http://www.nu.nl/buitenla(...)levend-begraven.htmlquote:Turkse tiener levend begraven
Uitgegeven: 4 februari 2010 15:01
Laatst gewijzigd: 4 februari 2010 15:40
ANKARA - Een Turks meisje van 16 jaar oud is levend begraven door familieleden in het zuidoosten van Turkije.
© ANP
De puber werd het slachtoffer van eerwraak, omdat ze bevriend zou zijn geweest met jongens.
Dat heeft het Turkse persbureau Anatolië donderdag gemeld. De politie vond het lichaam van Medine Memi dankzij een tip.
Ze zat met haar handen vastgebonden op haar rug in een gat van 2 meter diep, dat was gegraven in een kippenren bij haar huis in het dorpje Kahta in de provincie Adiyaman. Het meisje werd al veertig dagen vermist.
Longen
Uit onderzoek bleek dat er een aanzienlijke hoeveelheid aarde in haar longen en maag zat. Dat betekent dat ze levend was begraven, aldus forensische experts.
''Het autopsierapport is huiveringwekkend. Volgens onze onderzoeksresultaten had het meisje geen blauwe plekken of sporen van drugs of gif in haar bloed'', aldus een van de forensische experts. ''Het meisje was volledig bij bewustzijn toen ze onder de grond werd gestopt.''
De politie heeft Medines vader en grootvader opgepakt. De vader zou tijdens zijn verhoor hebben gezegd dat hij er niet blij mee was dat zijn dochter mannelijke vrienden had.
Eerwraak
Bij eerwraak wijst een familieraad iemand aan om het vrouwelijke familielid te vermoorden die de familie-eer zou hebben aangetast.
Dat gebeurt vooral bij affaires buiten het huwelijk, maar soms worden ook slachtoffers van verkrachtingen omgebracht of vrouwen die met vreemde mannen hebben gepraat. Als families hun eer verliezen, worden ze door hun omgeving buitengesloten.
heel simpel... hij is er stil van...quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:54 schreef devlinmr het volgende:
en je punt is?
Dat het barbaars is. Onvoorstelbaar dat dit nog steeds praktijk is onder de Turkse bevolking. Duidelijk niet de normen en waarden in Westerse landen. Ik ben blij dat Turkije geen onderdeel is van de EUquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:54 schreef devlinmr het volgende:
en je punt is?
quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:03 schreef Disana het volgende:
Ronduit weerzinwekkend. Al dit soort primitief denkende mannen in al die landen waar ze rondlopen zouden van mij op een kluit mogen worden gezet ergens in een woestijn en dan humaan ingeslapen mogen worden.
als de turken dat echt vinden, dan moeten ze dat stuk land met rust latenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:06 schreef Dibble het volgende:
Zuidoosten? Dat zijn geen Turken maar Koerden en 80% van de koerden zijn geen moslim. En dan spreek ik hier als Turk.
Koerden hebben niet de Turkse nationaliteit?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:06 schreef Dibble het volgende:
Zuidoosten? Dat zijn geen Turken maar Koerden en 80% van de koerden zijn geen moslim. En dan spreek ik hier als Turk.
Wel in de Turkse dan?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dat het barbaars is. Onvoorstelbaar dat dit nog steeds praktijk is onder de Turkse bevolking. Duidelijk niet de normen en waarden in Westerse landen. Ik ben blij dat Turkije geen onderdeel is van de EU
Want wat zegt de Koran precies over het levend begraven van meiden?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:10 schreef ghb-tampon het volgende:
gelukkig zijn er koran_wetenschappers in nederland die dit geweld in het politiek gewenste perspectief kunnen plaatsen.
Dat is hun gewoonte joh. Bemoei je lekker met je eigen zaken. Als zij kiezen voor een levend-meisjes-begraven-om-kansloze-redenen-cultuur dan moet je die keuze accepteren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:10 schreef Mylene het volgende:
Nou, cultuurrelativisten kom er maar in.
Dat het barbaars is ja...quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dat het barbaars is. Onvoorstelbaar dat dit nog steeds praktijk is onder de Turkse bevolking. Duidelijk niet de normen en waarden in Westerse landen. Ik ben blij dat Turkije geen onderdeel is van de EU
Dat kan Turkije nu niet?quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat het barbaars is ja...
Als ze nou lid waren van de EU zouden we er tenminste iets aan kunnen doen. (educatie enzo)
Ja laten we het beschaafd doen. Maar zulke neanderthalers verdienen geen plek op de wereld. Zeg ik nooit, maar over deze types wel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |