abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:31:54 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_77642793
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:38 schreef sjoemie_82 het volgende:
Varta oplaadbare batterijen van min 2500mAh
en koop dan 2 setjes je wilt nooit zonder staan. Vaak bij de kruidvat ion de aanbieding met lader voor euro of 15
1,5 jaar terug heb ik 2700mAh batterijen van Varta gekocht, maar binnen een jaar was de interne weerstand te groot te geworden om nog fatsoenlijk te werken. Het gevolg is een hogere oplaadtijd van de flitser. Bovendien worden de batterijen sneller voor leeg aangezien omdat ze op een gegeven moment niet voldoende stroom kunnen leveren. De effectieve capaciteit neemt daardoor dramatisch af. Varta maakt de aangegeven capaciteit van 2700mAh meer dan waar, iets waar weinig merken aan kunnen tippen, maar voorwaarde is wel dat er geen grote stroom ontrokken wordt aan de batterij. Bovendien vind ik de zelfontlading te groot vergeleken met b.v. GP. Voor goed advies zou ik kijken naar de RF-modelbouw fora. Panasonic batterijen worden vaak geprezen vanwege hun lage interne weerstand, precies datgene wat je nodig hebt om je flitser snel op te laden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:41:48 #27
167923 appelsjap
All the above
pi_77667424
Oke, ik heb de EX430II gekocht, wat een top ding, damn! Maar nu een vraagje, ik lees overal dat je alle instellingen via de CAMERA menu moet instellen, waar vind ik deze menu's? ik wil bijv power zelf instellen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:59:36 #28
167923 appelsjap
All the above
pi_77668091
nvm heb t al ;p
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_77668213
Als je nou eerst eens ofwel in het menu kijkt ofwel in de handleiding, voordat je een vraag post?
Is dat niks?
pi_77830237
Hallo,

Ik heb het eigenlijk al vanaf het begin, maar ik dacht dat het normaal was.

als ik een wat langere sluitertijd kies en ik neem een foto, dan duurt het opslaan van de foto een best lange tijd, afhankelijk wat de sluitertijd is, langere sluitertijd = langere tijd met het opslaan.

maar ik was vandaag op pad met een vriend die ook een 450d heeft,
en die heeft nergens last van..

we hebben al kaartjes gewisseld etc, daar ligt het niet aan.

ik heb ook de instellingen teruggezet, maar aangezien ik het al vanaf het begin heb heeft dat niks uitgehaald.

heeft iemand misschien een idee waar dit aan ligt?

de camera is verder gewoon snel, en met normale sluitertijden krijg ik ook direct na afdruk de foto op het schermpje.

alvast bedankt!
pi_77830473
Hee, dat heb ik ook met een D90....

Ik weet niet hoe de camera ermee omgaat, maar er valt natuurlijk veel meer informatie op de sensor (x seconden keer x pixels) dan bij een korte sluitertijd. Daar moet wel wat zinnigs van gebrouwen worden. Ik vind het zelf niet zo vreemd dus, maar het is wel raar als die vriend het niet heeft....

Heb je soms nabewerkings- / correctie- / whatever opties aanstaan in je toestel?
pi_77830536
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:13 schreef Xcalibur het volgende:
Hee, dat heb ik ook met een D90....

Ik weet niet hoe de camera ermee omgaat, maar er valt natuurlijk veel meer informatie op de sensor (x seconden keer x pixels) dan bij een korte sluitertijd. Daar moet wel wat zinnigs van gebrouwen worden. Ik vind het zelf niet zo vreemd dus, maar het is wel raar als die vriend het niet heeft....

Heb je soms nabewerkings- / correctie- / whatever opties aanstaan in je toestel?
Ja, maar dat heeft hij ook maar bij hem zie je zeg maar als de foto gemaakt is direct resultaat.. ik moet eerst een x aantal sec. wachten, het aantal te maken foto's begint te knipperen, en stopt wanneer hij klaar is, en dan laat hij de foto zien..

kan soms zo 10-20 seconden duren..
pi_77830819
Lange sluitertijd noise reductie optie aan staan? Dan gaat ie na het maken van de foto ff processen, en dan laat ie hem pas zien.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_77831138
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:21 schreef Ener-G het volgende:
Lange sluitertijd noise reductie optie aan staan? Dan gaat ie na het maken van de foto ff processen, en dan laat ie hem pas zien.
Ik ben waarschijnlijk blind, en dacht dat hij dat dus aan had staan, maar idd!
als ik dat uitzet knalt ie m direct op t scherm

en ik dacht nog wel dat ik alle opties had nagelopen, blijkbaar dus niet!

bedankt!
pi_77835236
hmm, dan zal ik die ook nog eens checken
pi_77847450
Wel vreemd trouwens dat het resetten van de instellingen niet heeft geholpen... Standaard staan de long exposure en high iso noise reduction gewoon uitgeschakeld bij de 450D namelijk.
pi_77857430
Hoe maak je een foto van bliksemschicht of van sterren
voorbeeld

of

Bij bliksem lijkt me dat dan de bliksem je licht is maar ik heb het geprobeerd maar erg veel komt er niet uit.
pi_77857587
Als je een bulb-stand hebt kun je je sluiter zolang open laten staan als nodig is, dat maakt het timen een stuk eenvoudiger

Voor die sterren heb je geloof ik een sluitertijd van 45 minuten of langer nodig, ik heb daar pas een artikel over gelezen ergens. Je hebt dan ook een echt donkere hemel nodig, omdat anders het strooilicht je foto verpest (denk ik)
pi_77858007
maar bliksem, als je dat lang open laat( dat heb ik geprobeerd dus ) dan verlicht die flits zoveel dat je daarna gewoon een foto krijgt als of het bijna dag licht is
pi_77858875
Welk diafragma had je daarbij?
Die kan je wellicht nog kleiner zetten om minder licht op te vangen, misschien kan ook je ISO waarde nog omlaag?

Als je met 1 flits echt teveel licht hebt wordt het lastig denk ik
pi_77860191
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:38 schreef Xcalibur het volgende:
Welk diafragma had je daarbij?
Die kan je wellicht nog kleiner zetten om minder licht op te vangen, misschien kan ook je ISO waarde nog omlaag?

Als je met 1 flits echt teveel licht hebt wordt het lastig denk ik
dus jij zegt, hoog diafragma getal( +11? )
veder sluitertijd laag? vast zetten op 60 ofzo?

en veder dan gewoon als flits ziet klikken, snelle response :p
pi_77860557
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:04 schreef hipy123 het volgende:

[..]

dus jij zegt, hoog diafragma getal( +11? )
veder sluitertijd laag? vast zetten op 60 ofzo?

en veder dan gewoon als flits ziet klikken, snelle response :p
Klein diafragma gebruiken inderdaad, maar je sluitertijd wel wat langer. 1/60 sec is veel te kort... Je zult toch echt aan meerdere secondes moeten denken of voor mijn part een halve minuut ofzo.

Wachten tot je een flits ziet en klikken kan, maar werkt niet ideaal. Beter gooi je je camera op een statief en richt je 'm op een stuk hemel waar je bliksem verwacht of iets dergelijks, en zet je de sluiter gewoon wat langer open.

Eventueel gebruik je bulb en laat je 'm meteen sluiten zodra je een bliksem 'gevangen' hebt. Zoiets.
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:37:43 #43
24533 ACT-F
pi_77861935
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:19 schreef hipy123 het volgende:
maar bliksem, als je dat lang open laat( dat heb ik geprobeerd dus ) dan verlicht die flits zoveel dat je daarna gewoon een foto krijgt als of het bijna dag licht is
Een statief gebruiken en alles handmatig instellen:

ISO zo laag mogelijk.
Diafragma zoveel mogelijk dichtknijpen (hoog getal).
Sluitertijd zo lang mogelijk, bij voorkeur bulb.
Focus op oneindig ver.
pi_77862817
maar dan raakt hij toch overbelicht door bijvoorbeeld sterren? of bijv een flits in de wolk :p
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:57:41 #45
24533 ACT-F
pi_77863072
Een kwestie van proberen. Anders hanteer je kortere sluitertijden. M.a.w. opnieuw beginnen als je niets gevangen hebt. Zorg dat je op een zo donker mogelijke plek staat.
pi_77865722
Dat is wat ik bedoelde inderdaad.

Hipy: je zei dat je hem al op bulb had staan?
Overbelichting door wat sterren zal wel mee vallen, zeker met je ISO op 100 en je diafragma op 22 ofzo...
pi_77902545
Zou dit wat zijn voor je ingebouwde flitser?

http://www.focalprice.com(...)Flash_Cover_Set.html

een maat van mij heeft een externe, en heeft er ook kapjes bij, en zei dat je die gele goed voor binnen kunt gebruiken, dat het niet lijkt op de foto of er is geflitst..

maar zou het ook dat effect hebben op een ingebouwde flitser met dit product?
pi_77903462
dat zijn kleurfilters voor je flitser, of wat?
pi_77903967
Ja, die kun je er voor zetten dmv het houdertje wat erbij komt.

maar ik dacht, misschien heeft iemand hier ervaring mee, en kun je met die gele de felle flits uit je foto halen.
(je kunt in mijn geval ook de flitser dimmen, maar wie weet is dit een mooier effect)
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:35:36 #50
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_77904937
Volgens mij zijn die dingen meer bedoeld zodat je niet 2 verschillende kleuren licht krijgt wat ontzettend moeilijk is om nog eens te corrigeren later. Als je 1 kleur 'geel' licht hebt is alles makkelijk dmv veranderen van wit balans recht te trekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')