SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had het voornemen om die dag te stoppenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:41 schreef onlogisch het volgende:
Brannigan (20 februari, 2010)
Die moet zich even melden, want ik heb natuurlijk de OP uit deel 68 blind over genomen. Maarja, het moet volgens mij nog 20 februari 2010 worden
Super!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
Joehoe, een hele maand ECHT gestopt, dus niet gesmokkeld met 1 sigaretje op een feestje ofzo. Ik heb gisteren eens mijn posts hier in 2006 terug zitten lezen, toen beweerde ik ook de maand te hebben gehaald maar ik weet zeker dat ik heb gelogen want ik rookte in de kroeg nog wel gewoon. Gelukkig ben ik nu te oud voor de kroeg, mag je niet meer roken in de kroeg, is de kroeg niet meer leuk en ben ik gewoon gestopt in plaats van een poging doen tot stoppen
Mag ik naar de maandstoppers?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:30 schreef oranjekoek het volgende:
Eleven months, three weeks, 23 hours, 29 minutes and 51 seconds. 5339 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.264,66. Life saved: 2 weeks, 4 days, 12 hours, 55 minutes.
Bijna een jaar!
Baasquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:30 schreef oranjekoek het volgende:
Eleven months, three weeks, 23 hours, 29 minutes and 51 seconds. 5339 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.264,66. Life saved: 2 weeks, 4 days, 12 hours, 55 minutes.
Bijna een jaar!
Niet kijken, gewoon doen!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Kuch ik moest hier even neer plempen![]()
1 februari out of the blue gestopt.kijken of ik het deze keer langer volhouden ga
true datquote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:05 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Niet kijken, gewoon doen!Roken is geen optie!
Veel succes! Het gaat je wel lukken
heeej!!! zet hem op babe!! je kan hetquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Kuch ik moest hier even neer plempen![]()
1 februari out of the blue gestopt.kijken of ik het deze keer langer volhouden ga
Superrrrrrrr!!!!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:30 schreef oranjekoek het volgende:
Bijna een jaar!
Wat een vertrouwen in mijquote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:15 schreef Belana het volgende:
[..]
heeej!!! zet hem op babe!! je kan hetAls ik het kan, kan jij het ook!!
Iehl, wat naarquote:Op maandag 8 februari 2010 12:52 schreef Fredmeister het volgende:
Ik lig nu sinds 2 februari met een klaplong in het ziekenhuis en dus stop ik ook met roken, tot nu toe heb ik er geen moeite mee aangezien het ook niet echt de omgeving is om te roken, maar ik denk dat omdat ik echt niet meer wil roken ik het ook niet meer zal doen, ik wil niet weer zo een slang in mijn borstkas :|
Is dat zoquote:Op maandag 8 februari 2010 13:59 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Een week hè? En die eerste is het moeilijkst, dus gefeliciteerd!
klaplong wordt niet veroorzaakt door roken, Maar hou wel volquote:Op maandag 8 februari 2010 12:52 schreef Fredmeister het volgende:
Ik lig nu sinds 2 februari met een klaplong in het ziekenhuis en dus stop ik ook met roken, tot nu toe heb ik er geen moeite mee aangezien het ook niet echt de omgeving is om te roken, maar ik denk dat omdat ik echt niet meer wil roken ik het ook niet meer zal doen, ik wil niet weer zo een slang in mijn borstkas :|
Qua lichamelijke ontwenningsverschijnselen zou je het ergste gehad moeten hebben...de geestelijke ontwenningsverschijnselen daarentegen...als ik bijv. op de bus sta te wachten, eerder rookte ik daarbij altijd een sigaretje. Nu wil ik nog steeds dat sigaretje roken, totdat ik realiseer: o ja, ik rook helemaal niet meer!quote:Op maandag 8 februari 2010 14:02 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Is dat zo?
k heb het de vorige keer met zybann gedaan, nu wees iemand mij laatst op wat het kan doen, dus ik dacht mnaah doe maar niet![]()
Ik denk dat bij mij de truc vooral is die gewoonte bij wat meer stress oid naar een peuk te grijpen. weg te houden.
Ik had laatst een zooi kauwgom in huis gehaald,quote:Op maandag 8 februari 2010 14:19 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Qua lichamelijke ontwenningsverschijnselen zou je het ergste gehad moeten hebben...de geestelijke ontwenningsverschijnselen daarentegen...als ik bijv. op de bus sta te wachten, eerder rookte ik daarbij altijd een sigaretje. Nu wil ik nog steeds dat sigaretje roken, totdat ik realiseer: o ja, ik rook helemaal niet meer!![]()
Idd die gewoonte om bij bepaalde situaties te roken, dat moet echt uit je hoofd slijten.
Ik ken iemand die ging zwart-wit lolly's eten als "gewoonte" toen ze gestopt was. Ze is dan ook 20 kilo aangekomen daarna. Dus ik zou het wel bij suikervrij kauwgum houden als ik jou wasquote:Op maandag 8 februari 2010 14:52 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik had laatst een zooi kauwgom in huis gehaald,
Wat ik nu doe is na het eten kauwgum in de mond steken, niet zo zeer als vervanging, maar denk vooral als proberen er een gewoonte van te maken
heus niet van alleen die lolliesquote:Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ken iemand die ging zwart-wit lolly's eten als "gewoonte" toen ze gestopt was. Ze is dan ook 20 kilo aangekomen daarna. Dus ik zou het wel bij suikervrij kauwgum houden als ik jou was
Dit is echt zó waar!! Maar ook dat went. Ben nu bijna 2 maanden gestopt en de geestelijke verslaving wordt nu eindelijk ietsje minder. Tsja, 20 jaar roken verleer je niet in 2 maanden...quote:Op maandag 8 februari 2010 14:19 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Qua lichamelijke ontwenningsverschijnselen zou je het ergste gehad moeten hebben...de geestelijke ontwenningsverschijnselen daarentegen...als ik bijv. op de bus sta te wachten, eerder rookte ik daarbij altijd een sigaretje. Nu wil ik nog steeds dat sigaretje roken, totdat ik realiseer: o ja, ik rook helemaal niet meer!![]()
Idd die gewoonte om bij bepaalde situaties te roken, dat moet echt uit je hoofd slijten.
oh, maar het is ook echt over nu, ik ben geen roker meerquote:Op maandag 8 februari 2010 15:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Je hebt de maand gehaald stormqueen, bedenk eens hoeveel lakjes je kan kopen van al dat uitgespaarde geld
quote:Op maandag 8 februari 2010 15:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, maar het is ook echt over nu, ik ben geen roker meerIk droom alleen zo vaak dat ik rook
![]()
En dat geld is helaas al uitgegeven aan troost- en afleidingsartikelen (waaronder een hoop potjes nagellak ja)
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 10:14 schreef onlogisch het volgende:
Is het trouwens niet een idee om de OP een beetje op te schonen? Met name dan de "nieuwe" stoppers. Daar meer dan de helft van de "nieuwe stoppers" nog een nieuwe stopper is uit 2009
Niet echt nieuw lijkt me. Zo hou je de OP een beetje overzichtelijk.
Dat had ik ook eigenlijk. Ben sowieso geen grote eter en al helemaal geen zoetekauw, maar ik ben ook afgevallen volgens mij. Best raar, want ik heb ook zeker niet minder gegeten.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:06 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
heus niet van alleen die lolliesDaarbij ben ik 2 kg afgevallen
![]()
Ik ging door het vele roken juist haast niets eten, dus een beetje meer eetlust was/is sowieso niet verkeerd
Als je te weinig eet dan raakt je metabolisme fucked up kan je ook van aankomen.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat had ik ook eigenlijk. Ben sowieso geen grote eter en al helemaal geen zoetekauw, maar ik ben ook afgevallen volgens mij. Best raar, want ik heb ook zeker niet minder gegeten.
Ik kom op meer dan 200.000quote:Op maandag 8 februari 2010 18:55 schreef Fredmeister het volgende:
Net even gekeken hoeveel sigaretten ik ongeveer gerookt heb, en het komt zo ongeveer neer op 73.000 sigaretten![]()
Ongeveer ¤15.000,- opgerookt :|
Twee ton?? Dat haal je nog niet eens als je veertig jaar lang 2 pakjes per dag rookt.quote:
200.000 shagjes. ik rookte ongeveer 25 per dag (bijna 25 jaar lang).quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:53 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Twee ton?? Dat haal je nog niet eens als je veertig jaar lang 2 pakjes per dag rookt.
Waarom doet die long dat steeds? Hij is bang dat je weer een peuk opsteekt zeker?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:58 schreef Fredmeister het volgende:
Ik heb nog steeds geen zin in een sigaret!![]()
Mijn long is vandaag weer ingeklapt terwijl ik eigenlijk naar huis mocht vandaag, er word vanmiddag weer een nieuwe drain ingebracht
Ik heb er overheen gelezen, kut manquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:58 schreef Fredmeister het volgende:
Mijn long is vandaag weer ingeklapt terwijl ik eigenlijk naar huis mocht vandaag, er word vanmiddag weer een nieuwe drain ingebracht
Je bent al zover, zet een lekker muziekje op , werkt hier wle goed om de kop leeg te maken/houdenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:12 schreef francis998 het volgende:
ik voel me zo klote..dat ik gewoon zin krijg er een op te stekenmaar doe dat niet , want ik lig al in mijn bed, en ik haat binne roken
![]()
Maar de laatste dagen zijn zwaar geweestmaar ik kom er doorheen
klopt helemaalquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Je bent al zover, zet een lekker muziekje op , werkt hier wle goed om de kop leeg te maken/houden![]()
![]()
En die stress verandert niet door een peuk te roken, je veotl je je er alleen maar kutter door omdat je spijt gaat krijgen!
preciesquote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Dus jij gaat niet roken deal?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:23 schreef francis998 het volgende:
[..]
precies't is ook veel te koud om ff naar de tuin te gaan in pyjama voor een peuk..
Ja, minder zuipenquote:Op maandag 8 februari 2010 22:07 schreef Crank het volgende:
Nou mensen heb net me laatste sigaret gerookt uit me pakje.
Ben van plan om vanaf nu te stoppen kijken of het nu beter gaat als de eerdere momenten! ik heb er een goed gevoel bij dus moet goed komen.
Enigste waar ik bang voor ben op het moment dat je de kroeg in gaat heb zo gevoel dat ik weer zo snel lam ben als me eerste stop poging en dat was geen pretje iemand tips of ervaring met sneller dronken zijn na stoppen met roken?
He getver, het zit je ook niet mee zegquote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:58 schreef Fredmeister het volgende:
stoer! welkom!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:19 schreef error_404 het volgende:
* error_404 meldt zich ook
Ben zo'n 2 jaar bezig geweest met stoppen steeds minder roken, maar het lukte me maar niet...
Heb zo'n 12/13 jaar lang ongeveer een pakje per dag gerookt, laatste jaren een rookte ik ongeveer een halve doos sigaren per dag
Maar.... Ik heb per 22 december 2009 he-le-maal niet meer gerookt! woohoo!
Best lang, als je het zo uitgemeten zit staan.quote:7 weeks, 15 hours, 23 minutes, 41 seconds
Ja, ik ben er zo enorm klaar mee!quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:37 schreef francis998 het volgende:
nog steeds van de peuken afgebleven.
En goedzo frame-saw!!!!!!!!
En error_404, hopen dat het dit keer wel lukt!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
het is ook eigenlijk heel vies... raar, hoe blind je daar voor kan zijn
het is vies, maar zou er nu graag 1 willen opstekenquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
het is ook eigenlijk heel vies... raar, hoe blind je daar voor kan zijn
quote:
Da's zelfs al bijna een jaar!quote:
neejoh, dat maak je jezelf alleen maar wijsquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:23 schreef The_Hives het volgende:
[..]
het is vies, maar zou er nu graag 1 willen opsteken
Ik was het bijna vergeten totdat ik de laptop opnieuw opstartte en SilkQuit boven kwam drijven.quote:One year, four days, 16 hours, 7 minutes and 5 seconds. 7393 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.529,68. Life saved: 3 weeks, 4 days, 16 hours, 5 minutes.
Been there done that. Het is ranzig.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:23 schreef The_Hives het volgende:
[..]
het is vies, maar zou er nu graag 1 willen opsteken
Heel herkenbaar...quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:28 schreef francis998 het volgende:
hier nog niet gerookt...gisteren wel op het punt gestaan een pakje peuken te kopen, maar uiteindelijk had ik zoiets..van nee...zonde..voor 1 peuk een heel pak te kopen..dus niet gedaan.
En daarna dacht ik aan die geur...dus ben maar snel doorgelopen
ik heb de geur altijd vreselijk gevondenquote:Op donderdag 11 februari 2010 17:32 schreef error_404 het volgende:
[..]
Heel herkenbaar...
Wat mij op een gegeven moment ervan hield was denken dat ik na elke keer dat ik rookte opnieuw moest tellen dat ik was gestopt. Hoe langer je dan gestopt bent hoe meer je te verliezen hebt als het ware.
Die geur is idd nog steeds lekker, maar een sigaretals je een week niet gerookt hebt, is echt heel goor ineens.
Ik werd er zelfs licht high van
Dank.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal JJH
Dat viel mij ook het meeste tegen. Het lichamelijk afkicken "valt best mee", maar je moet het ook uit je systeem krijgen. Ik rijd dan taxi en het eerste wat ik altijd deed als ik stilstond was een peuk opsteken. Daarna ging ik naar het toilet koffie, regelen of wat dan ook. Eerst altijd die peuk. In een nachtdienst had ik er absoluut geen moeite mee om een pakje weg te werken. Als ik ging stappen moest ik 9 van de 10 keer aan het eind van de avond een nieuw pakje kopen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:07 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind het nu gewoon helemaal vies. Het is moeilijk uit te leggen aan een niet-roker waarom je, ondanks dat je het echt heel smerig vind, behoefte hebt aan een sigaret. Maar jullie begrijpen me vast wel.
Het hele gevoel enzo. Ik heb helemaal geen nicotine gemist hoor, maar gewoon het hele gedoe rond roken![]()
Al ga ik het wel missen terug in Nederland, bij mijn favoriete club het altijd gezellige rookhok
juist. Het is lastig..maar daar zie je juist het verslavende effect.quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:07 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind het nu gewoon helemaal vies. Het is moeilijk uit te leggen aan een niet-roker waarom je, ondanks dat je het echt heel smerig vind, behoefte hebt aan een sigaret. Maar jullie begrijpen me vast wel.
Het hele gevoel enzo. Ik heb helemaal geen nicotine gemist hoor, maar gewoon het hele gedoe rond roken![]()
Al ga ik het wel missen terug in Nederland, bij mijn favoriete club het altijd gezellige rookhok
Tuurlijk ga je nu niet roken Belaan, dan ga je je NOG kutter voelen, geloof me, been there done thatquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:31 schreef Belana het volgende:
goezo oh ohen de rest ook natuurlijk!
Ik zit nu in zwaar weer...... op mijn werk is eventjes alles heel kut en ik wil roken, maar dat lost niks op natuurlijk he, dus dat doe ik dan ook niet, maar ik kom het wel eevn melden en dan gaan jullie mij er weer door heen slepen! toch?
Lieve Belana, jij hebt dat helemaal niet nodig die rommelquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:31 schreef Belana het volgende:
Ik zit nu in zwaar weer...... op mijn werk is eventjes alles heel kut en ik wil roken, maar dat lost niks op natuurlijk he, dus dat doe ik dan ook niet, maar ik kom het wel eevn melden en dan gaan jullie mij er weer door heen slepen! toch?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:31 schreef Belana het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |