Oké, geef het door aan plasterk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:02 schreef kite2010 het volgende:
nee; voor 1 jaar extra voor mn bachelor ben ik bereid te betalen. Dat ik m'n master studie ook geheel moet betalen vind ik eigenlijk onterecht.
volgens mij reken je gewoon verkeerd:quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:02 schreef kite2010 het volgende:
nee; voor 1 jaar extra voor mn bachelor ben ik bereid te betalen. Dat ik m'n master studie ook geheel moet betalen vind ik eigenlijk onterecht. Ik was meer op zoek naar een verklaring.
Maar ja aan regels kun je toch niets veranderen; ik had er wat beter op moeten anticiperen.
Wees blij dat je überhaupt nog stufi krijgt, ze willen het wellicht helemaal afschaffen. En een jaar Master moet best te betalen zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:28 schreef kipptje het volgende:
Ik snap wel wat TS bedoelt. Ik heb ook eerst HBO afgerond en studeer hopelijk in december af voor mn master. Maar heel de universitaire periode (schakeljaar + masterjaar) krijg je geen cent meer van de IB. Dan natuurlijk wel het argument dat ik dan maar VWO moest doen maar ja.... Frans is niet echt mijn taal![]()
En hoewel de regering de hele tijd zit te zeuren dat we te wenig hoger opgeleiden hebben stimuleren ze studenten niet echt om door te studeren na hun HBO met deze regeling.
Tja een beetje investeren in je eigen toekomst mag ook wel, ik vind het persoonlijk belachelijk dat de overheid 6 jaar lang studenten zou moeten financieren. Dat de OV-jaarkaart wel blijft in die periode vind ik dan wel terecht.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:41 schreef kipptje het volgende:
het is dus in totaal 2 jaar (schakeljaar ook) die ik helemaal zelf moet betalen. Ik kan je zeggen: dat is echt flink lenen. Ik vind het gewoon raar dat de regering dus van die tegenstrijdige dingen doet. Ik ben in ieder geval nog wel dankbaar dat ik mijn OV nog mag gebruiken in deze periode
Ik doe een 30EC-traject tijdens mijn hbo-opleiding. Zodoende kan ik gelijk instromen in de master. Bewust zo gedaan zodat ik niet nog een jaar extra dien te lenen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:41 schreef kipptje het volgende:
het is dus in totaal 2 jaar (schakeljaar ook) die ik helemaal zelf moet betalen. Ik kan je zeggen: dat is echt flink lenen. Ik vind het gewoon raar dat de regering dus van die tegenstrijdige dingen doet. Ik ben in ieder geval nog wel dankbaar dat ik mijn OV nog mag gebruiken in deze periode
Ja en je begint weer met een blanco pagina als je naar het HBO gaat. Van HBO naar uni geldt dit echter niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Op het MBO krijg je 4 jaar stufi
Dat staat een paar posts eerder uitgelegd?quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef kite2010 het volgende:
heaven7 slaat de spijker op z'n kop.
Waarom krijgen MBO'ers-->HBO wel volledige studiefinanciering en HBO'ers-->Uni niet?
Weten jullie trouwens dat ze op de Nederlandse Antillen en heel Suriname ook studiefinanciering krijgen?
Allemaal gefinancierd door onze overheid.
quote:Ik volg het niet helemaal, maar als je een bachelor opleiding met één jarige master doet, doe je daar nominaal 4 jaar over.
Nee: Ik had een 4jarige bachelor en een 1 jarige master. Ik viel net in de regeling ing/drs. naar BsC en MsCquote:je hebt 3 jaar stufi gekregen voor je bachelor en krijgt nog 1 jaar voor je master.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |