Dan zijn het wel echte proteststemmen. De politiek is dood, dus ik stem op een dode!!
wat voor zin zou het hebben om postuum op iemand te stemmen?
lijst Fortuyn is niet meer, Pim WAS lijst Fortuyn, de rest is personeel,
quote:En mijn stem indirect geven aan politici die het toch niet interesseerd. Al ging 5% stemmen, nog ontlenen ze hun macht eraan.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:44 schreef DennisMoore het volgende:
What's the use. Pim Fortuyn wilde serieus genomen worden als politicus, écht iets bereiken. En dat lukt m.i. niet met een emotionele protest/sympathie-stem op LPF. Integendeel, doet meer kwaad aan NL dan goed. Stem dan blanco.
quote:Ja cool en dan maken we een cyborg die met zijn ideeen verder regeert..
Op dinsdag 07 mei 2002 11:43 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens Frits Wester van RTL4 blijft zijn naam gewoon op de lijst staan.
quote:ow jawel! stemmen is zeker een symbolische daad..!
Op dinsdag 07 mei 2002 11:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
Jammer, stemmen is geen symbolische daad.
en als je zo nodig tegenstemt ofzo doe dat dan op een partij die er wel wat aan heeft
--> zie ook de uitspraak van harry mens.
(jemig wat een hoop zinloze reacties, t slaat nergens op dat ie is dood geschoten, maar wat heb je er nou aan om te stemmen op een dood persoon???)
quote:als je een signaal wil afgeven, dan hoef je niet te denken aan de gevolgen.. eht ienige wat ik niet wil, is dat melkert, dijkstal, rosenmuller etc, doorgaan op de weg die ze ingeslagen zijn. Misschien maakt het indruk dat er en dode politicus is die meer stemmen heeft dan zij!
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Joz het volgende:
het is helemaal niet zeker, is volledig afhankelijk van de beslissing of de verkiezingen worden uitgesteld en of LPF zich terugtrekt ofniet.en als je zo nodig tegenstemt ofzo doe dat dan op een partij die er wel wat aan heeft
--> zie ook de uitspraak van harry mens.
(jemig wat een hoop zinloze reacties, t slaat nergens op dat ie is dood geschoten, maar wat heb je er nou aan om te stemmen op een dood persoon???)
quote:Nee, we houden dan een lege stoel in de kamer over, zodat alle heren politici herinnerd worden aan de idealen waar Pim voor stond en dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het feit dat die stoel leeg is.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Aneurism het volgende:
Ja cool en dan maken we een cyborg die met zijn ideeen verder regeert..
quote:Je stemt echter niet op een dode held (met die kwalificatie ben ik het eens trouwens!), maar je geeft je stem daadwerkelijk weg aan een stelletje amateurs, dat onder de naam 'Lijst Pim Fortuyn' straks rollebollend door de kamer gaat. Dat is Fortuyn onwaardig.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:52 schreef Bastard het volgende:
Als je zoals ik, geen keuze meer hebt om te stemmen.. dan stem ik liever op een dode held dan helemaal niet .. of erger nog.. "op een andere partij dan maar."
quote:Hoe kan je anders een proteststem geven!?????
Op dinsdag 07 mei 2002 11:54 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Je stemt echter niet op een dode held (met die kwalificatie ben ik het eens trouwens!), maar je geeft je stem daadwerkelijk weg aan een stelletje amateurs, dat onder de naam 'Lijst Pim Fortuyn' straks rollebollend door de kamer gaat. Dat is Fortuyn onwaardig.
Ik zou niet weten wat die rest allemaal wil.
quote:Er zijn wel vaker kamerleden overleden. De stoel blijft echt niet leeg hoor, daar komt gewoon een ander van LPF te zitten.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:51 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, we houden dan een lege stoel in de kamer over, zodat alle heren politici herinnerd worden aan de idealen waar Pim voor stond en dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het feit dat die stoel leeg is.
quote:Mee eens.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:54 schreef DennisMoore het volgende:
je geeft je stem daadwerkelijk weg aan een stelletje amateurs, dat onder de naam 'Lijst Pim Fortuyn' straks rollebollend door de kamer gaat.
quote:Of lijst 10: de Partij van de Toekomst...
Op dinsdag 07 mei 2002 12:00 schreef Eightball het volgende:[..]
Mee eens.
Angstbeeld: de ouderenpartijen.
quote:Ik zou niet eens weten wie er allemaal in zitten.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:57 schreef eetomit het volgende:
Tja, er valt wat voor te zeggen. HIJ was de mond, het brein en het hart.Ik zou niet weten wat die rest allemaal wil.
quote:en weet je wel wie er allemaal in de overige partijen zitten?
Op dinsdag 07 mei 2002 12:53 schreef Bastard het volgende:[..]
Ik zou niet eens weten wie er allemaal in zitten.
Heb sommige gezichten gezien en die kneuzen krijgen mijn stem niet.
quote:Een aantal wel ja..
Op dinsdag 07 mei 2002 12:56 schreef Qarinx het volgende:[..]
en weet je wel wie er allemaal in de overige partijen zitten?
quote:Niet, jje behoort in een democratie te stemmen op de partij waarvan jij denkt/vindt dat ze het best jouw mening, normen en waarden en dat soort dingen kunnen vertegenwoordig. Het is dus een puur rationele beslissing (zou eht moeten zijn) en dus absoluut niet een betuiging van steun/respect/medeleven, dat zou pas het einde van de democratie betekenen.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
ow jawel! stemmen is zeker een symbolische daad..!
quote:Hoezo?!! Iedereen wéét toch dat Pim niet meer is?!
Op dinsdag 07 mei 2002 17:32 schreef Mini_rulez het volgende:
Over kiezersbedrog gesproken
quote:Wat zijn jouw argumenten daar voor?
Op dinsdag 07 mei 2002 17:34 schreef Sphere het volgende:
Ik stem zéker postuum op Pim Fortuyn!!En ik hoop dat de rest van Nederland dat ook doet.
quote:Degene op wie ik wilde stemmen is dood. Leve de democratie. Maar mijn stem krijgt hij alsnog!
Op dinsdag 07 mei 2002 17:32 schreef LenL het volgende:
Niet, jje behoort in een democratie te stemmen op de partij waarvan jij denkt/vindt dat ze het best jouw mening, normen en waarden en dat soort dingen kunnen vertegenwoordig.
quote:En wat is het nut van blanco stemmen?
Op dinsdag 07 mei 2002 11:44 schreef DennisMoore het volgende:
What's the use. Pim Fortuyn wilde serieus genomen worden als politicus, écht iets bereiken. En dat lukt m.i. niet met een emotionele protest/sympathie-stem op LPF. Integendeel, doet meer kwaad aan NL dan goed. Stem dan blanco.
quote:Een geregistreerde proteststem, 'none of the above'. Je bent zo geen ongeïnteresseerde wegblijver in de statistieken, en tóch geef je je stem niet aan een stel goedbedoelende amateurs, die mogelijk binnenkort rollebollend door de Kamer gaan, allen roepend dat zij de enige echte mening van wijlen Fortuyn vertegenwoordigen.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:En wat is het nut van blanco stemmen?
Ikzelf stem een andere partij.
De andere partijen zullen LPF dan waarschijnlijk beschouwen als een te groot risico en een coalitie met LPF afwijzen, wat overigens ook had heel goed had kunnen gebeuren als Dhr Fortuyn nog bij leven en welzijn was geweest.
Ik ging toch al niet op LPF stemmen dus voor mij verandert er niets.
quote:Ja die is doot, end aar kan niemant wat aan veranderen dus je zult het maar moeten accepteren. En als je niet op die partij kunt stemmen waarvan je dat denkt dan heb je pech gehat, Er zullen vast wel libertarische mensen zijn, die kunnen ook neit op de liberatisch epartij stemmen...
Op dinsdag 07 mei 2002 17:36 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Degene op wie ik wilde stemmen is dood. Leve de democratie. Maar mijn stem krijgt hij alsnog!
quote:Sorry, ik deel jouw instelling van "let's just move on" niet. Ik stem postuum op Pim uit respect voor hem. Het boeit me absoluut niet wie er in de kamer komt met hoeveel zetels. Dit land is al te ver heen.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:47 schreef LenL het volgende:
Ja die is doot, end aar kan niemant wat aan veranderen dus je zult het maar moeten accepteren. En als je niet op die partij kunt stemmen waarvan je dat denkt dan heb je pech gehat, Er zullen vast wel libertarische mensen zijn, die kunnen ook neit op de liberatisch epartij stemmen...
Het is me nu wel duidelijk wat democratie, tolerantie en vrijheid van meningsuitingin in Nederland betekenen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 07-05-2002 17:51]
quote:Dat is mijn levensopvatting in het algemeen, niet kan wat veranderen aan wat er gisteren is gebeurd, dus we zullen er mee moeten leren leven, ook jij.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:50 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Sorry, ik deel jouw instelling van "let's just move on" niet.
quote:Dit snap ik dus ook neit helemaal, al;leen omdat 1 psychopaat pim heeft vermoord is de hele nederlandse democratie ed waardeloos? Psychopaten heb je overal...
Het is me nu wel duidelijk wat democratie, tolerantie en vrijheid van meningsuitingin in Nederland betekenen.
quote:Nee, niet alleen omdat 1 gek Pim heeft neergeschoten. De stand van democratie en vrijheid van meninguiting in Nederland is me de afgelopen maanden heel goed duidelijk geworden door de sfeer die er om Fortuyn heen gecreeerd is door politici en de media. Deze laffe daad is hier gewoon het trieste dieptepunt van.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:52 schreef LenL het volgende:
Dit snap ik dus ook neit helemaal, al;leen omdat 1 psychopaat pim heeft vermoord is de hele nederlandse democratie ed waardeloos? Psychopaten heb je overal...
quote:Maar de media in alle laden en in alle tijden doet en zal zoiets doen, dat is neit speciaal Nederland hoor! En nog een keer normale mensen kunnen voor zich zelf goet genoeg uitmaken wat ze goet of iet goet vinden, ik was en ben tegen zijn standpunten, maar dat is weer iets heel anders, en ik respecteer ook (ex) LPF stemmers en Pim als persoon.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:54 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, niet alleen omdat 1 gek Pim heeft neergeschoten. De stand van democratie en vrijheid van meninguiting in Nederland is me de afgelopen maanden heel goed duidelijk geworden door de sfeer die er om Fortuyn heen gecreeerd is door politici en de media. Deze laffe daad is hier gewoon het trieste dieptepunt van.
quote:Volgens mij is een blanco stemmen gewoon in het voordeel van de grotere partijen.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:39 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Een geregistreerde proteststem, 'none of the above'. Je bent zo geen ongeïnteresseerde wegblijver in de statistieken, en tóch geef je je stem niet aan een stel goedbedoelende amateurs, die mogelijk binnenkort rollebollend door de Kamer gaan, allen roepend dat zij de enige echte mening van wijlen Fortuyn vertegenwoordigen.
Ikzelf stem een andere partij.
quote:Klopt, blanco stemmen worden naar rato verdeeld over de partijen.
Op dinsdag 07 mei 2002 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Volgens mij is een blanco stemmen gewoon in het voordeel van de grotere partijen.
Alsof er iets wordt gedaan met zo'n proteststem...ik breng dan liever een echte proteststem uit!
quote:Ter info: Kan je blanco stemmen met een stemcomputer?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:17 schreef Tia_Tijger het volgende:Klopt, blanco stemmen worden naar rato verdeeld over de partijen.
quote:eeeuh
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
ow jawel! stemmen is zeker een symbolische daad..!
quote:Stem dan op de christenunie of zo. Zelfs PF vond zijn andere leden niet geweldig en wilde zich zelfs terugtrekken volgens Harry Mens!
Op dinsdag 07 mei 2002 11:56 schreef Frenkie het volgende:Hoe kan je anders een proteststem geven!?????
quote:Hoezo?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:30 schreef misterDre het volgende:
Kijk ff NED1 NU!
quote:Dan zou je wel heel dom zijn.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:34 schreef Sphere het volgende:
Ik stem zéker postuum op Pim Fortuyn!!En ik hoop dat de rest van Nederland dat ook doet.
Waarom ga je nu nog op PF stemmen?
Harry Mens adviseerd dan ook om niet op LPF te stemmen.
quote:O.a Harry Mens over LPF.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:36 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Hoezo?
Dat is precies de reden om de verkiezingen uit te stellen. Veel mensen gaan nu niet stemmen met hun hersens, maar om een daad te stellen, totaal verkeerd dus...
Nu de verkiezingen doorgaan is de kans groot dat er een kabinet komt dat door de gevestigde partijen heel snel bewust naar een crisis gedirigeerd gaat worden, waarna we volgend jaar opnieuw naar de stembus kunnen en alles weer bij het oude is.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 07-05-2002 21:46]
quote:Ik stem niet op LPF, ik stem op Pim. Uit respect! En voor de rest zoekt de politiek het zich maar uit.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:41 schreef cptmarco het volgende:
Harry Mens hield op Ned1 een heel pleidooi dat het eigenlijk beter is om NIET op LPF te stemmen.
quote:Was je dat al van plan of doe je dat omdat die is vermoord?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:46 schreef Strolie75 het volgende:Ik stem niet op LPF, ik stem op Pim. Uit respect! En voor de rest zoekt de politiek het zich maar uit.
quote:Ik post hier toch al langer als 2 dagen?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:59 schreef calvobbes het volgende:
Was je dat al van plan of doe je dat omdat die is vermoord?
Ik was het al langer van plan. Na het fiasco van LN had hij mijn vertrouwen weer gekregen.
quote:Joh.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:00 schreef Strolie75 het volgende:Ik post hier toch al langer als 2 dagen?
quote:Als je dat van plan was moet je dat zeker doen. Ik zou het erg dom vinden als mensen nu ineens wel op PF gaan stemmen.
Ik was het al langer van plan. Na het fiasco van LN had hij mijn vertrouwen weer gekregen.
quote:Ik was kwaad dat hij LN in de steek liet. Maar achteraf gezien was dat een juiste beslissing.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:05 schreef calvobbes het volgende:
Joh.herinnerde me alleen nog dat jij onzettend kwaad was na dat volkskrant interview. Vandaar dat ik het niet zeker wist.
Over postuum stemmen:
Ik vind dat ik bij de volgende verkiezing op G.K. van Hogendorp moeten kunnen stemmen!
quote:Iedereen moet zelf beslissen waar hij op gaat stemmen. Mijn stem had Pim al, dus er verandert niks.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:34 schreef Witchfynder het volgende:
Over mensen die op Pim gaan stemmen omdat hij doodgeschoten is:
quote:Je kunt niet veranderen dat hij dood is nee, maar je kunt wel laten merken dat dit onacceptabel is.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:51 schreef LenL het volgende:[..]
Dat is mijn levensopvatting in het algemeen, niet kan wat veranderen aan wat er gisteren is gebeurd, dus we zullen er mee moeten leren leven, ook jij.
quote:Mijn stem had hij ook al, en de enige manier om te laten blijken dat ik hem zijn ideeën steunde is om op hem te stemmen.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:35 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Iedereen moet zelf beslissen waar hij op gaat stemmen. Mijn stem had Pim al, dus er verandert niks.
Natuurlijk hebben de mensen op zijn lijst weinig ervaring in de politiek, maar het zijn nou ook weer geen schooiers. Er staan best wel wat competente mensen op zijn lijst.
Daarnaast zijn ook de lager genoteerden van andere lijsten onervaren en onbekend.
[Dit bericht is gewijzigd door CherrymoonTraxx op 07-05-2002 22:49]
quote:Juist, we maken zelf wel uit op wie we stemmen. En er is geen duidelijker signaal aan de huidige politici dat ze helemaal fout zitten dan op een lijk stemmen (om het maar even grof te zeggen). Want DAT was uiteindelijk de essentie van waarom Pim Fortuyn de politiek inging; dat het na 15 mei niet meer op z'n gemakje door mocht gaan.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:35 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Iedereen moet zelf beslissen waar hij op gaat stemmen. Mijn stem had Pim al, dus er verandert niks.
In tegenstelling tot wat de mensen roepen dat je nu niet meer op Pim Fortuyn heeft te stemmen heb ik JUIST NU het gevoel dat emotie en ratio bij elkaar zijn gekomen in de lijsttrekker van lijst 15.
quote:Vind je jezelf nu niet uitblinken in domheid?
Sorry, ik deel jouw instelling van "let's just move on" niet. Ik stem postuum op Pim uit respect voor hem. Het boeit me absoluut niet wie er in de kamer komt met hoeveel zetels. Dit land is al te ver heen.
en maar klagen dat de politiek het niet goed doet, niet naar het volk luistert en je stem geven aan een dode...maar intussen interesseert het je niet wat er in de kamer komt...nou, dan komt het vast nog wel goed met Nederland als iedereen zo dom zou reageren.
Voor mensen die niet op LPF zouden stemmen is er niets verandert; mensen die er wel op wilden stemmen moeten nu even hun keuze heroverwegen: denken ze dat de huidige mensen op de lijst LPF het partijprogramma goed kunnen uitvoeren/verdedigen, dan moeten ze alsnog op LPF stemmen. Hebben ze daar niet voldoende vertrouwen in (wat ik me goed kan voorstellen, aangezien het allemaal onervaren mensen zijn en LPF toch voornamelijk Fortuyn zelf was) dan moeten ze een andere stem uitbrengen.
Als jeje respect wilt betonen aan Fortuyn dan ga je toch het condoleanceregister tekenen...lijkt me zinvoller.
[Dit bericht is gewijzigd door miss_sly op 07-05-2002 23:01]
quote:Om die klootzakken niet te laten winnen, omdat we geen paars willen, omdat we geen kontdraai politiek willen etc etc. al die redenen waarom hij mijn stem al kreeg.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:37 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dan zou je wel heel dom zijn.
Waarom ga je nu nog op PF stemmen?
Laat dan maar een stel frisse mensen in politiek den haag gaan zitten.
quote:SGP kan me gestolen worden.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:34 schreef Witchfynder het volgende:
Over mensen die op Pim gaan stemmen omdat hij doodgeschoten is:
Wie zou hier op Van der Vlies (SGP) stemmen uit respect als hij neergeschoten zou zijn?
quote:Het is DOM ja heel DOM om te stemmen op Paars.
Op woensdag 08 mei 2002 07:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het is DOM, ja DOM, als je je stem zo vergooit!
quote:Er zijn ook nog "niet paarse" partijen hoor.
Op woensdag 08 mei 2002 07:29 schreef Bastard het volgende:Het is DOM ja heel DOM om te stemmen op Paars.
quote:Je zegt wel dat voor de mensen die niet op LPF zouden stemmen er niets veranderd is .. maar voor de mensen die per definitie niet op de huidige politieke partijen wilde stemmen en wel op LPF is er ook niets veranderd. Door de dood van Pim Fortuyn verandert mijn mening niet, ik wilde toen niet en nú niet op andere partijen stemmen omdat ik vind dat zij niet in staat zijn mijn mening te vertegenwoordigen. Dus dan geef ik liever de LPF het voordeel van de twijfel (en dan stem ik op Pim omdat ik dat toch al zou doen) en realiseer me dat LPF mij dan zal moeten vertegenwoordigen. Zij zijn wel de mensen die dichter bij Pim stonden dan de overige partijen en of ze nou onervaren zijn of niet, zij delen wel Pims mening met mij.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:53 schreef miss_sly het volgende:Voor mensen die niet op LPF zouden stemmen is er niets verandert; mensen die er wel op wilden stemmen moeten nu even hun keuze heroverwegen: denken ze dat de huidige mensen op de lijst LPF het partijprogramma goed kunnen uitvoeren/verdedigen, dan moeten ze alsnog op LPF stemmen. Hebben ze daar niet voldoende vertrouwen in (wat ik me goed kan voorstellen, aangezien het allemaal onervaren mensen zijn en LPF toch voornamelijk Fortuyn zelf was) dan moeten ze een andere stem uitbrengen.
Als jeje respect wilt betonen aan Fortuyn dan ga je toch het condoleanceregister tekenen...lijkt me zinvoller.
quote:*zucht*
Op woensdag 08 mei 2002 10:43 schreef Qarinx het volgende:[..]
Je zegt wel dat voor de mensen die niet op LPF zouden stemmen er niets veranderd is .. maar voor de mensen die per definitie niet op de huidige politieke partijen wilde stemmen en wel op LPF is er ook niets veranderd. Door de dood van Pim Fortuyn verandert mijn mening niet, ik wilde toen niet en nú niet op andere partijen stemmen omdat ik vind dat zij niet in staat zijn mijn mening te vertegenwoordigen. Dus dan geef ik liever de LPF het voordeel van de twijfel (en dan stem ik op Pim omdat ik dat toch al zou doen) en realiseer me dat LPF mij dan zal moeten vertegenwoordigen.
dat is toch precies wat ik zeg? heb je wel goed gelezen?
quote:Jah maar jij zegt dat LPF stemmers hun keuze moeten heroverwegen.. en dat vind ik dus niet. Of moeten mensen die voorheen geen LPF stemden nu ook maar heroverwegen, omdat nu Pim weg is,zijn partij misschien wel wat minder radicale ideeën zal hebben. Omdat jij zegt dat LPF voornamelijk Fortuyn was, misschien is er nu wel een hele nieuwe partij opgestaan. Dan moet iedereen toch heroverwegen.
Op woensdag 08 mei 2002 10:45 schreef miss_sly het volgende:[..]
*zucht*
dat is toch precies wat ik zeg? heb je wel goed gelezen?
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 08-05-2002 10:55]
quote:Ja, de niet noemenswaardige partijen.
Op woensdag 08 mei 2002 10:32 schreef calvobbes het volgende:[..]
Er zijn ook nog "niet paarse" partijen hoor.
quote:Een goed alternatief voor de LPF stemmers, is SP ,die ook altijd op een zeer sterke manier oppositie heeft gevoerd en een perfect alternatief is voor paars. ( www.sp.nl ) Dus als de LPF stemmers nu massaal SP gaan stemmen komt het toch nog goed met dit land.
Op woensdag 08 mei 2002 11:40 schreef Bastard het volgende:[..]
Ja, de niet noemenswaardige partijen.
quote:het is natuurlijk belachelijk dat je er voor kan kiezen dat je het bestuur van het land aan overleden personen over te laten (dát zou pas een plee-figuur zijn!) en het getuigt van een behoorlijke struisvogelpolitiek (rings a bell?) als je niet eens de moeite neemt om te kijken wie het beste wèl je belangen behartigt. want over het voordeel van de bijdrage van wijlen PF hoef je natuurlijk niet te twijfelen...
Op woensdag 08 mei 2002 10:43 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Dus dan geef ik liever de LPF het voordeel van de twijfel (en dan stem ik op Pim omdat ik dat toch al zou doen)...
quote:Ik geloof dat ik de afgelopen maanden uitgebreid de moeite heb genomen om me ook te verdiepen in andere partijen. Hun gedachtengoed sluit gewoon niet aan bij de mijne, dus ik vind het een beetje onzin dat ik nu door de dood van PF (waar ik wel 100% achterstond) mijn stem dan maar aan een partij moet geven waar ik het de afgelopen maanden gewoon niet mee eens ben geweest.
Op woensdag 08 mei 2002 12:03 schreef MOONboy het volgende:[..]
het is natuurlijk belachelijk dat je er voor kan kiezen dat je het bestuur van het land aan overleden personen over te laten (dát zou pas een plee-figuur zijn!) en het getuigt van een behoorlijke struisvogelpolitiek (rings a bell?) als je niet eens de moeite neemt om te kijken wie het beste wèl je belangen behartigt. want over het voordeel van de bijdrage van wijlen PF hoef je natuurlijk niet te twijfelen...
quote:Campagne voeren zouden we stop zetten.. remember
Op woensdag 08 mei 2002 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Een goed alternatief voor de LPF stemmers, is SP ,die ook altijd op een zeer sterke manier oppositie heeft gevoerd en een perfect alternatief is voor paars. ( www.sp.nl ) Dus als de LPF stemmers nu massaal SP gaan stemmen komt het toch nog goed met dit land.
quote:Goh, hij is nauwelijks twee dagen dood en een idioot begint weer campagne te voeren.
Op woensdag 08 mei 2002 11:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een goed alternatief voor de LPF stemmers, is SP ,die ook altijd op een zeer sterke manier oppositie heeft gevoerd en een perfect alternatief is voor paars. ( www.sp.nl ) Dus als de LPF stemmers nu massaal SP gaan stemmen komt het toch nog goed met dit land.
quote:Neej, maar als iedereen weer gewoon trouw stemt op de zittende partijen dan komt er ook weinig van terecht. Dan gaan we weer lekker op de oude voet door.
Op woensdag 08 mei 2002 12:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
We hadden de verkiezengen ook nooit door moeten laten gaan, we willen toch dat ons land goed bestuurd wordt de komende tijd? Dat gaat niet lukken met proteststemmen en stemmen uit mededogen op een stuurloze partij. Maargoed ik hou m'n mond wel verder.
En stuurloze partij, hoe weet je dat nou? Ze hebben nog niet eens een kans gehad. Het zijn zulke voorbarige conclusies, wie weet doen ze het wel hartstikke goed en vegen ze alle overige partijen van het bord. Who knows?
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 08-05-2002 12:53]
quote:ik kan me herinneren dat de heer Hoogendijk (nr. 5 LPF) daar gisteravond bij BvD al mee begonnen was...
Op woensdag 08 mei 2002 12:40 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Goh, hij is nauwelijks twee dagen dood en een idioot begint weer campagne te voeren.
Ik was van plan om op Pim te stemmen maar ik ga nu niet meer op de LPF stemmen. De reden is simpel. De mensen die er nu zitten die waren door Pim al in het vooruitzicht gesteld dat ze opvullers waren van de kandidatenlijst en geen kandidaten voor een plek in het kabinet. Sterker nog ze kwamen niet eens in aanmerking voor een plek als staatssecretaris. Pim wilde voor deze plekken mensen aantrekken uit het bedrijfsleven.
Zou iedereen nu op de LPF stemmen, dan weet je natuurlijk zeker dat een aantal van deze mensen op plekken komen waar ze van te voren niet voor bedoeld waren. Dat lijkt me zeker geen goede zaak en het lijkt me ook een groot onrecht voor waar Pim voor gewerkt heeft.
Dus wat dat betreft ben ik het volledig met dhr. Mens eens.
<edit>
Overigens had Pim dit in een interview met Ivo Niehe gezegd, het is niet alleen dat Mens dit zegt.
quote:hallo, die partij staat nu eenmaal in de picture, gek he als hun ( en voor vele Nederlanders ) leider word overhoop geschoten door een linkse extremist!
Op woensdag 08 mei 2002 12:52 schreef Mass het volgende:[..]
ik kan me herinneren dat de heer Hoogendijk (nr. 5 LPF) daar gisteravond bij BvD al mee begonnen was...
Balkenende net zo, had het ook weer over de CDA en veiligheid.
Iedere politicus wil graag met zn tronie op de tv komen om sumier te vertellen dat zijn partij de beste.
Ze struikelen ook over elkaar om hun medeleven te betuigen!
Maar waar ze met geen woord over reppen is dat hun het cultuurtje hebben geschept waarin dit kon gaan gebeuren.
En dat valt mij vies tegen!!
Nee, mijn stem gaat nog steeds PF, uit eer, voor de democratie, om zijn woorden nog een keer te laten horen zowat we hem niet vergeten, omdat ik geen zin heb in draaikontenpolitiek, etc etc etc.
quote:Um...JSF anyone? Waar staat LPF voor dan?
Op woensdag 08 mei 2002 13:10 schreef Bastard het volgende:[..]
hallo, die partij staat nu eenmaal in de picture, gek he als hun ( en voor vele Nederlanders ) leider word overhoop geschoten door een linkse extremist!
Balkenende net zo, had het ook weer over de CDA en veiligheid.
Iedere politicus wil graag met zn tronie op de tv komen om sumier te vertellen dat zijn partij de beste.
Ze struikelen ook over elkaar om hun medeleven te betuigen!Maar waar ze met geen woord over reppen is dat hun het cultuurtje hebben geschept waarin dit kon gaan gebeuren.
En dat valt mij vies tegen!!Nee, mijn stem gaat nog steeds PF, uit eer, voor de democratie, om zijn woorden nog een keer te laten horen zowat we hem niet vergeten, omdat ik geen zin heb in draaikontenpolitiek, etc etc etc.
Geen draaikonten politiek houd volgens mij in dat ze duidelijke standpunten hebben en die niet 'nuanceren' of er van afwijken, correct?
Dus zeg het maar.
quote:Zo is het maar net. Mensen die puur uit respect op Pim gaan stemmen hebben het niet begrepen. Alles wijst erop dat Pim daar niet achter zou hebben gestaan, dus heeft dit niks met respect tonen te maken maar wordt dat als reden misbruikt om op LPF te stemmen.
Op dinsdag 07 mei 2002 22:53 schreef miss_sly het volgende:[..]
Als je respect wilt betonen aan Fortuyn dan ga je toch het condoleanceregister tekenen...lijkt me zinvoller.
Als je op LPF stemt omdat je vertrouwen hebt en achter die partij, hun mensen en ideologien staat dan ben je pas goed bezig.
Ik kan me voorstellen dat emotie een rol speelt, maar pleazzze probeer in deze tijd ook je verstand te gebruiken want er zijn al genoeg halve zolen die dat helaas niet kunnen
[Dit bericht is gewijzigd door Grote-Smoeldriaan op 08-05-2002 13:29]
quote:De meeste LPF stemmers waren het helemaal niet eens met zijn ideëen, maar stemden op hem omdat ze het zo'n leuke man vonden die op het juiste moment de juiste kreten uitte. Die mensen kunnen beter wat partijprogramma's gaan lezen en stemmen op de partij met het programma dat het meest strookt met hun ideëen. Helaas is een groot deel van die mensen daar niet intelligent genoeg voor.
Op woensdag 08 mei 2002 13:29 schreef Isabeau het volgende:
Pim Fortuyn was zijn partij...stemmen op de rest lijkt me niet echt zinnig gezien het feit dat ze nog 4 jaar blijven. Misschien is het een idee om nu te stemmen op die partijen waar Pim wel een coalitie (VVD en CDA) mee wilde aangaan als je toch op Pim Fortuyn had willen stemmen?
quote:Eeh als je het niet eens bent met zijn ideëen, hoe kunnen het dan juiste kreten voor jou zijn..??
Op woensdag 08 mei 2002 13:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
De meeste LPF stemmers waren het helemaal niet eens met zijn ideëen, maar stemden op hem omdat ze het zo'n leuke man vonden die op het juiste moment de juiste kreten uitte. Die mensen kunnen beter wat partijprogramma's gaan lezen en stemmen op de partij met het programma dat het meest strookt met hun ideëen. Helaas is een groot deel van die mensen daar niet intelligent genoeg voor.
quote:Hij riep constant van alles zonder duidelijke onderbouwing, daarbij steeds van mening veranderend. Hij wist precies wat er speelde (en dat was zijn kracht) en verwoordde dat steeds in simpele taal op een charmante manier. Daarbij lokte hij ook veel kiezers die er juist veel slechter onder zouden worden als zijn plannen worden uitgevoerd. Het prototype van een populist dus.
Op woensdag 08 mei 2002 13:53 schreef Qarinx het volgende:[..]
Eeh als je het niet eens bent met zijn ideëen, hoe kunnen het dan juiste kreten voor jou zijn..??
quote:Je spreekt jezelf beetje tegen. Als hij weet wat er speelt en dat op een simpele manier verwoordt, dan geeft hij daarmee toch de mening van de bevolking weer. Hij zegt toch waar mensen mee zitten, dan zijn mensen het toch juist met zijn ideeën eens.
Op woensdag 08 mei 2002 13:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Hij riep constant van alles zonder duidelijke onderbouwing, daarbij steeds van mening veranderend. Hij wist precies wat er speelde (en dat was zijn kracht) en verwoordde dat steeds in simpele taal op een charmante manier.
quote:Ben jij een profeet ofzo?
Daarbij lokte hij ook veel kiezers die er juist veel slechter onder zouden worden als zijn plannen worden uitgevoerd. Het prototype van een populist dus.
Ik denk dat de PVDA, GL en ook VVD een hoop stemmen gaan verliezen.
En dan is de politieke carriere van Melkert en Rosenmuller voorbij, want ik hou (net als een hoop andere mensen) de linkse partijen en de media verantwoordelijk voor de dood van Fortuyn.
Het constant roepen dat Pim gevaarlijk/extreem rechts/Le Pen, Haider of Hitler figuur was heeft ervoor gezorgt dat een of andere stompzinnige idioot tot de conclusie is gekomen dat het beter was om Fortuyn neer te schieten.
Zelf heb ik vorige week al gestemd (VVD) maar als ik voor de moord LPF stemmer was geweest zou ik nu geen LPF meer stemmen. Ik zou nu kiezen voor de partij die het meest open stond voor Fortuyn's ideeen en die de meeste kans geeft om daar nog iets van gerealiseerd te zien. En volgens mij is dat de VVD.
Beter niet stemmen dan op LPF. Aardig vent die Pim Fortuyn maar politiek natuurlijk een complete farce.
Postuum op LPF stemmen is helemaal idioot, die stemmen gaan dan naar die excuusneger op de tweede plaats
<edit>
als zelfs zijn een van zijn beste vrienden, zijn broer en een LPF partijlid oproepen om niet op LPF te stemmen omdat ze de overgebleven kandidaten niet capabel achten, dan zou je je op z'n minst je bedenkingen over kunnen hebben
</edit>
[Dit bericht is gewijzigd door ScanDal op 08-05-2002 14:46]
quote:Lijkt me niet zo logisch. LN is een wat linksige middenpartij terwijl LPF enigzins rechts is. Leg de partijprogrammas van LPF en LN maar eens naast elkaar (gebruik desnoods de stemwijzer) dan zie je dat er andere partijen zijn die dichter bij LPF staan.
Op woensdag 08 mei 2002 14:42 schreef eRR_ het volgende:
Als alternatief denk ik aan LN
Maar als ik nu de berichten om me heen hoor, naar de radio en tv luister naar interviews met omstanders, dan denk ik (vrees wellicht) dat de LPF tussen de 30 en 40 zetels gaat halen. Misschien nog wel meer. Dan zouden ze de meteen de grootste partij zijn.
Ik overwoog op de VVD te stemmen, maar toch twijfel ik nu heel sterk om postuum toch mijn stem uit te brengen op Pim. Zeker toen ik gisteren weer terug zag hoe VVD-voorzitter Bas Eenhoorn drie maanden terug Fortuyn nog met Mussollini vergeleek.
=
Profiel Fortuyn stemmer volgens Nova: De stemmers zijn vooral bovenkant van de goed opgeleide VVD'ers. En de arme laag opgeleide PvdA-stemmers. (Merkwaardig eigenlijk)
Het lijkt MIJ niet verstandig op LPF te stemmen, en als reden om Fortuyn een eerbetoon te geven al helemaal niet.
LPF was Fortuyn, ook al beweren LPF stemmers dat ze op een partij stemmen.
quote:Als de LPF de grootste wordt dan denk ik dat de gevestigde politieke partijen de LPF niet zullen uitsluiten. Dat zou wel een enorme minachting van de kiezer zijn.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:44 schreef Tia_Tijger het volgende:Als LPF geen orde op zaken zal stellen dan zouden ze mischien nog wel de grootste partij worden maar de kans dat ze in de regering komen wordt zeer klein.
De andere partijen zullen LPF dan waarschijnlijk beschouwen als een te groot risico en een coalitie met LPF afwijzen,
Ik vermoed dat men dat toch een samenwerking aangaat. Mislukt het, dan valt het kabinet, en hebben we over een jaar weer verkiezingen.
quote:is dit het moderatie-beleid van fok! ? mensen proberen te overwegen om anders te stemmen
Op woensdag 08 mei 2002 13:29 schreef Isabeau het volgende:
Pim Fortuyn was zijn partij...stemmen op de rest lijkt me niet echt zinnig gezien het feit dat ze nog 4 jaar blijven. Misschien is het een idee om nu te stemmen op die partijen waar Pim wel een coalitie (VVD en CDA) mee wilde aangaan als je toch op Pim Fortuyn had willen stemmen?
quote:Als het kabinet valt nog veel sneller. Dan zijn er zo weer nieuwe verkiezingen.
Op woensdag 08 mei 2002 14:48 schreef NDAsilenced het volgende:Ik stem in ieder geval postuum op Pim Fortuyn, of er dan een chaos/verwarring/"rollebollende" uitvoering van politiek ontstaat kan me niet zo heel veel schelen.
Over 4 jaar zien we wel weer of ze er van geleerd hebben.
"Durft U te stemmen op een partij met bloed aan haar handen?"
pffffffff loezer, denk na man!
quote:en wat te denken van deze:
Op woensdag 08 mei 2002 14:54 schreef ScanDal het volgende:
ondertitel van een van onze vrienden hier:"Durft U te stemmen op een partij met bloed aan haar handen?"
pffffffff loezer, denk na man!
"Met een hamer past alles"
quote:Precies, dus wat is er tegen om LPF te stemmen?
Op woensdag 08 mei 2002 14:50 schreef R@b het volgende:[..]
Als het kabinet valt nog veel sneller. Dan zijn er zo weer nieuwe verkiezingen.
quote:Ik vind dat niet zo merkwaardig. De bovenkant van de goed opgeleide VVD'ers, daar viel Pim ook onder (en Harry Mens), deze mensen vonden de VVD misschien te weinig liberaal, en de onderkant van de PvdA, dat zijn de 'arbeiders' en zij zijn volgens mij de mensen die het makkelijkst switchen van Partij, mocht daar een reden voor zijn. Ik bedoel eik zoiets te zeggen van, zij zijn het meest beïnvloedbaar, maar dat klinkt net iets te negatief.
Op woensdag 08 mei 2002 14:47 schreef R@b het volgende:
Profiel Fortuyn stemmer volgens Nova: De stemmers zijn vooral bovenkant van de goed opgeleide VVD'ers. En de arme laag opgeleide PvdA-stemmers. (Merkwaardig eigenlijk)
quote:Dat heb ik gedaan, en ze lagen erg dicht bijelkaar. dat LN en linksige middenpartij is onzin. Om Fortuyn uit Nieuwe revu te quoten: "Ik ben rechts ingehaald door Teven"
Op woensdag 08 mei 2002 14:45 schreef Aernout het volgende:[..]
Lijkt me niet zo logisch. LN is een wat linksige middenpartij terwijl LPF enigzins rechts is. Leg de partijprogrammas van LPF en LN maar eens naast elkaar (gebruik desnoods de stemwijzer) dan zie je dat er andere partijen zijn die dichter bij LPF staan.
zelf bedacht?
quote:Mee eens.
Op woensdag 08 mei 2002 14:48 schreef gelly het volgende:
Sja, als je denkt dat de LPF zonder Fortuyn iets gaat klaarspelen .. Ik denk dat de partij binnen een jaar ontbonden wordt, wegens chaos of een flinke rel.Het lijkt MIJ niet verstandig op LPF te stemmen, en als reden om Fortuyn een eerbetoon te geven al helemaal niet.
De man is dood. Da's kut. Maar om te gaan stemmen op een partij uit emotionele overwegingen is niet slim. Zeker nu zou je moeten kijken waar de LPF voor staat. En da's nu ineens een stuk onduidelijker, het zou me ook niets verbazen als er een flinke machtsstrijd in die partij gaat ontstaan. Pim Fortuyn was degene die de partij bij elkaar hield. En hij is er nu niet meer.
quote:en dan, stemmen de Pim stemmers dan weer op LPF
Op woensdag 08 mei 2002 14:50 schreef R@b het volgende:[..]
Als het kabinet valt nog veel sneller. Dan zijn er zo weer nieuwe verkiezingen.
Voor de tichste keer, als je achter het partijprogramma en de mensen staat oke stem dan LPF maar anders, ik denk niet dat het goed is maar dat maakt toch geen indruk op jullie ben ik bang
Nu niet stemmen op een partij waar iemand een domme uitspraak van gedaan heeft, zoals Eenhoorn, dan kun je op geen enkele partij meer stemmen. Ik wil je herinneren aan de uitspraken van iemand op de LPF site over buitenlanders... kortom zo'n redenering vind ik een drogredenering. Je moet een hele partij niet afrekenen op 1 enkele uitspraak van een enkele partijvertegenwoordiger. Dat is mijns inziens kortzichtig.
[Dit bericht is gewijzigd door Grote-Smoeldriaan op 08-05-2002 15:01]
quote:Bovendien wilde Fortuyn de laatste tijd concessies doen en bepaalde standpunten matigen. Zijn program was nog volop in ontwikkeling, en niet af genoeg om zijn huidige lijst op voort te laten borduren
Op woensdag 08 mei 2002 14:57 schreef Ulx het volgende:[..]
Mee eens.
De man is dood. Da's kut. Maar om te gaan stemmen op een partij uit emotionele overwegingen is niet slim. Zeker nu zou je moeten kijken waar de LPF voor staat. En da's nu ineens een stuk onduidelijker, het zou me ook niets verbazen als er een flinke machtsstrijd in die partij gaat ontstaan. Pim Fortuyn was degene die de partij bij elkaar hield. En hij is er nu niet meer.
quote:Ik geef ze het voordeel van de twijfel want geen enkel ander partij kan mijn belangen goed behartigen.
Op woensdag 08 mei 2002 14:48 schreef gelly het volgende:
Sja, als je denkt dat de LPF zonder Fortuyn iets gaat klaarspelen .. Ik denk dat de partij binnen een jaar ontbonden wordt, wegens chaos of een flinke rel.Het lijkt MIJ niet verstandig op LPF te stemmen, en als reden om Fortuyn een eerbetoon te geven al helemaal niet.
quote:Ik zie het nut daar absoluut niet van in. ten eerste, zoiets heeft enits met accepteren te maken, het gebeurt gewoon en daar moeten we mee leren leven. En ten tweede, heel Nederlant is het er mee eens dat het niet hat moeten gebeuren dus ik zie het nut er van in dat NOG eens te betuigen (dit verwijt ik ookv eel mensen die de eerste pim topic hebben "volgespamt" met hoe erg ze het wel enit vonden).
Op dinsdag 07 mei 2002 22:45 schreef texelonia het volgende:[..]
maar je kunt wel laten merken dat dit onacceptabel is.
quote:Ik stem niet op paars
Op woensdag 08 mei 2002 07:29 schreef Bastard het volgende:[..]
Het is DOM ja heel DOM om te stemmen op Paars.
quote:Stem tegen, stem SP, SP heeft al jaren dat devies...
Op woensdag 08 mei 2002 07:16 schreef Bastard het volgende:[..]
Om die klootzakken niet te laten winnen, omdat we geen paars willen, omdat we geen kontdraai politiek willen etc etc. al die redenen waarom hij mijn stem al kreeg.
Laat dan maar een stel frisse mensen in politiek den haag gaan zitten.
quote:Dat houden ze geen 4 jaar vol..
Op woensdag 08 mei 2002 14:48 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik stem in ieder geval postuum op Pim Fortuyn, of er dan een chaos/verwarring/"rollebollende" uitvoering van politiek ontstaat kan me niet zo heel veel schelen.
Over 4 jaar zien we wel weer of ze er van geleerd hebben.
quote:LPF kan me gestolen worden
Op woensdag 08 mei 2002 07:17 schreef Bastard het volgende:[..]
SGP kan me gestolen worden.
quote:SP
Op woensdag 08 mei 2002 18:30 schreef LenL het volgende:[..]
Stem tegen, stem SP, SP heeft al jaren dat devies...
quote:Dat is geen campagne voeren, hij heeft wel gelijk...
Op woensdag 08 mei 2002 12:40 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Goh, hij is nauwelijks twee dagen dood en een idioot begint weer campagne te voeren.
quote:Al die mensen die zeuren dat ze et zat zijn enzo en dat ze daarom nu maar op pim gaan stemmen zijn eigelijk gewoon dom en ongeinteresseerd in politiek, als ze wat meer hun best zouden doen zouden ze zien dat oa GL en SP al jaren datzelfde beleid (tegen paars) voeren.
Op woensdag 08 mei 2002 18:31 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
SP
[afbeelding]
quote:Ben ik het absoluut niet mee eens, maar ik benin het algemeen tegen "mooie singalen en/of eerbetonen".
Op woensdag 08 mei 2002 14:40 schreef Aernout het volgende:
Stemmen op PF is wel een mooi signaal/ eerbetoon
quote:Dit jaar is het anders 'Stem voor'.
Op woensdag 08 mei 2002 18:30 schreef LenL het volgende:[..]
Stem tegen, stem SP, SP heeft al jaren dat devies...
quote:Ze weten duidelijk wat ze willen.. *kuch*
Op woensdag 08 mei 2002 18:37 schreef HiZ het volgende:[..]
Dit jaar is het anders 'Stem voor'.
quote:Totaal niet, mijn stem op de dode Pim Fortuyn is een heel exacte weergave van wat ik wil uitdrukken over de huidige regentenklasse van Nederland.
Op woensdag 08 mei 2002 18:34 schreef LenL het volgende:[..]
Al die mensen die zeuren dat ze et zat zijn enzo en dat ze daarom nu maar op pim gaan stemmen zijn eigelijk gewoon dom en ongeinteresseerd in politiek, als ze wat meer hun best zouden doen zouden ze zien dat oa GL en SP al jaren datzelfde beleid (tegen paars) voeren.
quote:veel LPF stemmers stemmen erop omdat ze paars zat zijn, en de sp staat daar ook voor EN de sp heeft nog niet duidelijke standpunten omdat ze ene klijne opisitie partij zijn, maar als ze gaan groeien dan kun je nu al voorspellen wat hun punten worden, niet dat ik het daar mee eens ben, maar nu is het een goede anti paars stem.
Op woensdag 08 mei 2002 18:38 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ze weten duidelijk wat ze willen.. *kuch*
quote:Dat weet ik, maar ze willen nog steets het zelfde en ik haalde hun leus symbolisch aan omdat ik anders zo veel moest tiepen.
Op woensdag 08 mei 2002 18:37 schreef HiZ het volgende:[..]
Dit jaar is het anders 'Stem voor'.
quote:Ik vind die omslag van Stem Tegen en nu Stem Voor niet zo sterk
Op woensdag 08 mei 2002 18:48 schreef LenL het volgende:[..]
veel LPF stemmers stemmen erop omdat ze paars zat zijn, en de sp staat daar ook voor EN de sp heeft nog niet duidelijke standpunten omdat ze ene klijne opisitie partij zijn, maar als ze gaan groeien dan kun je nu al voorspellen wat hun punten worden, niet dat ik het daar mee eens ben, maar nu is het een goede anti paars stem.
quote:Ik ook niet, ik ben zelf ook totaal geen sp stemmer, maar als je tegen wilt stemmen zeg ik dat SP een goet alternatief is voor de huidige LPF.
Op woensdag 08 mei 2002 18:50 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik vind die omslag van Stem Tegen en nu Stem Voor niet zo sterk
quote:Gelukkig hebben we op dit forum niet de minste tolerantie voor kort door de bocht formuleren
Op woensdag 08 mei 2002 18:50 schreef LenL het volgende:[..]
Dat weet ik, maar ze willen nog steets het zelfde en ik haalde hun leus symbolisch aan omdat ik anders zo veel moest tiepen.
quote:Ben je ruzie aan het zoeken?
Op woensdag 08 mei 2002 18:34 schreef LenL het volgende:[..]
Al die mensen die zeuren dat ze et zat zijn enzo en dat ze daarom nu maar op pim gaan stemmen zijn eigelijk gewoon dom en ongeinteresseerd in politiek, als ze wat meer hun best zouden doen zouden ze zien dat oa GL en SP al jaren datzelfde beleid (tegen paars) voeren.
quote:Nee, ik geef alleen mijn mening, ik vind namelijk ook dat er ook veel LPF stemmers zijn/waren omdat ze het allemaal goet hadden overwogen en geanalyseerd.
Op woensdag 08 mei 2002 18:55 schreef Bastard het volgende:[..]
Ben je ruzie aan het zoeken?
quote:Nee jij spreekt uit ervaring en wijsheid pik.
Op woensdag 08 mei 2002 18:57 schreef LenL het volgende:[..]
Nee, ik geef alleen mijn mening, ik vind namelijk ook dat er ook veel LPF stemmers zijn/waren omdat ze het allemaal goed overwogen en geanalyseerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 08-05-2002 19:12]
Maar ik zou natuurlijk nooit op die rood fascisten van GL gaan stemmen. Dat is gewoon een stap te ver, dat zou ik niet met mijn geweten in overeenstemming kunnen brengen. Mijn stem die ertoe bijdraagt dat het fascisme zetels krijgt in het parlement.
quote:Is dat een fleem, of doe je maar alsof???
Op woensdag 08 mei 2002 19:00 schreef Bastard het volgende:[..]
pik.
quote:GL is minder links dan SP en GL is absoluut neit fascistisch want ze doen neit aan:
Op woensdag 08 mei 2002 19:02 schreef HiZ het volgende:
Kijk, de SP lijkt een redelijk fatsoenlijke linkse partij, hoewel ik mezelf er niet direct op zie stemmen vanwege hun ideeën.Maar ik zou natuurlijk nooit op die rood fascisten van GL gaan stemmen. Dat is gewoon een stap te ver, dat zou ik niet met mijn geweten in overeenstemming kunnen brengen. Mijn stem die ertoe bijdraagt dat het fascisme zetels krijgt in het parlement.
quote:en ik wil zo rechts mogelijk stemmen..LPF dus
Op woensdag 08 mei 2002 19:03 schreef LenL het volgende:[..]
GL is minder links dan SP en GL is absoluut neit fascistisch want ze doen neit aan:
-Leidersbeginsel
-ongelijkheid mannen en vrouwen
-ongelijkhijd van mensenrassen
-verheerlijking van geweld
-absolutisme
en vast ngo wat punten die ik ben vergeten.
quote:VVD is regtser dan LPF, zie ene ander topic in SC&H. Niet dat ik voor VVD ben ofzo, maar jij weet je fijten niet.
Op woensdag 08 mei 2002 19:07 schreef Qarinx het volgende:[..]
en ik wil zo rechts mogelijk stemmen..LPF dus
quote:inderdaad
Op woensdag 08 mei 2002 19:08 schreef LenL het volgende:[..]
VVD is regtser dan LPF, zie ene ander topic in SC&H. Niet dat ik voor VVD ben ofzo, maar jij weet je fijten niet.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 19:10 schreef waspman het volgende:[..]
inderdaad
quote:Verbetering van het onderwijs moet duidelijk meer prioriteit krijgen.
VVD is regtser dan LPF, zie ene ander topic in SC&H. Niet dat ik voor VVD ben ofzo, maar jij weet je fijten niet.
quote:hehehe, daar staat de sp ook voor, daar staan eigelijk alle partijen voor, het is alleen de vraag he ze dat waar willen maken.
Op woensdag 08 mei 2002 19:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Verbetering van het onderwijs moet duidelijk meer prioriteit krijgen.
quote:Als VVD rechtser is, waarom noemen ze Dijkstal dan niet een rechts-extremist. Bovendien is VVD de afgelopen jaren erg soft geworden door hun intreden in Paars.
quote:Lees eerst dat topic maar eens en reageer dan verder.
Op woensdag 08 mei 2002 19:19 schreef Qarinx het volgende:[..]
Als VVD rechtser is, waarom noemen ze Dijkstal dan niet een rechts-extremist. Bovendien is VVD de afgelopen jaren erg soft geworden door hun intreden in Paars.
quote:Link?
Op woensdag 08 mei 2002 19:22 schreef LenL het volgende:[..]
Lees eerst dat topic maar eens en reageer dan verder.
quote:Dit zijn trouwens allemaal image kwesties, wel slegt dat politieke partijen tegenwoordig images nodig hebben om kiezers te trekken ipv goede programma punten.
Op woensdag 08 mei 2002 19:19 schreef Qarinx het volgende:[..]
Als VVD rechtser is, waarom noemen ze Dijkstal dan niet een rechts-extremist. Bovendien is VVD de afgelopen jaren erg soft geworden door hun intreden in Paars.
quote:Hij staat ergens in SC&H en is nog niet zo out.
Op woensdag 08 mei 2002 19:22 schreef Qarinx het volgende:[..]
Link?
quote:Mwah, als je goede programma punten hebt maar je lijsttrekker kan het niet goed brengen dan komt de boodschap helemaal niet over. Ik denk juist dat het heel belangrijk is om een goede lijsttrekker te hebben.
Op woensdag 08 mei 2002 19:23 schreef LenL het volgende:[..]
Dit zijn trouwens allemaal image kwesties, wel slegt dat politieke partijen tegenwoordig images nodig hebben om kiezers te trekken ipv goede programma punten.
quote:Heb jij nou gewoon een spraakprobleem of ben je nog aan het oefenen?
Op woensdag 08 mei 2002 19:23 schreef LenL het volgende:[..]
Hij staat ergens in SC&H en is nog niet zo out.
quote:Ik kan er niet vanafkomen.
Op woensdag 08 mei 2002 19:27 schreef Bastard het volgende:[..]
Heb jij nou gewoon een spraakprobleem of ben je nog aan het oefenen?
quote:Maar in de 2e kamer waar de beslissingen worden geneomen gaat et meer om de puvten die ze vertegenwoordigen, dan heb je ook wel charismatisch mensen nodig, maar neit zo extreem als dat er pim fortuyn fgiguren meoten komen die alles eindelijk in gewone mensen taal uitlegt, dat trekt wel meer kiezers maar dat zegt niets over de politieke kwaliteiten, en die zegt weer iets over de LPF stemmers. Dit stuk was trouwens niet negatief bedoeld tegenover pim, in vint hem een buitengewoon interessant en intelligent man met andere opvattingen dan ik.
Op woensdag 08 mei 2002 19:25 schreef Qarinx het volgende:[..]
Mwah, als je goede programma punten hebt maar je lijsttrekker kan het niet goed brengen dan komt de boodschap helemaal niet over. Ik denk juist dat het heel belangrijk is om een goede lijsttrekker te hebben.
quote:GroenLinks nu rechtser dan D66 in '98
Op woensdag 08 mei 2002 19:22 schreef Qarinx het volgende:[..]
Link?
quote:Democratisch land remember..je moet wel eerst in de 2e kamer komen wil je wat te zeggen hebben.. daarvoor moet je eerst de kiezer overtuigen..
Op woensdag 08 mei 2002 19:31 schreef LenL het volgende:[..]
Maar in de 2e kamer waar de beslissingen worden geneomen gaat et meer om de puvten die ze vertegenwoordigen, dan heb je ook wel charismatisch mensen nodig, maar neit zo extreem als dat er pim fortuyn fgiguren meoten komen die alles eindelijk in gewone mensen taal uitlegt, dat trekt wel meer kiezers maar dat zegt niets over de politieke kwaliteiten, en die zegt weer iets over de LPF stemmers. Dit stuk was trouwens niet negatief bedoeld tegenover pim, in vint hem een buitengewoon interessant en intelligent man met andere opvattingen dan ik.
quote:Maar de kiezer laat zich op verkeerde manieren overtuigen...
Op woensdag 08 mei 2002 19:32 schreef Qarinx het volgende:[..]
Democratisch land remember..je moet wel eerst in de 2e kamer komen wil je wat te zeggen hebben.. daarvoor moet je eerst de kiezer overtuigen..
quote:Fijn, stem dan maar op een persoon die niets zal doen met jouw stem. Stem vooral de tweede kamer 'leeg', ha ha dat zal 'ze' leren!
Op dinsdag 07 mei 2002 11:43 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens Frits Wester van RTL4 blijft zijn naam gewoon op de lijst staan.
GLG
quote:Doemscenario ? Mijn droom
Op woensdag 08 mei 2002 19:54 schreef LenL het volgende:
waar gaat het heen met dit land, de VVD en CDA gaan de verkiezingen winnen, een doemscenario.
quote:Of ik nou op Pim stem en er wordt niet met m'n stem gedaan of dat ik op 1 van de levende lijsttrekkers stem en er wordt geen moer met m'n stem gedaan.. what's the difference..?!!
Op woensdag 08 mei 2002 19:56 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Fijn, stem dan maar op een persoon die niets zal doen met jouw stem. Stem vooral de tweede kamer 'leeg', ha ha dat zal 'ze' leren!
GLG
quote:Het verschil is dat je geen poging doet iemand een mandaat te geven om veranderingen daadwerkelijk door te kunnen voeren. Met een stem op 'niks' gebeurd er zoiezo 'niks', ik vind het prima maar je ontneemt daarmee wel het recht te klagen! Het is dat je weet.
Op woensdag 08 mei 2002 19:58 schreef Qarinx het volgende:[..]
Of ik nou op Pim stem en er wordt niet met m'n stem gedaan of dat ik op 1 van de levende lijsttrekkers stem en er wordt geen moer met m'n stem gedaan.. what's the difference..?!!
GLG
quote:Ik heb niks tegen dat deel van links dat zich onthoudt van fascistische methodes.
Op woensdag 08 mei 2002 19:03 schreef LenL het volgende:[..]
GL is minder links dan SP
quote:En verklaar dan eens hoe het kan dat Rosenmuller zijn wil oplegt aan de partij inzake o.a. de oorlog in Afghanistan.
en GL is absoluut neit fascistisch want ze doen neit aan:
-Leidersbeginsel
quote:Voorkeursbeleid voor vrouwen draagt de boodschap in zich dat vrouwen niet goed genoeg zijn om het op eigen kracht te doen.
-ongelijkheid mannen en vrouwen
quote:Voorkeursbeleid op grond van ras draagt de boodschap in zich dat mensen van niet blanke afkomst niet goed genoeg zijn om het op eigen kracht te doen.
-ongelijkhijd van mensenrassen
quote:Groen Links was betrokken in een poging om de straat het democratische proces te laten verstoren.
-verheerlijking van geweld
quote:Woordje uit de verkeerde eeuw neem ik aan ?
-absolutisme
quote:Ja je was vergeten dat ze tegen de vrijheid van meningsuiting zijn.
en vast ngo wat punten die ik ben vergeten.
quote:Het wort zo conservatief als wat, vooral de CDA, ik walg van de CDA, hun overdreven conservatieve, conservatief is niet het woord, ze willen zelfs dingen terug gaan draaien. Ze zijn tegen euthanasie, softdrugs (zonder egte reden), abortus ed. Als zij hun zin krijgen leven we binnenkort weer in de middeleeuwen. Ik bedoel, de vvd is liberaal maar met he komende kabinet wort ik er denk ik niet liberaler (in de zin van vrijhijd) op.
Op woensdag 08 mei 2002 19:57 schreef gelly het volgende:[..]
Doemscenario ? Mijn droom
quote:Een mandaat voor wie dan ook anders dan Pim Fortuyn doet de illusie ontstaan dat ik mijn vertrouwen schenk aan de regentenklasse in Den Haag.
Op woensdag 08 mei 2002 20:01 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Het verschil is dat je geen poging doet iemand een mandaat te geven om veranderingen daadwerkelijk door te kunnen voeren. Met een stem op 'niks' gebeurd er zoiezo 'niks', ik vind het prima maar je ontneemt daarmee wel het recht te klagen! Het is dat je weet.
GLG
quote:Dat is natuurlijk onzin dat ik niet mag klagenn. Ik stem op Pim en op z'n partij.. ik denk dat zij veranderingen kunnen aanbrengen. Dus mijn stem op Pim die zelf niets meer (helaas) uit kan voeren wil niet zeggen dat zijn partij dat ook niet voor mij kan. Ik heb alleen absoluut geen vertrouwen meer in de huidige politici, heb het idee dat als ik op één van hun stem er helemaal niets meer met m'n stem wordt gedaan.
Op woensdag 08 mei 2002 20:01 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Het verschil is dat je geen poging doet iemand een mandaat te geven om veranderingen daadwerkelijk door te kunnen voeren. Met een stem op 'niks' gebeurd er zoiezo 'niks', ik vind het prima maar je ontneemt daarmee wel het recht te klagen! Het is dat je weet.
GLG
quote:Ik weet wel bijna zeker dat groen links zeker niet de enige partij die in jouw ogen dan fascisistisch is, ik kan dit helaas niet beargumenteren.
Op woensdag 08 mei 2002 20:04 schreef HiZ het volgende:[..]
Ik heb niks tegen dat deel van links dat zich onthoudt van fascistische methodes.
[..]En verklaar dan eens hoe het kan dat Rosenmuller zijn wil oplegt aan de partij inzake o.a. de oorlog in Afghanistan.
[..]Voorkeursbeleid voor vrouwen draagt de boodschap in zich dat vrouwen niet goed genoeg zijn om het op eigen kracht te doen.
[..]Voorkeursbeleid op grond van ras draagt de boodschap in zich dat mensen van niet blanke afkomst niet goed genoeg zijn om het op eigen kracht te doen.
[..]Groen Links was betrokken in een poging om de straat het democratische proces te laten verstoren.
[..]Woordje uit de verkeerde eeuw neem ik aan ?
[..]Ja je was vergeten dat ze tegen de vrijheid van meningsuiting zijn.
quote:Groen Links is de enige rood fascistische partij die ik op dit moment ken.
Op woensdag 08 mei 2002 20:06 schreef LenL het volgende:[..]
Ik weet wel bijna zeker dat groen links zeker niet de enige partij die in jouw ogen dan fascisistisch is, ik kan dit helaas niet beargumenteren.
quote:JUIST!!
Op woensdag 08 mei 2002 19:58 schreef Qarinx het volgende:[..]
Of ik nou op Pim stem en er wordt niet met m'n stem gedaan of dat ik op 1 van de levende lijsttrekkers stem en er wordt geen moer met m'n stem gedaan.. what's the difference..?!!
Ook ik ben Postuum stemmer!
quote:Precies Qarinx!
Op woensdag 08 mei 2002 20:05 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dat is natuurlijk onzin dat ik niet mag klagenn. Ik stem op Pim en op z'n partij.. ik denk dat zij veranderingen kunnen aanbrengen. Dus mijn stem op Pim die zelf niets meer (helaas) uit kan voeren wil niet zeggen dat zijn partij dat ook niet voor mij kan. Ik heb alleen absoluut geen vertrouwen meer in de huidige politici, heb het idee dat als ik op één van hun stem er helemaal niets meer met m'n stem wordt gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |