abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:51:10 #1
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_77628074
Hoi, vanavond ga ik Pekingeend maken (ik heb er twee meegenomen uit China) en ik wil dat serveren volgens een recept met reepjes lente-ui en komkommer (met de bijbehorende speciale saus).

Nu komt mijn simpele vraag: Hoe maak ik reepjes lente-ui? Oftewel, welk stuk van de ui is eetbaar, hoe maak ik ze schoon, welk stuk gooi ik weg, (en kan ik ze uberhaupt nu kopen in de winter?)

Help!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_77628273
Ik behandel ze ongeveer net zoals prei.. dus het groene ook wel, tot het echt geen mooie stukjes ui meer zijn..
pi_77628820
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:56 schreef LieLie het volgende:
Ik behandel ze ongeveer net zoals prei.. dus het groene ook wel, tot het echt geen mooie stukjes ui meer zijn..
Dat doe ik ook idd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:33:50 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_77629614

Men neme een lenteuitje, snijdt zoveel groen eraf als lelijk is en van wat je overhoudt maak je reepjes op 1 van de volgende manieren:
1. Snijd het lenteuitje eerst in 3 of 4 gelijke delen van een cm of 4/5. Snijd dan elk stukje apart in reepjes. Eerst door de helft, weer, etc, etc.
2. Snijd het lenteuitje met de punt van een mesje in lange slierten en snijd die dan op het laatst in stukken van 4 a 5 cm.

Zo nauw komt het allemaal niet.
Waarom trouwens een pekingeend helemaal meenemen uit China? Die zijn hier toch ook wel te koop? Vijf euro in de vriezer van de toko.
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:17:29 #5
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_77633452
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:33 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]

Men neme een lenteuitje, snijdt zoveel groen eraf als lelijk is en van wat je overhoudt maak je reepjes op 1 van de volgende manieren:
1. Snijd het lenteuitje eerst in 3 of 4 gelijke delen van een cm of 4/5. Snijd dan elk stukje apart in reepjes. Eerst door de helft, weer, etc, etc.
2. Snijd het lenteuitje met de punt van een mesje in lange slierten en snijd die dan op het laatst in stukken van 4 a 5 cm.

Zo nauw komt het allemaal niet.
Waarom trouwens een pekingeend helemaal meenemen uit China? Die zijn hier toch ook wel te koop? Vijf euro in de vriezer van de toko.
Bedankt dit is het soort heldere omschrijving die ik zocht, maar omdat het zo ontzettend basis informatie is kun je het dus lastig vinden

Waarom meenemen? Omdat dat leuk is en laat zien dat je aan mensen hebt gedacht terwijl je in China was en omdat ik een bepaald merk wilde hebben (van een beroemd restaurant in Peking/Beijing)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_77634199
ze zijn al geroosterd?
Life is short, eat dessert first.
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:43:58 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_77638224
Oh, hij is kant-en-klaar?! Ik was even in de veronderstelling dat je hem zelf ging maken, zoals je ook schreef "vanavond ga ik Pekingeend maken". Maar je gaat ze dus opwarmen?

Eet smakelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')