Nope.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar heb je ze wel eens gemaakt? Heb je er recepten voor?
Goeie vraag, heb hier een vaag recept voor maar dat snap ik zelf niet. Ga eens experimenteren want weten doe ik het niet.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:29 schreef mensionxl het volgende:
Hallo Piet,
Hoe kan ik sinaasappels confijten om orangettes (zo noemen we ze in België, geen idee hoe ze in Nederland noemen) te kunnen maken?
Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Bedankt!
Hoe lang liggen ze in de oven? Mijn kipvleugels gaan er altijd minstens een uur in, vaak nog langer, bij 175 graden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:12 schreef Drijfsijs het volgende:
Hallo Piet,
Ik wilde iets vragen over kip...
Ik doe drumsticks altijd eerst een tijdje in de oven, en daarna nog even onder de grill (op 200 graden). Maar het vlees wordt nooit zo mals en wit zoals die gegrilde kippen die je op de markt kan kopen. Het blijft altijd een beetje....ja, rozig of zo. Wel gaar natuurlijk, maar niet wit. Dus! Ik wil graag weten hoe ik dat effect kan bereiken met een hetelucht oven en een grill (grill in de oven dus).
Bedankt!
Ik heb hier een frans kookboek liggen met een recept maar volgens mijn doe je er meerdere dagen over, het is in ieder geval een behoorlijk bewerkelijk proces...quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goeie vraag, heb hier een vaag recept voor maar dat snap ik zelf niet. Ga eens experimenteren want weten doe ik het niet.
Omdat ik altijd al salade maak van de witlofquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom maak je geen salade van de witlof en rol je de kipfilets in coppa of gerookt spek en braad die in de oven?
Het klinkt naar iets dat ik als ik het voorgezet krijg uit beleeftheid zou eten.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:56 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat ik altijd al salade maak van de witlofIk wil zeg maar een variatie op de bekende witlof met ham en kaas uit de oven...
Coppa heb ik niet meer, heb nog wel een onsje nagelhout liggen... Ik denk dag ik het zo ga doen:
[ afbeelding ]
Kern uit de witlof, kip omwikkeld met nagelhout ering. Kern opsnijden, grillen en met wat sojasaus erbij serveren.
Of gaan er zo dingen uitdrogen of zompig worden?
Lekker, lijkt wat op schelvis met wat wijting achtigs.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Piet, weet jij ongeveeer hoe heek smaakt? We willen het in een curry verwerken.
Tegenwoordig ben ik vooral bezig met reorganisaties en interimmanagement van afdelingen die niet lopen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Piet Piet!
Gewoon nieuwsgierigheid he; wat voor werk doe je (leasebak a 40k dus vast geen kok) en wat is je culi achtergrond? Je schrijft erg vermakelijk trouwens
Ik kwam nog wat witte wijn tegen die op moest dus ik heb dit gemaakt, met toevoeging van wat gorgonzola.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het klinkt naar iets dat ik als ik het voorgezet krijg uit beleeftheid zou eten.
Leg de snijplank op het fornuis en zet de afzuigkap aan op 10quote:Op dinsdag 16 maart 2010 06:48 schreef inZanity het volgende:
Piet(of iemand anders natuurlijk)
heb je ook een tip om minder last te hebben van huilen bij het snijden van uien..?
Op zaterdag, Binnenrotte. Afrikaanderplein is nog goedkoper. Binnenrotte is ook op dinsdag.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:06 schreef SeaOfLove het volgende:
isegrim, waar in rotterdam ga je naar de markt en op welke dagen is het? markt hier in delft is echt ruk, groenten in de supermarkt in de aanbieding is vaak nog goedkoper.
dat is dus het probleem in delft, geen buitenlandersquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:13 schreef Isegrim het volgende:
En alleen bij buitenlanders kopen.De Nederlanders verkopen troep en zijn duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |