1,5 jaar terug heb ik 2700mAh batterijen van Varta gekocht, maar binnen een jaar was de interne weerstand te groot te geworden om nog fatsoenlijk te werken. Het gevolg is een hogere oplaadtijd van de flitser. Bovendien worden de batterijen sneller voor leeg aangezien omdat ze op een gegeven moment niet voldoende stroom kunnen leveren. De effectieve capaciteit neemt daardoor dramatisch af. Varta maakt de aangegeven capaciteit van 2700mAh meer dan waar, iets waar weinig merken aan kunnen tippen, maar voorwaarde is wel dat er geen grote stroom ontrokken wordt aan de batterij. Bovendien vind ik de zelfontlading te groot vergeleken met b.v. GP. Voor goed advies zou ik kijken naar de RF-modelbouw fora. Panasonic batterijen worden vaak geprezen vanwege hun lage interne weerstand, precies datgene wat je nodig hebt om je flitser snel op te laden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:38 schreef sjoemie_82 het volgende:
Varta oplaadbare batterijen van min 2500mAh
en koop dan 2 setjes je wilt nooit zonder staan. Vaak bij de kruidvat ion de aanbieding met lader voor euro of 15
Ja, maar dat heeft hij ookquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:13 schreef Xcalibur het volgende:
Hee, dat heb ik ook met een D90....
Ik weet niet hoe de camera ermee omgaat, maar er valt natuurlijk veel meer informatie op de sensor (x seconden keer x pixels) dan bij een korte sluitertijd. Daar moet wel wat zinnigs van gebrouwen worden. Ik vind het zelf niet zo vreemd dus, maar het is wel raar als die vriend het niet heeft....
Heb je soms nabewerkings- / correctie- / whatever opties aanstaan in je toestel?
Ik ben waarschijnlijk blind, en dacht dat hij dat dus aan had staan, maar idd!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:21 schreef Ener-G het volgende:
Lange sluitertijd noise reductie optie aan staan? Dan gaat ie na het maken van de foto ff processen, en dan laat ie hem pas zien.
dus jij zegt, hoog diafragma getal( +11? )quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:38 schreef Xcalibur het volgende:
Welk diafragma had je daarbij?
Die kan je wellicht nog kleiner zetten om minder licht op te vangen, misschien kan ook je ISO waarde nog omlaag?
Als je met 1 flits echt teveel licht hebt wordt het lastig denk ik
Klein diafragma gebruiken inderdaad, maar je sluitertijd wel wat langer. 1/60 sec is veel te kort... Je zult toch echt aan meerdere secondes moeten denken of voor mijn part een halve minuut ofzo.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:04 schreef hipy123 het volgende:
[..]
dus jij zegt, hoog diafragma getal( +11? )
veder sluitertijd laag? vast zetten op 60 ofzo?
en veder dan gewoon als flits ziet klikken, snelle response :p
Een statief gebruiken en alles handmatig instellen:quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:19 schreef hipy123 het volgende:
maar bliksem, als je dat lang open laat( dat heb ik geprobeerd dus ) dan verlicht die flits zoveel dat je daarna gewoon een foto krijgt als of het bijna dag licht is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |