Dank je wel, klinkt goed, ga ik van het weekend uitproberen!quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouten en peperen,
Aanbraden in boter
Blussen met wat rode wijn of kriekenbier,
Blaadje laurier, wat knoflook, foelie
paar uur stoven en lekker kluiven
Lekker maar je vingers gaan wel plakken van de gelatine.
Dat is Kassler Rueckenbraten.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:58 schreef Jessiiie het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, wat weet je veel zeg Piet! maar had zelf nooit echt een vraag.. Maaaaaar, het grote moment is daar
Mijn moeder heeft uit Duitsland vlees mee genomen. Het is een groot stuk en lijkt op gerookte ham en er staat K.Rueckenbraten o.knoch.v.schw op. Het is varkensvlees en op het etiket staat ook raucharoma (en het ruikt ook gerookt). Weet jij wat dit is en wat je er mee kunt/moet doen?
Brocoliestelen, in de lengte aan kwarten snijden en kort koken en dan verder zo bereiden als de groene asperges. Smaakt trouwens bijna hetzelfde vind ik. Of neem spercieboontjes, erg lekker ook, hoewel nog wat vroeg in het jaar voor vers.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:25 schreef Erasmo het volgende:
Piet(en anderen uiteraard) ik ga je(jullie) weer lastig vallen. Morgen is het weer mijn beurt om te koken, omdat ik nu wel rauwe ham heb gevonden wil ik onderstaand maken, voorafgegaan door een mosterdsoep:
Klik
Mits ze hier asperges kennen, heb eerlijk gezegd geen idee![]()
Maar een van de eters heeft al laten doorschemeren dat asperges een grote nono zijn voor hem, en ik kan maar geen alternatief bedenken, weet iemand hier misschien iets?
Waarschijnlijk komen er aardappels en wat extra vlees bij(simpel worstje), heb flinke eters hier.
Hoe ist geworden?quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dank je wel, klinkt goed, ga ik van het weekend uitproberen!
Euh, het weekend was nogal, druk... Het staat nu pas te pruttelen... Dus tegen een uur of 10 weet ik meerquote:
Ik heb ooit zwartzuur van ossestaart gemaakt. De indische variant van boeuf bourgignon zeg maar. Was heel lekker!quote:Op maandag 31 mei 2010 19:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Euh, het weekend was nogal, druk... Het staat nu pas te pruttelen... Dus tegen een uur of 10 weet ik meer
Zoiets dachten we al. We waren zo nieuwschierig dat we er ondertussen al een plakje afgesneden en geproeft hebben, het smaakte zoals verwacht: erg lekker! Toch bedankt!quote:Op maandag 31 mei 2010 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is Kassler Rueckenbraten.
Ook bekend als Kassler rib. Is een stuk van het rug van het varken en gerookt voor de smaak. Je kan het bijvoorbeeld aan plakken snijden en in de zuurkool leggen als je die kookt.
Nee, je mengt de roux met een vloeistof bv wijn of boullion of water en dat voeg je toe aan de cocq au vinquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:34 schreef Gripper het volgende:
He Piet, net in het coq au vin topic lees ik een tip van je: maak een roux en bind daarmee de saus.
Nou maak ik zelf soepen en sauzen door te beginnen met een roux, en daar dan vervolgens melk/water/bouillon aan toe te voegen.
Kun je stukjes roux ook gewoon in een dunne saus kieperen en dan roeren tot het bindt? En hoe dun moet roux zijn om m in een al bestaande saus toe te voegen?
En nu eindelijk het resultaat: Erg lekker, met aardappelen in schil en gemengde groenten. Ik kon het niet laten om bij jouw recept op het einde nog een lepel appelstroop in de saus te gooien. Met de gelatine viel het trouwens wel erg mee, ik ben van varkenspoten wel erger gewend.quote:
Toastjes?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:46 schreef Miasan het volgende:
Hallo Piet, andere Fok!kers,
ik heb hele lekkere feta en gerookte makreelfilet. Ik zou het graag vanavond willen klaarmaken, maar ben totaal inspiratieloos. Wat voor maaltijd kan ik hiermee maken?
Door yoghurt mengen met honing?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:54 schreef Chielus het volgende:
Hoi Piet, is er iets lekkers te maken met zemelen? Veel verder als gebruik in brood en muffins kom ik niet. Heb jij enig idee?
Waarom moet jij je aanpassen aan hun dieet?quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:04 schreef misterddude het volgende:
beste piet.
mijn vader en zusje zijn vegetarisch. als ik dan moet koken dan miss ik vaak een goed stuk vlees. vleesvervangers vind ik niets. weet jij misschien een goed recept waar geen vlees bij zit maar waarbij ik dit ook niet ga missen?
mvg dennis
het is niet altijd dat ik me aan moet passen maar het is best lastig als iedereen moet werken thuis om dan snel snel 2 verschillende dingen te maken. in het begin was het zo dat ik zelf ook aan de vleesvervangers moest maar ik hou me nu aan een sojaboon vrij dieetquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom moet jij je aanpassen aan hun dieet?
Vind dat altijd zo fascistisch aan vegetariërs.
Salade? Zijn in principe kleine komkommersquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:50 schreef Eris het volgende:
iemand enig idee wat je kan maken met rauwe niet ingemaakte augurken?
We hebben een augurken plant in te staan. Jammer genoeg is het genoeg voor 1 potje augurken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |