District 9 verhaal 100x gedaan?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom hoe een verhaal wordt verteld. Het gaat erom dat een film je vermaakt. Hoe origineel is District 9 dan? Of the Blind Side? Ook al 100 keer gedaan, alleen het is goed verteld.
Een bevolkingsgroep die in kampen wordt gestopt en gedeporteerd moet worden, maar in opstand komt. En een hoofdpersoon die langzaam muteert. The Pianist meets The Fly.quote:
Ja, inderdaad, die films heb ik al 100 keer eerder gezienquote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep die in kampen wordt gestopt en gedeporteerd moet worden, maar in opstand komt. En een hoofdpersoon die langzaam muteert. The Pianist meets The Fly.
Ja, ik ben het eens dat films om emotie draaien. Maar ik vind een goed verhaal en acteerprestatie daar meer bij helpen dan wat grafisch geweld.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als je films puur allemaal als een afstudeerstuk gaat bekijken wellicht niet, maar je gaat ook naar films om emoties te beleven. En in dat respect was Avatar een van de schaarse films waar je in je leven naar toe gaat en daarbij overdondert wordt en achteraf denkt: Dit heb ik nog nooit meegemaakt, dit was a once in a liftime bioscoopervaring.
Daar gaan films meer over dan dat je met een blocnote nagaat of verhaal-technisch bepaalde hokjes aangekruist kunnen worden.
Wil je ook erbij zeggen dat het aliens zijn die op aarde leven? En dat ze later samen gaan werken?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep die in kampen wordt gestopt en gedeporteerd moet worden, maar in opstand komt. En een hoofdpersoon die langzaam muteert. The Pianist meets The Fly.
het gaat erom dat je elke film kunt neersabelen. Dances with Smurfs is leuk bedacht door South Park maar Avatar heeft gewoon een universeel verhaal over liefde en oorlog. idd, al 100 keer gedaan maar zelfden zo goed verteld.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, die films heb ik al 100 keer eerder gezien
Zo kan je dit bij elke film zeggen iddquote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, die films heb ik al 100 keer eerder gezien
Ik vond het begin van District 9 best origineel geschoten, een beetje documentaire achtig gedaan, daarbij een niet likeable personage erbij, vond het best gewaagd. Alleen einde vond ik kut toen ze het met Hollywood style wouden eindigen..quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het aliens zijn, het gaat om het verhaal immers. Want bij Avatar maakt het ook niet uit dat het Aliens zijn toch?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wil je ook erbij zeggen dat het aliens zijn die op aarde leven? En dat ze later samen gaan werken?
Nou ja, zo goed... zo manipalutief.... Is gewoon heeeeeel slim gedaan.... netjes hoor. Maar het is gewoon geen goed verhaal, het is cliche, na cliche, na clichequote:Op maandag 8 maart 2010 00:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
het gaat erom dat je elke film kunt neersabelen. Dances with Smurfs is leuk bedacht door South Park maar Avatar heeft gewoon een universeel verhaal over liefde en oorlog. idd, al 100 keer gedaan maar zelfden zo goed verteld.
Tuurlijk gaat het wel daaromquote:Op maandag 8 maart 2010 00:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het aliens zijn, het gaat om het verhaal immers. Want bij Avatar maakt het ook niet uit dat het Aliens zijn toch?
Jij heb het over extreem doordachte films, van die films waar niemand over snapt en die je echt moet oncijferen. Maar je hebt ook films, die je helemaal wegblazen met een verhaal, zonder dat je daar met een blocnote naar toe moet. Neem nou American Beauty. Die film gooit allerlei dingen naar je toe en aan het einde denk je van wtf heb ik nou gezien? En denk je na over al de briljante dingen die de film bevat. Of het doet je helemaal niks natuurlijk, maar dat lijkt me sterk. En dat is nog maar één voorbeeld. Er zijn zoveel anderen.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als je films puur allemaal als een afstudeerstuk gaat bekijken wellicht niet, maar je gaat ook naar films om emoties te beleven. En in dat respect was Avatar een van de schaarse films waar je in je leven naar toe gaat en daarbij overdondert wordt en achteraf denkt: Dit heb ik nog nooit meegemaakt, dit was a once in a liftime bioscoopervaring.
Daar gaan films meer over dan dat je met een blocnote nagaat of verhaal-technisch bepaalde hokjes aangekruist kunnen worden.
Cloverfieldquote:Op maandag 8 maart 2010 00:19 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ik vond het begin van District 9 best origineel geschoten, een beetje documentaire achtig gedaan,
quote:
Om Avatar de hemel in te prijzen door het 3D gedeelte oké, maar om te verdedigen dat het verhaal goed in elkaar steekt..quote:Op maandag 8 maart 2010 00:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
het gaat erom dat je elke film kunt neersabelen. Dances with Smurfs is leuk bedacht door South Park maar Avatar heeft gewoon een universeel verhaal over liefde en oorlog. idd, al 100 keer gedaan maar zelfden zo goed verteld.
Waarvan eentje, met een beetje fantasie onder het genre SciFi geplaatst kan worden... die dan weer ook in de categorie actie zit...quote:Op maandag 8 maart 2010 00:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Cloverfield
Blair Witch
[Rec]
Paranormal Activity
Henry, Portrait of a Serial Killer
Nee. Ik zeg dat het verhaal GOED is VERTELD.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:23 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Om Avatar de hemel in te prijzen door het 3D gedeelte oké, maar om te verdedigen dat het verhaal goed in elkaar steekt..
Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn vele gradaties binnen de filmgenres waarop je ze op hun waarde kunt beoordelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:21 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Jij heb het over extreem doordachte films, van die films waar niemand over snapt en die je echt moet oncijferen. Maar je hebt ook films, die je helemaal wegblazen met een verhaal, zonder dat je daar met een blocnote naar toe moet. Neem nou American Beauty. Die film gooit allerlei dingen naar je toe en aan het einde denk je van wtf heb ik nou gezien? En denk je na over al de briljante dingen die de film bevat. Of het doet je helemaal niks natuurlijk, maar dat lijkt me sterk. En dat is nog maar één voorbeeld. Er zijn zoveel anderen.
Ik zeg documentaire, geen eigen cam.. En ik zeg ook niet dat het de eerste film is die dat doet..quote:Op maandag 8 maart 2010 00:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Cloverfield
Blair Witch
[Rec]
Paranormal Activity
Henry, Portrait of a Serial Killer
Ik ook. Terwijl ik dat een van de betere films vind.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef Seam het volgende:
Ik vergeet op de een of andere manier trouwens altijd IB ook meedoet
Ik ook ja.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef Seam het volgende:
Ik vergeet op de een of andere manier trouwens altijd IB ook meedoet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |