Ja, een vrije dag.quote:
Meer dan een hele week bedoel je!?quote:
Welnee, het uploaden is [W], $$$ is [G], en omdat het een scam is komt [R] ook nog wel aan bod..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:15 schreef Maharbal het volgende:
Volgens mij is er iets mis met het plaatje.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Welnee, het uploaden is [W], $$$ is [G], en omdat het een scam is komt [R] ook nog wel aan bod..
Ik had gewoon een van de twee Wiki-dingen gebruikt. Kennelijk de verkeerde. Handig ook dat er twee zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:15 schreef Maharbal het volgende:
Volgens mij is er iets mis met het plaatje.
Wat ben je lenigquote:
Ik had ook bezwaar moeten maken tegen de WOZ beschikking. Helaas kreeg ik hem veel te laat onder ogen van mijn vrouw.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:27 schreef DonJames het volgende:
Net Gemeente Amsterdam maar weer eens gebeld om te informeren wat de status is van de uitspraak op mijn WOZ-bezwaarschrift. Dit heb ik 19 maart 2009 (!) ingediend, maar nog steeds geen uitspraak op gehad. Nu heeft de wetgever gemeenten al belachelijk veel tijd gegund om uitspraak op WOZ-bezwaren te doen (vergelijk art. 7:10, eerste lid Awb maar even met art. 30 lid 8 WOZ), maar zelfs díe termijn wordt overschreden. De gemeenteambtenaar zei dat ze (kennelijk ondanks de wettelijke termijn) soms wel een jaar doen over de uitspraak, en ze raadde me aan om in beroep te gaan als ik de uitspraak eerder wilde..
Prima, morgen ligt het beroepschrift bij de Rechtbank. Kijk, mij persoonlijk maakt het niet uit, ik heb wel vaker met dit bijltje gehakt. Maar de "gewone" burger zal hiervoor toch meestal juridische hulp moeten zoeken, of op z'n minst veel tijd kwijt zijn aan het uitzoeken hoe de beroepsprocedure werkt. Behoorlijk schandalig dus.
In m'n nieuwe WOZ-beschikking hebben ze mijn pand verder vergeleken met een groter huis, een huis waarvan geen WOZ-waarde bekend is () en, jawel, mijn eigen huis
![]()
Laat me raden, dat pand waarmee ze vergelijken (je eigen woning dus) heeft een WOZ-waarde van 200.000 euro, dus ze sturen je een beschikking van 210.000 euro.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:27 schreef DonJames het volgende:
In m'n nieuwe WOZ-beschikking hebben ze mijn pand verder vergeleken met een groter huis, een huis waarvan geen WOZ-waarde bekend is () en, jawel, mijn eigen huis
![]()
![]()
"Kijk maar meneer, dit pand is even groot, zelfde ligging, dus vergelijkbaar!"
Goedemorgen!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:52 schreef ManAtWork het volgende:
Wat een ongelooflijk inhoudloos topic,...![]()
Zo, dat moest ik even gemeld hebben.
Ja, nu wel, jaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:52 schreef ManAtWork het volgende:
Wat een ongelooflijk inhoudloos topic,...![]()
Zo, dat moest ik even gemeld hebben.
Goedemorgen cavaleristquote:
De oplossingquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar ik heb niet eens een paard...en ook geen stalen ros!
Maharbal confused.
Is dat nog niet veranderd dan? Ik ging daar een beetje van uit eigenlijk....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:07 schreef JumpingJacky het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend over de vereenvoudiging van het BV-recht, met name de afschaffing van de kapitaalseis? Dat is al vrij lang 'hangende'.
't schijnt dat je ze tegenwoordig vrij goedkoop kan aanschaffen in de caribisch zee, dus dat hoeft je niet tegen te houdenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:28 schreef Nizno het volgende:
HELP! Ik ben ineens in OUD beland.....![]()
Heb heul geen kids!!
Ik kan er nog niets over vinden. Overal hebben ze het nog over die 18k.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:31 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Is dat nog niet veranderd dan? Ik ging daar een beetje van uit eigenlijk....
Ik verwacht dat dat zo rond 2050 gaat veranderen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:46 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik kan er nog niets over vinden. Overal hebben ze het nog over die 18k.
Preciesquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dat zo rond 2050 gaat veranderen.
ow kijk das dan wel weer leuk... maar ja dan wil ik wel iemand die ze samen met me opvoed....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:45 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
't schijnt dat je ze tegenwoordig vrij goedkoop kan aanschaffen in de caribisch zee, dus dat hoeft je niet tegen te houden
Waarschijnlijk als je hem een huwelijksaanzoek zou doen....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow kijk das dan wel weer leuk... maar ja dan wil ik wel iemand die ze samen met me opvoed....
Toch MAW maar eens lief aan gaan kijken?
Niet belangrijk genoeg blijkbaar. Zonde.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Precies
In 2007 is dat door de ministerraad gegaan, maar volgens mij is het nooit tot een concreet wetsvoorstel gekomen...
Neem een Ltdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:07 schreef JumpingJacky het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend over de vereenvoudiging van het BV-recht, met name de afschaffing van de kapitaalseis? Dat is al vrij lang 'hangende'.
Nee dank je, ik wil geen multi-nationalquote:
Neejoh, die is toch alleen maar At Work, kan je het alsnog zelf doenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow kijk das dan wel weer leuk... maar ja dan wil ik wel iemand die ze samen met me opvoed....
Toch MAW maar eens lief aan gaan kijken?
Neuh, dat moet je dan wel zakelijk besteden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:59 schreef Xcalibur het volgende:
Wat is het probleem met die 18k trouwens? Die je hoef toch alleen maar tijdelijk 'te hebben'....
Dat is wel op te lossen volgens mij
Waar staat dat het een probleem is?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:59 schreef Xcalibur het volgende:
Wat is het probleem met die 18k trouwens? Die je hoef toch alleen maar tijdelijk 'te hebben'....
Dat is wel op te lossen volgens mij
Dat dusquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, dat moet je dan wel zakelijk besteden.(neem je het privé op, dan moet je wel een leningsovereenkomst opstellen, anders word je alsnog privé aangesproken bij faillissement)
Wat gaat er dan fout? Vergeten een leningovereenkomst op te stellen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:11 schreef Maharbal het volgende:
Kasrondjes kunnen/gaan met de huidige jurisprudentie vaker mis dan je lief is. Bestuurders die hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld voor schulden omdat het kasrondje niet helemaal correct is uitgevoerd.
Juist met het sluiten van leningovereenkomsten gaan er dingen fout. Handtekeningen die namens de verkeerde persoon worden gezet, het geld dat op verkeerde rekeningen binnenkomt. Het geld dat meteen op de rekening van de BV binnenkomt etc.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:05 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wat gaat er dan fout? Vergeten een leningovereenkomst op te stellen?
Een eenmansvennootschap is dus een BV waar alle aandelen door 1 persoon gehouden worden. Maar wat is daar zo bijzonder aan, dat ze er een aparte naam aan geven? Ik mis weer eens wat, denk ikquote:Sinds enige tijd kent de wet bijzondere voorschriften voor de zogenaamde eenmansvennootschap. Dit is een B.V. of N.V. waarvan alle aandelen in één hand zijn, dus door één mens of rechtspersoon worden gehouden. De wet kijkt vooral naar de feitelijke zeggenschap in de vennootschap.
Aandelen die in een huwelijksgemeenschap vallen, worden niet aan de beide echtgenoten toegerekend, maar worden geacht één pakket te vormen. Aandelen die door de vennootschap zelf of door een dochtermaatschappij worden gehouden, tellen niet mee voor de vraag of de aandelen in één hand zijn.
In de praktijk komt deze situatie van alle aandelen in één hand het meest voor bij de B.V. Om een eenmans-B.V. te zijn, is slechts het aandeelhouderschap van belang. Het is dus niet noodzakelijk dat de enig aandeelhouder ook (enig) directeur van de vennootschap is.
De eenmans-vennootschap moet aan de volgende voorschriften voldoen: door publicatie in het Handelsregister moet bekend worden gemaakt dat de eenmans-B.V. is ontstaan. Ook de beëindiging ervan moet zo bekend worden gemaakt.
Alle besluiten van de aandeelhoudersvergadering moeten schriftelijk worden vastgelegd; deze stukken moeten ter inzage komen te liggen op het kantoor van de vennootschap. Ook bepaalde handelingen die tussen de B.V. en haar enig-aandeelhouder worden verricht, en die niet passen binnen de normale bedrijfsuitoefening van de B.V., moeten schriftelijk worden vastgelegd. Wie niet voldoet aan deze specifieke voorschriften pleegt een economische delict en kan worden gestraft.
Doet het altijd goed voor de openbare veiligheid, die schietpartijen midden op straatquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Wij wonen écht in een gezellig stadje(we vroegen ons al af waarom de politie betreffende straat had afgesloten
)
http://www.nu.nl/binnenla(...)tij-spijkenisse.html
ik zie ook geen schokkende dingen eigenlijk. Wellicht alleen de plicht om alle beslissingen van de AVA schriftelijjk vast te leggen? Ik weet zo 123 niet of dat bij een reguliere BV ook zo is.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:55 schreef JumpingJacky het volgende:
Even een vraagje over BV's, waar jullie hier vast wel raad mee weten.
Ik kom op het web een rechtsvorm tegen die eenmans-vennootschap heet.
Onder andere hier: http://www.belastingwetswinkel.nl/rechtsvormen.htm
En hier: http://www.notaris.nl/page.asp?id=25
De tekst zegt overal hetzelfde en daar word ik niet veel wijzer van:
[..]
Een eenmansvennootschap is dus een BV waar alle aandelen door 1 persoon gehouden worden. Maar wat is daar zo bijzonder aan, dat ze er een aparte naam aan geven? Ik mis weer eens wat, denk ik
Maar het lijkt me niet een rechtsvorm waar je bewust voor kiest toch? Zodra je een B.V. hebt en tevens enig aandeelhouder bent, dan heb je automatisch een eenmans-BV, of je nou wil of niet. Tenminste, zo lees ik de uitleg.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:18 schreef Maharbal het volgende:
Ik ben de rechtsvorm nog niet veel tegengekomen, ....
Super, dank voor de toelichting. Op zich logisch dat je wat zorgvuldiger moet documenteren als je in je eentje bestuurt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:34 schreef Maharbal het volgende:
Nop, ik kan niet echt veel ontdekken. Wat ik hier en daar lees is dat het gewoon de BV variant is van de VOF/eenmanszaak, waarbij fiscale en aansprakelijkheidsfactoren kunnen spelen. Dus net als dat je de afweging maakt of dat je met meerdere mensen in de BV wil, maak je dat in dit geval in je eentje.
Waarom het nou een aparte naam heeft weet ik niet. Er zijn alleen wat extra regeltjes aan gebonden zoals de hierboven genoemde publicatieplicht etc, maar verder gelden gewoon de regels van de BV. Wat vroeger (tot 2008) wel moest was dat de BV inhoudingsplichtige voor de LB was, maar dat nu in zijn geheel niet meer is als het een eenmans BV is.
Niet al te bijzonder dus dunkt me.
Volgens mij is het inderdaad gewoon het labeltje dat ze er aan vastplakken. De "eenmans BV" bestaat namelijk niet in de wet, en de wet hanteert gewoon een gesloten stelsel van rechtspersonen (er kunnen dus niet meer zijn dan in de wet beschreven).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:34 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Maar het lijkt me niet een rechtsvorm waar je bewust voor kiest toch? Zodra je een B.V. hebt en tevens enig aandeelhouder bent, dan heb je automatisch een eenmans-BV, of je nou wil of niet. Tenminste, zo lees ik de uitleg.
En dan zouden er dus massa's eenmans-bv's moeten zijn, lijkt me?
ja dat is ook weer waar... bied jij jezelf aan dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:59 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Neejoh, die is toch alleen maar At Work, kan je het alsnog zelf doen
sinds wanneer verwacht jij dan dat de BD handig zou zijn?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:45 schreef Light het volgende:
De belastingdienst is ook handig bezig. Op woensdag kreeg ik een brief dat ik geen aangiftebrief over 2009 ga krijgen, omdat ik in 2008 niet hoefde bij te betalen. Dat kan kloppen, toen ik die aangifte deed kwam ik op 0 euro uit. Dat was me alleen nog niet door de belastingdienst bevestigd. Die bevestiging kwam een dag later, op donderdag, met een aanslag over 2008.
Het zou logisch zijn als ze verwijzen naar een brief die eerder gestuurd is, maar je hebt wel gelijk. Handig en BD gaan niet goed samen. Tenminste, ik heb meer dingen gehoord waar ik de logica niet echt van inzag. Een factuur naar een bedrijf sturen voor het schokkende bedrag van 0,88 euro. En na betaling nog een bevestiging sturen dat de factuur is betaald. Die 88 cent is net voldoende om de portokosten van die twee brieven te betalen...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
sinds wanneer verwacht jij dan dat de BD handig zou zijn?
Ik ga vanmiddag op kraamvisite bij een vriend van me, eerst maar eens kijken of ik dat overleefquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja dat is ook weer waar... bied jij jezelf aan dan?
hahahahahahaquote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:27 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag op kraamvisite bij een vriend van me, eerst maar eens kijken of ik dat overleef
Zo ken ik er ook nog wel een paarquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:18 schreef Light het volgende:
[..]
Het zou logisch zijn als ze verwijzen naar een brief die eerder gestuurd is, maar je hebt wel gelijk. Handig en BD gaan niet goed samen. Tenminste, ik heb meer dingen gehoord waar ik de logica niet echt van inzag. Een factuur naar een bedrijf sturen voor het schokkende bedrag van 0,88 euro. En na betaling nog een bevestiging sturen dat de factuur is betaald. Die 88 cent is net voldoende om de portokosten van die twee brieven te betalen...
laat me raden.. de ambtshalve aanslag is op hetzelfde loonheffingsnummer gedaan en wijkt af van jouw eigen aangifte die jij gedaan hebt?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paar
Ze hebben in september zomaar een loonheffingennummer afgevoerd terwijl dat nog volop in gebruik was. En achteraf de aangiften afgekeurd, ook na de bevestiging dat het nummer weer was opengesteld en de aangifte opnieuw verzonden werd het afgekeurd omdat de periode niet meer bestond.
En van de week sturen ze een brief met een ambtshalve aanslag omdat er geen aangifte gedaan zou zijn, terwijl ik nog steeds in afwachting ben van een reactie op mijn aangetekende brief met het verzoek om het voor mij mogelijk te maken mijn aangiften in te sturen......
Dat klinkt ook als "leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Zo ken ik er ook nog wel een paar
Ze hebben in september zomaar een loonheffingennummer afgevoerd terwijl dat nog volop in gebruik was. En achteraf de aangiften afgekeurd, ook na de bevestiging dat het nummer weer was opengesteld en de aangifte opnieuw verzonden werd het afgekeurd omdat de periode niet meer bestond.
En van de week sturen ze een brief met een ambtshalve aanslag omdat er geen aangifte gedaan zou zijn, terwijl ik nog steeds in afwachting ben van een reactie op mijn aangetekende brief met het verzoek om het voor mij mogelijk te maken mijn aangiften in te sturen......
Om met Rembo & Rembo te spreken, ja, dat mag!quote:
En zolang je die som hier niet plaatst, weet je zeker dat er geen hulpvaardige reacties op komen.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:34 schreef Maharbal het volgende:
Dan heb ik er potverdorie nog niks aan!
1+1=...?quote:Op zondag 7 februari 2010 00:41 schreef Light het volgende:
[..]
En zolang je die som hier niet plaatst, weet je zeker dat er geen hulpvaardige reacties op komen.
Leef je uit! Test alle wijsneuzen hier maar eensquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:34 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb even een studiegerelateerd vraagje voor de boekhouders onder ons. Ik weet dat mensen hier de toga's ophangen en de rekenmachines wegleggen, maar ik heb een vraag. Ik denk dat ik een simpel sommetje snap, maar ik ben bang dat ik ergens in tuin. Het gaat om Tax Accounting.
Mag 't?
Ik was ook niet aan het stappen gisteren, maar studeren kon ik het ook niet noemenquote:Ik weet dat het zaterdagavond is, maar ik heb geen zin om te stappen...dus dan doe je maar iets anders!
Ja uiteraard. Ook de betaling die wel ruim op tijd hadden gedaan is er niet mee verrekend. Ik heb dus ook nog een betalingverzuimboete gekregenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
laat me raden.. de ambtshalve aanslag is op hetzelfde loonheffingsnummer gedaan en wijkt af van jouw eigen aangifte die jij gedaan hebt?
Ik zie geen plaatjequote:Op zondag 7 februari 2010 11:12 schreef Maharbal het volgende:
Ik had de opdracht hier uitgetypt en mijn verwerking er bij gedaan, maar toen werd het wel HEEL lang. Ik zal even kijken of ik het in één klein bestandje kan zetten ofzo, voor de overzichtelijkheid.
Hier, hopelijk is het zo een beetje duidelijk. De bedoeling is dus dat ik van de commerciele winst- en verliesrekening naar de fiscale winstberekening kan, zodat de VPB schuld berekend kan worden.
[ afbeelding ]
Ik heb dus dat boxje "inventaris" gemaakt zoals ik dacht hoe ik die moest maken (de rest hoort bij het vraagstuk). Maar ik zit werkelijk waar helemaal vast. Ik weet niet wat ik met die overvloed aan informatie moet doen. Ik ben er uit dat er dus voor 27 geinvesteerd is (dat is met rood aangegeven. Daarmee geef ik aan dat ik die onbekende heb uitgerekend). Dan neem ik aan dat ze in die vraag nog eens bedoelen dat daar ook op afgeschreven wordt en de restwaarde is 2 -> dus commercieel afgeschreven voor 5 per jaar (27-2:5=5). Dus commercieel is er in 2006 totaal 25 afgeschreven. Betekent dit automatisch dat er op de vervoermiddelen wel 41 MOET zijn afgeschreven, omdat je anders niet op 66 komt in de winst en verlies? Ikke niet snap.
O en voor de duidelijkheid. Ik heb het zelf ook niet op "huiswerktopics" , en ik hoef dus ook niet per sé antwoorden. Maar als iemand mijn pad kan verlichten, dan ben ik al een happy puppy.
Grmbl, iedereen mag dit in groepjes doen behalve ik...omdat ik niemand ken in die hele klas en de groepjes vol waren.
ik zie hem ook gewoon... ben alleen geen rekenwonder enzo...quote:Op zondag 7 februari 2010 13:25 schreef Maharbal het volgende:
Apart, ik zie 'm wel.
Zo dan: http://img707.imageshack.us/img707/2276/taxaccounting.jpg
Niet zo happen! Gewoon vragen en dan komt het vanzelf goed of niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:12 schreef Maharbal het volgende:
O en voor de duidelijkheid. Ik heb het zelf ook niet op "huiswerktopics" , en ik hoef dus ook niet per sé antwoorden. Maar als iemand mijn pad kan verlichten, dan ben ik al een happy puppy.
quote:Op zondag 7 februari 2010 16:09 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Niet zo happen! Gewoon vragen en dan komt het vanzelf goed of niet.
Ik heb het wel op cijfertjes, maar nu even niet, sorry.
Is dat de kleine vraag die je wil stellen?quote:Op zondag 7 februari 2010 22:05 schreef justmattie het volgende:
Is dit ook het topic voor kleine vraagjes![]()
Nee dat nietquote:Op zondag 7 februari 2010 22:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Is dat de kleine vraag die je wil stellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |