abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77595855
Kan iemand mij uitleggen waarom je na een 4 jarige bachelor voor een 1 jarige master geen studiefinanciering krijgt? (alleen OV). Iemand die MBO doet kan wel 7 jaar lang studiefinanciering krijgen.

Mijn bachelor master heb ik afgerond binnen 1 jaar, maar kan ook in 2 jaar worden gedaan (duaal).
Over mijn bachelor heb ik 5 jaar gedaan ipv 4 jaar.
Volgens de IB-groep krijg je voor een 2 jarige master wel weer 1 jaar extra studiefinanciering.

Ik voel me opgelicht door de IB-groep; aangezien ik 2 jaar minder studiefinanciering heb ontvangen.
(extra jaar bachelor en 1 jaar master). Ik heb daardoor een schuld van 4000 euro.

Klantenservice van de IB-groep is niet behulpzaam; je moet eerst 10 minuten wachten; en als ik om toelichting vraag hangen ze op.
pi_77596051
Volgens mij het schakeljaar niet en het master jaar wel omdat je omhoog gaat in de studieladder.
pi_77596149
is het een universitaire master die je na je bachelor gedaan hebt?
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 16:39:23 #4
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_77596168
Op het MBO krijg je 4 jaar stufi
:')
pi_77596615
Ehh, dus jij doet een jaar langer over je bachelor en dan krijgt de IB-groep de schuld dat jij een schuld opbouwt? Verder weet ik niet precies wat de gedachte erachter is, de reden erachter lijkt mij persoonlijk ook zo heel boeiend.
pi_77597068
nee; voor 1 jaar extra voor mn bachelor ben ik bereid te betalen. Dat ik m'n master studie ook geheel moet betalen vind ik eigenlijk onterecht. Ik was meer op zoek naar een verklaring.
Maar ja aan regels kun je toch niets veranderen; ik had er wat beter op moeten anticiperen.
pi_77597095
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:02 schreef kite2010 het volgende:
nee; voor 1 jaar extra voor mn bachelor ben ik bereid te betalen. Dat ik m'n master studie ook geheel moet betalen vind ik eigenlijk onterecht.
Oké, geef het door aan plasterk.
pi_77599598
Ik volg het niet helemaal, maar als je een bachelor opleiding met één jarige master doet, doe je daar nominaal 4 jaar over. Bij een twee jarige master is dat 5 jaar. Dat is dus ook het aantal jaren dat je stufi kan krijgen (voor HBO + WO) MBO staat er helemaal los van.

Waarschijnlijk heb je die 4 jaar opgebruikt aan je Bachelor (HBO?) en krijg je voor een één jarige master niets meer. Voor een twee jarige master zou je totaal 5 jaar krijgen, dus heb je nog één jaar tegoed.
pi_77604721
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:02 schreef kite2010 het volgende:
nee; voor 1 jaar extra voor mn bachelor ben ik bereid te betalen. Dat ik m'n master studie ook geheel moet betalen vind ik eigenlijk onterecht. Ik was meer op zoek naar een verklaring.
Maar ja aan regels kun je toch niets veranderen; ik had er wat beter op moeten anticiperen.
volgens mij reken je gewoon verkeerd:

je hebt 3 jaar stufi gekregen voor je bachelor en krijgt nog 1 jaar voor je master. Van de vijf jaar moet je dus een jaar betalen. Als je een tweejarige master zou doen, zou je dus 5 jaar stufi in totaal moeten krijgen en moet je nog steeds 1 jaar zelf betalen. Als je geen master gaat doen, zou je volgens de regels 1 jaar stufi terug moeten betalen.

edit: doh staat al boven me
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
pi_77607773
Ik snap wel wat TS bedoelt. Ik heb ook eerst HBO afgerond en studeer hopelijk in december af voor mn master. Maar heel de universitaire periode (schakeljaar + masterjaar) krijg je geen cent meer van de IB. Dan natuurlijk wel het argument dat ik dan maar VWO moest doen maar ja.... Frans is niet echt mijn taal
En hoewel de regering de hele tijd zit te zeuren dat we te wenig hoger opgeleiden hebben stimuleren ze studenten niet echt om door te studeren na hun HBO met deze regeling.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_77607912
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:28 schreef kipptje het volgende:
Ik snap wel wat TS bedoelt. Ik heb ook eerst HBO afgerond en studeer hopelijk in december af voor mn master. Maar heel de universitaire periode (schakeljaar + masterjaar) krijg je geen cent meer van de IB. Dan natuurlijk wel het argument dat ik dan maar VWO moest doen maar ja.... Frans is niet echt mijn taal
En hoewel de regering de hele tijd zit te zeuren dat we te wenig hoger opgeleiden hebben stimuleren ze studenten niet echt om door te studeren na hun HBO met deze regeling.
Wees blij dat je überhaupt nog stufi krijgt, ze willen het wellicht helemaal afschaffen. En een jaar Master moet best te betalen zijn.
pi_77608391
het is dus in totaal 2 jaar (schakeljaar ook) die ik helemaal zelf moet betalen. Ik kan je zeggen: dat is echt flink lenen. Ik vind het gewoon raar dat de regering dus van die tegenstrijdige dingen doet. Ik ben in ieder geval nog wel dankbaar dat ik mijn OV nog mag gebruiken in deze periode
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_77608509
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:41 schreef kipptje het volgende:
het is dus in totaal 2 jaar (schakeljaar ook) die ik helemaal zelf moet betalen. Ik kan je zeggen: dat is echt flink lenen. Ik vind het gewoon raar dat de regering dus van die tegenstrijdige dingen doet. Ik ben in ieder geval nog wel dankbaar dat ik mijn OV nog mag gebruiken in deze periode
Tja een beetje investeren in je eigen toekomst mag ook wel, ik vind het persoonlijk belachelijk dat de overheid 6 jaar lang studenten zou moeten financieren. Dat de OV-jaarkaart wel blijft in die periode vind ik dan wel terecht.

Wat je ook zou kunnen doen als je niet wil lenen is een tijdje werken voor je opleiding. Of gewoon zorgen dat je genoeg gespaard heb in je leven
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:55:51 #14
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_77608977
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:41 schreef kipptje het volgende:
Ik doe een 30EC-traject tijdens mijn hbo-opleiding. Zodoende kan ik gelijk instromen in de master. Bewust zo gedaan zodat ik niet nog een jaar extra dien te lenen.

De reden waarom je trouwens geen stufi meer krijgt, is omdat ze van mening zijn dat je aan het einde van de rit geen probleem hebt om het terug te betalen. Althans, dat is het antwoord op de vraag bij de website van de ib-groep.
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
pi_77611125
je hebt een schuld van 4000 euro. Nou boehoee huillie, als het goed is heb je na je master dat binnen 2 maanden terugbetaald.
pi_77620305
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Op het MBO krijg je 4 jaar stufi
Ja en je begint weer met een blanco pagina als je naar het HBO gaat. Van HBO naar uni geldt dit echter niet.
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:01:47 #17
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_77622634
Lekker in Nederland studeren omdat de opleidingen hier echt belachelijk goedkoop zijn, keihard stufi trekken daarna echt geld gaan verdienen in het buitenland, toedeledoki
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_77624637
heaven7 slaat de spijker op z'n kop.
Waarom krijgen MBO'ers-->HBO wel volledige studiefinanciering en HBO'ers-->Uni niet?
Weten jullie trouwens dat ze op de Nederlandse Antillen en heel Suriname ook studiefinanciering krijgen?
Allemaal gefinancierd door onze overheid.

Leucopterus doet t slimmer
pi_77624740
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef kite2010 het volgende:
heaven7 slaat de spijker op z'n kop.
Waarom krijgen MBO'ers-->HBO wel volledige studiefinanciering en HBO'ers-->Uni niet?
Weten jullie trouwens dat ze op de Nederlandse Antillen en heel Suriname ook studiefinanciering krijgen?
Allemaal gefinancierd door onze overheid.
Dat staat een paar posts eerder uitgelegd?
pi_77624888
nee:
quote:
Ik volg het niet helemaal, maar als je een bachelor opleiding met één jarige master doet, doe je daar nominaal 4 jaar over.
quote:
je hebt 3 jaar stufi gekregen voor je bachelor en krijgt nog 1 jaar voor je master.
Nee: Ik had een 4jarige bachelor en een 1 jarige master. Ik viel net in de regeling ing/drs. naar BsC en MsC
pi_77627040
Het is eigenlijk heel simpel, voor een bachelor + 1 jarige master staat 4 jaar (of je dat nou via de uni doet of eerst via HBO) voor een bachelor + 2 jarige master staat 5 jaar.

Lijkt mij niet meer dan redelijk eerlijk gezegd. Ik moet vanwege omstandigheden ook 2 jaar zonder prestatiebeurs doen, alleen de OV-kaart mag ik nog houden. Ik eet/drink/koop er niets minder door.
pi_77631508
Hoe kom je aan een studieschuld van 4000 euro in 1 jaar? Collegegeld is toch iets van 1700 euro, met materialen paar honderd erbij?
pi_77632115
je schrijft je in voor een twee jarige master en een éénjarige master, probleem opgelost
pi_77632283
Ik heb na het HBO ook een één-jarige master gedaan met daarvoor één jaar pre-master, en ontving daarvoor ook geen studiefinanciering meer. Eigenlijk wel een beetje krom, aangezien je na de MBO wel nog gewoon een paar jaar stufi op de HBO krijgt.
pi_77635183
het hele gedoe is ook zeer krom!:

Je wordt als hbo-er eigenlijk sowieso gewoon genaaid. Je kan qua stufi nog beter eerst een mbo gaan doen:
Mbo: -vanaf 18e krijg je geld.
- ga je een hbo doen krijg je nog een keer 4 jaar stufi maar meestal ben je 0,5/1 jaar sneller klaar
- vervolgens een 2jarige master (exclusief premaster) is dus 0,5/1 jaar + 1 jaar extra stufi

Als hbo krijg je max 4 + 1 voor 6 jarige studie..
..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')