abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81932939
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouten en peperen,
Aanbraden in boter
Blussen met wat rode wijn of kriekenbier,
Blaadje laurier, wat knoflook, foelie
paar uur stoven en lekker kluiven
Lekker maar je vingers gaan wel plakken van de gelatine.
Dank je wel, klinkt goed, ga ik van het weekend uitproberen!
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:25:36 #277
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_81950143
Piet(en anderen uiteraard) ik ga je(jullie) weer lastig vallen. Morgen is het weer mijn beurt om te koken, omdat ik nu wel rauwe ham heb gevonden wil ik onderstaand maken, voorafgegaan door een mosterdsoep:

Klik
Mits ze hier asperges kennen, heb eerlijk gezegd geen idee

Maar een van de eters heeft al laten doorschemeren dat asperges een grote nono zijn voor hem, en ik kan maar geen alternatief bedenken, weet iemand hier misschien iets?

Waarschijnlijk komen er aardappels en wat extra vlees bij(simpel worstje), heb flinke eters hier.
pi_82144053
Ik lees al een tijdje mee, wat weet je veel zeg Piet! maar had zelf nooit echt een vraag.. Maaaaaar, het grote moment is daar
Mijn moeder heeft uit Duitsland vlees mee genomen. Het is een groot stuk en lijkt op gerookte ham en er staat K.Rueckenbraten o.knoch.v.schw op. Het is varkensvlees en op het etiket staat ook raucharoma (en het ruikt ook gerookt). Weet jij wat dit is en wat je er mee kunt/moet doen?
  maandag 31 mei 2010 @ 18:52:54 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82155651
quote:
Op maandag 31 mei 2010 14:58 schreef Jessiiie het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, wat weet je veel zeg Piet! maar had zelf nooit echt een vraag.. Maaaaaar, het grote moment is daar
Mijn moeder heeft uit Duitsland vlees mee genomen. Het is een groot stuk en lijkt op gerookte ham en er staat K.Rueckenbraten o.knoch.v.schw op. Het is varkensvlees en op het etiket staat ook raucharoma (en het ruikt ook gerookt). Weet jij wat dit is en wat je er mee kunt/moet doen?
Dat is Kassler Rueckenbraten.
Ook bekend als Kassler rib. Is een stuk van het rug van het varken en gerookt voor de smaak. Je kan het bijvoorbeeld aan plakken snijden en in de zuurkool leggen als je die kookt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 mei 2010 @ 18:58:01 #280
45206 Pietverdriet
pi_82155927
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:25 schreef Erasmo het volgende:
Piet(en anderen uiteraard) ik ga je(jullie) weer lastig vallen. Morgen is het weer mijn beurt om te koken, omdat ik nu wel rauwe ham heb gevonden wil ik onderstaand maken, voorafgegaan door een mosterdsoep:

Klik
Mits ze hier asperges kennen, heb eerlijk gezegd geen idee

Maar een van de eters heeft al laten doorschemeren dat asperges een grote nono zijn voor hem, en ik kan maar geen alternatief bedenken, weet iemand hier misschien iets?

Waarschijnlijk komen er aardappels en wat extra vlees bij(simpel worstje), heb flinke eters hier.
Brocoliestelen, in de lengte aan kwarten snijden en kort koken en dan verder zo bereiden als de groene asperges. Smaakt trouwens bijna hetzelfde vind ik. Of neem spercieboontjes, erg lekker ook, hoewel nog wat vroeg in het jaar voor vers.
  maandag 31 mei 2010 @ 18:58:28 #281
45206 Pietverdriet
pi_82155950
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:03 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dank je wel, klinkt goed, ga ik van het weekend uitproberen!
Hoe ist geworden?
pi_82157131
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe ist geworden?
Euh, het weekend was nogal, druk... Het staat nu pas te pruttelen... Dus tegen een uur of 10 weet ik meer
pi_82157661
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:20 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Euh, het weekend was nogal, druk... Het staat nu pas te pruttelen... Dus tegen een uur of 10 weet ik meer
Ik heb ooit zwartzuur van ossestaart gemaakt. De indische variant van boeuf bourgignon zeg maar. Was heel lekker!
Ben benieuwd hoe je gerecht wordt!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_82177307
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is Kassler Rueckenbraten.
Ook bekend als Kassler rib. Is een stuk van het rug van het varken en gerookt voor de smaak. Je kan het bijvoorbeeld aan plakken snijden en in de zuurkool leggen als je die kookt.
Zoiets dachten we al. We waren zo nieuwschierig dat we er ondertussen al een plakje afgesneden en geproeft hebben, het smaakte zoals verwacht: erg lekker! Toch bedankt!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:34:28 #285
130803 Gripper
Get a grip
pi_82195191
He Piet, net in het coq au vin topic lees ik een tip van je: maak een roux en bind daarmee de saus.
Nou maak ik zelf soepen en sauzen door te beginnen met een roux, en daar dan vervolgens melk/water/bouillon aan toe te voegen.

Kun je stukjes roux ook gewoon in een dunne saus kieperen en dan roeren tot het bindt? En hoe dun moet roux zijn om m in een al bestaande saus toe te voegen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:34:11 #286
45206 Pietverdriet
pi_82203014
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:34 schreef Gripper het volgende:
He Piet, net in het coq au vin topic lees ik een tip van je: maak een roux en bind daarmee de saus.
Nou maak ik zelf soepen en sauzen door te beginnen met een roux, en daar dan vervolgens melk/water/bouillon aan toe te voegen.

Kun je stukjes roux ook gewoon in een dunne saus kieperen en dan roeren tot het bindt? En hoe dun moet roux zijn om m in een al bestaande saus toe te voegen?
Nee, je mengt de roux met een vloeistof bv wijn of boullion of water en dat voeg je toe aan de cocq au vin
pi_82203231
quote:
Op maandag 31 mei 2010 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe ist geworden?
En nu eindelijk het resultaat: Erg lekker, met aardappelen in schil en gemengde groenten. Ik kon het niet laten om bij jouw recept op het einde nog een lepel appelstroop in de saus te gooien. Met de gelatine viel het trouwens wel erg mee, ik ben van varkenspoten wel erger gewend.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:46:06 #288
139770 Miasan
Roemer has it
pi_82837292
Hallo Piet, andere Fok!kers,

ik heb hele lekkere feta en gerookte makreelfilet. Ik zou het graag vanavond willen klaarmaken, maar ben totaal inspiratieloos. Wat voor maaltijd kan ik hiermee maken?
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:18:19 #289
45206 Pietverdriet
pi_82850106
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:46 schreef Miasan het volgende:
Hallo Piet, andere Fok!kers,

ik heb hele lekkere feta en gerookte makreelfilet. Ik zou het graag vanavond willen klaarmaken, maar ben totaal inspiratieloos. Wat voor maaltijd kan ik hiermee maken?
Toastjes?
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:54:49 #290
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_82880414
Hoi Piet, is er iets lekkers te maken met zemelen? Veel verder als gebruik in brood en muffins kom ik niet. Heb jij enig idee?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:06:08 #291
45206 Pietverdriet
pi_82899934
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef Chielus het volgende:
Hoi Piet, is er iets lekkers te maken met zemelen? Veel verder als gebruik in brood en muffins kom ik niet. Heb jij enig idee?
Door yoghurt mengen met honing?
Door het deeg van koekjes?
plakje geitenkaas door ei halen en dan door de zemelen en dan bakken in olie?
Kipfilet aan stukjes snijden, door ei halen en door zemelen en dan frituren?
Waarom wil je zoveel met zemelen?
Als je het om de vezels te doen is, kan je ook gewoon groenten eten, zelf koolsla maken,
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:50:30 #292
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_82923587
Moet gerechten bedenken met extra veel vezels, dus naast de groente, gedroogde zuidvruchten, volkorenpasta muesliebolllen en volkorenbrood probeer ik graag ook andere dingen uit. Kwam zemelen tegen als losstaand product maar wist eigenlijk niet wat er mee te doen.
Maar dit zijn leuke tips waar ik zeker een keer iets mee ga doen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_82989901
Piet weet je misschien een goed restaurant in Arnhem of nabije omgeving? (Waar we met zes man voor max. 500 euro klaar kunnen zijn zon beetje)
Ik weet het ook niet
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:04:26 #294
252563 misterddude
wait whut ?? :S
pi_83241711
beste piet.

mijn vader en zusje zijn vegetarisch. als ik dan moet koken dan miss ik vaak een goed stuk vlees. vleesvervangers vind ik niets. weet jij misschien een goed recept waar geen vlees bij zit maar waarbij ik dit ook niet ga missen?

mvg dennis
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:00:23 #295
45206 Pietverdriet
pi_83243995
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:04 schreef misterddude het volgende:
beste piet.

mijn vader en zusje zijn vegetarisch. als ik dan moet koken dan miss ik vaak een goed stuk vlees. vleesvervangers vind ik niets. weet jij misschien een goed recept waar geen vlees bij zit maar waarbij ik dit ook niet ga missen?

mvg dennis
Waarom moet jij je aanpassen aan hun dieet?
Vind dat altijd zo fascistisch aan vegetariërs.
pi_83246148
iemand enig idee wat je kan maken met rauwe niet ingemaakte augurken?

We hebben een augurken plant in te staan. Jammer genoeg is het genoeg voor 1 potje augurken
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:01:50 #297
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_83246714
Kimchi van maken.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:20:56 #298
252563 misterddude
wait whut ?? :S
pi_83247652
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom moet jij je aanpassen aan hun dieet?
Vind dat altijd zo fascistisch aan vegetariërs.
het is niet altijd dat ik me aan moet passen maar het is best lastig als iedereen moet werken thuis om dan snel snel 2 verschillende dingen te maken. in het begin was het zo dat ik zelf ook aan de vleesvervangers moest maar ik hou me nu aan een sojaboon vrij dieet vandaar de vraag of jij iets lekkers wist
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:52:53 #299
45206 Pietverdriet
pi_83249334
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:50 schreef Eris het volgende:
iemand enig idee wat je kan maken met rauwe niet ingemaakte augurken?

We hebben een augurken plant in te staan. Jammer genoeg is het genoeg voor 1 potje augurken
Salade? Zijn in principe kleine komkommers
pi_83249510
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:01 schreef RobinOok het volgende:
Kimchi van maken.
kimchi met augurken is geen kimchi
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')