abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77541605
In een paar korte vragen aan een Marokkaans ouder wordt gevraagd naar de problemen in Slotervaart en de Marokkaanse jongeren, hierin geeft hij aan dat het de schuld van de ouders en politie is, beiden zijn te soft, met name laatstgenoemde. 'Politie zou ze allemaal moeten oppakken, een maand cel, water en eten en ze zijn allemaal genezen'.

Waarbij hij aanvult dat er bij Nederlanders weinig tot geen problemen zijn omdat de ouders en jongeren hun tijd goed besteden met sporten, school en hobby's.

Eerlijk gezegd spreekt zijn opvattingen mij wel aan, hij vraagt voor een strenger aanpak, een aanpak wat autochtonen meestal niet durven om niet racistisch genoemd te worden, wat vinden jullie? Is dit het moment waar jullie het voor het eerst eens worden met onze oud en wijze Marokkaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2010 09:51:14 ]
pi_77541659
Iedereen weet denk ik wel een beetje hoe het opgelost moet worden(behalve extreem links en extreem rechts)

Alleen gebeurt er nog niks...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:59:10 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77541781
Ik zie toch het meest in een combinatie van maatregelen.
Ten eerste moet er iets gebeuren aan de uitzichtloosheid waarin veel van deze jongeren zitten. De Marokkaanse meneer geeft het zelf al aan: wie gewoon lekker bezig is met sport, school en hobby's, heeft minder tijd en zin om te rotzooien. Dus hoezeer rechts het ook verafschuwt: meer buurthuizen, gratis sport etc. Niet om slecht gedrag te belonen, zoals velen zo graag denken, maar gewoon puur als preventie.

En wie dan nog steeds niet wil horen, mag best voelen van mij.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:59:58 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_77541802
Je past gewoon je TT fout aan om meer reacties te krijgen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_77541826
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef HeatWave het volgende:
Je past gewoon je TT fout aan om meer reacties te krijgen?
Busted.
pi_77541890
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef Frollo het volgende:
Ten eerste moet er iets gebeuren aan de uitzichtloosheid waarin veel van deze jongeren zitten. De Marokkaanse meneer geeft het zelf al aan: wie gewoon lekker bezig is met sport, school en hobby's, heeft minder tijd en zin om te rotzooien. Dus hoezeer rechts het ook verafschuwt: meer buurthuizen, gratis sport etc. Niet om slecht gedrag te belonen, zoals velen zo graag denken, maar gewoon puur als preventie.

Het 'inleveren' van zo een stukje privacy zou jij niet erg vinden?
pi_77541899
Het is natuurlijk een punt dat de politie te "soft" is, maar kennelijk is de politie dat niet voor autochtone jongeren, dan moet er dus een verschil in opvoeding zijn, en dat zit hem niet alleen in sporten en andere activiteiten die de ouders met hun kinderen ondernemen, maar vooral in het bijbrengen wat er wel en niet kan.

En een essentieel deel van die opvoeding is het begrip dat jongeren zich op straat ook gewoon fatsoenlijk horen te gedragen, en dat de politie wel wat beters te doen heeft dan onopgevoedde jongeren corrigeren.

Ook op straat is het gedrag van de jeugd de verantwoordelijkheid van de ouders, niet van de politie.
Syl moet winnen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:05:18 #8
15967 Frollo
pi_77541937
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het 'inleveren' van zo een stukje privacy zou jij niet erg vinden?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. (Ik heb het filmpje niet gezien wegens op het werk.)
pi_77541968
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. (Ik heb het filmpje niet gezien wegens op het werk.)
Nee sorry, ik interpreteerde je reactie onjuist.
pi_77542007
En dat gratis sport??
Dat geldt dan ook voor autochtone jongeren of alleen maar voor uitzichtloze allochtone jongeren??

Als hun ouders op maximaal 120% van bijstand zitten qua inkomen dan kunnen ze al een (gedeeltelijke) vergoeding voor de kosten van sporten uit de bijzondere bijstand krijgen.
Syl moet winnen!
pi_77542070
Ik voel me vereerd
pi_77542133
zie je wel.. iedereen weet het antwoord al.

ALLEEN DE LINKSE KERK MOET NOG WAKKER GESCHUD WORDEN!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:14:15 #13
167595 mirved
Infobesitas
pi_77542181
Eens met deze man.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:15:36 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77542225
quote:
'Politie zou ze allemaal moeten oppakken, een maand cel, water en eten en ze zijn allemaal genezen'.
Uiteraard! Maar de politiek vindt dat zielig...
Wat mij betreft moeten straffen dusdanig zijn, dat het afschrikt, en de overgrote meerderheid eerlijk houdt. Helaas is dat nu niet het geval.
censuur :O
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:23:16 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_77542433
meer buurthuizen, gratis sport en zelfs de bajes in? Is makkelijker gezegd dan gedaan/gerealiseerd.Wie betaald dat allemaal? Kost de belastingbetaler weer meer geld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:27:36 #16
15967 Frollo
pi_77542540
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
meer buurthuizen, gratis sport en zelfs de bajes in? Is makkelijker gezegd dan gedaan/gerealiseerd.Wie betaald dat allemaal? Kost de belastingbetaler weer meer geld.
Niks mis met investeren in een samenleving met mensen die goed in hun vel zitten en gewoon lekker werken en belasting betalen.
pi_77542646
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niks mis met investeren in een samenleving met mensen die goed in hun vel zitten en gewoon lekker werken en belasting betalen.
Aan de ene kant mee eens, maar er dat hadden de ouders natuurlijk ook zelf kunnen doen....

Mijn zoon sport ook, en dat kost gewoon, en niet alleen contributie, ook sportkleding en eens per zoveel weken een keer moeten rijden als er een wedstrijd is.
Syl moet winnen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:37:54 #18
189978 controlaltdelete
pi_77542809
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:27 schreef Frollo het volgende:

[..]

Jij liever dan ik. Ik betaal al zat belasting. Bovendien zoals hier eerder werd aangegeven krijg je fatsoen en gedragsregels (ook voor buitenshuis) mee van thuis, dit wordt door je ouders bijgebracht. Ik vind het wat te kort door de bocht genomen dat het goed komt met de misdragingen van de marokkaanse jeugd als ze maar kunnen sporten en hobbyen. De ouders moeten ingrijpen als hun zoon (en dochter) zich misdraagt en het niet over laten aan de politie (die dan weer te soft zou zijn).
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:39:00 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77542848
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
Uiteindelijk is het lange-termijn-doel dusdanig afschrikwekkende straffen, dat de criminaliteit sterk afneemt. En meer mensen zich aan de wet gaan houden. Dus bespaart het geld.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:39:49 #20
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_77542876
tvp
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:47:11 #21
189978 controlaltdelete
pi_77543109
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het lange-termijn-doel dusdanig afschrikwekkende straffen, dat de criminaliteit sterk afneemt. En meer mensen zich aan de wet gaan houden. Dus bespaart het geld.

die vlieger gaat ook niet altijd op. In landen met extreme straffen worden ook nog altijd misdaden begaan terwijl mensen weten dat het je een hand of zelfs je nek kan kosten.
Zwaarder straffen wil lang niet altijd zeggen dat de criminaliteit daardoor afneemt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:49:56 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77543179
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

die vlieger gaat ook niet altijd op. In landen met extreme straffen worden ook nog altijd misdaden begaan terwijl mensen weten dat het je een hand of zelfs je nek kan kosten.
Zwaarder straffen wil lang niet altijd zeggen dat de criminaliteit daardoor afneemt.
Uiteraard heeft het ook met de mentaliteit te maken... Blijkbaar hebben allochtonen (met een veel groter percentage criminelen) zwaardere straffen nodig dan autochtonen, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Vergelijk het eens met Singapore, dat land is ook zwaar overbevolkt, nog veel meer dan hier, en stokslagen leren wel degelijk criminaliteit af!
pi_77543284
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uiteraard heeft het ook met de mentaliteit te maken... Blijkbaar hebben allochtonen (met een veel groter percentage criminelen) zwaardere straffen nodig dan autochtonen, maar dat mag je dan weer niet zeggen.
Vergelijk het eens met Singapore, dat land is ook zwaar overbevolkt, nog veel meer dan hier, en stokslagen leren wel degelijk criminaliteit af!
Ja, en in de VS bestaat in een hoop staten de doodstraf zelfs nog, en kennelijk schrikt dat niet voldoende af om geen zware misdrijven te begaan.

Ik blijf erbij dat opvoeding het grootste goed is; je brengt een kind bij wat wel en niet gewenst is, ook op straat.
Dat de jeugd in het land van herkomst minder problemen veroorzaakt ligt IMHO niet alleen aan het optreden van de politie in die landen, maar vooral aan de sociale controle; men corrigeert elkaars kinderen op straat wel en ouders krijgen via via het te horen als een kind over de schreef gaat, en dat is vernederend want de ouders zijn niet de enigen die het horen.
Syl moet winnen!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:07:15 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77543629
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:54 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ja, en in de VS bestaat in een hoop staten de doodstraf zelfs nog, en kennelijk schrikt dat niet voldoende af om geen zware misdrijven te begaan.
Ben jij zo iemand die denkt dat er in de VS minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn? Ik niet namelijk!

En uiteraard helpt opvoeding ook, maar bij bepaalde groepen "Nederlanders", die dag en nacht (okee vooral nacht) buiten rondhangen, met capuchons als het 30+ graden is, waarbij de ouders de taal niet spreken, is er van opvoeding geen sprake. Dan is het een taak voor de overheid om in te grijpen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Singapore :
quote:
The crime rate in Singapore is one of the lowest in the world.[1]
http://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_law_of_Singapore :
quote:
Singapore retains both corporal punishment (in the form of caning) and capital punishment (by hanging) as punishments for serious offences. For certain offences, the imposition of these penalties is mandatory. More than 400 people were executed in Singapore, mostly for drug trafficking, between 1991 and 2004. Statistically, Singapore has one of the highest execution rates in the world relative to its population, surpassing Saudi Arabia.[13] Science fiction writer William Gibson famously described Singapore as "Disneyland with the death penalty".[14]
pi_77543937
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ben jij zo iemand die denkt dat er in de VS minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn? Ik niet namelijk!
Wat is dat nou weer voor stupide vergelijking??

Dat ik stel dat de doodstraf niet dusdanig afschrikt dat er geen zware misdrijven meer voorkomen heeft natuurlijk niets te maken met een stelling dat er minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn....

Ik stel alleen maar dat er niet minder misdaad is terwijl de straffen wel heel hoog zijn.
Het afschrikwekkende effect van de doodstraf is dus kennelijk niet hoog, maar ik vermoed dat dat komt omdat de waarde van het leven dat daar ook niet is.
Syl moet winnen!
pi_77543955
quote:
PvdA-Kamerlid bepleit 'vernederen' van Marokkanen

AMSTERDAM - Marokkaanse jongeren die niet willen deugen, moeten worden 'vernederd'. Dat zegt PvdA-Kamerlid Hans Spekman deze week in een interview met het weekblad Vrij Nederland.

"De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen", zegt Spekman. Een waarschuwing of een boete werkt niet, zegt Spekman. "En van een celstraf krijgen ze alleen maar meer status in hun groep. Je moet ze zo aanpakken dat ze hun status juist verliezen. Dat is het enige dat werkt."

Spekman zegt alleen te doelen op Marokkanen die structureel problemen veroorzaken, en niet op mensen die van goede wil zijn. Dat is het verschil tussen de PvdA en de PVV van Geert Wilders, vindt Spekman. "Door Wilders voelen de Marokkanen die wél deugen zich ook uitgekotst. Terwijl het voor ons topprioriteit moet zijn om juist die jongens niet kwijt te raken."
http://www.nu.nl/algemeen(...)-van-marokkanen.html
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:23:07 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77544071
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor stupide vergelijking??

Dat ik stel dat de doodstraf niet dusdanig afschrikt dat er geen zware misdrijven meer voorkomen heeft natuurlijk niets te maken met een stelling dat er minder misdaad zou zijn als de straffen lager zouden zijn....

Ik stel alleen maar dat er niet minder misdaad is terwijl de straffen wel heel hoog zijn.
Het afschrikwekkende effect van de doodstraf is dus kennelijk niet hoog, maar ik vermoed dat dat komt omdat de waarde van het leven dat daar ook niet is.
M.a.w. het ligt aan de mentaliteit van de mensen zelf.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:25:59 #28
189978 controlaltdelete
pi_77544159
Dat van die celstraf geloof ik meteen dat dit alleen maar meer status oplevert. Hoe zouden ze dan moeten worden vernedert? Vaag plan weer zeg echt weer iets van de PvdA,
pi_77544252
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat van die celstraf geloof ik meteen dat dit alleen maar meer status oplevert. Hoe zouden ze dan moeten worden vernedert? Vaag plan weer zeg echt weer iets van de PvdA,
Laat de Marokkaan in kwestie een roze badpak aantrekken, bind hem vast in een winkeletalage en laat hem door iedereen uitgelachen worden. Dat werkt niet echt statusverhogend denk ik.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_77544583
Het is eigenlijk heel simpel. Tot een bepaalde leeftijd moeten de ouders stevig aangepakt worden wanneer hun kinderen 'foute' dingen doen. Het is natuurlijk al zo dat ouders verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun kinderen, maar daar wordt niet genoeg gebruik van gemaakt. Ouders moeten de kinderen opvoeden en zorgen dat ze zich niet misdragen; niet de politie. Als je die ouders aanpakt dan geven ze hun kinderen af en toe eens een flinke tik en dan is het binnen no time opgelost. Boetes uitdelen, taakstraffen (ook aan de ouders, want het is hun kind en dus hun opvoeding waarin het mis is gegaan), etc.
pi_77544657
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

M.a.w. het ligt aan de mentaliteit van de mensen zelf.
Klopt, maar dat stelde ik eerder in dit topic ook al: opvoeding.
Syl moet winnen!
pi_77546835
allemaal 2 maanden de cel in op water en brood. In nederland hebben we echt hogere straffen nodig
pi_77547157
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:28 schreef teknomist het volgende:

[..]

Laat de Marokkaan in kwestie een roze badpak aantrekken, bind hem vast in een winkeletalage en laat hem door iedereen uitgelachen worden. Dat werkt niet echt statusverhogend denk ik.

jay, lekker terug naar de middeleeuwen... schandpaal! Neem jij de tomaten mee?

En als ze daarna weer in de fout gaan, dan maar aan de galg? Of nee, we voeren lekker de sharia in, handen afhakken en stokslagen.. dat zal ze leren.

Ik denk dat we de ouders meer ter verantwoording moeten roepen, meisjes worden veel te veel beschermd en mogen niks, jongens worden veel te los gelaten... Dit zien ze van klein kind af aan en weten niet anders. Maar ze zien dat het wel anders gaat bij hun autonomen vrienden. Dus ze komen in een rare spagaat tussen thuis en 'de samenleving' Ouders moeten leren dat ze hier in Nederland wonen en niet in Noord Afrika. Meisjes mogen hier het huis uit, etc, jongens moeten verantwoordelijkheid leren .

Ik zie veel gezinnen met Turkse achtergrond om mij heen waar dit heel goed gaat. (Ik weet dat je Turken en Marokkanen niet op 1 hoop kunt gooien, maar in mijn regio wonen nu eenmaal nauwelijks mensen met Marrokaanse achtergrond en wel met Turkse dus dat is alles waar ik zelf ervaring mee heb bij mensen die ik een beetje ken..)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_77547862
Best een goede opvatting van die pa.
pi_77548141
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef deenigeechteTS het volgende:
allemaal 2 maanden de cel in op water en brood. In nederland hebben we echt hogere straffen nodig
Da's een mening die vooral rechtsleken hebben, heb ik me wel es door iemand laten vertellen die rechten studeert. Ik vraag me ook altijd af waarom mensen dit precies zeggen. Om hun eigen gevoel voor rechtvaardigheid bevredigd te zien worden, of omdat ze daadwerkelijk geloven en kunnen beargumenteren dat het een betere maatschappij zou opleveren?
pi_77548412
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef deenigeechteTS het volgende:
Rusland moet bij de EU. En dan kunnen we in Europees verband onze gevangenen naar Siberie sturen. Scheelt ons allemaal veel geld en opgeruimd staat netjes. En in Siberie zijn ze er vast blij mee, die kunnen wel wat arbeidskrachten gebruiken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77548750
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da's een mening die vooral rechtsleken hebben, heb ik me wel es door iemand laten vertellen die rechten studeert. Ik vraag me ook altijd af waarom mensen dit precies zeggen. Om hun eigen gevoel voor rechtvaardigheid bevredigd te zien worden, of omdat ze daadwerkelijk geloven en kunnen beargumenteren dat het een betere maatschappij zou opleveren?
het leidt ook tot een betere maatschappij waarom zou het niet leiden tot een betere maatschappij. als je misdadden niet bestraft dan gaan mensen toch berekenen. zelfde reden dat studenten fietsen gaan stelen omdat hun eigen fiets wordt gestolen
pi_77548925
Afstevenen op een politiestaat doen we toch wel. Kwestie van tijd. Dus misschien is dat idee nog niet zo onrealistisch.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:37:50 #39
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_77548939
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Bijvoorbeeld taakstraffen in de eigen wijk. Dus kutklusjes voor de neus van familie en vrienden. En het liefst in vel oranje overals.
pi_77551976
Celstraffen lossen dit probleem denk ik ook echt niet op, denk zelf dat het gewoon belangrijk is dat de ouders gelijk ingelicht worden over het misdragen van hun kinderen. Gebrek aan sociale controle is het grootste probleem.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_77552493
quote:

[..]

Het strafrecht heeft meerdere functies. Het voorkomen van criminaliteit en het voorkomen van recidive zijn er daar twee van. Maar vergelding is ook een functie van het strafrecht, als dit niet in balans is kan dat het gezag van de rechtsstaat ondermijnen.
pi_77552716
quote:

[..]

Klopt. Nederland kent - vergeleken met andere Europese landen - hoge straffen. Mensen die met termen als ''in Nederland wordt er (te) soft gestraft'' of ''de straffen mogen veel hoger'' strooien zijn vaak de mensen die er duidelijk geen kaas van gegeten hebben. Het zijn ook vaak dezelfde mensen.
Niet helemaal gek!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:38:40 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_77553697
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:59 schreef Frollo het volgende:

Wie gaat er nou naar buurthuizen, serieus. Dat is een heel specifiek volk, een ontzettend kleine minderheid die daarnaast toch al geen criminele intenties hebben. Gratis sport geloof ik ook niet in, de enige sport waar Marokkanen opgaan is Taekwondo, zodat ze nog meer gangster zijn en niemand het in hun hoofd haalt ze te dis-restecperen. Een heel enkele keer bij een all-moroccan voetbal team. Het zit gewoon niet in de hoofden van de ouders (vaders vooral) om van jongs af aan bij de opvoeding betrokken te zijn. Er wordt niets gestuurd en als dan het leed zich vijftien jaar later manifesteert moet de politie maar ingrijpen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77554412
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Wie gaat er nou naar buurthuizen, serieus. Dat is een heel specifiek volk, een ontzettend kleine minderheid die daarnaast toch al geen criminele intenties hebben. Gratis sport geloof ik ook niet in, de enige sport waar Marokkanen opgaan is Taekwondo, zodat ze nog meer gangster zijn en niemand het in hun hoofd haalt ze te dis-restecperen. Een heel enkele keer bij een all-moroccan voetbal team. Het zit gewoon niet in de hoofden van de ouders (vaders vooral) om van jongs af aan bij de opvoeding betrokken te zijn. Er wordt niets gestuurd en als dan het leed zich vijftien jaar later manifesteert moet de politie maar ingrijpen.
helemaal gelijk. er is gewoon geen sturing. lage straffen helpen daarom ook helemaal niet in nederland. de mentaliteit van de mensen die komen is een ieder voor zich mentaliteit. die gedijen het beste bij een hoge straffen systeem. daarom heb je in de VS ook hoge straffen, daar is ook een ieder voor zich mentaliteit. die ouders die hier komen denken ook zo, terwijl nederlandse ouders hun kinderen juist heel veel sturen. terwijl voor de meeste nederlanders halt starffen daarom goed werken (sturende straffen) zal voor de meeste mensen die met ouders opgroeien die niet sturen harde maatregelen veel beter helpen.
pi_77555041
Grappig dat zo een Marokkaanse vader dit zo weet te uiten. Klinkt hoopvol en tevens ook triest want er gebeurd hier verder niks mee omdat de politiek weigert te veranderen. Ik bedoel ermee dat we al jaren weten wat het probleem is maar uiteindelijk hang alles af van de wetgeving die moet veranderen en dat zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren en wel omdat wij in Nederland denken dat er maar 1 manier van opvoeden en straffen is,namelijk: opvoedkundige manier. Dat is het heilige der heiligen en dat wil men maar niet veranderen.

In Nederland is het altijd: " Oké we straffen maar dan niet te zwaar " of " we geven je een boete,maar dan niet te hoog " of " je mag iemand terecht wijzen,maar niet te hard want misschien beledig je hem wel "

En zolang dat niet eruit wordt verbannen blijft het dweilen met de kraan open en blijven de problemen bestaan.
75 topics = FIN
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:14:20 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_77555220
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:55 schreef deenigeechteTS het volgende:
helemaal gelijk. er is gewoon geen sturing. lage straffen helpen daarom ook helemaal niet in nederland. de mentaliteit van de mensen die komen is een ieder voor zich mentaliteit. die gedijen het beste bij een hoge straffen systeem. daarom heb je in de VS ook hoge straffen, daar is ook een ieder voor zich mentaliteit. die ouders die hier komen denken ook zo, terwijl nederlandse ouders hun kinderen juist heel veel sturen. terwijl voor de meeste nederlanders halt starffen daarom goed werken (sturende straffen) zal voor de meeste mensen die met ouders opgroeien die niet sturen harde maatregelen veel beter helpen.
Dus lage straffen helpen wel in Nederland, maar niet voor de nieuwkomers. Maar je kunt geen verschillende rechtsystemen voor verschillende klassen invoeren, en is het een slecht idee om je rechtsysteem aan te passen op wat slechts een kleine minderheid zou helpen. Of vind je het een goed idee om het gevaarlijke rijdgedrag van drugsrunners aan te pakken door ook zelf de bak ingeflikkerd te worden bij 5km te hard?

Het probleem zit hem niet in het straffen, maar in het niet zo ver laten komen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:12:49 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77557618
Die man is
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_77558591
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:14 schreef speknek het volgende:
Het probleem zit hem niet in het straffen, maar in het niet zo ver laten komen.
Maar je laat het dus niet zo ver komen als je snel genoeg duidelijk maakt dat bepaald gedrag niet getolereerd wordt. Blijkbaar lukt dat alleen door raddraaiers een maand lang op water en brood te zetten, of iets in die trant.

Natuurlijk moet een rechtsysteem voor iedereen gelijk zijn. Dat moet in ieder geval het uitgangspunt zijn. Maar is het dan fout om aandacht te besteden aan de verschillende culturen van misdadigers? Want die maken blijkbaar een groot verschil.

Ik ben niet tegen een multiculturele samenleving maar als we die dan hebben moeten we niet doen alsof we allemaal hetzelfde zijn. Voor mij is de dreiging van het krijgen van een strafblad al genoeg om geen rare capriolen uit te halen. Voor een ander is een tijd afzien dat wellicht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77558660
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef VladDracula het volgende:

[..]

Klopt. Nederland kent - vergeleken met andere Europese landen - hoge straffen. Mensen die met termen als ''in Nederland wordt er (te) soft gestraft'' of ''de straffen mogen veel hoger'' strooien zijn vaak de mensen die er duidelijk geen kaas van gegeten hebben. Het zijn ook vaak dezelfde mensen.
Dat klopt. Maar met 'zware straffen' bedoelen we dan een relatief lange vrijheidsstraf. Die uit mag worden gezeten in een cel waar 99% van alle gevangenen op deze wereld alleen maar van kan dromen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77575892
Ik carpool elke dag met een Marokkaanse man van een jaar of 40. Hij is redelijk modern, doch wel gelovig. Maar hij heeft in zijn jeugd ook zegmaar de zwartere kantjes van de wereld verkend (uitgaan, drugs, enz.). Maargoed, na wat jaren wordt je rustiger en wijzer natuurlijk.

Hij wijst erop dat je de Marokkaanse gemeenschap sowieso moet indelen in twee groepen: de (modernere) stedelingen en de Berbers, grofgezegd. Bij de laatste groep zijn de problemen het grootst. Zulke problemen zijn er volgens hem ook in Marokko zelf.
Hoewel iedereen wel 'ns inconsistent is (we voeren geen hoogstaande dialogen in de auto maar alledaagse gesprekken) is hij (evenals ikzelf) van mening dat het weldegelijk werkt indien je gewoon een strenge doch rechtvaardige aanpak kiest. Discriminerende politici moeten hun zegje niet teveel krijgen, maar politici die erkennen dat misdaad niet moet lonen en dat straffen helpt (een beetje de VVD-lijn zou ik zeggen) hebben gelijk. Die jongens nemen gewoon een loopje met de overheid en laten zich door de intellectuelen op links woorden in de mond leggen. Tja, deze vader zegt gewoon hetzelfde: Geen onzin, gewoon afstraffen zodra je je misdraagt. Dat helpt weldegelijk en ik denk dat het zonder een gespleten gemeenschap (waar het racismeverwijt op de loer ligt) nauwelijks een punt zou zijn. Het is veel te modern-Westers om misdaad weg te relativeren en te zien als logisch gevolg van 'armoede' en 'discriminatie'. Daarmee zijn de progressieve politici in ons land zelf de grootste aanstichters van de hel waarin beschaafde mensen in achterbuurten worden ondergedompeld.

Ik zou deze vader, ondanks dat het natuurlijk bot en simpel is, graag als raadsman aanstellen in Anderlecht, waar recentelijk de buurt is gekaapt door criminele jongeren die ook natuurlijk (geheel in navolging van hun intellectuele leiders) vinden dat verveling, minder rijkdom en af en toe een onrechtvaardige behandeling een prima excuus zijn voor het beschieten van burgers en ambtenaren.
pi_77609802
Het ligt vooral aan het ontbreken van een goede motivatie om te studeren. De ouders motiveren de kinderen niet genoeg. Die zijn bezig met andere dingen. Sturen de kinderen naar school en het zal allemaal wel goed gaan. Zo werkt het natuurlijk niet.

De allochtonen die geen problemen veroorzaken zijn 99% van de tijd hoogopgeleid.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')