Leuk topic!!!: (krijg mijn tekst waarschijnlijk nog niet af, want wil het wel serieus aanpakken..maar hier alvast het begin)
8 - 10jaar:
Kreeg toen mijn eerste casettebandjes en werd tot die leeftijd nog doodgegooid met klassieke muziek wat ik nooit kon waarderen. Totdat mijn mammie me Pink Floyd liet horen! toen ging ik muziek wat meer waarderen (niet PF luisteren want ik wist verder niet wat het was), maar nog niet extreem veel.
10 jaarMichael Jackson ontdekt! En ik ging voor het eerst door bovenstaande ontwikkelingen zelf muziek luisteren

Muziek:
Hanson, Eternal (mijn eerste cd ooit!), wat boybandjes en de muziek van mijn moeder.
11-12 jaarToen ging ik pas echt een beetje zelf muziek luisteren (lees: ontdekken)en niet puur luisteren wat mijn moeder luisterde en wat mijn vriendjes luisteren. Beetje TMF (geweldig, je had van die themauitzendingen die om 1 artiest gingen, fantastisch) en MTV kijken en zo. We hadden toen een Michael Jackson best-of gekocht (HIStory), en toen was ik helemaal verkocht! (is dat het goede tijdvak? 1997 voor deze bestof?) Verder brak Marco Borsato toen door en dat vond ik helemaal geweldig! Had ik alles van!
Muziek:
Michael Jackson, Marco Borsato, Backstreet Boys, beetje Spice Girls, Beastie Boys en verder gewoon vooral TMF en zo
13-14 jaarMijn muzieksmaak ontwikkelde zich nou nog niet echt erg goed. Had er wel een nieuwe favoriete muziek bij: Oasis. Toen had ik dus al werkstukken voor muziek (op school) gemaakt van MJ, Oasis en de Beatles. Want ook de Beatles kwamen bij mij binnen want ik kreeg en paar jaartjes Pianoles, en daar komen de Beatles vaak ik voor. Ik kon Let It Be spelen

. Ik had toen al een wat bredere muziek collectie. Had alles van MJ, ging alles kopieren van de LPs van mijn ouders etc en ik was toen echt megafan. Ook Jamiroquai vond ik geniaal met Virtual Insanity en Deeper Underground. En dat vond mijn moeder ook leuk dus die kocht die dan voor mij

Muziek:
Oasis, Michael Jackson, Jamiroquai, Beatles, Marco Borsato.
15-16 jaarBleef een beetje dezelfde muziek luisteren als dat ik eerst deed. Pas toen ik op een gegeven moment in aanraking kwam met wat Led Zeppelin, Deep Purple en zo werd ik weer enthousiaster! Classic Rock ging toen mijn muziekcollectie bevolken. Supercool. Maar het mooiste werd Pink Floyd. Het heeft mijn muziek-luisteren getriggert maar luisterde het nog niet echt zelf. Nu kreeg ik the Wall van mijn moeder en dat was geweldig. Verder bleef ik (en dat doe ik nu nog) MJ en Oasis geweldig vinden.
Muziek:
Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple, Michael Jackson, Oasis.
17-18 jaarEind middelbare school. Luisterde toen iets minder muziek ineens. Beetje wat ik op cd had luisterde ik. Verder was ik heel aardig en ging ik wel allemaal cdtjes branden voor de familie en zo. Daardoor ging ik best-ofs maken en zo en was ik daardoor nog wel wat bezig met muziek

Ook Idols was toen een hit en ik vond Boris en zo allemaal erg cool

Dus ook de muziek die ze daar coverden ging ik luistern en zo. Voorbeelden zijn dan Simply Red, Prince, Robbie Williams..noem maar op. Mijn muzieksmaak was vooral nog een beetje mainstream en wat oudere rock.
Muziek:
Robbie Williams, Oasis, Michael Jackson, Boris, Alanis Morissette
19-20 jaarNet op de universiteit en kreeg als eindexamen kado een Ipod..De eerste muziek die ik daar volledig op luisterde was Jewel! Ik vond haar geweldig, en kon er geen genoeg van krijgen. Verder bleef Oasis waanzinnig cool en begon ik wat andere engelse bandjes ook te luisteren zoals Pulp, Blur en zo. Ook Pink Floyd kreeg weer een kleine opleving (beetje de rode draad door mijn verhaal) en Bruce Springsteen ( waar ik altijd al wat van had) kreeg meer aandacht. Ook wat meer nederlandse muziek ging ik leuk vinden. Maar het was verder vooral de periode van de classic rock en dan echt heel veel! Beetje saai vond ik het wel, maar mijn muzieksmaak werd wel erg uitgebreid vanaf nu.
Verder had de top 2000 een enorme invloed op mijn muzieksmaak. Dus bekijk de top 50, en dat is de muziek die ik toen luisterde

Muziek:
Jewel, Pink Floyd, Oasis, Acda & de Munnik, Billy Joel, Scorpions, Dire Straits, Led zeppelin, Guns 'N Roses, Bruce Springsteen
21-22 jaarDit was mijn Pink Floyd periode. Luisterde niks anders meer dan Pink Floyd, en Pink Floyd..en verder alles wat erop leek en wat een beetje psychedelisch en/of progressive. Alan Parsons Project was mijn voornamelijk andere liefde, maar ook Yes, Genesis, King Crimson, Porcupine Tree(een beetje) kregen mijn voorliefde. Andere goed vertegenwoordige muziek was Supertramp. Geweldig! Verder begon ik ook wat veelzijdiger te worden, maar het was vooral wel allemaal muziek van vroegah. 1 interessant ander genre: Eminem! Ik vond Eminem geweldig en luistere dat veel. Van de andere "moderne" muziek was het vooral Beyonce en dat soort stuff.
Daarnaast ging ik heel veel Jazz luisteren. Jazz vond ik ineens geweldig en een goede mix met de rest van de muziek. Dus Miles Davis, Keith Jarett etc. Noem maar op!
Muziek:
Pink Floyd, Supertramp, Keith Jarett, Miles Davis, Pat Metheny, Van Morrison, Sun Ra, Dire Straits.
22-nuToen explodeerde mijn muzieksmaak echt. Alle muziek begon ik te waarderen maar vooral ook de wat meer hedendaagse muziek. Maar vooral heeel veel Bruce Springsteen! Ging ook steeds meer naar concerten en zo en kan ondertussen zeggen dat ik toch een best leuke en brede muzieksmaak heb

Muziek:
http://www.last.fm/user/Norrage[ Bericht 2% gewijzigd door Norrage op 13-02-2010 14:27:33 ]