quote:Je schrijft een geinspireerd stuk, ik ben het met alles behalve je conclusie eens; het is juist niet slechts één persoon die er niet doorheen keek, het was iedereen die niet op hem stemde die als één blok hem een gevaarlijke gek vonden, je hoort bijna niemand die hem niet een gevaarlijke gek vond OF hem geweldig vond.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:00 schreef Scipio het volgende:
Eén idioot heeft niet door de show van Fortuyn heen kunnen kijken, niet willen luisteren naar de nuancering. Eén idioot heeft niet beseft dat Fortuyn helemaal niet zo'n gevaar was omdat zijn ideeen helemaal niet zo gevaarlijk waren. Eén idioot besefte niet dat de kamer 150 zetels telt en Fortuyn daarvan slechts 25 tot 30 zou gaan bezetten. Eén idioot heeft een charismatische, in positieve of negatieve zin, politicus de mond gesnoerd. Eén idioot heeft het vertrouwen van een land geschokt en één idioot heeft met zijn verschrikkelijke handeling wellicht een schisma veroorzaakt in ons land waarvan de gevolgen wellicht heel onplezierig zullen zijn.
Gisteren was ik te ontdaan om te reageren, te verbijsterd, vandaag ben ik murw maar wel weer strijdbaar. Door de handeling van één idioot, althans, daar gaan we nog maar even van uit, is de Nederlandse bevolking sterker gepolariseerd dan ooit. De ene groep is verbijsterd, de andere verbijsterd en woedend. De woede is heel begrijpelijk, maar probeer elkaar te vinden in de verbijstering.
Er was wel slechts één idioot die labiel genoeg was om dit gevoel in daden op te zetten, hoewel ik, zoals ik hierboven al zeg, mijn twijfels heb over hoeveel andere idioten met hetzelfde idee rondliepen, met wellicht iets andere motieven, ik snap gewoon niet dat veel mensen zeggen "dat zag je toch niet aankomen", na dat taartincident was het toch duidelijk hoeveel gevoelens hij los kon maken door zijn uitspraken en de zwartmakingen? Persoonlijk had ik al veel eerder verwacht dat hij in elkaar geslagen zou worden oid.
quote:Goed stuk, maar ik ben het toch niet helemaal met je eens...
Op dinsdag 07 mei 2002 10:00 schreef Scipio het volgende:
[...]
Het is namelijk niet de taak van de media -of van wie dan ook- om iemand anders z'n uitspraken te nuanceren, dat is de taak van diegene zelf. Daar kreeg ie ook voldoende ruimte voor en daar maakte ie ook gebruik van. Achteraf...
Je kunt je verder afvragen waarom iemand -die notabene voor de hoogste post ging- na een paar keer 'verkeerd begrepen te zijn' niet zelf de conclusie heeft getrokken dat het wellicht beter zou zijn om van meet af aan de boodschap te nuanceren. Immers, dat was uiteindelijk toch waar het op uitdraaide.
Het is weerzinwekkend wat er gebeurd is, zonder meer, maar ik vind dat de pers geen enkele blaam treft in deze. Pim Fortuyn was een volwassen man, iemand ook die graag doorging voor uiterst intelligent en nogmaals; iemand die voor de meest verantwoordelijke post in dit land ging, namelijk die van minister president. Het had een teken van volwassenheid en van karakter geweest als ie dan om te beginnen eens de verantwoordelijkheid voor z'n eigen optreden had genomen en daar ook z'n conclusies uit had getrokken.
[Dit bericht is gewijzigd door Nuoro op 07-05-2002 10:20]
quote:Het was ook meer in deze zin dat ik het bedoelde. Net zo goed als er volksstammen hem veroordeelden om de verkeerde redenen, zo aanbaden sommigen hem ook om de verkeerde reden. Zei Fortuyn niet, nadat iemand hem er op wees dat veel extreem rechts denkenden op hem wilden stemmen: dan kan u gerust ademhalen, want ik ben niet extreem rechts of een racist?
Op dinsdag 07 mei 2002 10:11 schreef mike_another het volgende:een terechte opmerking
quote:LUL toch niet zo slap! Voorlopig weet jij helemaal niets meer dan dat het het werk van een eenling is! Kappen dus met dat geouwehoer dat het 'de schuld van links' is. Eerst heel hard roepen dat links Pim Fortuyn gedemoniseerd heeft en dan nu hetzelfde met links doen. Achterlijk gezeik!
Op dinsdag 07 mei 2002 08:39 schreef Baas het volgende:
Uit deze aanslag blijkt eens te meer dat er een groep mensen in Nederland aanwezig die niet schroomt om de wapens op te pakken
quote:We zullen zien.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:21 schreef Lithion het volgende:[..]
LUL toch niet zo slap! Voorlopig weet jij helemaal niets meer dan dat het het werk van een eenling is!
Ben benieuwd hoe ze zoiets zouden weten als hij niet met een of andere organisatie te maken heeft...
quote:Ja en zo kun je uiteindelijk álles wel afschuiven op Paars. Is iedereen nou echt compleet paranoïde aan het worden?
Op dinsdag 07 mei 2002 10:17 schreef waspman het volgende:
alles komt straks gewoon in de doofpot.. de man was verward en ontoerekeningsvatbaar, werkte alleen en had geen banden met enige politiek organisatie. case closed...
quote:Mee eens, dat is denk ik zeker de overweging geweest, vooral ook omdat er meteen na het bekend worden van het nieuws het gevoel heerste dat de dader 'wel weer een allochtoon zou zijn'. In dat geval waren er echt problemen gekomen, want dat zou voor sommige foute figuren weer een extra excuus betekenen om verkeerde dingen te doen.
Op dinsdag 07 mei 2002 09:26 schreef skyhigh het volgende:[..]
Ik denk eerder dat ze heel snel zijn geweest met het nieuws naar buiten te brengen dat het een blanke nederlander was om echte stront aan de knikker te voorkomen.
Ik wil niets af doen aan de moord, blijft even verschrikkelijk, maar als het een niet blanke nederlander was geweest dan was het echt fout gegaan.....
Na het bekend worden dat het een blanke nederlander was heerste er bij sommige mensen zelfs iets van een teleurstelling......
quote:Inderdaad.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:23 schreef X-Ray het volgende:
We zullen zien.
quote:En stel hij zou lid zijn van een dergelijke organisatie, dan nog hoeft dat niet te betekenen dat er een groep mensen is die bereid is de wapens op te pakken. Als die actie niet georganiseerd is door die groepering, hebben zij er feitelijk ook niets mee te maken.
De man staat wel bekend bij de BVD als een links-extremist volgens het RTL Nieuws.Ben benieuwd hoe ze zoiets zouden weten als hij niet met een of andere organisatie te maken heeft...
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 07-05-2002 10:25]
quote:Ook ik ben het weer deels met je eens. Het is niet de taak van de media om te nuanceren. Toch werd er met een bepaalde gretigheid op een redelijk enzijdige manier naar Fortuyn gekeken. Zo bijvoorbeeld de zeer tendentieuze kop op de voorpagina van de Volkskrant: Fortuyn wil artikel 1 afschaffen. Het kopt lekker, maar was slechts een halve waarheid.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:14 schreef Nuoro het volgende:
Het is namelijk niet de taak van de media -of van wie dan ook- om iemand anders z'n uitspraken te nuanceren, dat is de taak van diegene zelf. Daar kreeg ie ook voldoende ruimte voor en daar maakte ie ook gebruik van. Achteraf...Je kunt je verder afvragen waarom iemand -die notabene voor de hoogste post ging- na een paar keer 'verkeerd begrepen te zijn' niet zelf de conclusie heeft getrokken dat het wellicht beter zou zijn om van meet af aan de boodschap te nuanceren. Immers, dat was uiteindelijk toch waar het op uitdraaide.
[Dit bericht is gewijzigd door Scipio op 07-05-2002 10:26]
quote:Dat had de dader in ieder geval niet voor Pim, Als ze hem pakken zal ie wel vrijgesproken worden wegens gebrek aan bewijs of een vormfout.. Zo gaat dat in dit land
Op dinsdag 07 mei 2002 07:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ter overweging:
Bezinning en respect voor elkaars mening.
Hopelijk staat er een nieuwe Pim op, Rechts wordt door velen als fout gezien, maar een Extreem groene dat is pas fout. Achterlijke opgefokte lui.
quote:Opzouten dan. Het is toch al 'vol' hier...
Op dinsdag 07 mei 2002 07:32 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh ja hoor. Het is zijn eigen schuld dat ie vermoord is!
Zeg wat links Nederland niet wil horen en wordt vermoord!Kotsmisselijk ben ik van dit land. Bah.
Dat campagne voeren op zo'n manier kan leiden dat sommige gasten gaan flippen en zinloos geweld (geweld is bijna altijd zinloos) gaan gebruiken moeten de Politici in hun beschouwing nemen voor toekomstige campagnes. Maar het is afwachten wat het Motief van de dader is.
Hoop meteen dat ze nu eens inzien dat ze die klote vuurwapens gewoon verbieden en de straffen op bezit gewoon 10 jaar hoger zetten en ook daadwerkelijk opleggen.
Ik was het meestal niet eens met wat hem maar mocht er een landelijke stille tocht worden georganiseerd dan zal ik zeker aanwezig zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 07-05-2002 10:27]
quote:Dat bestrijdt ook niemand, maar het is ook zeker NIET de taak van de media om dingen half en soms zelfs feitelijk onjuist weer te geven, dat is wel degelijk gebeurt, uit interviews waarin hij dingen nuanceert wordt toch steeds maar één zinnetje 100 keer herhaald.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:14 schreef Nuoro het volgende:
Het is namelijk niet de taak van de media -of van wie dan ook- om iemand anders z'n uitspraken te nuanceren, dat is de taak van diegene zelf. Daar kreeg ie ook voldoende ruimte voor en daar maakte ie ook gebruik van. Achteraf...
quote:Vrijheid van meningsuiting, hij mag het zeggen zoals hij wil, verder nuanceerde hij wel degelijk maar zoals gezegd, werd dat vaak niet waarheidsgetrouw weergegeven. Voorbeelden te over van schaamteloze onjuiste berichtgevingen (huursubsidie, landmacht enz.)
Je kunt je verder afvragen waarom iemand -die notabene voor de hoogste post ging- na een paar keer 'verkeerd begrepen te zijn' niet zelf de conclusie heeft getrokken dat het wellicht beter zou zijn om van meet af aan de boodschap te nuanceren. Immers, dat was uiteindelijk toch waar het op uitdraaide.
quote:Ja en Nee, ondanks ik er eigenlijk een beetje rekening mee hield dat iemand hem wel eens wat zou kunnen aandoen was ik gisteren toch heel erg geschokt.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:06 schreef Bastard het volgende:[..]
Jij verwacht geen burgeroorlog maar had je verwacht dat er een politicus zou worden vermoord?
Ik vind het wel namelijk een realistisch gebeuren.
Maar ik zie nog steeds geen burgeroorlog. Wel een soort van rassenrellen (wat ik overegens afkeur)
quote:maar dat weet je niet. Er zal uitgebreid onderzoek moeten komen als deze figuur lid was van een organisatie. Onderzoek is nodig, vooral een onderzoek naar de politieke organisatie als hij daar lid van was geweest.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:25 schreef Lithion het volgende:
En stel hij zou lid zijn van een dergelijke organisatie, dan nog hoeft dat niet te betekenen dat er een groep mensen is die bereid is de wapens op te pakken. Als die actie niet georganiseerd is door die groepering, hebben zij er feitelijk ook niets mee te maken.
quote:Diezelfde Media gebruikte hij als het hem goed uitkwam. En het is wel goed als een ander wordt zwart gemaakt maar Fortuyn mag niet zwart gemaakt worden.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:27 schreef mike_another het volgende:[..]
Dat bestrijdt ook niemand, maar het is ook zeker NIET de taak van de media om dingen half en soms zelfs feitelijk onjuist weer te geven, dat is wel degelijk gebeurt, uit interviews waarin hij dingen nuanceert wordt toch steeds maar één zinnetje 100 keer herhaald.
quote:Haat is een slechte raadsheer, Dr. Daggla.
Op dinsdag 07 mei 2002 07:37 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Geliefd, geliefd..Wat een onzin..Een hoop mensen wel natuurlijk..Maar niet iedereen..Ik haatte de man echt vanuit de grond van m'n hart..Maar dood wens je niemand..Dan ben je ziek in je hoofd als je dat wel doet.
quote:Wel zolang het feitelijk juist is, het gaat er niet om dat Fortuyn alleen blij was met de pers als er iets positiefs gezegd werd, maar dat bij de negatieve uitlatingen de berichtgeving niet echt objectief, maar stemmingmakerig overkwam.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:29 schreef Chadi het volgende:
Diezelfde Media gebruikte hij als het hem goed uitkwam. En het is wel goed als een ander wordt zwart gemaakt maar Fortuyn mag niet zwart gemaakt worden.
quote:Zucht... een ding dat Paars wel goed heeft gedaan is het vrijwel onmogelijk maken dat er mensen vrij komen wegens een vormfout door het OM tot in een verregaande fase van het proces de mogelijkheid te geven deze fout te corrigeren. En ik denk dat deze man, als hij de dader is, voldoende forensisch bewijs op zijn lichaam heeft ( onder andere kruitsporen) om hem te veroordelen. Beetje een tendentieuze en onware uitspraak dus.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:25 schreef Zanikneef het volgende:
Dat had de dader in ieder geval niet voor Pim, Als ze hem pakken zal ie wel vrijgesproken worden wegens gebrek aan bewijs of een vormfout.. Zo gaat dat in dit landHopelijk staat er een nieuwe Pim op, Rechts wordt door velen als fout gezien, maar een Extreem groene dat is pas fout. Achterlijke opgefokte lui.
Bovendien wordt extreem rechts als fout gezien ( waaronder mensen Fortuyn onterecht schaarden), niet rechts zelf. Extremisme isin vrijwel iedere verschijningsvorm die ik kan bedenken te veroordelen, of het nu links, rechts of religieus is.
quote:Nee, dat zeg ik ook! De reacties hier lijken ook een complete waanzin en blinde woede tegen alles en iedereen die ooit iets tegen Pim Fortuyn heeft gezegd of gedaan. Alle redelijkheid lijkt nu helemaal verloren te zijn. In Rotterdam werden gisteren al pamfletten uitgedeeld waarop de linkse hoek de schuld kreeg van de moord op Pim Fortuyn. Lekker zo de massa ophitsen...
Op dinsdag 07 mei 2002 10:28 schreef Kugari-Ken het volgende:
maar dat weet je niet.
quote:Of anders?
Op dinsdag 07 mei 2002 10:25 schreef Antikal het volgende:[..]
Opzouten dan. Het is toch al 'vol' hier...
quote:En zo zouden de felle aanhangers hier wel op hun beurt weer zeggen dat de media de massa ophitste door Pim te demoniseren en zo houdt het nooit op, die verwijten over en weer.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:32 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, dat zeg ik ook! De reacties hier lijken ook een complete waanzin en blinde woede tegen alles en iedereen die ooit iets tegen Pim Fortuyn heeft gezegd of gedaan. Alle redelijkheid lijkt nu helemaal verloren te zijn. In Rotterdam werden gisteren al pamfletten uitgedeeld waarop de linkse hoek de schuld kreeg van de moord op Pim Fortuyn. Lekker zo de massa ophitsen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |