Ja, mensen denken veel beter na, en komen overal achter.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Idd, hoewel dat op zichzelf niets nieuws is.
Opmerkelijker vind ik de mate waarin we/ze meer soevereiniteit opgeven dan ons/ze lief is. Terwijl de stem van het volk totaal werd genegeerd. Kweenie, op de langere termijn zou dat wat broeierig kunnen worden?
Hoe meer het z'n gezicht laat zien hoe meer mensen gaan nadenken. Dus misschien zou het ergens wel goed zijn als "ze" snel vergaande beslissingen gaan nemen.
Als ze het langzaam doen gaat de massa gewoon mee.![]()
Kijk maar naar mobieltjes. Als je in de aanloop tijd van die dingen zei dat die dingen trackable en hackable waren was de reactie al snel dat je paranoia was. Of dat de wet hen daar wel tegen zou beschermen. Nu is de gemiddelde reactie nog slapper: "Ja, natuurlijk is dat zo, wist je dat niet?"
Heb niet het vermoeden dat mensen echt veel of "beter" nadenken...de stimulans ontbreekt. Onze magen zijn gevuld enz. Misschien als massa's mensen in de problemen komen door dom beleid. En zelfs dan is het meer een gevoelskwestie dan dat men echt gaan nadenken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, mensen denken veel beter na, en komen overal achter.
Dus het zou in hun belang idd beter zijn om snelle besluiten te nemen. (...)
Ach ja, ik heb er ook niet zo'n vertrouwen meer in sinds ik zie hoe nog NL nog de EU ons voedsel werkelijk beschermt.quote:Of wij daarvan beter worden is punt 2.
Ik denk juist dat mensen veel beter nadenken nu er crisis is. Er is minder te besteden, iedereen leeft bewuster denk ik, want je weet niet of je morgen nog een baan hebt. Zoiets zet je toch tot nadenken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:41 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Heb niet het vermoeden dat mensen echt veel of "beter" nadenken...de stimulans ontbreekt. Onze magen zijn gevuld enz. Misschien als massa's mensen in de problemen komen door dom beleid. En zelfs dan is het meer een gevoelskwestie dan dat men echt gaan nadenken.
[..]
Ach ja, ik heb er ook niet zo'n vertrouwen meer in sinds ik zie hoe nog NL nog de EU ons voedsel werkelijk beschermt.
Leiderschap? Schapen aan de top.
Ja, een gevoels kwestie. Je eigen haggie redden. Echt niet dat mensen nadenken over de oorzaken...all just damage control.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk juist dat mensen veel beter nadenken nu er crisis is. Er is minder te besteden, iedereen leeft bewuster denk ik, want je weet niet of je morgen nog een baan hebt. Zoiets zet je toch tot nadenken.
(...)
Zou het? Ik merk toch wel in mijn omgeving dat men meer bezig is met dit soort dingen, minder oppervlakkig. Dat vind ik dan weer een goed teken, een soort bijvangst van de crisis.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:18 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, een gevoels kwestie. Je eigen haggie redden. Echt niet dat mensen nadenken over de oorzaken...all just damage control.
Ja grotendeels, damage control... niet kwalijk te nemen. Al heb je nog zo'n mooi utopia of idee voor ogen, zolang de massa bezig is "eigen" zaken op orde te stellen spelen ze een ander spel. Zogenaamde crisis is in het algemeen juist goed voor het uitbuiten van de massa...en niet echt een katalysator voor doordachte systeemveranderingen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou het? Ik merk toch wel in mijn omgeving dat men meer bezig is met dit soort dingen, minder oppervlakkig. Dat vind ik dan weer een goed teken, een soort bijvangst van de crisis.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:04 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja grotendeels, damage control... niet kwalijk te nemen. Al heb je nog zo'n mooi utopia of idee voor ogen, zolang de massa bezig is "eigen" zaken op orde te stellen spelen ze een ander spel. Zogenaamde crisis is in het algemeen juist goed voor het uitbuiten van de massa...en niet echt een katalysator voor doordachte systeemveranderingen.
Natuurlijk geeft het in een storten van dingen nieuwe ruimte. Maar terwijl mensen onder de brokstukken uitkruipen is die ruimte grotedeels al opgeeist.
Daarbij: echte denkers zijn er maar weinig daarom komen ze ook in de geschiedenisboeken.
Lijkt er op dat ze het liefts clowns hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in.
Komt bij dat de 'schapen-regering' helemaal niet op echte denkers zit te wachten. Dat is alleen maar lastig.
Goed filmpje, zo gaat het idd heel vaak in De Kamer. Op een gegeven moment gaat het dan meer om het aftroeven van de opponent dan over het onderwerp.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:30 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Lijkt er op dat ze het liefts clowns hebben.
En ja, dat zou lastig zijn...veranderingen daar zijn we niet op ingesteld. Krijgt alleen de mensen mee als ze iets of iemand ander de "schuld" kunnen geven, lijkt het.
Jij was daar eerder aanwezig?quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:39 schreef Cerbie het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-umc-radboud.html
Nét gemistKreeg een half uurtje later een telefoontje dat er nu wel erg veel brandweer was
![]()
quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij was daar eerder aanwezig?
Ik dacht dat je in Enschede aan de TU studeerdequote:
Doe ik ook, maar zit een jaartje in Nijmegen voor stage en afstuderenquote:Op donderdag 11 februari 2010 21:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik dacht dat je in Enschede aan de TU studeerde
Van die grote banner aan de zijkant van het gebouwquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Doe ik ook, maar zit een jaartje in Nijmegen voor stage en afstuderenDoe ik bij het Donders, in het Trigon. In de MR groep van Prof. Norris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |