Busted.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef HeatWave het volgende:
Je past gewoon je TT fout aan om meer reacties te krijgen?
Het 'inleveren' van zo een stukje privacy zou jij niet erg vinden?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef Frollo het volgende:
Ik zie toch het meest in een combinatie van maatregelen.
Ten eerste moet er iets gebeuren aan de uitzichtloosheid waarin veel van deze jongeren zitten. De Marokkaanse meneer geeft het zelf al aan: wie gewoon lekker bezig is met sport, school en hobby's, heeft minder tijd en zin om te rotzooien. Dus hoezeer rechts het ook verafschuwt: meer buurthuizen, gratis sport etc. Niet om slecht gedrag te belonen, zoals velen zo graag denken, maar gewoon puur als preventie.
En wie dan nog steeds niet wil horen, mag best voelen van mij.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. (Ik heb het filmpje niet gezien wegens op het werk.)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het 'inleveren' van zo een stukje privacy zou jij niet erg vinden?
Nee sorry, ik interpreteerde je reactie onjuist.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. (Ik heb het filmpje niet gezien wegens op het werk.)
Uiteraard! Maar de politiek vindt dat zielig...quote:'Politie zou ze allemaal moeten oppakken, een maand cel, water en eten en ze zijn allemaal genezen'.
Niks mis met investeren in een samenleving met mensen die goed in hun vel zitten en gewoon lekker werken en belasting betalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
meer buurthuizen, gratis sport en zelfs de bajes in? Is makkelijker gezegd dan gedaan/gerealiseerd.Wie betaald dat allemaal? Kost de belastingbetaler weer meer geld.
Aan de ene kant mee eens, maar er dat hadden de ouders natuurlijk ook zelf kunnen doen....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niks mis met investeren in een samenleving met mensen die goed in hun vel zitten en gewoon lekker werken en belasting betalen.
Jij liever dan ik. Ik betaal al zat belasting. Bovendien zoals hier eerder werd aangegeven krijg je fatsoen en gedragsregels (ook voor buitenshuis) mee van thuis, dit wordt door je ouders bijgebracht. Ik vind het wat te kort door de bocht genomen dat het goed komt met de misdragingen van de marokkaanse jeugd als ze maar kunnen sporten en hobbyen. De ouders moeten ingrijpen als hun zoon (en dochter) zich misdraagt en het niet over laten aan de politie (die dan weer te soft zou zijn).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niks mis met investeren in een samenleving met mensen die goed in hun vel zitten en gewoon lekker werken en belasting betalen.
Uiteindelijk is het lange-termijn-doel dusdanig afschrikwekkende straffen, dat de criminaliteit sterk afneemt. En meer mensen zich aan de wet gaan houden. Dus bespaart het geld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
meer buurthuizen, gratis sport en zelfs de bajes in? Is makkelijker gezegd dan gedaan/gerealiseerd.Wie betaald dat allemaal? Kost de belastingbetaler weer meer geld.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het lange-termijn-doel dusdanig afschrikwekkende straffen, dat de criminaliteit sterk afneemt. En meer mensen zich aan de wet gaan houden. Dus bespaart het geld.
Uiteraard heeft het ook met de mentaliteit te maken... Blijkbaar hebben allochtonen (met een veel groter percentage criminelen) zwaardere straffen nodig dan autochtonen, maar dat mag je dan weer niet zeggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:47 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
die vlieger gaat ook niet altijd op. In landen met extreme straffen worden ook nog altijd misdaden begaan terwijl mensen weten dat het je een hand of zelfs je nek kan kosten.
Zwaarder straffen wil lang niet altijd zeggen dat de criminaliteit daardoor afneemt.
Ja, en in de VS bestaat in een hoop staten de doodstraf zelfs nog, en kennelijk schrikt dat niet voldoende af om geen zware misdrijven te begaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Uiteraard heeft het ook met de mentaliteit te maken... Blijkbaar hebben allochtonen (met een veel groter percentage criminelen) zwaardere straffen nodig dan autochtonen, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Vergelijk het eens met Singapore, dat land is ook zwaar overbevolkt, nog veel meer dan hier, en stokslagen leren wel degelijk criminaliteit af!
Ben jij zo iemand die denkt dat er in de VS minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn? Ik niet namelijk!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:54 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ja, en in de VS bestaat in een hoop staten de doodstraf zelfs nog, en kennelijk schrikt dat niet voldoende af om geen zware misdrijven te begaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_law_of_Singapore :quote:The crime rate in Singapore is one of the lowest in the world.[1]
quote:Singapore retains both corporal punishment (in the form of caning) and capital punishment (by hanging) as punishments for serious offences. For certain offences, the imposition of these penalties is mandatory. More than 400 people were executed in Singapore, mostly for drug trafficking, between 1991 and 2004. Statistically, Singapore has one of the highest execution rates in the world relative to its population, surpassing Saudi Arabia.[13] Science fiction writer William Gibson famously described Singapore as "Disneyland with the death penalty".[14]
Wat is dat nou weer voor stupide vergelijking??quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ben jij zo iemand die denkt dat er in de VS minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn? Ik niet namelijk!
http://www.nu.nl/algemeen(...)-van-marokkanen.htmlquote:PvdA-Kamerlid bepleit 'vernederen' van Marokkanen
AMSTERDAM - Marokkaanse jongeren die niet willen deugen, moeten worden 'vernederd'. Dat zegt PvdA-Kamerlid Hans Spekman deze week in een interview met het weekblad Vrij Nederland.
"De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen", zegt Spekman. Een waarschuwing of een boete werkt niet, zegt Spekman. "En van een celstraf krijgen ze alleen maar meer status in hun groep. Je moet ze zo aanpakken dat ze hun status juist verliezen. Dat is het enige dat werkt."
Spekman zegt alleen te doelen op Marokkanen die structureel problemen veroorzaken, en niet op mensen die van goede wil zijn. Dat is het verschil tussen de PvdA en de PVV van Geert Wilders, vindt Spekman. "Door Wilders voelen de Marokkanen die wél deugen zich ook uitgekotst. Terwijl het voor ons topprioriteit moet zijn om juist die jongens niet kwijt te raken."
M.a.w. het ligt aan de mentaliteit van de mensen zelf.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor stupide vergelijking??
Dat ik stel dat de doodstraf niet dusdanig afschrikt dat er geen zware misdrijven meer voorkomen heeft natuurlijk niets te maken met een stelling dat er minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn....
Ik stel alleen maar dat er niet minder misdaad is terwijl de straffen wel heel hoog zijn.
Het afschrikwekkende effect van de doodstraf is dus kennelijk niet hoog, maar ik vermoed dat dat komt omdat de waarde van het leven dat daar ook niet is.
Laat de Marokkaan in kwestie een roze badpak aantrekken, bind hem vast in een winkeletalage en laat hem door iedereen uitgelachen worden. Dat werkt niet echt statusverhogend denk ik.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat van die celstraf geloof ik meteen dat dit alleen maar meer status oplevert. Hoe zouden ze dan moeten worden vernedert? Vaag plan weer zeg echt weer iets van de PvdA,
Klopt, maar dat stelde ik eerder in dit topic ook al: opvoeding.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. het ligt aan de mentaliteit van de mensen zelf.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Laat de Marokkaan in kwestie een roze badpak aantrekken, bind hem vast in een winkeletalage en laat hem door iedereen uitgelachen worden. Dat werkt niet echt statusverhogend denk ik.
Da's een mening die vooral rechtsleken hebben, heb ik me wel es door iemand laten vertellen die rechten studeert. Ik vraag me ook altijd af waarom mensen dit precies zeggen. Om hun eigen gevoel voor rechtvaardigheid bevredigd te zien worden, of omdat ze daadwerkelijk geloven en kunnen beargumenteren dat het een betere maatschappij zou opleveren?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef deenigeechteTS het volgende:
allemaal 2 maanden de cel in op water en brood. In nederland hebben we echt hogere straffen nodig
Rusland moet bij de EU. En dan kunnen we in Europees verband onze gevangenen naar Siberie sturen. Scheelt ons allemaal veel geld en opgeruimd staat netjes. En in Siberie zijn ze er vast blij mee, die kunnen wel wat arbeidskrachten gebruiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef deenigeechteTS het volgende:
allemaal 2 maanden de cel in op water en brood. In nederland hebben we echt hogere straffen nodig
het leidt ook tot een betere maatschappijquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's een mening die vooral rechtsleken hebben, heb ik me wel es door iemand laten vertellen die rechten studeert. Ik vraag me ook altijd af waarom mensen dit precies zeggen. Om hun eigen gevoel voor rechtvaardigheid bevredigd te zien worden, of omdat ze daadwerkelijk geloven en kunnen beargumenteren dat het een betere maatschappij zou opleveren?
Bijvoorbeeld taakstraffen in de eigen wijk. Dus kutklusjes voor de neus van familie en vrienden. En het liefst in vel oranje overals.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat van die celstraf geloof ik meteen dat dit alleen maar meer status oplevert. Hoe zouden ze dan moeten worden vernedert? Vaag plan weer zeg echt weer iets van de PvdA,
Het strafrecht heeft meerdere functies. Het voorkomen van criminaliteit en het voorkomen van recidive zijn er daar twee van. Maar vergelding is ook een functie van het strafrecht, als dit niet in balans is kan dat het gezag van de rechtsstaat ondermijnen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's een mening die vooral rechtsleken hebben, heb ik me wel es door iemand laten vertellen die rechten studeert. Ik vraag me ook altijd af waarom mensen dit precies zeggen. Om hun eigen gevoel voor rechtvaardigheid bevredigd te zien worden, of omdat ze daadwerkelijk geloven en kunnen beargumenteren dat het een betere maatschappij zou opleveren?
Klopt. Nederland kent - vergeleken met andere Europese landen - hoge straffen. Mensen die met termen als ''in Nederland wordt er (te) soft gestraft'' of ''de straffen mogen veel hoger'' strooien zijn vaak de mensen die er duidelijk geen kaas van gegeten hebben. Het zijn ook vaak dezelfde mensen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wie gaat er nou naar buurthuizen, serieus. Dat is een heel specifiek volk, een ontzettend kleine minderheid die daarnaast toch al geen criminele intenties hebben. Gratis sport geloof ik ook niet in, de enige sport waar Marokkanen opgaan is Taekwondo, zodat ze nog meer gangster zijn en niemand het in hun hoofd haalt ze te dis-restecperen. Een heel enkele keer bij een all-moroccan voetbal team. Het zit gewoon niet in de hoofden van de ouders (vaders vooral) om van jongs af aan bij de opvoeding betrokken te zijn. Er wordt niets gestuurd en als dan het leed zich vijftien jaar later manifesteert moet de politie maar ingrijpen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef Frollo het volgende:
Ik zie toch het meest in een combinatie van maatregelen.
Ten eerste moet er iets gebeuren aan de uitzichtloosheid waarin veel van deze jongeren zitten. De Marokkaanse meneer geeft het zelf al aan: wie gewoon lekker bezig is met sport, school en hobby's, heeft minder tijd en zin om te rotzooien. Dus hoezeer rechts het ook verafschuwt: meer buurthuizen, gratis sport etc. Niet om slecht gedrag te belonen, zoals velen zo graag denken, maar gewoon puur als preventie.
En wie dan nog steeds niet wil horen, mag best voelen van mij.
helemaal gelijk. er is gewoon geen sturing. lage straffen helpen daarom ook helemaal niet in nederland. de mentaliteit van de mensen die komen is een ieder voor zich mentaliteit. die gedijen het beste bij een hoge straffen systeem. daarom heb je in de VS ook hoge straffen, daar is ook een ieder voor zich mentaliteit. die ouders die hier komen denken ook zo, terwijl nederlandse ouders hun kinderen juist heel veel sturen. terwijl voor de meeste nederlanders halt starffen daarom goed werken (sturende straffen) zal voor de meeste mensen die met ouders opgroeien die niet sturen harde maatregelen veel beter helpen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie gaat er nou naar buurthuizen, serieus. Dat is een heel specifiek volk, een ontzettend kleine minderheid die daarnaast toch al geen criminele intenties hebben. Gratis sport geloof ik ook niet in, de enige sport waar Marokkanen opgaan is Taekwondo, zodat ze nog meer gangster zijn en niemand het in hun hoofd haalt ze te dis-restecperen. Een heel enkele keer bij een all-moroccan voetbal team. Het zit gewoon niet in de hoofden van de ouders (vaders vooral) om van jongs af aan bij de opvoeding betrokken te zijn. Er wordt niets gestuurd en als dan het leed zich vijftien jaar later manifesteert moet de politie maar ingrijpen.
Dus lage straffen helpen wel in Nederland, maar niet voor de nieuwkomers. Maar je kunt geen verschillende rechtsystemen voor verschillende klassen invoeren, en is het een slecht idee om je rechtsysteem aan te passen op wat slechts een kleine minderheid zou helpen. Of vind je het een goed idee om het gevaarlijke rijdgedrag van drugsrunners aan te pakken door ook zelf de bak ingeflikkerd te worden bij 5km te hard?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:55 schreef deenigeechteTS het volgende:
helemaal gelijk. er is gewoon geen sturing. lage straffen helpen daarom ook helemaal niet in nederland. de mentaliteit van de mensen die komen is een ieder voor zich mentaliteit. die gedijen het beste bij een hoge straffen systeem. daarom heb je in de VS ook hoge straffen, daar is ook een ieder voor zich mentaliteit. die ouders die hier komen denken ook zo, terwijl nederlandse ouders hun kinderen juist heel veel sturen. terwijl voor de meeste nederlanders halt starffen daarom goed werken (sturende straffen) zal voor de meeste mensen die met ouders opgroeien die niet sturen harde maatregelen veel beter helpen.
Maar je laat het dus niet zo ver komen als je snel genoeg duidelijk maakt dat bepaald gedrag niet getolereerd wordt. Blijkbaar lukt dat alleen door raddraaiers een maand lang op water en brood te zetten, of iets in die trant.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:14 schreef speknek het volgende:
Het probleem zit hem niet in het straffen, maar in het niet zo ver laten komen.
Dat klopt. Maar met 'zware straffen' bedoelen we dan een relatief lange vrijheidsstraf. Die uit mag worden gezeten in een cel waar 99% van alle gevangenen op deze wereld alleen maar van kan dromen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef VladDracula het volgende:
[..]
Klopt. Nederland kent - vergeleken met andere Europese landen - hoge straffen. Mensen die met termen als ''in Nederland wordt er (te) soft gestraft'' of ''de straffen mogen veel hoger'' strooien zijn vaak de mensen die er duidelijk geen kaas van gegeten hebben. Het zijn ook vaak dezelfde mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |