abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78434132
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben ze daar geen taxi's?
Soms zijn die tien keer duurder, ik ben niet rijk. Met een backpack in de metro gaat bij mij meestal prima hoor.
pi_78434297
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:37 schreef starla het volgende:
Backpackers zijn volgens mij mensen die zoekende zijn, want waarom zou je backpacken als je in Nederland werkt en een vaste relatie hebt.
Waarom niet?
pi_78434447
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:41 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Soms zijn die tien keer duurder, ik ben niet rijk. Met een backpack in de metro gaat bij mij meestal prima hoor.
Dat vinden tasjesrovers ook en je medepassagiers vinden van niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78434592
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat vinden tasjesrovers ook en je medepassagiers vinden van niet
Neem jij dan nooit het openbaar vervoer met je backpack wegens kans op tasjesrovers en teleurgestelde medepassagiers? Als ik in een dure stad ben zoals London neem ik gewoon de metro hoor, ben zeker gek om daar een taxi te nemen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:52:46 #155
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_78434626
quote:
Backpackers zijn volgens mij mensen die zoekende zijn, want waarom zou je backpacken als je in Nederland werkt en een vaste relatie hebt.
Omdat het leuk is? Omdat ze ervan genieten? Omdat er mensen zijn voor wie die baan in Nederland toch echt alleen maar een manier is om de dingen te kunnen doen waar ze echt gelukkig van worden? Niet iedereen is hetzelfde...
quote:
Prima hoor, ik zie geen verschil tussen op een aarbeiveldje werken in Australie en achter de lopende band werken in een Gazellefabriek in Nederland. Laat ze maar lekker.
Ze moeten het alleen niet verkopen als 'levenservaring' opdoen, want dat is het gewoon niet.
Levenservaring is omgaan met tegenslagen in het leven en proberen andere mensen gelukkig te maken, niet op een warm strand in de zon een boek lezen over het leven. Het blijft gewoon een lange vakantie, niet meer niet minder. Verder geen problemen met backpackers zo lang ze niet zogenaamd 'verlicht' terugkomen.
Je bent stiekem een beetje bitter dat je dat soort ervaringen nooit gekend hebt, hè? en dat je dat nu met je 'baan en je vaste relatie' ook niet meer in je toekomst ziet verschijnen, waardoor het makkelijker is jezelf maar aan te praten dat je het toch niet wil...

wil je een knuffel?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_78434694
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:52 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Neem jij dan nooit het openbaar vervoer met je backpack wegens kans op tasjesrovers en teleurgestelde medepassagiers? Als ik in een dure stad ben zoals London neem ik gewoon de metro hoor, ben zeker gek om daar een taxi te nemen.
Backpack in Londen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78435075
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Backpack in Londen
Het ging toch over het gebruik van een backpack in steden. Als je in Engeland gaat backpacken en je o.a. London wil aandoen ga je toch niet speciaal daarvoor met een rolkoffer lopen?

Ik snap dat commentaar ook niet helemaal van "waarom zou je gaan backpacken als je een huis en relatie hebt". Voor veel mensen is backpacken gewoon een manier van op vakantie gaan. Ik zie bij god niet in waarom dat niet zou kunnen?
pi_78435439
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:52 schreef Abbadon het volgende:
Je bent stiekem een beetje bitter dat je dat soort ervaringen nooit gekend hebt, hè? en dat je dat nu met je 'baan en je vaste relatie' ook niet meer in je toekomst ziet verschijnen, waardoor het makkelijker is jezelf maar aan te praten dat je het toch niet wil...
Oh nee hoor, ik heb vaak genoeg gereisd, doe ik nog steeds eigenlijk wel als ik de tijd heb en het geld.
Backpackers moeten alleen niet nuilen dat ze levenservaring opdoen, hun zelf leren kennen en al die onzin. Krijg ik een beetje kromme tenen van. Backpacken an sich heb ik dus geen problemen mee, alleen het overschatten van 1 jaar vakantie, daar kan ik niet zo goed tegen. Dus dat stiekem bitter zijn is flauwekul, ik weet zeker dat ik meer landen heb gezien dan de gemiddelde backpacker
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:52 schreef Abbadon het volgende:
wil je een knuffel?
I feel kinda Locrian today
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:25:19 #159
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_78436083
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:10 schreef starla het volgende:

Oh nee hoor, ik heb vaak genoeg gereisd, doe ik nog steeds eigenlijk wel als ik de tijd heb en het geld.
Backpackers moeten alleen niet nuilen dat ze levenservaring opdoen, hun zelf leren kennen en al die onzin. Krijg ik een beetje kromme tenen van. Backpacken an sich heb ik dus geen problemen mee, alleen het overschatten van 1 jaar vakantie, daar kan ik niet zo goed tegen. Dus dat stiekem bitter zijn is flauwekul, ik weet zeker dat ik meer landen heb gezien dan de gemiddelde backpacker
OK, daar kan ik op zich wel een heel eind in mee gaan...ik vermoed ook dat je net zoveel 'vreemde culturen' tegenkomt in een dagje bijlmer, als in een jaartje Australië...wat natuurlijk gewoon een heel eind weg is om te gaan wonen in een land dat zo westers is als het maar zijn kan...

van de andere kant; er zijn meer dan genoeg manieren om minder levenservaring op te doen dan door een jaar op jezelf aangewezen in een vreemd land te zitten...voor jezelf kunnen zorgen kan niet echt kwaad, hoewel mensen het niet hoeven te brengen als een soort mystieke overgangsrite waarin ze verlichting in de vorm van hun spirituele totemdier gevonden hebben...
quote:

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_78436820
Ik snap ook wel wat je bedoelt, ik vind mensen die hun reis ophemelen tot een soort mystieke spirituele ervaring ook een beetje irritant, maar ik denk zeker wel dat je levenservaring kan opdoen tijdens een backpackreis en ook dat je jezelf beter kan leren kennen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:43:53 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78436922
quote:
"Backpackers" mensen die met een backpack op vakantie gaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:02:14 #162
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78437800
quote:
Backpackers zijn volgens mij mensen die zoekende zijn, want waarom zou je backpacken als je in Nederland werkt en een vaste relatie hebt. Om die leegte op te vullen gaan ze naar verre oorden.
Ongelooflijk, dit kun je toch niet serieus menen...?
quote:
Prima hoor, ik zie geen verschil tussen op een aarbeiveldje werken in Australie en achter de lopende band werken in een Gazellefabriek in Nederland. Laat ze maar lekker.
Ze moeten het alleen niet verkopen als 'levenservaring' opdoen, want dat is het gewoon niet.
Levenservaring is omgaan met tegenslagen in het leven en proberen andere mensen gelukkig te maken, niet op een warm strand in de zon een boek lezen over het leven. Het blijft gewoon een lange vakantie, niet meer niet minder. Verder geen problemen met backpackers zo lang ze niet zogenaamd 'verlicht' terugkomen.
Er zijn nog andere dingen op de wereld dan werken achter de lopende band hoor.
Ik heb heel wat tegenlagen en absurde situaties moeten verwerken in Latijns Amerika. In Nederland zou ik nooit met diarree in een veldje op 4000 meter hoogte hebben hoeven schijten en zou ik nooit onterecht ziek en kotsend een hotel uitgezet zijn en zou ik nooit twee maanden zonder bankpas hebben moeten leven

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 25-02-2010 15:53:01 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:05:49 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78437992
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:10 schreef starla het volgende:

[..]

Backpackers moeten alleen niet nuilen dat ze levenservaring opdoen, hun zelf leren kennen en al die onzin. Krijg ik een beetje kromme tenen van. Backpacken an sich heb ik dus geen problemen mee, alleen het overschatten van 1 jaar vakantie, daar kan ik niet zo goed tegen.
[..]

Heb je het wel eens geprobeerd?
Nee, dus. Waar haal je dan het lef vandaan zo te oordelen?
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:07:50 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78438076
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Backpackers" mensen die met een backpack op vakantie gaan.
Natuurlijk

Ik verbaas me erover hoe fel er in dit topic is gereageerd tot nu toe. Het begrip backpacker roept blijkbaar nogal wat agressie op...

Ik moet nodig een nieuwe rugzak hebben trouwens.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:09:15 #165
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78438151
oh, kwartet.
pi_78438836
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heb je het wel eens geprobeerd?
Nee, dus. Waar haal je dan het lef vandaan zo te oordelen?
Alsof ik me moet verantwoorden tegenover iemand met lange tenen

Snel weer in je mand!
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:31:37 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78439177
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:23 schreef starla het volgende:

[..]

Alsof ik me moet verantwoorden tegenover iemand met lange tenen

Snel weer in je mand!
woef.

Verantwoord je dan tegenover al die anderen...

Edit: ik zie net je postgeschiedenis, dat verklaart een hoop. Het is hier geen KLB of ONZ.
pi_78439324
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:41 schreef gifkwal het volgende:
Ik snap ook wel wat je bedoelt, ik vind mensen die hun reis ophemelen tot een soort mystieke spirituele ervaring ook een beetje irritant, maar ik denk zeker wel dat je levenservaring kan opdoen tijdens een backpackreis en ook dat je jezelf beter kan leren kennen.
Ik denk dat alleen reizen wel leerzaam kan zijn, maar verder zie ik niet de toegevoegde waarde van de backpack boven de hardshell Samsonite, of van het hostel-met-vieze-douche boven een guesthouse En soms lijkt het alsof backpackers dat zelf wèl als superieur ervaren.
pi_78439465
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:31 schreef Lemans24 het volgende:
Edit: ik zie net je postgeschiedenis, dat verklaart een hoop. Het is hier geen KLB of ONZ.
Tel eens hoe vaak je ONZ of KLB ziet, dat is veruit de minderheid. Je bent niet alleen irritant, maar ook nog eens dom. En nu weer ontopic!
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:47:24 #170
104963 ETA
European Travel Author
pi_78439705
de ervaring zit in het jezelf in nieuwe situaties onderdompelen. Daardoor doe je sowieso nieuwe ervaringen op. Hoe nuttig/interessant/diepgaand die ervaring is ligt aan wat je tegenkomt/eigen initiatief/geluk/referentiekader. Het is nogal arrogant om je eigen referentiekader toe te passen op de reis van iemand anders.

Iemand die een jaar lang in Australië gaat zitten en alleen maar bier gaat zuipen in de lokale bar, voor hem kan het een spectaculaire levenservaring zijn als hij in NL alleen zijn eigen dorp gewend is. Ja, hij kan meer uit zijn jaar buitenland halen, maar moet dat dan ook? Is iemand automatisch een "loser" omdat hij niet het optimale uit een reis heeft gehaald?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:54:01 #171
104963 ETA
European Travel Author
pi_78439925
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik denk dat alleen reizen wel leerzaam kan zijn, maar verder zie ik niet de toegevoegde waarde van de backpack boven de hardshell Samsonite, of van het hostel-met-vieze-douche boven een guesthouse En soms lijkt het alsof backpackers dat zelf wèl als superieur ervaren.
Met Samsonite tegen backpack word volgens mij meer georganiseerde reizen versus op de bonnefooi/ongeorganiseerd reizen bedoelt. Als backpacker kom je andere situaties tegen (wat het "uniek" maakt, en dus "superieur") dan de mainstream reizigers met hun Samsonite. Echter begint de backpacker ook wel erg mainstream aan het worden...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:55:28 #172
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78439984
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:40 schreef starla het volgende:

[..]

Tel eens hoe vaak je ONZ of KLB ziet, dat is veruit de minderheid. Je bent niet alleen irritant, maar ook nog eens dom. En nu weer ontopic!
controlfreak

pi_78440067
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:54 schreef ETA het volgende:

[..]

Met Samsonite tegen backpack word volgens mij meer georganiseerde reizen versus op de bonnefooi/ongeorganiseerd reizen bedoelt. Als backpacker kom je andere situaties tegen (wat het "uniek" maakt, en dus "superieur") dan de mainstream reizigers met hun Samsonite. Echter begint de backpacker ook wel erg mainstream aan het worden...
Mja, ik reis echt liever met een koffer dan met een backpack, en ik slaap liever in een guesthouse dan in een hostel met gedeelde douche, maar dat zegt echt helemaal niets over de 'mainstream-heid' van mijn bestemmingen, vind ik. Meerdere wegen leiden naar Rome!
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:01:37 #174
104963 ETA
European Travel Author
pi_78440250
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Mja, ik reis echt liever met een koffer dan met een backpack, en ik slaap liever in een guesthouse dan in een hostel met gedeelde douche, maar dat zegt echt helemaal niets over de 'mainstream-heid' van mijn bestemmingen, vind ik. Meerdere wegen leiden naar Rome!
Het gaat helemaal niet om of je daadwerkelijk een koffer of een backpack gebruikt Het gaat om de reisstijlen die geassocieerd worden met een Samsonite en een backpack.
Mijn reisfotos!
pi_78440313
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Als je alleen backpackt is een hostel wel handig omdat je dan gemakkelijker nog eens iemand tegen komt met wie je kan kletsen of samen iets kan gaan doen. Is wel zo gezellig.

Dat betekent natuurlijk wel dat je op de gebaande paden moet blijven en dat je dus niet moet denken dat je avontuurlijk bezig bent. Maar zo lang je die illusie niet hebt lijkt mij er verder weinig mis mee.
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:06:04 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_78440443
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:29 schreef Farenji het volgende:
Ik heb door mijn backpacker-reizen geleerd dat Nederland juist helemaal geen "beroerd land op wereldschaal" is; ben juist de dingen waar vaak op gekankerd wordt beter gaan waarderen doordat je ook andere situaties meemaakt op reis. Bijv ik haat oha de Nederlandse regeldrang, maar het is iets waar je na een tijdje naar gaat verlangen als je door krakkemikkig en ongeregeld Afrika reist. Het Nederlandse weer wordt ook best okay, zelfs de regen, als je in de vochtige en benauwde bush bush met 40 graden in de schaduw peentjes aan het zweten bent. Ook een simpele bruine boterham met oude kaas wordt soms iets waar je bijna een moord voor doet. Door reizen leer je te relativeren - meerdere kanten op.
+1

Het enige waarin Nederland wat mij betreft saai is, is het landschap in het algemeen. Verder is in Nederland het meeste over het algemeen super geregeld als je het vergelijkt met andere landen.
pi_78440495
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Waarom steeds dat hokjesdenken. Als ik ga backpacken slaap ik de ene nacht in een hostel en de andere nacht in een guesthouse. Het feit dat je met backpack of koffer reist hoeft verder toch niet te bepalen hoe je je hele reis invult?
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:07:57 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_78440526
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]

en zou ik nooit onterecht ziek en kotsend een hotel uitgezet zijn
Moet je maar geen drugs gebruiken, vuile backpackende hippie
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:08:58 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_78440570
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:07 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Waarom steeds dat hokjesdenken. Als ik ga backpacken slaap ik de ene nacht in een hostel en de andere nacht in een guesthouse. Het feit dat je met backpack of koffer reist hoeft verder toch niet te bepalen hoe je je hele reis invult?
Ik heb tijdens mijn backpackreizen eigenlijk nog nooit in een dorm geslapen...
pi_78440578
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:01 schreef ETA het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om of je daadwerkelijk een koffer of een backpack gebruikt Het gaat om de reisstijlen die geassocieerd worden met een Samsonite en een backpack.
Ik zou mezelf verder absoluut niet als backpacker bestempelen; als de optie er is, vind ik een béétje luxe wel fijn (en zo niet, dan overleef ik het ook wel!). Ik reis naar net zulke opwindende bestemmingen als backpackers, ik hou vast van dezelfde leuke dingen doen, alleen zou ik het niet als een allesomvattende low-budget mega-interessante lifestyle omschrijven Dat is het hele aspect wat mij soms wat stoort aan backpackers.

Igen, in guesthouses kom je net zo goed leuke mensen tegen! En in dure hotels vast ook, als je dat graag wilt.
pi_78440760
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:07 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik nog niet zo goed kan relativeren
pi_78440805
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn backpackreizen eigenlijk nog nooit in een dorm geslapen...
Ik doe dat ook liever niet zolang het alternatief niet te duur is In Japan bijvoorbeeld deed ik het wel, maar in Vietnam neem ik lekker een eigen kamer met eigen douche, hoor. In de ontbijtzaal kom ik dan wel weer mensen tegen.
pi_78440903
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:06 schreef Blik het volgende:

[..]

+1

Het enige waarin Nederland wat mij betreft saai is, is het landschap in het algemeen. Verder is in Nederland het meeste over het algemeen super geregeld als je het vergelijkt met andere landen.
Ga maar eens naar landen waar weinig groen is
pi_78441276
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ga maar eens naar landen waar weinig groen is
Haha, ik weet nog dat ik mijn foto's van mijn rondreis door zuidelijk Afrika aan m'n opa liet zien. Als die prachtige landschappen, gebergtes, wildparken... en hij bleef maar mompelen: 'wat een droog land, wat een droog land....'
pi_78441397
Backpacken hoeft helemaal niet low budget te zijn. Het is erg prettig als je ook gewoon de wat betere hotels kan uitkiezen, waar je je eigen wc en douche hebt; niet zo moeilijk hoeft te doen bij de duurdere excursies; en lekker uitgebreid dineren hoort er soms ook bij. Ik geef in mijn backpackreizen best veel geld uit. In een maand vakantie gaat veel meer op dan in een maand thuis. Dat is prima want daar heb ik het geld ook voor opzij gezet. Dat je een backpacker bent betekent dus niet per se dat je een knieperige pauper bent die constant de dubbeltjes aan het omdraaien is.
pi_78442818
Wel bijzonder hoe mensne hier reageren. Bijna alle klachten gaan over reizigers naar thailand, australie en nieuw zeeland. Niet zo bijster origineel, net als de reiskeuze van de backpackers. De tolerantie is echter weer ver te zoeken.
Ik reis graag. Op verschillende manier. met auto en tent naar scandinavie of spanje. De bergen in en dan wandelingen maken, steden bezoeken en random rondreiden. Dat laatste is in noorwegen soms erg mooi. 1 ding wil ik vooral niet teveel doen, plannen. Aan reserveren doe ik niet.
Een land kiezen, er naar toe en dan maar zien. Met auto kan dat, maar ook met backpack. Of ik de backpack in de auto gooi en ergens heen rij en dan wel zie waar ik terecht kom of met backpack 6 maanden op pad ga of met backpack in europ 3 weken richting bratislava, wenen en polen ga om daar steden en bergen te bezoeken, allemaal leuk voor mij. In azie ben ik bijna alleen maar in hotels geweest terwijl ik in zuid amerika veelal in hostels verbleef. Hostels vind je via via wel en met een beetje rondlopen. Party hostels mijdt ik, net als hostels in zuid amerika die overspoelt zijn met israeliers. Ik kom er om dingen te zien en te doen, dan wil ik geen blowende harries om mij heen als ik terug kom.
Heb nog nooit een mobiel of creditcard bij me gehad en daar ook eigenlijk nooit last van gehad. ja, je loopt wat meer risico dan een ander, maar serieus, hoeveel risico kan je lopen als er Nederlander in je paspoort staat? Nauwelijks.
Aankomende zomer met vrienden in de auto, tas en tentje mee en we zien wel. Vind ik net zo lekker als met een backpack op de wereld over.

Fotos en filmpjes heb ik gemaakt, vooral voor mijzelf. Heb na jaren nog niks afgedrukt, tot ergernis van vrienden en familie die toch wel een keer wat willen zien. Een trektocht in Torres del paine of de salar de uyuni. Redelijk gevestigde bevestemmingen, maar met een reden. In torres del paine vind je alleen wandelaars en natuurliefhebbers. Bij de salar van alles wat. en terecht, het is prachtig mooi.
het mooiste van reizen vind ik de natuur en het contact met verschillende soorten mensen. Locals, medereizigers, expats etc.

Met een backpakc ben ik een half jaar op 1 plek geweest. werk/stage en half jaar reizen. Beiden zijn leuk. En bij beide situaties krijg je contact met locale bevolking, al heb je als je ergens lang blijft natuurlijk een stuk beter contact. Ik heb er locale vrienden aan overgehouden net zo goed als nederlandse vrienden.
De illusie dat je op onbekende plekjes komt is natuurlijk onzinnig. Hooguit plekken waar weinig toeristen komen. en dat zijn dan vooral plekken in de natuur. en voor mijn werk/stage zat ik op een plek die vrij ongewoon is.
Maar wat is er mis met een vakantie naar een all-in resort. Voor mij zelf vind ik het niks, maar als anderen het willen prima, als zij daar gelukkig van worden. Ik was in Buenos Aires in een museum waar een nederlandse groep werd rondgeleid. Daarvan waren mensen aan het mopperen of die jongeren die maar doen. Wisten ze veel dat ik nederlands ben. Ik snap niet dat men hun tijd gaat verdoen met ergeren aan elkaar. Ik vermijd de plekken waarvan ik weet dat ik mij er aan erger. En soms kijk ik even of er toch niet leuke aspecten zijn. Iedereen vind zichzelf hip en is dat de enige manier van reizen. Ik reis met auto, vliegtuig en rugzak, op een manier die ik prettig vind. Soms een excursie, soms niet. In vietnam tijdens een excursie de britse ambassadeur, voor thaailand geloof ik, tegengekomen met vrouw. Super aardige man en vrouw. Waren geintresseerd in mij, ik in hun. Waren 1 van de leukste mensen die ik ontmoet heb terwijl zij in het sheraton hotel sliepen en ik in een klein hotelletje. Je benadert elkaar op basis van respect en uiteindelijk heb je een super leuke dag met mensen die compleet anders zich voortbewegen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:25:59 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78469397
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:03 schreef One_of_the_few het volgende:

Ik reis graag.

One_of_the_few, je redt het topic!
(met je hele verhaal)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemans24 op 26-02-2010 09:34:48 ]
pi_78474292
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:29 schreef Gripper het volgende:

[..]

Een scriptie over backpackers, dat zal een dik boekwerk worden. Waar ga je het over hebben? drijfveren van de backpacker, uitrusting, persoonlijk hygiëne, veelgekozen bestemmingen?

Ik heb vaak een rugzak op mn rug, maar ik zou mezelf echt niet als backpacker willen omschrijven. Ik klim, kampeer en wandel. Dat vind ik een edeler tijdsbesteding dan mezelf van jeugdherberg naar jeugdherberg slepen om alles uit mn jeugd te halen wat erin zit (Ja, ik generaliseer nu even )

Bij backpackers denk ik aan jongeren die een jaar gaan reizen om "zichzelf te ontdekken" , uiteraard altijd naar Thailand, Nieuw Zeeland of Australië. Ik krijg er meteen jeuk van als mensen me vragen of ik ook backpacker ben, hetzelfde wanneer ze mn rugzak een backpack noemen. Een backpack is bedoeld om dingen van de trein naar je hostel te sleuren, een rugzak is bedoeld om gedurende langere tijd alles op je rug mee te sjouwen. (tent,eten,slaapmateriaal, kleding,fotospullen)

Maar laat de backpacker maar lekker met zn backpack in overvolle touringcars zitten. Ik loop wel met mn rugzak door een stil Scandinavisch bos
Mooie woorden Grip, helemaal mee eens!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:01:32 #189
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78477180
De Engelse Wikipedia pagina is overigens vrij informatief over dit onderwerp. Al zou ik je voor een scriptie adviseren de originele bronnen te lezen

Zelf heb ik gewoon nooit nagedacht over de hele achtergrond van het begrip, en vond ik het leven vanuit de rugzak de voornaamste eigenschap van 'backpacken'. Nu gaat er ineens een hele beerput over open hier...

Ik ben toch meer een flashpacker waarschijnlijk:
quote:
One school of thought defines the flashpacker as a rapidly growing segment of travelers who adhere to a modest accommodation and meal budget, while spending freely, even excessively, for activities at their chosen destination.
Want, eerlijk is eerlijk, die mensen die van niks rond proberen te komen aan de andere kant van de wereld, zijn meestal geen prettig gezelschap.
pi_78477841
Ik vind het woord flashpacker zo raar, maar dat ben ik dan waarschijnlijk ook. Ik zie de lol er niet van in om strict van 5 euro per dag te moeten overleven. Als ik dan toch naar de andere kant van de wereld ga wil ik wel kunnen zien en doen wat ik wil (al zijn daar natuurlijk ook grenzen aan).
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:39:05 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_78478844
Flashpacker meldt zich, ik ga op reis om te genieten en niet om op een houtje te bijten
pi_78479724
Zit men in dit topic al een week te ruzieen over de definitie van een backpacker, blijken we allemaal flashpackers te zijn
pi_78479953
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:39 schreef Blik het volgende:
Flashpacker meldt zich, ik ga op reis om te genieten en niet om op een houtje te bijten
Ja ik ook. Toch heb ik verrassend weinig geld uitgegeven achteraf.
In azie kan je voor onder de 10 euro in prima hotel zitten. Bali was wat meer, maar dan heb je echt een goede plek.
Veel hostels in Zuid Amerika heb je voor net onder de 10 euro echt prima plekken. Voordeel van hostels in Zuid Amerika is dat je vaak woonkamer en keuken gezamelijk hebt. Wat ik altijd erg gezellig vind.

In cambodja kan je voor 1 dollar per nacht slapen. Persoonlijk vind ik dat niks omdat ik wil genieten. Merkte wel dat hoe langer ik op weg was des te meer ik ging uitgeven. Aan betere hotels/eten vervoer etc. Maar nog steeds niet echt duur.

Halong Bay kan je voor paar tientjes bekijken. De vraag is dan echter hoe je het hebt. Ik betaalde 2x zoveel en heb een super 3 dagen gehad. Andere keer doe je weer iets lowbudget, ook omdat het soms gewoon leukere activiteiten zijn.

maar als mensen zich prettig voelen bij alles low lowbudget doen, prima.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78480014
Nee hoor, ik ben geen flashpacker. Ik doe niet aan "modest accomodation and meal budget".
Wel aan "spending freely, even excessively, for activities at their chosen destination."

Ik vind mezelf trouwens ook geen backpacker, hoewel ik wel meestal met rugzak op vakantie ga.
pi_78480098
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:05 schreef gifkwal het volgende:
Zit men in dit topic al een week te ruzieen over de definitie van een backpacker, blijken we allemaal flashpackers te zijn
haha nou ja. Ik heb nooit met een dagbudget gereisd. Ik wist zo beetje wat ik per maand kon doen. en als ik ergens zin in had dan kocht ik het meestal ook wel. Maar een prima hostel voor 7 euro had dan wel weer mijn voorkeur boven een net iets meer dan prima hotel voor 20 euro. Ik ben vrij chaotisch, dus per dag een budget is iets wat voor mij niet werkt en alleen maar mijn plezier verpest. En achteraf ben ik prima uitgekomen met geld wat ik gepland had. Met een betje logisch nadenken hoef je jezelf imo helemaal geen streng regime op te leggen.
And that is the news.''
pi_78480260
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

In azie kan je voor onder de 10 euro in prima hotel zitten. Bali was wat meer, maar dan heb je echt een goede plek.
Veel hostels in Zuid Amerika heb je voor net onder de 10 euro echt prima plekken. Voordeel van hostels in Zuid Amerika is dat je vaak woonkamer en keuken gezamelijk hebt. Wat ik altijd erg gezellig vind.

In cambodja kan je voor 1 dollar per nacht slapen. Persoonlijk vind ik dat niks omdat ik wil genieten. Merkte wel dat hoe langer ik op weg was des te meer ik ging uitgeven. Aan betere hotels/eten vervoer etc. Maar nog steeds niet echt duur.

Halong Bay kan je voor paar tientjes bekijken. De vraag is dan echter hoe je het hebt. Ik betaalde 2x zoveel en heb een super 3 dagen gehad. Andere keer doe je weer iets lowbudget, ook omdat het soms gewoon leukere activiteiten zijn.

In BA lukt een dorm niet meer voor 10 euro, dus nu maar hopen dat je ook niet meer komt
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:35:52 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_78480842
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ben het met je eens hoor, echter zoals ik het interpreteer zal een echte backpacker, ongeachte de bestemming zo min mogelijk geld uitgeven aan eten/drinken/slapen/vervoer/activiteiten. Dus ook in Azië wordt er in dorms geslapen, dure excursies worden geskipt etc. etc.
pi_78481434
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In BA lukt een dorm niet meer voor 10 euro, dus nu maar hopen dat je ook niet meer komt
als je had gelezen zijn prijzen voor mij niet een harde eis. en waarom hoop je dat ik niet meer kom?

en dat in BA een dorm voor onder de 10 niet te vinden is, is gewoon niet waar. Maar dat weet jij ook wel.
And that is the news.''
pi_78484588
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

als je had gelezen zijn prijzen voor mij niet een harde eis. en waarom hoop je dat ik niet meer kom?

en dat in BA een dorm voor onder de 10 niet te vinden is, is gewoon niet waar. Maar dat weet jij ook wel.
Dan weet jij het beter dan mij
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:28:27 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78485247
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heb net op Hostelwerold gekeken. Van de 44 zijn er 37 onder de 10 euro. De goedkoopste is 5,25. Wie gaat er mee naar BA?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')