abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:02:07 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77661978
Is jouw avatar eigenlijk een plaatje van de happinesskalender?
pi_77662473
Misschien gebruiken ze hem er voor! Ik ken hem van de vele kaartenwinkeltjes in Parijs, maar het is wel een hele bekende foto.

En on tipic: mijn lijstje:

O: havermout
T: kiwi
L: pistoletje, 1 helft met ei en sla, 1 helft met ossenworst
T: bakje yoghurt
D: pompoensoep met een beetje gember, steak sandwich en hangop met rode vruchten
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:18:23 #253
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77662503
Goed bezig kwakje! Ik hoop dat je de knop nu echt kunt gaan omzetten in je hoofd en dat de knop omgezet blijft.

Zo, bedrijf is opgeheven, nu nog de laatste administratieve restjes en dan ben ik vrij vrij VRIJ
De volgende keer dat ik een bedrijf begin neem ik meteen personeel in dienst.

En wat betreft het gewicht: ik ben nog steeds op gewicht (of weer terug, na een kort uitstapje naar 60 kg van een week of 3), mét chocolade, veel eten én veel sporten.

Mijn dagplanning vandaag
o. 2 boterhammen jam
t. appel en banaan
l. spinazie + aardappelpuree + vissticks (ik weet dat vis + spinazie eigenlijk niet goed is, maar het is zo lekker) + 1/3 viennetta toe
t. augurk-hamrolletjes
s. 1,5 uur sport
d. brood met salade
t. chips en een drankje
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_77662988
Inderdaad Kwak, je klinkt echt ontzettend gemotiveerd!!
*pluim geeft*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_77663022
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:18 schreef Tinkepink het volgende:
Goed bezig kwakje! Ik hoop dat je de knop nu echt kunt gaan omzetten in je hoofd en dat de knop omgezet blijft.

Zo, bedrijf is opgeheven, nu nog de laatste administratieve restjes en dan ben ik vrij vrij VRIJ
De volgende keer dat ik een bedrijf begin neem ik meteen personeel in dienst.

En wat betreft het gewicht: ik ben nog steeds op gewicht (of weer terug, na een kort uitstapje naar 60 kg van een week of 3), mét chocolade, veel eten én veel sporten.

Mijn dagplanning vandaag
o. 2 boterhammen jam
t. appel en banaan
l. spinazie + aardappelpuree + vissticks (ik weet dat vis + spinazie eigenlijk niet goed is, maar het is zo lekker) + 1/3 viennetta toe
t. augurk-hamrolletjes
s. 1,5 uur sport
d. brood met salade
t. chips en een drankje
ik hoop het ook Tink! of nee, ik wil het ook!

loskomen van eten, dat is het allerbelangrijkste voor me. de basisvoeding kunnen eten, en gezonde keuzes kunnen maken, en dan kunnen genieten van 1 stroopwafel op visite, of 1 stukje chocolade of 1 handje chips op een verjaardag. ipv een reep/zak/pak moeten opeten van mezelf en het gevoel te hebben dat ik geen conrole heb, met een schuldgevoel er achteraan.

en jij ook gefeliciteerd met je stap denk ik? het opheffen van je bedrijfje?
Kwak
pi_77663146
Ik vind het wel jammer dat nieuwe mensen vaak worden afgesnauwd,
er is hier namelijk zo veel slowchat dat het bijlezen niet heel vlot gaat.
En het gaat hier ook vaak over chocolade (of friet, of bier..)
pi_77663160
omdat ik zo trots ben hier het plaatje van mn weekoverzicht/rapport. zondag zit er nog niet bij. ik ga uit eten en heb geen idee wat ik te eten ga krijgen (met een groep, vast menu) ik heb nog niet gepland wat ik overdag ga eten...ws. brood met kip enzo (heb 's middags een concert dus moet een goeie bodem hebben)

dit is incl. een klein stukje brownie maandag, 4 blokjes chocolade op woensdag en een stroopwafel gisteren. waarvan ik allemaal intens heb genoten.

concert is in Delft, in de Adelbertkerk ofzo, aan de Minervaweg, mochten er mensen zin hebben om te komen kijken! (zie www.krashna.nl ) ik val in dit project...

edit: "eigen richtlijnen" zijn gewoon de ADH voor mensen met obesitas en dan berekend op percentages van mijn uitgerekende onderhoudsverbruik
Kwak
pi_77663218
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:37 schreef P.F het volgende:
Ik vind het wel jammer dat nieuwe mensen vaak worden afgesnauwd,
er is hier namelijk zo veel slowchat dat het bijlezen niet heel vlot gaat.
En het gaat hier ook vaak over chocolade (of friet, of bier..)
ze worden alleen afgesnauwd als ze een denigrerende mening over ons verkondigen. als ze er meteen vanuit gaan dat wij niet doen wat zij vinden dat we moeten doen....

als ie zn mening iets anders verwoord had, of een belanmgstellende vraag gesteld had, ipv alleen maar ervanuit te gaan dat wij op druiven en chocola leven, dan was er helemaal niet onaardig gereageerd.
Kwak
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:40:13 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77663249
Zo, ik ga toch niet naar school vandaag. Heb besloten dat ik maandagmiddag even langs ga. Ik ben bang dat ik er niet ziek genoeg uit zie om serieus genomen te worden en ik wil geen andere mensen aansteken.
Niet meer actief op Fok!
pi_77663334
Ik zou eigenlijk ook wel graag willen weten hoe ik gemiddeld zit met voedingsstoffen / zout / verz. vet / enz. Maar ik merk dat als ik alles bij ga houden, dat ik te obsessief met eten bezig ben. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Naast dat het gewoon erg veel tijd kost om bij te houden, dat helpt niet echt .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_77663371
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:40 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ga toch niet naar school vandaag. Heb besloten dat ik maandagmiddag even langs ga. Ik ben bang dat ik er niet ziek genoeg uit zie om serieus genomen te worden en ik wil geen andere mensen aansteken.
Verkeerde reden, maar goed dat je thuisblijft!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:44:22 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77663394
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
omdat ik zo trots ben hier het plaatje van mn weekoverzicht/rapport. zondag zit er nog niet bij. ik ga uit eten en heb geen idee wat ik te eten ga krijgen (met een groep, vast menu) ik heb nog niet gepland wat ik overdag ga eten...ws. brood met kip enzo (heb 's middags een concert dus moet een goeie bodem hebben)

dit is incl. een klein stukje brownie maandag, 4 blokjes chocolade op woensdag en een stroopwafel gisteren. waarvan ik allemaal intens heb genoten.

concert is in Delft, in de Adelbertkerk ofzo, aan de Minervaweg, mochten er mensen zin hebben om te komen kijken! (zie www.krashna.nl ) ik val in dit project...

[ afbeelding ]

edit: "eigen richtlijnen" zijn gewoon de ADH voor mensen met obesitas en dan berekend op percentages van mijn uitgerekende onderhoudsverbruik
Concert klinkt mooi! En wat tof dat er stukken voor mannenkoor en vrouwenkoor zijn!! Wij hebben maar 3 tenoren tegenover 6 bassen, chronisch probleem, dus dat gaat m niet worden

En dat rapport lijkt me heerlijk houvast bieden, goed bezig
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:47:16 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77663510
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Verkeerde reden, maar goed dat je thuisblijft!
Ja nou, je ziet van buiten weinig aan me en ik praat ook redelijk normaal en echt ziek ben ik niet. Als ik een kantoorbaan had gehad, was ik ws wel gegaan, maar als je docent bent, dan moet je fit en energiek voor de klas staan en dat is dus niet het geval . Bovendien fluctueert het van uur tot uur.

Nu lijkt het net alsof ik mezelf zit te verdedigen tegenover jullie . Ik ben voor mezelf aan het goedpraten dat ik thuisblijf, want ik voel me toch een beetje schuldig . Ziek = overgeven, bonkende koppijn, spierpijn, alles draait en je wilt alleen maar de hele dag slapen .

Mijn stagecoach las m'n sms'je pas om 11 uur. Ook lekker handig.
Niet meer actief op Fok!
pi_77663528
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Concert klinkt mooi! En wat tof dat er stukken voor mannenkoor en vrouwenkoor zijn!! Wij hebben maar 3 tenoren tegenover 6 bassen, chronisch probleem, dus dat gaat m niet worden

En dat rapport lijkt me heerlijk houvast bieden, goed bezig
@ phaidra: dat zeggen ze ook in het boek, dat mensen soms het gevoel hebben dat ze er geobsedeerd door raken. in t begin ben je er ook meer mee bezig, maar bij de meeste mensen gaat dat over. je kan natuurlijk gewoon een paar keer een weekje biijhouden en kijken waar je deficienties zitten.

bij ons moeten we van registreren naar regisseren. dus dat je op een gegeven moment niet meer een heel menu precies hoeft in te vullen, maar weet dat je goed zit met je menu. ik had dat deze week al een beetje, kwam als vanzelf steeds rond 1700 uit. als ik lager zat dan kreeg ik overdag honger en kwam er iets bij.

helpt wel dat je bij dieetinzicht tijdens het invullen niet ziet hoeveel ergens in zit. dat zie je pas achteraf in t rapport.
Kwak
pi_77663547
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:42 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou eigenlijk ook wel graag willen weten hoe ik gemiddeld zit met voedingsstoffen / zout / verz. vet / enz. Maar ik merk dat als ik alles bij ga houden, dat ik te obsessief met eten bezig ben. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Naast dat het gewoon erg veel tijd kost om bij te houden, dat helpt niet echt .
Ja, dat merk ik bij mezelf ook.
Ik moest voor mijn werk de docu "Angst" inwerken van Michiel van Erp, en de mensen in die docu hebben het allemaal echt VEEL en VEEL erger dan ik het heb (voor mijn therapie had ik zo kunnen meedoen ). Maar ik betrapte mezelf toen toch wel op een paar kleine dwanghandelingetjes Tot nu toe blijft het bij fanatiek opruimen etc. hoor, maar ik denk dat nog meer op mijn voedsel gaan letten een goeie bron is om er meer te krijgen.

Verder was het fijn om te merken dat ik toch een heel end gekomen ben De puntjes op de i enzo die komen nog wel. (lees: meer autorijden zonder gebibber en leren ruziemaken in een relatie )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_77663586
Overigens ben ik gisteren gewoon gaan slapen zonder op te ruimen De oven stond zelfs nog open zag ik vanmorgen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:54:44 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77663793
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:49 schreef Syrena het volgende:
Overigens ben ik gisteren gewoon gaan slapen zonder op te ruimen De oven stond zelfs nog open zag ik vanmorgen
Het is misschien niet grappig, maar die dwanghandeling zou ik best wel willen hebben
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_77663972
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:38 schreef kwakz0r het volgende:

Goed bezig en wat fijn dat je trots bent op jezelf!

En dat je zo kan genieten van lekkers vind ik ook heel knap. Ik eet het altijd razendsnel op, net alsof het dan minder erg is. Ook dat moet ik nog leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door anna82 op 05-02-2010 12:04:16 ]
pi_77663990
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het is misschien niet grappig, maar die dwanghandeling zou ik best wel willen hebben
Het is meestal inderdaad ook wel handiger dan een hindering
Maar soms moet ik het van mezelf laten liggen, gewoon, omdat het kan. Of mag ik pas loosgaan als ik me niet meer opgefokt voel door iets anders. Zoals gisteren dus, toen was ik moe van de cursus enz enz enz. en heb ik mijn moeder gebeld en daarna mijn vriendin om ff lekker te kletsen en voelde ik me daarna stukken beter dan wanneer ik alleen had zitten opruimen de hele avond.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:01:08 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77664047
Ik wil ook nog eens leren om gewoon 2 blokjes chocola te eten. Als ik nu chocola pak eten mn vriend en ik gewoon door tot ie op is Is zonde want dan heb je de volgende dag niks meer, en eigenlijk is 10 blokjes ook niet eens lekkerder dan 1
pi_77664133
Vraag: ik mail nu iemand om te vragen of ik met de tweede ronde van een cursus mee mag doen (dus nu stoppen en later verdergaan). Mijn verhaal is af, maar hoe sluit ik nu netjes af?? Ben begonnen met Beste meneer X. In afwachting van uw antwoord vind ik te stijf en Alvast bedankt een beetje te voorbarig, alleen Met vriendelijke groet te kaal.

vrijdag 5 februari 2010 @ 12:04:26 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77664196
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:03 schreef Syrena het volgende:
Vraag: ik mail nu iemand om te vragen of ik met de tweede ronde van een cursus mee mag doen (dus nu stoppen en later verdergaan). Mijn verhaal is af, maar hoe sluit ik nu netjes af?? Ben begonnen met Beste meneer X. In afwachting van uw antwoord vind ik te stijf en Alvast bedankt een beetje te voorbarig, alleen Met vriendelijke groet te kaal.

Bij voorbaat dank voor uw antwoord?

Ik sluit trouwens wel meestal af met mvg
pi_77664246
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:03 schreef Syrena het volgende:

Ik hoor graag van u?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:10:32 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77664414
Ik sluit meestal af met 'met vr. gr.,' maar 'graag hoor ik van u' kan ook (nooooooooooit met ik beginnen )
Niet meer actief op Fok!
pi_77664461
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik sluit meestal af met 'met vr. gr.,' maar 'graag hoor ik van u' kan ook (nooooooooooit met ik beginnen )
Ik ben begonnen met "op dit moment"

Alvast bedankt voor uw antwoord is wel een goeie. Probleem is dat de goeie man docent is op de pabo, dus dan krijg ik al meteen de taalbibbers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')