abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77552320
Ok peeps, beschrijf hier je muzikale carriere als luisteraar. Geef aan hoe je muzieksmaak veranderde door de jaren heen. Deel het in naar leeftijd of tijdsperiode , geef de muziekstijl aan en eventuele voorbeelden van bands, djs, artiesten, labels, etc

Ik zal em aftrappen en ik deel het in naar globale leeftijd, dit is trouwens wanneer ik het 'ontdekt' hebt, hedendaags luister ik nog alles.

9 jaar: ('90s)
Early rave: zoals KLF. RnB/swingbeat: Guy, En Vogue, Boys II Men.

11 jaar:
Eurohouse: 2unlimited, Dune, 2 brothers on the 4th floor, Leila K..Luisterde toendetijd ook veel Dance Department met Wessel van Diepen, altijd goede House daar!

13 jaar:
Hardcore: Thunderdome, Rotterdam Terror Corps, Marc Arcadipane. Tevens rond die periode helemaal into Wu Tang Clan. Nederhop en dan voornamelijk Extince maar ook Yukkie B en Osdorp Posse.

15 jaar : ('00)
UK Garage, 2Step, Speed Garage - MJ Cole, Rossi B and Luca, So Solid Crew, Roll Deep. Salsa/Merengue/Bachata: Marc Anthony, Celia Cruz, Sonora Carruseles

17 jaar:
Grime: Dizzee Rascal, Wiley, DJ Slimzee.
Latin/Soulful House: Masters at work, Hardsoul, Defected, Hed Kandi.
Reggea: Don Carlos, Barrington Levy, Buju Banton.

19 jaar:
Fidget House: Switch, Herve, Sinden, Count of Monte Crystal, Solid Groove

2o jaar: ('05)
Early Dubstep: Kode 9, Horsepower Productions, The Bug, Loefah.

22 jaar:
Elektro: Boyze Noise, DIM, Crookers, Joost van Bellen, Petits Pilous.
Indie: Blockparty, Hotchip, Futureheads, Matt & Kim

23 jaar:
Techno & Minimal: Richie Hawtin, Ricardo Villalobos, Wignomey Brothers, Polder, Ille Bitch.

24 jaar: ('09)
Baile Funk: MC Creu, Bruninha, MR Catra.
Kuduro: Helder, Baruka Som System, Puto Lilas, Puto Prata.
UK Funky: Crazy Couzins, DJ NG, Doneao

Kom er maar in! Groetjes
pi_77552986
We hebben veel overeenkomsten. Alleen ben ik na mijn UK garage-tijdperk (die tegelijkertijd viel met mijn D&B-tijdperk) overgegaan op techno en daar zit ik nog steeds. Sommige muziek zoals acidjazz, ambient, triphop, lounge en hiphop heb ik altijd wel geluisterd, dat zit niet echt aan een tijdperk vast.

Momenteel is het vooral techno/minimal, dubstep, glitchhop en de wat vagere electronische muziek.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_77553111
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:06 schreef Chapulin het volgende:
Ok peeps,
Hier gestopt met lezen ....
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_77553218
Ik luisterde in de 90s Extince, DJ Madman, Ross & Iba, Voetbalknallers voor Kids, Ajax Hits, Vengaboys, Ome Henk en Toy Box.
pi_77553574
Lastig, maar ik zal een poging wagen.

Ik ging muziek luisteren toen ik 10 jaar werd, in 1986. Het was toen vooral pop, top 40-muziek. Overgehouden uit de periode 1986-1989 heb ik onder meer Pet Shop Boys, A-ha, U2, Madonna, UB40, Erasure en sporadisch Depeche Mode. Rond 1989-1990 ook The KLF.

Begin jaren '90: vooral veel dance en eurohouse. Onder andere 2 Unlimited, Dune, Cappella, Snap!, U96, Jam & Spoon en Moby, maar ook wel wat rock, zoals Crowded House. En sinds 1991 ook Seal. Later ook The Sparks, New Order.

Tweede helft jaren '90: ongeveer dezelfde accenten, maar andere bands: Faithless; of beter gezegd alles waar Rollo (& Sister Bliss) iets mee te maken had. Maar ook wel uiteenlopende bands en artiesten die ik toen ontdekte of die toen doorbraken, waaronder Lenny Kravitz, Oasis, Blur, Björk, Lighthouse Family, Chicane, Basement Jaxx, Cassius, Air. Veel diverser, dus.

Eerste helft jaren '00: geleidelijke afname trance/dance, wat meer richting pop-rock. Onder meer Coldplay en Keane, maar zeker ook Röyksopp en een zangeres als Dido. Kort na 2000 ook nog wat electro, maar dat stortte vrij snel weer in.

Tweede helft '00: voorzetting trend + meer nadruk op zangers en zangeressen: o.a. Adele, James Morrison, Robbie Williams, Daniel Merriweather, Rufus Wainwright, Sophie Ellis-Bextor. Maar toch ook nog wel nieuwe dance- en rockartiesten, waaronder The Killers, Spoon, Simian Mobile Disco, Rex The Dog... - Nieuwste ontdekking: Hurts

Er komt steeds weer van alles bij. En meestal blijf ik artiesten die ik eenmaal leuk vind, redelijk trouw. Accent ligt wel duidelijk op pop, rock en dance. En dat blijft denk ik ook wel zo.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:41:57 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77553863
9 - 12 jaar: ('90s)
Klassiek: Doedelzakken muziek!
Gouwe Ouwes: Toto, Simon and Garfunkel, Everly Brothers, Deep Purple, Black Sabbath, Moody Blues, Tour of Duty Soundtrack etc.
Hardcore: Technohead, Thunderdome

13 -16 jaar:
Happy Hardcore: Dune, Paul Elstak etc. etc.
NY Hardcore: Madball, Agnostic Front, Sworn Enemy, Sick of it All
Metal: Iron Maiden, Metallica, Napalm Death, Cannibal Corpse, Fear Factory, Biohazard, Machine Head, Sepultura
Grunge: Strone Temple Pilots, Pearl Jam, Nirvana, Smashing Pumpkins etc. etc.
HipHop: Wu-Tang, Osdorp Posse, Onderhonden, NWA, WC, Snoop Dogg...

17 - 21 jaar:
Nu-Metal: Slipknot, Korn, Coal Chamber, Limp Bizkit, Soulfly, System of a Down, Drowning Pool
(Power/ Speed) Metal: Blind Guardian, Iced Earth
Punk/ pop: Undeclibable Ambushcade, Red Hot Chillie peppers, Sublime
Jungle/ Drum 'n' Bass: Black Sun Empire, Ed Rush (& Optical), Goldie en vooral Major League feestjes.

22 - 26 jaar:
Deathmetal: God Dethroned, Annontations of an Autopsy, Origin, Beneath The Massacre, Black Dahlia Murder, DevilDriver
Metalcore/ Deathcore: Suicide Silence, Job for A Cowboy, Carnifex, Unearth, Underoath, As Blood Runs Black
Progressive Metal: Iwresteldabearonce, Protest The Hero
Fout Oud: Boney M, Modern Talking etc.

Tegenwoordig ook weer naar Happy Hardcore/ 90's/ Eurohouse feestjes!

De meeste van deze genres zijn niet echt weggegaan en ik heb de genres eruit gelaten die ik wel aardig vond, maar nooit cd's van kocht.

[ Bericht 2% gewijzigd door SicSicSics op 02-02-2010 15:48:01 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:47:25 #7
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_77554105
Op 20 jaar tijd de evolutie van Clouseau naar Bert Joris gemaakt
daartussen zat vooral de grunge-periode ; opkomst van het betere technowerk, deep house, nu jazz en nu vooral jazz in al z'n varianten. Tevens kan ik met de jaren ook meer en meer genieten van het betere popmuziekje (waar ik als jong broekie de norm hoe onbekender hoe beter hanteerde) en heb ik een hekel gekregen aan rockmuziek in het algemeen (uitzonderingen nagelaten)
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 2 februari 2010 @ 15:50:53 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77554232
Kinderbandjes
House hardcore
Synthesizer
Jazz/Blues
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_77554880
Tot mijn 10e(1994) luisterde ik vooral muziek waar mijn ouders naar luisterden zoals Queen, The Beatles..

In 1994 en 1995 werd ik beïnvloed door de rock smaak van mijn broer door The Offspring(wat ik nu nog steeds gaaf vind!) en Green Day(die ik tussen 1998 en 2008 niet echt geluisterd heb). Verder luisterde ik ook happy hardcore in die periode..

Vanaf 1996 begon ik(naast The Offspring) een eigen smaak te ontwikkelen Wat begon met bijvoorbeeld No Doubt en later door ging naar 3 Doors Down en Krezip. In deze periode had ik ook wat bands waar ik via mijn broer achter kwam, zoals Linkin Park.

Vanaf mijn 23e(2006) ging ik over naar de iets ruigere rock(in vergelijking met 3DD) zoals Green Day en Foo Fighters.
pi_77556903
Grofweg, opgedeeld in periodes van een jaar of vijf.

Tot 10: Een onsamenhangende mix van neder-house/popmuziek (2 Unlimited, Lownoise & Theo), muziek van mijn vader (Creedence, Dire Straits), van mijn broer (Nirvana, Pearl Jam) en alles wat er toevallig richting mijn oor werd gespuuwd.

10 - 15: Ik begon enigszins een eigen smaak te krijgen, maar keek nog wel regelmatig TMF/MTV. De gabbermuziek sloeg aanvankelijk wel bij me aan, maar na een tijdje raakte ik er volledig op uitgekeken. Tour of Duty en The Rolling Stones deden hun intrede. Ik kwam in aanraking met Hip-Hop (Wu Tang, Cypress Hill) via mijn broer. Échte interesse in muziek kreeg ik dankzij Rage Against the Machine, interesse die verder ging dan enkel de muziek. Fatboy Slim, Michael Jackson en U2 kon ik ook waarderen.

15-20: In deze periode ging ik me meer afkeren van hedendaagse popmuziek. (alternative) Rockmuziek uit de jaren '60, '70 en '90 maakte een grote deel uit van de muziek die ik luisterde. Counting Crows was mijn favoriete band. Ik leerde ietwat onbekendere muziek kennen via internet (Damien Rice, Sigur Rós, Tom McRae). Ik kreeg ook meer interesse in Radiohead en Bob Dylan. Naast The Stones kregen The Beatles ook wat meer aandacht.

Vanaf 20: Ik begon mijn smaakveld sterk uit te breiden naar klassiek (Mozart, Bach) en jazz (Davis, Jarrett). Trip-hop (Massive Attack, Portishead) begon me te fascineren en later kwam daar ook blues bij. Tegenwoordig wisselen periodes van pop, klassiek en jazz zich een beetje af, omdat ik me onmogelijk met allemaal tegelijk intensief bezig kan houden. De andere genres luister ik dan zeker ook nog wel, maar ik veriep me er dan minder in. In deze periode leerde ik ook kennis maken met acclaimedmusic.net en als lijstjesfreak was dat een hele leuke ontdekking. Wereldmuziek trok ook mijn aandacht, maar bleef altijd wat achter liggen op de andere genres wat betreft aandacht.
What's it going to be then, eh?
pi_77568120
Tot 12: Alle jaren '80/ '90 troep dat op zenders zoals Radio 10 Gold werd gespeeld.

12 - 15: Standaard muziek voor een skater met te grote broeken; blink-182, Sum 41 en al die American Pie muziek. Hiernaast ook nog "hiphop", zoals 50 Cent en Kanye West. Het debuutalbum van Linkin Park was een van mijn eerste CD's, volgens mij.

15 - 17: Niet meer echt muziek dat in de mainstream voorkwam. Voornamelijk bands die ik op het internet vond, zoals of Montreal, Beirut en Animal Collective.

17 - heden: Via een artikel in de Rolling Stone kwam ik bij the Beatles' Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band terecht. Sindsdien niet meer uit de jaren '60 gekomen. Met name the Beatles hebben mijn leven op elk denkbaar vlak veranderd. Hedendaagse bands waar ik graag naar luister zijn Fleet Foxes, Arctic Monkeys en Animal Collective. Allemaal bands die duidelijke '60s invloeden hebben.

Ik schaam me dood als ik terugdenk aan mijn skaterperiode.
pi_77586494
quote:
Ik schaam me dood als ik terugdenk aan mijn skaterperiode.
Hehe dat heb ik ook een beetje met mijn gabberperiode.. Niet zozeer om de muziek maar meer om het feit ik behoorlijk meeging in die hype..
  Moderator zaterdag 13 februari 2010 @ 13:42:29 #13
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_77952506
Dit topic is officieel uitgeroepen tot tof topic: Toffe topics topic
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:52:49 #14
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_77952767
Toen ik 11 jaar was kwamen er 2 albums uit (1991/1992) waardoor ik 'serieus' naar muziek ben gaan luisteren:

RATM - RATM
The prodigy - experience.

daarvoor had ik houseparty cd's, rave the city etc. Na RATM en The prodigy kwam al snel nirvana op mijn pad, helemaal gek was ik van die band. Toen kwamen punk(rock), en langzaam verschoof ik naar de metal halverwege de jaren '90. Vele topper heb ik grijs gedraaid zoals Demanifacture van Fear Factory, state of a worlds address van Biohazard, Pantera, Gorefest, uiteraard sepultura, het waren mooie tijden.

Langzaamaan ben ik vervolgens me meer gaan verdiepen in alternatieve electronische muziek en hiphop, toen kwam techno, electro, italo ( ) etc. en daarna ben ik me gaan verdiepen in oudere muziek.... het begon met klassieke rock zoals Hakwind en The Stooges, daarna ben ik me er in gaan verdiepen en begon o.a. veel krautrock te luisteren en singer songwrites zoals Nick Drake en Linda Perhacs. Tegelijkertijd begon ik met het verkennen van de free jazz zoals Albert Ayler en Ornette Coleman maar ook bijvoorbeeld Tropicalismo uit de jaren '60, Brazilie, stoner rock, post rock, dingen als de pixies, experimentele drones zoals SUNN O))), Avant Garde, alles wkam voorbij.

Laatste tijd luister ik weer meer naar jazz (fusion, zoals dingen op het ninja tune label), dubstep kan ik van genieten maar ik probeer vooral zo veelzijdig mogelijk te blijven.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_77952817
10 - 14
Soundtracks van (teken)films.
Spice Girls

15 - 18
Enerzijds een mengeling van top 40 en wat dance.
De eerste invloeden uit de 'altoscene'. Maar dat begon nogal laffig met Kane, Di-rect , Sum41, Linkin Park..
Van System of a Down kan ik zeggen dat ik dat nu nog leuk vind. Within Temptation niet meer zo, maar aan de hand van deze band ben ik op zoek gegaan naar anderen...

19 - nu
Van Manu Chao tot Mando Diao. Van Roosbeef tot Eluveitie. Van System of a Down tot The Dandy Warhols. Van The Kinks tot 'de warme balletjes van de Koningin'.
Kortom: een hoop. Overigens heb ik sinds mijn negentiende ook een soort wandelende muziekencyclopedie als vriend, dus dan leer je veel meer kennen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_77952944
Leuk topic!!!: (krijg mijn tekst waarschijnlijk nog niet af, want wil het wel serieus aanpakken..maar hier alvast het begin)

8 - 10jaar:
Kreeg toen mijn eerste casettebandjes en werd tot die leeftijd nog doodgegooid met klassieke muziek wat ik nooit kon waarderen. Totdat mijn mammie me Pink Floyd liet horen! toen ging ik muziek wat meer waarderen (niet PF luisteren want ik wist verder niet wat het was), maar nog niet extreem veel.

10 jaar
Michael Jackson ontdekt! En ik ging voor het eerst door bovenstaande ontwikkelingen zelf muziek luisteren

Muziek:
Hanson, Eternal (mijn eerste cd ooit!), wat boybandjes en de muziek van mijn moeder.

11-12 jaar
Toen ging ik pas echt een beetje zelf muziek luisteren (lees: ontdekken)en niet puur luisteren wat mijn moeder luisterde en wat mijn vriendjes luisteren. Beetje TMF (geweldig, je had van die themauitzendingen die om 1 artiest gingen, fantastisch) en MTV kijken en zo. We hadden toen een Michael Jackson best-of gekocht (HIStory), en toen was ik helemaal verkocht! (is dat het goede tijdvak? 1997 voor deze bestof?) Verder brak Marco Borsato toen door en dat vond ik helemaal geweldig! Had ik alles van!

Muziek:
Michael Jackson, Marco Borsato, Backstreet Boys, beetje Spice Girls, Beastie Boys en verder gewoon vooral TMF en zo

13-14 jaar
Mijn muzieksmaak ontwikkelde zich nou nog niet echt erg goed. Had er wel een nieuwe favoriete muziek bij: Oasis. Toen had ik dus al werkstukken voor muziek (op school) gemaakt van MJ, Oasis en de Beatles. Want ook de Beatles kwamen bij mij binnen want ik kreeg en paar jaartjes Pianoles, en daar komen de Beatles vaak ik voor. Ik kon Let It Be spelen . Ik had toen al een wat bredere muziek collectie. Had alles van MJ, ging alles kopieren van de LPs van mijn ouders etc en ik was toen echt megafan. Ook Jamiroquai vond ik geniaal met Virtual Insanity en Deeper Underground. En dat vond mijn moeder ook leuk dus die kocht die dan voor mij

Muziek:
Oasis, Michael Jackson, Jamiroquai, Beatles, Marco Borsato.

15-16 jaar
Bleef een beetje dezelfde muziek luisteren als dat ik eerst deed. Pas toen ik op een gegeven moment in aanraking kwam met wat Led Zeppelin, Deep Purple en zo werd ik weer enthousiaster! Classic Rock ging toen mijn muziekcollectie bevolken. Supercool. Maar het mooiste werd Pink Floyd. Het heeft mijn muziek-luisteren getriggert maar luisterde het nog niet echt zelf. Nu kreeg ik the Wall van mijn moeder en dat was geweldig. Verder bleef ik (en dat doe ik nu nog) MJ en Oasis geweldig vinden.

Muziek:
Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple, Michael Jackson, Oasis.

17-18 jaar
Eind middelbare school. Luisterde toen iets minder muziek ineens. Beetje wat ik op cd had luisterde ik. Verder was ik heel aardig en ging ik wel allemaal cdtjes branden voor de familie en zo. Daardoor ging ik best-ofs maken en zo en was ik daardoor nog wel wat bezig met muziek Ook Idols was toen een hit en ik vond Boris en zo allemaal erg cool Dus ook de muziek die ze daar coverden ging ik luistern en zo. Voorbeelden zijn dan Simply Red, Prince, Robbie Williams..noem maar op. Mijn muzieksmaak was vooral nog een beetje mainstream en wat oudere rock.

Muziek:
Robbie Williams, Oasis, Michael Jackson, Boris, Alanis Morissette

19-20 jaar
Net op de universiteit en kreeg als eindexamen kado een Ipod..De eerste muziek die ik daar volledig op luisterde was Jewel! Ik vond haar geweldig, en kon er geen genoeg van krijgen. Verder bleef Oasis waanzinnig cool en begon ik wat andere engelse bandjes ook te luisteren zoals Pulp, Blur en zo. Ook Pink Floyd kreeg weer een kleine opleving (beetje de rode draad door mijn verhaal) en Bruce Springsteen ( waar ik altijd al wat van had) kreeg meer aandacht. Ook wat meer nederlandse muziek ging ik leuk vinden. Maar het was verder vooral de periode van de classic rock en dan echt heel veel! Beetje saai vond ik het wel, maar mijn muzieksmaak werd wel erg uitgebreid vanaf nu.
Verder had de top 2000 een enorme invloed op mijn muzieksmaak. Dus bekijk de top 50, en dat is de muziek die ik toen luisterde

Muziek:
Jewel, Pink Floyd, Oasis, Acda & de Munnik, Billy Joel, Scorpions, Dire Straits, Led zeppelin, Guns 'N Roses, Bruce Springsteen

21-22 jaar
Dit was mijn Pink Floyd periode. Luisterde niks anders meer dan Pink Floyd, en Pink Floyd..en verder alles wat erop leek en wat een beetje psychedelisch en/of progressive. Alan Parsons Project was mijn voornamelijk andere liefde, maar ook Yes, Genesis, King Crimson, Porcupine Tree(een beetje) kregen mijn voorliefde. Andere goed vertegenwoordige muziek was Supertramp. Geweldig! Verder begon ik ook wat veelzijdiger te worden, maar het was vooral wel allemaal muziek van vroegah. 1 interessant ander genre: Eminem! Ik vond Eminem geweldig en luistere dat veel. Van de andere "moderne" muziek was het vooral Beyonce en dat soort stuff.

Daarnaast ging ik heel veel Jazz luisteren. Jazz vond ik ineens geweldig en een goede mix met de rest van de muziek. Dus Miles Davis, Keith Jarett etc. Noem maar op!

Muziek:
Pink Floyd, Supertramp, Keith Jarett, Miles Davis, Pat Metheny, Van Morrison, Sun Ra, Dire Straits.

22-nu
Toen explodeerde mijn muzieksmaak echt. Alle muziek begon ik te waarderen maar vooral ook de wat meer hedendaagse muziek. Maar vooral heeel veel Bruce Springsteen! Ging ook steeds meer naar concerten en zo en kan ondertussen zeggen dat ik toch een best leuke en brede muzieksmaak heb

Muziek:
http://www.last.fm/user/Norrage

[ Bericht 2% gewijzigd door Norrage op 13-02-2010 14:27:33 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 13 februari 2010 @ 15:22:24 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_77955118
4 fases in 40 jaar tijd.

0-13 meeluisteren met m'n ouders, van Corry en BZN tot Everly Brothers en Vicky Leandros

13-20 via de radio heel veel top 40 muziek, gaandeweg ook wat meer wat niet in de top 40 kwam maar wel gedraaid werd of wat in de UK in de top 40 stond, dankzij nieuwe zenders als Superchannel. Radio programma's als Top 40, Curry/Stenders & van Inkel, Miniparade, Avondspits.
Favorieten in die tijd oa Kim Wilde, Janet Jackson, Madonna, Bangles

21-30 ontdekking van 'andere' muziek door oa het radioprogramma Nozems a Gogo, maar ook op mtv eerst 120 Minutes en later Alternative Nation. Ook de Top 40 bleef ik wel volgen maar vond niet meer 'alles' goed.
Nieuwe favorieten werden oa Sonic Youth, Pixies, My Bloody Valentine, Bettie Serveert, Juliana Hatfield, Letters to Cleo e.d.

30-40 via internet nog meer en nog minder bekende muziek leren kennen. Zowel qua pop/rock als qua alt.rock en andere stromingen.
Ook dankzij de opkomst van The White Stripes de rock'n'roll herontdekt.
Nieuwe favorieten oa The White Stripes, Queen Adreena, Seedling, Metric, Ladytron

[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 13-02-2010 22:08:10 ]
pi_77958208
Pft even een tvp, ik ga hier nog eens goed voor zitten want het was echt een rare 'carriere'. Van Michael Jackson en Queen naar top 40 naar Garbage naar Nu-metal naar hardere metal naar melodieuze gothicachtige metal, naar EBM/electronische gotische zooi, naar al dat door elkaar naar dansbare en ontspannende electro, rock en nog meer dingen.
pi_77962897
0-10 Van alles uit de Top 40 (Toppop)

10-12 Nederpop (Doe Maar, Het Goede Doel maar vooral Toontje Lager), en ik begon al een lichte voorkeur te krijgen voor bandjes uit de periferie van de top 40 (The Clash, Talking Heads, U2)

13-19 U2, Simple Minds, Big Country, The Cure, The Alarm, The Smiths. De Verrukkelijke Vijftien, Gaz Top op Music Box. Ik hometapede me suf, elke week nam ik wel een paar platen mee uit de bieb.

19-20 Madchester - Stone Roses, Happy Mondays etc.. Maar dat was zo weer over

21-22 Een tijdje vooral 'oude muziek' geluisterd, Beatles, Pink Floyd, CCR, Hendrix Toen blowde ik nogal veel

23-30 Nadat grunge 'hot' was doken er ineens een heleboel leuke harde gitaarbandjes op: Therapy?, Helmet, Tool, Smashing Pumpkins. En door nieuwe punkbandjes als Offspring ben ik juist oude punk gaan luisteren (Ramones, Clash, Exploited).

30-nu Ik ben de laatste jaren veel minder muziekhongerig, als ik nog eens iets ontdek is het meestal per toeval, maar enkele favorieten: Interpol, QOTSA, I Am Kloot.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_77966916
Leuk topic, als ik nog es wat tijd over heb, ga ik er eens voor zitten....
pi_77974134
0-8
Ik geloof helemaal niks
8-10
Beetje van alles, veel top 40
10-12
Heavy metal Metallica, System of a Down enzo
12-14
Bandjes die ik via m'n pa meekreeg, U2, The Eagles, maar vooral Marillion
14/15-nu
Hele grote ''boost''. Muziekkennis verduizenddubbelt. Luister the Beatles, Paul McCartney, maar ook nog wel voorgaande bandje U2, The Eagles en Marillion. Coldplay word ook vaak beluisterd. Check m'n last.fm maar
pi_77976608
Tot 10 jaar: Abba, Abba en Abba

10 -20: Jaren 80-muziek, New Wave, Symfonische Rock, Alan Parsons Project, Dire Straits

20-25: Fleetwood Mac, Stevie Nicks

25-35: Female Singer-Songwriters: Heather Nova, Suzanne Vega, Tori Amos, Sarah McLachlan etc. en ook Stevie Nicks

35 - heden: Fleetwood Mac (weer) en Stevie Nicks, Amsterdan Klezmer Band, Kyteman, C'mon & Kypski, New Cool Collective (+ BigBand), Heather Nova, Johnny Cash en pareltjes uit de zeventiger jaren.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_77977426
Op mijn 13e met mijn gespaarde geld een cd speler gekocht en mijn eerste cd was Mysteryland 1994.

Vooral Hardcore dus tot mijn 20e (al luisterde ik daarnaast naar van alles; Cypress Hill, Wu-Tang clan, Reggae, Greenday, Offspring). Ook veel naar houseparties geweest enzo, australian en airmaxjes erbij. Mooie tijd.

Vanaf mijn 20e steeds meer richting techno en Engelse Indie bandjes. Ook dingen als Jamiroquai, Manu Chao en Orishas kan ik erg waarderen. Soms heb ik ook nog wel eens wat Drum n bass op staan.

Toch blijft house muziek (techno, electro) voor mij de muziek bij uitstek voor een lekker feestje.
^ To je nesmysl ^
pi_77981800
Vanaf dat ik een jaar of 6 ben luister ik al naar Queen, en dat zal ook altijd mijn favoriete band ooit blijven. Daarnaast luisterde ik toen ik jong was veel naar muziek van mijn vader, zoals Creedence en ander spul uit de 60's en 70's. Rond 1992, 1993 begon ik ook naar top 40 muziek te luisteren zoals 2 Unlimited, Haddaway en meer van dat moois

Dat ging door tot ongeveer 1999, 2000 - toen ik dus 14/15 was. Toen kwam ik in aanraking met wat stevigere muziek zoals Rammstein, System of a Down, KoRn, Slipknot etc. Die periode heeft toen zo'n 2, a 3 jaar geduurd. Rond mijn 18e, 19e kwam ik in aanraking met de Beach Boys en de Beatles. Uiteraard kende ik daarvoor wel de hits, maar rond deze tijd ging ik ook naar hun albums luisteren.

Daarna begon mijn muzikale opvoeding goed te lopen. Acts als Genesis, Peter Gabriel, Kate Bush, The Who, Valensia.... Via deze acts kwam ik weer terecht bij acts die beinvloed waren of van invloed waren op deze artiesten, zoals King Crimson, Sparks etc. Nu heb ik gemiddeld zo'n 2 a 3 periodes per jaar waarin ik ontzettend veel naar een band luister. Afgelopen jaar was dat Pet Shop Boys, gevolgd door Muse en nu de Golden Earring.
Nee.
  zondag 14 februari 2010 @ 15:18:03 #25
147650 based
my very own drum!
pi_77984884
vroegah toen ik klein was gewoon top 40 muziek (als kind weet je niet beter toch)
dat was tot m'n 12e denk ik

van 12 tot 14 - van die hardcore achtige dingen (was toen in he)
15 - 19 - Heel veel underground old skool hip hop, + veel jungle en dnb
19 - 21 - oude genres bleven, maar ging meer classic rock en punk luisteren
22 - 23 - punk laten vallen, classic rock nam ook af maar nu begon electronisch muziek meer de overhand te krijgen, zoals idm, breakcore etc
24 - 26 (nu) - ik luister nu zo'n beetje alles zolang het maar kwaliteit is, trip hop, dnb, hip hop, electro, minimal, breakcore, lounge etc etc.
I believe in a long, prolonged, derangement of the senses in order to obtain the unknown
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')