Soms zijn die tien keer duurder, ik ben niet rijk. Met een backpack in de metro gaat bij mij meestal prima hoor.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben ze daar geen taxi's?
Waarom niet?quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:37 schreef starla het volgende:
Backpackers zijn volgens mij mensen die zoekende zijn, want waarom zou je backpacken als je in Nederland werkt en een vaste relatie hebt.
Dat vinden tasjesrovers ook en je medepassagiers vinden van nietquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:41 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Soms zijn die tien keer duurder, ik ben niet rijk. Met een backpack in de metro gaat bij mij meestal prima hoor.
Neem jij dan nooit het openbaar vervoer met je backpack wegens kans op tasjesrovers en teleurgestelde medepassagiers? Als ik in een dure stad ben zoals London neem ik gewoon de metro hoor, ben zeker gek om daar een taxi te nemen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat vinden tasjesrovers ook en je medepassagiers vinden van niet
Omdat het leuk is? Omdat ze ervan genieten? Omdat er mensen zijn voor wie die baan in Nederland toch echt alleen maar een manier is om de dingen te kunnen doen waar ze echt gelukkig van worden? Niet iedereen is hetzelfde...quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:37 schreef starla het volgende:
Backpackers zijn volgens mij mensen die zoekende zijn, want waarom zou je backpacken als je in Nederland werkt en een vaste relatie hebt.
Je bent stiekem een beetje bitter dat je dat soort ervaringen nooit gekend hebt, hè? en dat je dat nu met je 'baan en je vaste relatie' ook niet meer in je toekomst ziet verschijnen, waardoor het makkelijker is jezelf maar aan te praten dat je het toch niet wil...quote:Prima hoor, ik zie geen verschil tussen op een aarbeiveldje werken in Australie en achter de lopende band werken in een Gazellefabriek in Nederland. Laat ze maar lekker.
Ze moeten het alleen niet verkopen als 'levenservaring' opdoen, want dat is het gewoon niet.
Levenservaring is omgaan met tegenslagen in het leven en proberen andere mensen gelukkig te maken, niet op een warm strand in de zon een boek lezen over het leven. Het blijft gewoon een lange vakantie, niet meer niet minder. Verder geen problemen met backpackers zo lang ze niet zogenaamd 'verlicht' terugkomen.
Backpack in Londenquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:52 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Neem jij dan nooit het openbaar vervoer met je backpack wegens kans op tasjesrovers en teleurgestelde medepassagiers? Als ik in een dure stad ben zoals London neem ik gewoon de metro hoor, ben zeker gek om daar een taxi te nemen.
Het ging toch over het gebruik van een backpack in steden. Als je in Engeland gaat backpacken en je o.a. London wil aandoen ga je toch niet speciaal daarvoor met een rolkoffer lopen?quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Backpack in Londen
Oh nee hoor, ik heb vaak genoeg gereisd, doe ik nog steeds eigenlijk wel als ik de tijd heb en het geld.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:52 schreef Abbadon het volgende:
Je bent stiekem een beetje bitter dat je dat soort ervaringen nooit gekend hebt, hè? en dat je dat nu met je 'baan en je vaste relatie' ook niet meer in je toekomst ziet verschijnen, waardoor het makkelijker is jezelf maar aan te praten dat je het toch niet wil...
quote:
OK, daar kan ik op zich wel een heel eind in mee gaan...ik vermoed ook dat je net zoveel 'vreemde culturen' tegenkomt in een dagje bijlmer, als in een jaartje Australië...wat natuurlijk gewoon een heel eind weg is om te gaan wonen in een land dat zo westers is als het maar zijn kan...quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:10 schreef starla het volgende:
Oh nee hoor, ik heb vaak genoeg gereisd, doe ik nog steeds eigenlijk wel als ik de tijd heb en het geld.
Backpackers moeten alleen niet nuilen dat ze levenservaring opdoen, hun zelf leren kennen en al die onzin. Krijg ik een beetje kromme tenen van. Backpacken an sich heb ik dus geen problemen mee, alleen het overschatten van 1 jaar vakantie, daar kan ik niet zo goed tegen. Dus dat stiekem bitter zijn is flauwekul, ik weet zeker dat ik meer landen heb gezien dan de gemiddelde backpacker![]()
quote:
"Backpackers" mensen die met een backpack op vakantie gaan.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:37 schreef starla het volgende:
Ongelooflijk, dit kun je toch niet serieus menen...?quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:37 schreef starla het volgende:
Backpackers zijn volgens mij mensen die zoekende zijn, want waarom zou je backpacken als je in Nederland werkt en een vaste relatie hebt. Om die leegte op te vullen gaan ze naar verre oorden.
Er zijn nog andere dingen op de wereld dan werken achter de lopende band hoor.quote:Prima hoor, ik zie geen verschil tussen op een aarbeiveldje werken in Australie en achter de lopende band werken in een Gazellefabriek in Nederland. Laat ze maar lekker.
Ze moeten het alleen niet verkopen als 'levenservaring' opdoen, want dat is het gewoon niet.
Levenservaring is omgaan met tegenslagen in het leven en proberen andere mensen gelukkig te maken, niet op een warm strand in de zon een boek lezen over het leven. Het blijft gewoon een lange vakantie, niet meer niet minder. Verder geen problemen met backpackers zo lang ze niet zogenaamd 'verlicht' terugkomen.
Heb je het wel eens geprobeerd?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:10 schreef starla het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik heb vaak genoeg gereisd, doe ik nog steeds eigenlijk wel als ik de tijd heb en het geld.
Backpackers moeten alleen niet nuilen dat ze levenservaring opdoen, hun zelf leren kennen en al die onzin. Krijg ik een beetje kromme tenen van. Backpacken an sich heb ik dus geen problemen mee, alleen het overschatten van 1 jaar vakantie, daar kan ik niet zo goed tegen.
[..]
Natuurlijkquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Backpackers" mensen die met een backpack op vakantie gaan.
Alsof ik me moet verantwoorden tegenover iemand met lange tenenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heb je het wel eens geprobeerd?
Nee, dus. Waar haal je dan het lef vandaan zo te oordelen?
woef.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:23 schreef starla het volgende:
[..]
Alsof ik me moet verantwoorden tegenover iemand met lange tenen
Snel weer in je mand!
Ik denk dat alleen reizen wel leerzaam kan zijn, maar verder zie ik niet de toegevoegde waarde van de backpack boven de hardshell Samsonite, of van het hostel-met-vieze-douche boven een guesthousequote:Op donderdag 25 februari 2010 14:41 schreef gifkwal het volgende:
Ik snap ook wel wat je bedoelt, ik vind mensen die hun reis ophemelen tot een soort mystieke spirituele ervaring ook een beetje irritant, maar ik denk zeker wel dat je levenservaring kan opdoen tijdens een backpackreis en ook dat je jezelf beter kan leren kennen.
Tel eens hoe vaak je ONZ of KLB ziet, dat is veruit de minderheid. Je bent niet alleen irritant, maar ook nog eens dom. En nu weer ontopic!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:31 schreef Lemans24 het volgende:
Edit: ik zie net je postgeschiedenis, dat verklaart een hoop. Het is hier geen KLB of ONZ.
Met Samsonite tegen backpack word volgens mij meer georganiseerde reizen versus op de bonnefooi/ongeorganiseerd reizen bedoelt. Als backpacker kom je andere situaties tegen (wat het "uniek" maakt, en dus "superieur") dan de mainstream reizigers met hun Samsonite. Echter begint de backpacker ook wel erg mainstream aan het worden...quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen reizen wel leerzaam kan zijn, maar verder zie ik niet de toegevoegde waarde van de backpack boven de hardshell Samsonite, of van het hostel-met-vieze-douche boven een guesthouseEn soms lijkt het alsof backpackers dat zelf wèl als superieur ervaren.
controlfreakquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:40 schreef starla het volgende:
[..]
Tel eens hoe vaak je ONZ of KLB ziet, dat is veruit de minderheid. Je bent niet alleen irritant, maar ook nog eens dom. En nu weer ontopic!
Mja, ik reis echt liever met een koffer dan met een backpack, en ik slaap liever in een guesthouse dan in een hostel met gedeelde douche, maar dat zegt echt helemaal niets over de 'mainstream-heid' van mijn bestemmingen, vind ik. Meerdere wegen leiden naar Rome!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:54 schreef ETA het volgende:
[..]
Met Samsonite tegen backpack word volgens mij meer georganiseerde reizen versus op de bonnefooi/ongeorganiseerd reizen bedoelt. Als backpacker kom je andere situaties tegen (wat het "uniek" maakt, en dus "superieur") dan de mainstream reizigers met hun Samsonite. Echter begint de backpacker ook wel erg mainstream aan het worden...
Het gaat helemaal niet om of je daadwerkelijk een koffer of een backpack gebruiktquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mja, ik reis echt liever met een koffer dan met een backpack, en ik slaap liever in een guesthouse dan in een hostel met gedeelde douche, maar dat zegt echt helemaal niets over de 'mainstream-heid' van mijn bestemmingen, vind ik. Meerdere wegen leiden naar Rome!
Als je alleen backpackt is een hostel wel handig omdat je dan gemakkelijker nog eens iemand tegen komt met wie je kan kletsen of samen iets kan gaan doen. Is wel zo gezellig.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen reizen wel leerzaam kan zijn, maar verder zie ik niet de toegevoegde waarde van de backpack boven de hardshell Samsonite, of van het hostel-met-vieze-douche boven een guesthouseEn soms lijkt het alsof backpackers dat zelf wèl als superieur ervaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |