Dan zijn het wel echte proteststemmen. De politiek is dood, dus ik stem op een dode!!
wat voor zin zou het hebben om postuum op iemand te stemmen?
lijst Fortuyn is niet meer, Pim WAS lijst Fortuyn, de rest is personeel,
quote:En mijn stem indirect geven aan politici die het toch niet interesseerd. Al ging 5% stemmen, nog ontlenen ze hun macht eraan.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:44 schreef DennisMoore het volgende:
What's the use. Pim Fortuyn wilde serieus genomen worden als politicus, écht iets bereiken. En dat lukt m.i. niet met een emotionele protest/sympathie-stem op LPF. Integendeel, doet meer kwaad aan NL dan goed. Stem dan blanco.
quote:Ja cool en dan maken we een cyborg die met zijn ideeen verder regeert..
Op dinsdag 07 mei 2002 11:43 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens Frits Wester van RTL4 blijft zijn naam gewoon op de lijst staan.
quote:ow jawel! stemmen is zeker een symbolische daad..!
Op dinsdag 07 mei 2002 11:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
Jammer, stemmen is geen symbolische daad.
en als je zo nodig tegenstemt ofzo doe dat dan op een partij die er wel wat aan heeft
--> zie ook de uitspraak van harry mens.
(jemig wat een hoop zinloze reacties, t slaat nergens op dat ie is dood geschoten, maar wat heb je er nou aan om te stemmen op een dood persoon???)
quote:als je een signaal wil afgeven, dan hoef je niet te denken aan de gevolgen.. eht ienige wat ik niet wil, is dat melkert, dijkstal, rosenmuller etc, doorgaan op de weg die ze ingeslagen zijn. Misschien maakt het indruk dat er en dode politicus is die meer stemmen heeft dan zij!
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Joz het volgende:
het is helemaal niet zeker, is volledig afhankelijk van de beslissing of de verkiezingen worden uitgesteld en of LPF zich terugtrekt ofniet.en als je zo nodig tegenstemt ofzo doe dat dan op een partij die er wel wat aan heeft
--> zie ook de uitspraak van harry mens.
(jemig wat een hoop zinloze reacties, t slaat nergens op dat ie is dood geschoten, maar wat heb je er nou aan om te stemmen op een dood persoon???)
quote:Nee, we houden dan een lege stoel in de kamer over, zodat alle heren politici herinnerd worden aan de idealen waar Pim voor stond en dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het feit dat die stoel leeg is.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Aneurism het volgende:
Ja cool en dan maken we een cyborg die met zijn ideeen verder regeert..
quote:Je stemt echter niet op een dode held (met die kwalificatie ben ik het eens trouwens!), maar je geeft je stem daadwerkelijk weg aan een stelletje amateurs, dat onder de naam 'Lijst Pim Fortuyn' straks rollebollend door de kamer gaat. Dat is Fortuyn onwaardig.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:52 schreef Bastard het volgende:
Als je zoals ik, geen keuze meer hebt om te stemmen.. dan stem ik liever op een dode held dan helemaal niet .. of erger nog.. "op een andere partij dan maar."
quote:Hoe kan je anders een proteststem geven!?????
Op dinsdag 07 mei 2002 11:54 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Je stemt echter niet op een dode held (met die kwalificatie ben ik het eens trouwens!), maar je geeft je stem daadwerkelijk weg aan een stelletje amateurs, dat onder de naam 'Lijst Pim Fortuyn' straks rollebollend door de kamer gaat. Dat is Fortuyn onwaardig.
Ik zou niet weten wat die rest allemaal wil.
quote:Er zijn wel vaker kamerleden overleden. De stoel blijft echt niet leeg hoor, daar komt gewoon een ander van LPF te zitten.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:51 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, we houden dan een lege stoel in de kamer over, zodat alle heren politici herinnerd worden aan de idealen waar Pim voor stond en dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het feit dat die stoel leeg is.
quote:Mee eens.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:54 schreef DennisMoore het volgende:
je geeft je stem daadwerkelijk weg aan een stelletje amateurs, dat onder de naam 'Lijst Pim Fortuyn' straks rollebollend door de kamer gaat.
quote:Of lijst 10: de Partij van de Toekomst...
Op dinsdag 07 mei 2002 12:00 schreef Eightball het volgende:[..]
Mee eens.
Angstbeeld: de ouderenpartijen.
quote:Ik zou niet eens weten wie er allemaal in zitten.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:57 schreef eetomit het volgende:
Tja, er valt wat voor te zeggen. HIJ was de mond, het brein en het hart.Ik zou niet weten wat die rest allemaal wil.
quote:en weet je wel wie er allemaal in de overige partijen zitten?
Op dinsdag 07 mei 2002 12:53 schreef Bastard het volgende:[..]
Ik zou niet eens weten wie er allemaal in zitten.
Heb sommige gezichten gezien en die kneuzen krijgen mijn stem niet.
quote:Een aantal wel ja..
Op dinsdag 07 mei 2002 12:56 schreef Qarinx het volgende:[..]
en weet je wel wie er allemaal in de overige partijen zitten?
quote:Niet, jje behoort in een democratie te stemmen op de partij waarvan jij denkt/vindt dat ze het best jouw mening, normen en waarden en dat soort dingen kunnen vertegenwoordig. Het is dus een puur rationele beslissing (zou eht moeten zijn) en dus absoluut niet een betuiging van steun/respect/medeleven, dat zou pas het einde van de democratie betekenen.
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
ow jawel! stemmen is zeker een symbolische daad..!
quote:Hoezo?!! Iedereen wéét toch dat Pim niet meer is?!
Op dinsdag 07 mei 2002 17:32 schreef Mini_rulez het volgende:
Over kiezersbedrog gesproken
quote:Wat zijn jouw argumenten daar voor?
Op dinsdag 07 mei 2002 17:34 schreef Sphere het volgende:
Ik stem zéker postuum op Pim Fortuyn!!En ik hoop dat de rest van Nederland dat ook doet.
quote:Degene op wie ik wilde stemmen is dood. Leve de democratie. Maar mijn stem krijgt hij alsnog!
Op dinsdag 07 mei 2002 17:32 schreef LenL het volgende:
Niet, jje behoort in een democratie te stemmen op de partij waarvan jij denkt/vindt dat ze het best jouw mening, normen en waarden en dat soort dingen kunnen vertegenwoordig.
quote:En wat is het nut van blanco stemmen?
Op dinsdag 07 mei 2002 11:44 schreef DennisMoore het volgende:
What's the use. Pim Fortuyn wilde serieus genomen worden als politicus, écht iets bereiken. En dat lukt m.i. niet met een emotionele protest/sympathie-stem op LPF. Integendeel, doet meer kwaad aan NL dan goed. Stem dan blanco.
quote:Een geregistreerde proteststem, 'none of the above'. Je bent zo geen ongeïnteresseerde wegblijver in de statistieken, en tóch geef je je stem niet aan een stel goedbedoelende amateurs, die mogelijk binnenkort rollebollend door de Kamer gaan, allen roepend dat zij de enige echte mening van wijlen Fortuyn vertegenwoordigen.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:En wat is het nut van blanco stemmen?
Ikzelf stem een andere partij.
De andere partijen zullen LPF dan waarschijnlijk beschouwen als een te groot risico en een coalitie met LPF afwijzen, wat overigens ook had heel goed had kunnen gebeuren als Dhr Fortuyn nog bij leven en welzijn was geweest.
Ik ging toch al niet op LPF stemmen dus voor mij verandert er niets.
quote:Ja die is doot, end aar kan niemant wat aan veranderen dus je zult het maar moeten accepteren. En als je niet op die partij kunt stemmen waarvan je dat denkt dan heb je pech gehat, Er zullen vast wel libertarische mensen zijn, die kunnen ook neit op de liberatisch epartij stemmen...
Op dinsdag 07 mei 2002 17:36 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Degene op wie ik wilde stemmen is dood. Leve de democratie. Maar mijn stem krijgt hij alsnog!
quote:Sorry, ik deel jouw instelling van "let's just move on" niet. Ik stem postuum op Pim uit respect voor hem. Het boeit me absoluut niet wie er in de kamer komt met hoeveel zetels. Dit land is al te ver heen.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:47 schreef LenL het volgende:
Ja die is doot, end aar kan niemant wat aan veranderen dus je zult het maar moeten accepteren. En als je niet op die partij kunt stemmen waarvan je dat denkt dan heb je pech gehat, Er zullen vast wel libertarische mensen zijn, die kunnen ook neit op de liberatisch epartij stemmen...
Het is me nu wel duidelijk wat democratie, tolerantie en vrijheid van meningsuitingin in Nederland betekenen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 07-05-2002 17:51]
quote:Dat is mijn levensopvatting in het algemeen, niet kan wat veranderen aan wat er gisteren is gebeurd, dus we zullen er mee moeten leren leven, ook jij.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:50 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Sorry, ik deel jouw instelling van "let's just move on" niet.
quote:Dit snap ik dus ook neit helemaal, al;leen omdat 1 psychopaat pim heeft vermoord is de hele nederlandse democratie ed waardeloos? Psychopaten heb je overal...
Op dinsdag 07 mei 2002 17:50 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Het is me nu wel duidelijk wat democratie, tolerantie en vrijheid van meningsuitingin in Nederland betekenen.
quote:Nee, niet alleen omdat 1 gek Pim heeft neergeschoten. De stand van democratie en vrijheid van meninguiting in Nederland is me de afgelopen maanden heel goed duidelijk geworden door de sfeer die er om Fortuyn heen gecreeerd is door politici en de media. Deze laffe daad is hier gewoon het trieste dieptepunt van.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:52 schreef LenL het volgende:
Dit snap ik dus ook neit helemaal, al;leen omdat 1 psychopaat pim heeft vermoord is de hele nederlandse democratie ed waardeloos? Psychopaten heb je overal...
quote:Maar de media in alle laden en in alle tijden doet en zal zoiets doen, dat is neit speciaal Nederland hoor! En nog een keer normale mensen kunnen voor zich zelf goet genoeg uitmaken wat ze goet of iet goet vinden, ik was en ben tegen zijn standpunten, maar dat is weer iets heel anders, en ik respecteer ook (ex) LPF stemmers en Pim als persoon.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:54 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, niet alleen omdat 1 gek Pim heeft neergeschoten. De stand van democratie en vrijheid van meninguiting in Nederland is me de afgelopen maanden heel goed duidelijk geworden door de sfeer die er om Fortuyn heen gecreeerd is door politici en de media. Deze laffe daad is hier gewoon het trieste dieptepunt van.
quote:Volgens mij is een blanco stemmen gewoon in het voordeel van de grotere partijen.
Op dinsdag 07 mei 2002 17:39 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Een geregistreerde proteststem, 'none of the above'. Je bent zo geen ongeïnteresseerde wegblijver in de statistieken, en tóch geef je je stem niet aan een stel goedbedoelende amateurs, die mogelijk binnenkort rollebollend door de Kamer gaan, allen roepend dat zij de enige echte mening van wijlen Fortuyn vertegenwoordigen.
Ikzelf stem een andere partij.
quote:Klopt, blanco stemmen worden naar rato verdeeld over de partijen.
Op dinsdag 07 mei 2002 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Volgens mij is een blanco stemmen gewoon in het voordeel van de grotere partijen.
Alsof er iets wordt gedaan met zo'n proteststem...ik breng dan liever een echte proteststem uit!
quote:Ter info: Kan je blanco stemmen met een stemcomputer?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:17 schreef Tia_Tijger het volgende:Klopt, blanco stemmen worden naar rato verdeeld over de partijen.
quote:eeeuh
Op dinsdag 07 mei 2002 11:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
ow jawel! stemmen is zeker een symbolische daad..!
quote:Stem dan op de christenunie of zo. Zelfs PF vond zijn andere leden niet geweldig en wilde zich zelfs terugtrekken volgens Harry Mens!
Op dinsdag 07 mei 2002 11:56 schreef Frenkie het volgende:Hoe kan je anders een proteststem geven!?????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |