaat het dus niet om huur toeslag, want dat krijgen we niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef DanseMacabre het volgende:
Mijn vriend moest mij als toeslagpartner aanmelden omdat ik ouder ben dan 18 en geen familie van hem. Komt er dus op neer dat hij nu de huurtoeslag ontvangt om dat hij de huurder is. Ook krijgt hij de zorgentoeslag van ons allebei, dit is wel meer dan het dubbele. Bij de belasting dienst zeiden ze dat we elkaars toeslagpartner MOESTEN zijn, dus we hadden geen keuze eigenlijk.
Was nog wel een heel gedoe eigenlijk om dat goed voor elkaar te krijgen. De belastingdienst vond namelijk dat mijn vriend geen recht had op huurtoeslag voor januari (wel voor december) omdat ik zijn toeslagpartner ben.
Nee, bijdrage boeit niet. Het gaat mij om de fiscale kant. Als je elkaars fiscale partner wordt, heb je soms voordelen, maar niet altijd. Vraag is dus wanneer het het handigst is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:34 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Yup. 1e keer was een drama, 2e keer was een stuk beter.
[..]
[..]
Wat bedoel je met toeslag? Hoeveel je beide bijdraagt? Gewoon naar rato toch?
Belastingdienst kan je dat ook goed vertellenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, bijdrage boeit niet. Het gaat mij om de fiscale kant. Als je elkaars fiscale partner wordt, heb je soms voordelen, maar niet altijd. Vraag is dus wanneer het het handigst is.
Jeetje, wat een domper.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:46 schreef Pagan het volgende:
Strega is vandaag opgenomen en wordt morgen aan haar enkel geopereerd. Men verwacht dat ze een aantal weken in het ziekenhuis moet blijven en totaal 18-24 weken nodig heeft voor revalidatie.
We lopen zitten nu al ruim 9 maanden met de wetenschap dat deze operatie gedaan moet worden, zijn in de tussentijd een second opinion wezen halen in Woerden en hebben van te voren veel overleg gehad over de consequenties hiervan. Dit werd, naar nu blijkt, nogal gebagatelliseerd. Nu worden de gevolgen van haar diabetes ineens wel meegerekend in een verwachte herstelperiode die drie à vier keer zo lang is als bij een gezond iemand. Nu is er ineens sprake van dat ze uitsluitend orthopedisch schoeisel aanmag, kortom, als je je zo lang op de ingreep voorbereidt komt dit toch als een klap voor je kop aan.
Ik moet nu maandag in conclaaf met de afdeling WMO. Wij willen een traplift, zij willen dan we verkassen naar een "levensloop bestendige"woning.
Al jullie lieve kaartjes hangen nu al aan haar voeteneinde.De kamer geurt naar Lush en andere lekkere beautyspulletjes en alle boeken en boekjes zijn op een steekwagentje mee gegaan.
Na de operatie zal ze ws. wel online gaan, nu baalt ze stevig en ziet op tegen morgen.
Strega vroeg me jullie te bedanken voor alle opbeurende lieve woorden, en dan nog het pakket met alle pakjes. Het beurt haar enorm op!
Welke bosmongool gaat in hemelsnaam zwangere dieren jagen?quote:(...)Het is daarom goed mogelijk dat een deel van het Nederlandse grofwild ook met de momenteel circulerende Q-koortsbacterie is geïnfecteerd. Het RIVM zal jagers om hulp vragen bij het aanstaande onderzoek.
Vooral het vruchtwater en de moederkoek van besmette dieren kunnen grote hoeveelheden bacterieën bevatten. Het RIVM waarschuwt jagers en faunabeheerders dan ook vooral voor het slachten van drachtige dieren. (...)
Qkoorst, gister een brief van gehad dat t binnen een straal van 5 km van mijn huis geconstateerd is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:26 schreef Pagan het volgende:
[..]
Welke bosmongool gaat in hemelsnaam zwangere dieren jagen?![]()
Bron
Het zou wel heel sneu zijn om ze uit elkaar te halen. Stel je leeft al jaren met een persoon, en door omstandigheden buiten jouw schuld zie je die dan nooit meerquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:47 schreef DanseMacabre het volgende:
De poezen die ik leuk vind blijken zusjes van elkaar te zijn en al bijna 12 jaar oud. Ik heb gemaild of ze samen geplaatst moeten worden, ben benieuwd.
dat vind ik een hele goedequote:Op donderdag 4 februari 2010 19:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het zou wel heel sneu zijn om ze uit elkaar te halen. Stel je leeft al jaren met een persoon, en door omstandigheden buiten jouw schuld zie je die dan nooit meer
Neem ze dan allebei
quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:20 schreef Pagan het volgende:
Ik probeer alle kussen door te geven, maar de honden proberen er ook wel eens eentje te te onderscheppen.
Misschien stom van me, en misschien vallen er wel een heleboel mensenover me heen als ik dat zeg. Maar vroeger deden ze dat ook met het grootste gemak met mensen. Dan verkochten ze er een hier en een daar. Slavernij heette dat. Toen zag men slaven ook als dieren. Mensen vinden blijkbaar dat dat kan als het een dier betreft, alsof dat betreffende dier minderwaardige gevoelens koestert. Maar wat nou als men er ooit achterkomt dat dat niet zo is? Dat is een gedachte die verregaande consequenties heeft en die de laatste tijd erg vaak door mijn hoofd spookt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:41 schreef Ynske het volgende:
dat vind
[..]
dat vind ik een hele goede
Kan me levendig voorstellen dat je dan even verschrikkelijk hard gaat vloeken. Vooral als het gaat om traplift versus levensbestenige woning (jeeeeeeezus zeg)quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:46 schreef Pagan het volgende:
Strega is vandaag opgenomen en wordt morgen aan haar enkel geopereerd. Men verwacht dat ze een aantal weken in het ziekenhuis moet blijven en totaal 18-24 weken nodig heeft voor revalidatie.
We lopen zitten nu al ruim 9 maanden met de wetenschap dat deze operatie gedaan moet worden, zijn in de tussentijd een second opinion wezen halen in Woerden en hebben van te voren veel overleg gehad over de consequenties hiervan. Dit werd, naar nu blijkt, nogal gebagatelliseerd. Nu worden de gevolgen van haar diabetes ineens wel meegerekend in een verwachte herstelperiode die drie à vier keer zo lang is als bij een gezond iemand. Nu is er ineens sprake van dat ze uitsluitend orthopedisch schoeisel aanmag, kortom, als je je zo lang op de ingreep voorbereidt komt dit toch als een klap voor je kop aan.
Ik moet nu maandag in conclaaf met de afdeling WMO. Wij willen een traplift, zij willen dan we verkassen naar een "levensloop bestendige"woning.
Al jullie lieve kaartjes hangen nu al aan haar voeteneinde.De kamer geurt naar Lush en andere lekkere beautyspulletjes en alle boeken en boekjes zijn op een steekwagentje mee gegaan.
Na de operatie zal ze ws. wel online gaan, nu baalt ze stevig en ziet op tegen morgen.
Strega vroeg me jullie te bedanken voor alle opbeurende lieve woorden, en dan nog het pakket met alle pakjes. Het beurt haar enorm op!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |