Want? Aangenomen dat het dier niet lijdt, dat is immers reeds strafbaar.quote:
Hoe kun je een dergelijke aanname doen? Het is abnormaal en dieren hebben ook gevoelens. Alsof een schaap erop zit te wachten dat ie even flink genomen wordt. Schade of niet, het is ziek en moet in ALLE gevallen strafbaar zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Want? Aangenomen dat het dier niet lijdt, dat is immers reeds strafbaar.
Dat ik denk dat jij die handelaar bentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:26 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ja wat wil je daarmee benadrukken als ik vragen mag?
Oké, prima, maar zit een schaap erop te wachten geslacht te worden? Zit een koe erop te wachten kunstmatig geïnsemineerd te worden? Wacht een koe erop dat iemand haar melkt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:48 schreef Stuart het volgende:
Hoe kun je een dergelijke aanname doen? Het is abnormaal en dieren hebben ook gevoelens. Alsof een schaap erop zit te wachten dat ie even flink genomen wordt. Schade of niet, het is ziek en moet in ALLE gevallen strafbaar zijn
als een "deskundige" als midas dekkers dat aanneemt. waarom moeten we dit strafbaar stelen... maar proeven en bioindustrie en en en.. waarvan de deskundigen ook van meningzijn dat dat pas echt dierkwellerij is, toe laten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoe kun je een dergelijke aanname doen? Het is abnormaal en dieren hebben ook gevoelens. Alsof een schaap erop zit te wachten dat ie even flink genomen wordt. Schade of niet, het is ziek en moet in ALLE gevallen strafbaar zijn
Mogen hetero’s wel anale seks hebben?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Daarom ben ik dus tegen alles wat niet straight is. De menselijke geest is in staat veel zieks te verzinnen blijkt maar weer.
Ja, een koe wacht er waarschijnlijk inderdaad op dat zij wordt gemolkenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wacht een koe erop dat iemand haar melkt?
Dat dieren gevoelens hebben wordt ook niet ontkend, vandaar dat dierenmishandeling ook strafbaar is. Maar daar is deze wet niet extra voor nodig.
Dan nog: het is ziek. Is dat voldoende? Er zijn er ook genoeg die SM, plassex of homoseks ziek vinden.
Wat mij betreft niet, dit is een zieke en schadelijke stijl.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:52 schreef Iblis het volgende:
Mogen hetero’s wel anale seks hebben?
Daar gaat het nu toch niet over? Daar ben ik ook tegen. Maar dat is afdwalenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:52 schreef woid het volgende:
[..]
als een "deskundige" als midas dekkers dat aanneemt. waarom moeten we dit strafbaar stelen... maar proeven en bioindustrie en en en.. waarvan de deskundigen ook van meningzijn dat dat pas echt dierkwellerij is, toe laten?
Ik vind plasseks ranzig, maar dat wordt gedaan door 2 mensen die daar allebei toestemming voor geven.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:43 schreef woid het volgende:
[..]
vind jij plassex ranzig? moet dat strafbaar zijn?
he bah... wat een zieke geest heb je daarquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mogen hetero’s wel anale seks hebben?
Bingo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:53 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, een koe wacht er waarschijnlijk inderdaad op dat zij wordt gemolken
Bij SM is er toch sprake van een keuze? Je plukt toch niet zomaar iemand van de straat of weide om er vervolgens overheen te zeiken of op los te rammen met een zweep? Is die keuze er ook voor het dier
Het CDA heeft sex met dierenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:38 schreef GasTurbine het volgende:
Waarom zou de CDA hier tegen willen zijn?
Balkenende heeft iets te verbergen?
Het gaat dus om de gevoelens begrijp ik? Wat nu als het dier het prettig blijkt te vinden? Vervalt dan de strafbaarheid?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dus er moet een heel onderzoek komen naar of het dier geleden heeft ja of nee?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Want? Aangenomen dat het dier niet lijdt, dat is immers reeds strafbaar.
ik mag een stier een half uur met messen bewerken omdat dat (volgens mensen) stoer en stier waardig is...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind plasseks ranzig, maar dat wordt gedaan door 2 mensen die daar allebei toestemming voor geven.
Een dier kan die toestemming niet geven. Dus blijf je er maar mooi vanaf. Net als van een kind.
Dat je hier uberhaupt over moet discussieren, vind ik al ranzig genoeg.
Het schijnt intellectueel en beschaafd te zijn als je dit soort zaken gaat analyseren, beredeneren en als een Tetrisblokje invoert in een discours.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Dat je hier uberhaupt over moet discussieren, vind ik al ranzig genoeg.
Hoe weet je dat? En hoe weet je dat dat voor seks niet geldt? En wacht een koe er ook op om zoveel melk te geven als ze tegenwoordig doen, wat tot infecties aan de uiers leidt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:53 schreef Stuart het volgende:
Ja, een koe wacht er waarschijnlijk inderdaad op dat zij wordt gemolken
Nee, die keus is er niet, maar betekent dat dat direct immoreel is als het om dieren gaat? Immers, we slachten dieren, nemen ze in huis, fokken ermee, allemaal geen keus. Wat dat betreft is er een vrij breed geaccepteerde verschillende benadering tussen het omgaan met dieren en mensen, en waarom telt die als het om seks gaat niet?quote:Bij SM is er toch sprake van een keuze? Je plukt toch niet zomaar iemand van de straat of weide om er vervolgens overheen te zeiken of op los te rammen met een zweep? Is die keuze er ook voor het dier
Wie zijn wij als mensen om dat te bepalen? Het is MISBRUIK van een dier en dat moet in alle gevallen worden bestraft. Ik begrijp niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het gaat dus om de gevoelens begrijp ik? Wat nu als het dier het prettig blijkt te vinden? Vervalt dan de strafbaarheid?
Nee. Een kind kan het ook misschien als "prettig" ervaren als zijn/haar geslachtsdeel gestimuleerd wordt door een volwassene. Nog geen reden om het maar prima te vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het gaat dus om de gevoelens begrijp ik? Wat nu als het dier het prettig blijkt te vinden? Vervalt dan de strafbaarheid?
Dat is niet intellectueel en zeker niet beschaafd. Beschaafd is dat je kiest voor de rechten van hen die geen stem hebben en ze beschermt tegen idioten die hun ranzige fantasietjes in praktijk denken te moeten brengen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het schijnt intellectueel en beschaafd te zijn als je dit soort zaken gaat analyseren, beredeneren en als een Tetrisblokje invoert in een discours.²
Laat jij jezelf wel pijpen door je vrouw en bef je haar?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet, dit is een zieke en schadelijke stijl.²
Ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:56 schreef El_Matador het volgende:
Dus er moet een heel onderzoek komen naar of het dier geleden heeft ja of nee?![]()
Ja, waarom zullen we dat überhaupt niet doen voor ongeveer alles? Beter te veel verboden dan te weinig. Zoals uitlaatgassen, want misschien zijn die schadelijk, meeroken, want misschien is het schadelijk, in het bos plassen, want misschien is het schadelijk, huisdieren houden, want misschien is het schadelijk, enz.quote:Waarom niet gewoon allemaal verbieden, dan hoef je aan zo'n zinloos onderzoek ook geen tijd, moeite en geld te besteden.
En hoe is het doden van een dier dan geen MISBRUIK?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wie zijn wij als mensen om dat te bepalen? Het is MISBRUIK van een dier en dat moet in alle gevallen worden bestraft. Ik begrijp niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden.
Er zijn wel meer dingen die je niet met kinderen mag maar wel met dieren. Ik weet niet of dat direct opgaat, we hebben wat dat betreft wel meer ‘scheve’ opvattingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:57 schreef El_Matador het volgende:
Nee. Een kind kan het ook misschien als "prettig" ervaren als zijn/haar geslachtsdeel gestimuleerd wordt door een volwassene. Nog geen reden om het maar prima te vinden.
Het is voor ons Moslims verboden om over ons privé sexleven te praten. Dat is privé.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:59 schreef Mylene het volgende:
Laat jij jezelf wel pijpen door je vrouw en bef je haar?
Ja hoor, op nette wijze een lammetje slachten (als voedsel, voor de nodige proteïnes) stel je gelijk aan een puber die zijn leuter bij een lammetje naar binnen probeert te manoeuvreren als zijnde een lustcover.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:01 schreef Iblis het volgende:
En hoe is het doden van een dier dan geen MISBRUIK?
Op termijn kan er schade ontstaan bij het kind. Dat willen we voorkomen, vandaar een totaalverbod. Er is echter geen enkele reden om aan te nemen dat er schade ontstaat bij het dier. Er is natuurlijk wel sprake van een schending van jouw normen en waarden. En daar blijkt het ook om te draaien.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Een kind kan het ook misschien als "prettig" ervaren als zijn/haar geslachtsdeel gestimuleerd wordt door een volwassene. Nog geen reden om het maar prima te vinden.
Waar heb je mij een dergelijke uitspraak zien doenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
En hoe is het doden van een dier dan geen MISBRUIK?
Er moet sowieso een onderzoek komen, hoe wil je anders iemand veroordelen? Gewoon op basis van de dorpsroddel?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus er moet een heel onderzoek komen naar of het dier geleden heeft ja of nee?![]()
Nee, dat doe ik niet, lees het nog eens.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja hoor, op nette wijze een lammetje slachten (als voedsel, voor de nodige proteïnes) stel je gelijk aan een puber die zijn leuter bij een lammetje naar binnen probeert te manoeuvreren als zijnde een lustcover.
Jij zegt dat het misbruik is. Dat is echter geen feit, maar slechts een persoonlijk oordeel. Ik leg liever objectieve criteria aan. Bijvoorbeeld daadwerkelijk lijden van het dier.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wie zijn wij als mensen om dat te bepalen? Het is MISBRUIK van een dier en dat moet in alle gevallen worden bestraft. Ik begrijp niet dat er zo moeilijk over gedaan moet worden.
Nee, maar ik probeer uit te vinden wat jij als misbruik ziet en wat allemaal wel en geen misbruik is. Met de menselijke maat gemeten komen onvrijwillige chirurgische ingrepen, moord, verkrachting, gedwongen bevruchting en vrijheidsberoving met regelmaat voor bij dieren.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:06 schreef Stuart het volgende:
[..]
Waar heb je mij een dergelijke uitspraak zien doenWaarom blijf je niet gewoon bij dit onderwerp zonder er allerlei andere zooi bij te halen waarbij je feitelijk alleen maar aannames doet in mijn richting
Wat is jouw benaming dan als je een levend wezen tot seks dwingtquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:10 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij zegt dat het misbruik is. Dat is echter geen feit, maar slechts een persoonlijk oordeel. Ik leg liever objectieve criteria aan. Bijvoorbeeld daadwerkelijk lijden van het dier.
nopquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Er wordt in dit topic ontzettend langs elkaar heen gepraat, we zijn het met zijn allen toch wel eens dat dierenliefde ranzig is en onethisch en dat het verboden moet worden. Alleen lopen we vast op de handhaving én waarom eten we dan wel vlees.....²
Ranzig, ja. Maar dat is persoonlijk. Onethisch, geen idee. En dat het verboden moet worden, ik heb zo mijn twijfels als het dier niet lijdt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Er wordt in dit topic ontzettend langs elkaar heen gepraat, we zijn het met zijn allen toch wel eens dat dierenliefde ranzig is en onethisch en dat het verboden moet worden. Alleen lopen we vast op de handhaving én waarom eten we dan wel vlees.....
Waarom niet gewoon je lichaam op een natuurlijke manier gebruiken? Heb je lust en voel je je hitsig, inject je vriendje dan in een vrouwmens.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:10 schreef Sachertorte het volgende:
Jij zegt dat het misbruik is. Dat is echter geen feit, maar slechts een persoonlijk oordeel. Ik leg liever objectieve criteria aan. Bijvoorbeeld daadwerkelijk lijden van het dier.
Met dwang een kip verkrachten is al lang strafbaar, een koe bestijgen echter niet. Als de koe dat werkelijk zo vervelend vond, zou het beest wel weg lopen. Als het beest het duidelijk niet wil en je zet toch door dan mag je wat mij betreft van misbruik spreken, anders niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:11 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wat is jouw benaming dan als je een levend wezen tot seks dwingt
De meeste mensen vinden dit ranzig, daar maak je beleid op/voor. Niet voor die 4 perverselingen per stad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:11 schreef Iblis het volgende:
Ranzig, ja. Maar dat is persoonlijk. Onethisch, geen idee. En dat het verboden moet worden, ik heb zo mijn twijfels als het dier niet lijdt.
Dat klinkt bijna als: 'Is de verkrachter sterk, ontspan en geniet van zijn werk'.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Met dwang een kip verkrachten is al lang strafbaar, een koe bestijgen echter niet. Als de koe dat werkelijk zo vervelend vond, zou het beest wel weg lopen. Als het beest het duidelijk niet wil en je zet toch door dan mag je wat mij betreft van misbruik spreken, anders niet.
Nee hoor. Het is een verstandig principe, als je vrijheid wilt garanderen, niet nodeloos iets te verbieden wat niemand schaadt omdat een meerderheid er niet aan doet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
De meeste mensen vinden dit ranzig, daar maak je beleid op/voor. Niet voor die 4 perverselingen per stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |