Laat ik ook een duit in het zakje doen.
Best Motion Picture Of The Year: AVATAR
Best Performance by an actor in a leading role: JEFF BRIDGES (A Crazy Heart)
Best performance by an actress in a leading role: SANDRA BULLOCK (The Blind Side)
Best Performance by an Actor in a Supporting Role: MATT DAMON (Invictus)
Best Performance by an Actress in a supporting role: MO'NIQUE (Precious)
Best Achievement in Directing: KATHRYN BIGELOW (Hurt Locker)
Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen: The Hurt Locker (Mark Boal)
Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published: Up In The Air
Best Achievement in Cinematography: AVATAR
Best Achievement in Art Direction: AVATAR
Best Achievement in Costume Design: The Young Victoria
Best Achievement in Makeup: The Young Victoria
Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score: AVATAR
------------
Een paar dingen zijn voor mij duidelijk:
- Noch Avatar, Noch The Hurt Locker gaan beide Best Motion Picture en Best Director winnen. Of Avatar wint Best Picture en dan geven ze Best Director aan Bigelow, of Hurt Locker wint Best Picture maar dan gaat Best Director naar Cameron .
- Avatar gaat niet een recordaantal awards binnenslepen daarvoor zijn de Academy Awards members te conservatief.
- Alle technische awards zijn bij voorbaat al voor Avatar (zelfs District 9 en Star Trek zijn kansloos in deze categoriën)
- Het is stuivertje wisselen in de categorië Best Leading Actress tussen Bullock en Sidibe. Of ze geven Bullock haar eerste Oscar met in het achterhoofd dat dit haar eerste en laatste kans zal zijn, of ze gaan voor de stereotypische winnaar met een actrice (Sidibe) die een over-dramatische rol speelt (die hebben we vaker zien winnen).
- In de Best Supporting Actress categorie zijn de 'Up In The Air' actrices kansloos, als je de film daadwerkelijk hebt gezien, zul je merken dat hun performances zeer onmerkwaardig zijn en totaal Oscar-onwaardig. Mocht Bullock in de categorie 'Best Actress in Leading Role' winnen, dan zal hier de Oscar naar Mo'nique gaan.
- Als Jeff Bridges niet 'Best Actor' wint, dan trakteer ik iedereen in dit topic op een chocoladereep.
- Christopher Waltz, hoe graag ik het ook wil, gaat geen Oscar winnen, dat Inglorious Basterds een zeer onconventionele film is met Waltz in een onethische rol wat doorgaans niet gewaardeerd wordt door de Academy gaat meespelen. Matt Damon lijkt te gaan winnen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?