Like we didn't see that one coming...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:57 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Joanna Newsom is in ieder geval best new music geworden bij Pitchfork. Ik ben benieuwd...
=
Niet minder dan terecht. Newsom's nieuwe is écht goed.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:08 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Like we didn't see that one coming...
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hmm, ik vind het maar een flauw, nietszeggend stuk, wat jaren terug ook al geschreven had kunnen zijn. Definitiedisussies zijn toch ook compleet overbodig en irrelevant. Laat ieder zijn eigen definitie houden en gewoon muziek luisteren.
Hoe komt het eigenlijk dat jij de enige turk bent die ik ken, die een verfijnde muziek smaak heeft?quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:55 schreef emokid het volgende:
Dit album blijft voor mij de belichaming van het woord "indie" en alles wat er mee te maken heeft, of dat nou correct is of niet. Mijn eye-opener op 15 jarige leeftijd, toen ik nog onschuldig en kind was, en depressies nog niet bestonden.
Dat sentimentele gevoel is trouwens zo erg dat ik hem vaak niet eens meer kan afluisteren, veel te deprimerend soms. Dat is toch te gek voor woorden!
Ik ga het weer even proberen.
Misschien wonen er nog te weinig Turken in Nederland om een goed beeld te vormen?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat jij de enige turk bent die ik ken, die een verfijnde muziek smaak heeft?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:35 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat jij de enige turk bent die ik ken, die een verfijnde muziek smaak heeft?
Ongelofelijk. Ik kan niets met die zussen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:03 schreef menjo het volgende:
Cocorosie gaat voor de 'meest wanstalige hoes van het jaar' award:
[ afbeelding ]
Bakvis! Niet meer in staat tot een objectief oordeel.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:53 schreef methodmich het volgende:
Geniale hoes weer. Topmeiden. Had ik maar zulke zusjes!
Hoewel deze live-versie wel te pruimen is, ga ik nu tegen veel zere benen aan ga trappen: ik vind Oh Comely toch écht één van de minste nummers van het (verder legendarische) album. Mangum draaft in Oh Comely echt door met zijn oeverloze geneurie. Neen, geef mij maar een Communist Daughter of een Two Headed Boy Pt. 2.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:55 schreef emokid het volgende:
Dit album blijft voor mij de belichaming van het woord "indie" en alles wat er mee te maken heeft, of dat nou correct is of niet. Mijn eye-opener op 15 jarige leeftijd, toen ik nog onschuldig en kind was, en depressies nog niet bestonden.
Dat sentimentele gevoel is trouwens zo erg dat ik hem vaak niet eens meer kan afluisteren, veel te deprimerend soms. Dat is toch te gek voor woorden!
Ik ga het weer even proberen.
Ja, vind ik ook, ik heb het nu wel echt gezien met die meisjes. Dat hele spontane is er vanaf. Straks doen ze het gewoon bewust, om te kijken wie gek genoeg is om nog steeds dat album te kopen. Zou me echt niks verbazen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:24 schreef Beregd het volgende:
die hoes is niet eens meer leuk lelijk, gewoon zielig lelijk.
Omdat hun debuut fenomenaal was en de geschiedenisboeken in gaat, terwijl de opvolgers per album zwakker werden.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:03 schreef methodmich het volgende:
Alsof de hoes wat uitmaakt. Gaat straks gewoon om de muziek op de plaat hoor. En waarom zou dat niet voor de vierde keer op rij een prima album kunnen worden?
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:26 schreef emokid het volgende:
[..]
Straks doen ze het gewoon bewust, om te kijken wie gek genoeg is om nog steeds dat album te kopen. Zou me echt niks verbazen.
q.e.d.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:03 schreef methodmich het volgende:
Alsof de hoes wat uitmaakt. Gaat straks gewoon om de muziek op de plaat hoor. En waarom zou dat niet voor de vierde keer op rij een prima album kunnen worden?
Ook erg fijne liveband.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:36 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben weer een beetje laatmaar dat album van Local Natives vind ik erg tof, vooral Sun Hands en die cover van de Talking Heads
Valt ook wel mee. De eerste is wel het best inderdaad, maar de tweede en derde zijn ook nog gewoon prima platen natuurlijk. En de vierde wordt dat ook gewoon joh.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Omdat hun debuut fenomenaal was en de geschiedenisboeken in gaat, terwijl de opvolgers per album zwakker werden.
* tegen schenen trapt.
En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Geef mij ook het oudere werk maar (en ik ben toch echt niet vies van een potje herriequote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:13 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ze zijn wel een stuk steviger geworden inderdaad, maar wij hebben ze jaren geleden al als indie geadopteerd. Niet voor niets was deel 6 van deze illustere indie-reeks genoemd naar een meesterwerkje van deze zelfde band ('In the Kingdom of Kitsch you are a Monster').
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
We hebben trouwens in het vorige deel ook al kort over de nieuwe plaat gediscussieerd. Het is vooral heel erg... anders. Ik prefereer het oude werk.
Dat is precies wat ik dacht toen ik hem zag!quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:20 schreef Grobbel het volgende:
Alweer een nieuwe van Portugal.The Man? Jesus.
Ah wat leuk, een nieuwe Josh Rouse! Dat heb ik echt al minstens twee jaar niet geluisterd. Die ga ik eens even opzoeken morgen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:25 schreef Numbie het volgende:
Die nieuwe van Josh Rouse is wel weer erg fijn hoor... Had zo als soundtrack onder Woody Allen's 'Vicky Christina Barcelona' gekund![]()
[ afbeelding ]
Hmm, had die andere nieuwe nog niet geluisterd! Klinkt erg goed. Hoe heet de nog nieuwere nieuwe dan?:)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 19:17 schreef kciR het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht toen ik hem zag!
American Ghetto is de laatste, die officieel nog moet uitkomen volgens mij, of net is uitgekomen. Satanic Satanist was van 2009.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, had die andere nieuwe nog niet geluisterd! Klinkt erg goed. Hoe heet de nog nieuwere nieuwe dan?:)
Ik wist wel dat er 2 versies van waren, maar ik dacht dat Majestic remixes waren ofzo.. Maar als het de moeite is, dan ga ik hem een keer opzoeken! (Ik heb Satanic)quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:09 schreef Norrage het volgende:
hmm grappig, ik heb the Majestic Majesty en de Satanic Satanist..Dezelfde nummers, maar in een majestic en in een satanic jasje! Heel grappig subtiel verschil, bevalt me wel
Aaaaaaaaaawwww, wat lief!!!!!!!!!!!! Kusje?quote:
dat vond ik ook eerst (zie band of horses topic). Tot ik er naar bleef luisteren en ze live zag. Dat tweede album is ook echt super.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:59 schreef CatsInTheWell het volgende:
Zo heel veel mis je daar nou toch ook weer niet aan? Eerste plaat was erg goed, maar die laatste vond ik maar matig.
Na een grondige analyse is de plaat pfaf-proof bevonden. Geweldige plaat, zelfs na twee uur op repeat.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:31 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Blood Red Shoes is ook weer redelijk okay, al weet ik nooit zeker of dat door de muziek of Laura-Mary Carter komt.
Hmm, vind ik wel meevallen. Vond de liedjes van de eerste plaat live wat mooier overkomen dan die van de tweede plaat. Maar nu we het er toch over hebben...quote:Op zondag 7 maart 2010 17:02 schreef Beregd het volgende:
[..]
dat vond ik ook eerst (zie band of horses topic). Tot ik er naar bleef luisteren en ze live zag. Dat tweede album is ook echt super.
Goeie tip, mooi zegquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Moody het volgende:
En alweer een steengoede Belgische band:
The Bear That Wasn't
Zijn album "And So It Is Morning Dew" is echt een aanrader voor liefhebbers van singer/songwriters
quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:05 schreef Beregd het volgende:
De nieuwe jj op de luisterpaal
edit: stukje over ibrahimovic in Into the Light
Ik vind hem ook leuk. Helemaal na het zien van de 'docu' over de totstandkoming van de plaat (pitchfork.tv).quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:34 schreef ralfseltje het volgende:
Wat is die nieuwe Titus Andronicus lekker zeg!
Thanks voor de tipquote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:26 schreef Z het volgende:
[..]
Ik vind hem ook leuk. Helemaal na het zien van de 'docu' over de totstandkoming van de plaat (pitchfork.tv).
Relativerende snob! Helemaal op je plaats hier he!quote:Op donderdag 18 maart 2010 22:30 schreef Z het volgende:
Dat is het leven mensen. Mensen gaan dood en dat doen ze al een tijdje.
Album was in 2009 al uit inderdaad. Heb het toen wel gedownload, maar niet goed genoeg bevonden voor mijn jaarlijstje. Zal 'm nog een kans geven.....quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:48 schreef -Dries- het volgende:
Zijn The Avett Brothers al langsgekomen? Allang uit in de USA, maar komt hier pas over een tijd uit. Kan volgens mij best een nieuwe hype worden, 2 pagina's in de Volkskrant en hun optreden in de Paradiso is ook al uitverkocht. Mooi verhaal ook. Van straat muzikanten tot een major label debuut met Rick Rubin. De titelsong vind ik prachtig:
Die plaat is al bijna een jaar oud, dus niet zo vreemd dat er recentelijk geen discussie over is geweest.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:56 schreef Bol_Wan het volgende:
Misschien wat laat, maar ik heb hier nog niks gezien over de nieuwe White Rabbits, terwijl ze toch een bescheiden hitje hadden met Percussion Gun...
serieus ja? ik ben em pas pas tegengekomen in de Nederlandsche platenzakenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Die plaat is al bijna een jaar oud, dus niet zo vreemd dat er recentelijk geen discussie over is geweest.Maar ik vond hun eerste album ook sterker.
Yup.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:20 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
serieus ja? ik ben em pas pas tegengekomen in de Nederlandsche platenzaken
3.2quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:22 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Yup.
http://rateyourmusic.com/(...)its/its_frightening/
Dat is op een schaal van 5, dus op zich valt het nog wel mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
3.2![]()
maar inderdaad, is toch ook een behoorlijke tijd.. zal dan wel een NL release zijn oid
ben ik niet je eens, ik vind Percussion Gun toch echt wel een meesterwerkje, en van Fort Nightly is while we go dancing eigenlijk lekkerder dan The Plot, al is het ook zeker een leuk nummerquote:Op vrijdag 19 maart 2010 20:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat is op een schaal van 5, dus op zich valt het nog wel mee.
En 'Percussion Gun' was op zich een goede single, maar haalde het toch niet bij deze:
Psst, dat album heet niet 'Percussion Gun' maar 'It's Frightening'.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 21:15 schreef TJLinden het volgende:
Vind Percussion Gun - met de titeltrack, Rudie Falls en The Salesman - eigenlijk wel een erg lekkere plaat en misschien toch wat pakkender dan Fort Nightly (alhoewel The Plot dan misschien wel hun sterkste nummer is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |