De snoeren zaten teveel in de knoop. Het is dat ik weet dat je zelfstandig een wereldreis hebt gemaakt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:12 schreef kepler het volgende:
Ja, was er van de week maar zijn snoeren zaten te veel in de knoop
We waren L4D aan het spelen en ineens moest meneer de trein halenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:14 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De snoeren zaten teveel in de knoop. Het is dat ik weet dat je zelfstandig een wereldreis hebt gemaakt.Je bent toch geen watje? Gewoon alles losrukken en doorknippen wat niet bij de 360 hoort!
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:14 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
De snoeren zaten teveel in de knoop. Het is dat ik weet dat je zelfstandig een wereldreis hebt gemaakt.Je bent toch geen watje? Gewoon alles losrukken en doorknippen wat niet bij de 360 hoort!
Gijs, maak eens voor de lol een foto van de kabels achter je TVquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
We waren L4D aan het spelen en ineens moest meneer de trein halenBeetje de kabels de schuld geven. Daar gaat mijn voorstel. Hij gaat maar naar de Kringloopwinkel voor een Xbox
Je kunt het de AI toch laten overnemen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
We hoefden alleen de laatste act nog en hij was bezig met de pistol achievement!
Zometeen op Flickrquote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:18 schreef kepler het volgende:
[..]
Gijs, maak eens voor de lol een foto van de kabels achter je TV
De foto staat allang online, te bekijken via m'n blogquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:02 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij is Roy druk aan het stoffen en z'n kabels aan het rangschikken.
Of je hebt opgeruimd of het ziet er netjes uit. Ik ga niet eens meer achter mijn consoles/tv kijken want dan krijg ik een hartaanval.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De foto staat allang online, te bekijken via m'n blog
Valt inderdaad wel mee...ik vind die foto van dat vlees schokkender.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met dat vlees? Jij eet nooit kipschnitzels, slavinken of hamburgers?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:07 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Valt inderdaad wel mee...ik vind die foto van dat vlees schokkender.
Ik zie alleen dat vleesquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Voer voor het plebs, mis de ossehaas en carpaccio.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met dat vlees? Jij eet nooit kipschnitzels, slavinken of hamburgers?
Valt mee??quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:07 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Valt inderdaad wel mee...ik vind die foto van dat vlees schokkender.
Even doorklikken eiquote:
Gijs zolang je geen Xbox hebt valt er niks in te binden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:10 schreef kepler het volgende:
[..]
Valt mee??
Ben ik dan de enige die alles netjes vastbind en inkort?
Het is meer de hoeveelheid/prijs/kwaliteit verhouding waar ik me zorgen over maak.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat is er nou weer mis met dat vlees? Jij eet nooit kipschnitzels, slavinken of hamburgers?
Alleen van de elite slagerij denk ikquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik werk al 4 jaar in een slagerij, kan je het volgende vertellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:10 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het is meer de hoeveelheid/prijs/kwaliteit verhouding waar ik me zorgen over maak.
Ik ga zelf altijd naar de keurslager.
Ik kan hier echt zoooo lang van eten! Het is voor mij zo'n 15 dagen vleesquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Alleen van de elite slagerij denk ikVlees zag er goed uit hoor
Goed vlees is 2 dagen houdbaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik kan hier echt zoooo lang van eten! Het is voor mij zo'n 15 dagen vlees
Wij van WC Eend...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:12 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ik werk al 4 jaar in een slagerij, kan je het volgende vertellen.
Dingen waar je vlees moet halen:
1.Slager die goed staat aangeschreven
2.Keurslager
3.Jumbo
4.Plus
5.C1000
6.AH? Liever njet.
Gijs...daar ligt minsten anderhalve kilo vlees...en dat voor een tientje. Daar zitten kosten voor de aankoop, vetmesten en slachten van die beesten door de boer in. Verpakken. Transportkosten naar een logistiek centrum en vervolgens naar die supermarkt. Het neerleggen van dat vlees in dure koelvakken en het afrekenen door een kassameisje. En dan vergeet ik nog een paar tussenstappen. Loonkosten, winstmarges. Allemaal kosten die doorberekend zijn. Je gaat mij niet wijsmaken dat die met die kostprijs van een tientje gedekt zijn én dat die beesten een beetje leuk leven hebben gehad.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:11 schreef Chocobo het volgende:
Alleen van de elite slagerij denk ikVlees zag er goed uit hoor
AH vlees vind ik ook niet zo lekker,... hoop zenuwbanen altijd in die stink kipquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:12 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ik werk al 4 jaar in een slagerij, kan je het volgende vertellen.
Dingen waar je vlees moet halen:
1.Slager die goed staat aangeschreven
2.Keurslager
3.Jumbo
4.Plus
5.C1000
6.AH? Liever njet.
Welkom in 2010:quote:
True. Maar ik heb er een hekel aan als al die snoeren los liggen. Moest laatst hier een decoder aansluiten, wat een zooitje achter die TVquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:10 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Gijs zolang je geen Xbox hebt valt er niks in te binden.
Binnenkort kunnen we vlees gewoon kweken! Hoeft niemand meer vegetarier te zijn ookquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gijs...daar ligt minsten anderhalve kilo vlees...en dat voor een tientje. Daar zitten kosten voor de aankoop, vetmesten en slachten van die beesten door de boer in. Verpakken. Transportkosten naar een logistiek centrum en vervolgens naar die supermarkt. Het neerleggen van dat vlees in dure koelvakken en het afrekenen door een kassameisje. En dan vergeet ik nog een paar tussenstappen. Loonkosten, winstmarges. Allemaal kosten die doorberekend zijn. Je gaat mij niet wijsmaken dat die met die kostprijs van een tientje gedekt zijn én dat die beesten een beetje leuk leven hebben gehad.
Ze verliezen op dit vlees natuurlijk, het is een lokkertje. De Makro had zondag een Panasonic TV voor 299. Zelfde verhaal natuurlijk. Maar goed, ik hoef hier geen uitleg te geven over mijn vlees. Ik vind het prima vlees, en het smaakt goed. Doe al 10 jaar boodschappen bij de C1000 en ik leef nog steeds.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gijs...daar ligt minsten anderhalve kilo vlees...en dat voor een tientje. Daar zitten kosten voor de aankoop, vetmesten en slachten van die beesten door de boer in. Verpakken. Transportkosten naar een logistiek centrum en vervolgens naar die supermarkt. Het neerleggen van dat vlees in dure koelvakken en het afrekenen door een kassameisje. En dan vergeet ik nog een paar tussenstappen. Loonkosten, winstmarges. Allemaal kosten die doorberekend zijn. Je gaat mij niet wijsmaken dat die met die kostprijs van een tientje gedekt zijn én dat die beesten een beetje leuk leven hebben gehad.
Ik eet liever wat minder vaak vlees maar wel goede kwaliteit. Misschien verwend of elitair. Maar als je een goede slager hebt, dan wil je echt niet meer terug naar supermarktvlees. Zo'n enorm verschil in kwaliteit. Afgelopen zaterdag nog kalfschnitzels gemaakt, en zondag heerlijke gehaktballen. Morgen avond ga ik voor een pastingratin met rookworst.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik kan hier echt zoooo lang van eten! Het is voor mij zo'n 15 dagen vlees
Gadverdamme. Ik ben zeker geen vegetariër, maar ik ben wel van mening dat vlees kwalitatief goed moet zijn, en dat die beesten het een beetje confortabel hebben gehad. Dan maar een hoger prijskaartje.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:17 schreef kepler het volgende:
Binnenkort kunnen we vlees gewoon kweken! Hoeft niemand meer vegetarier te zijn ook
Gijs,... de harde realiteit van Haïti boeit je niet eens,... wat boeien die paar dieren dan! Kan toch gewoon een goede aanbieding zijn? De originele prijzen staan er op en die komen goed overeen. Verpakking ziet er goed uit,... het vlees ook,.. maar ja,... dat denk ik danquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van vlees kweken, er komt geen beest meer in voor. Net als een komkommer laten groeienquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:19 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Gadverdamme. Ik ben zeker geen vegetariër, maar ik ben wel van mening dat vlees kwalitatief goed moet zijn, en dat die beesten het een beetje confortabel hebben gehad. Dan maar een hoger prijskaartje.
Inderdaad. Laatst door overmacht kipfilet gekocht bij de AH. Ik kon de helft wegsnijden, en de andere helft kromp ineen toen ik het in de pan met olie deed. Wat overlbleef waren wat smaakloze brokken. Kipfilet is zo volgespoten met water. Niet alleen hield ik geen kip over, ik had ook mijn halve keuken ondergespeterd door de combinatie hete olie/water. Als ik lekkere kip wil haal ik lieve kippendijen bij de slager. Zit ook veel meer smaak aan dan aan filet. Wel wat meer werk om het vlees eraf te snijden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:15 schreef Chocobo het volgende:
AH vlees vind ik ook niet zo lekker,... hoop zenuwbanen altijd in die stink kipbloeddruppels,... pezen en weet ik veel wat.
Prima. Zolang ik nog maar een slager heb waar ik echt vlees kan halen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:21 schreef kepler het volgende:
Dat is het voordeel van vlees kweken, er komt geen beest meer in voor. Net als een komkommer laten groeien
Het zal nog wel even duren voordat het echt mogelijk is en de kwaliteit goed genoeg is, maar het is wel de toekomstScheelt een boel geld, een boel energie en een boel ruimte. Alle wereldproblemen zijn in 1 keer opgelost
Nooit van mijn levenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van vlees kweken, er komt geen beest meer in voor. Net als een komkommer laten groeien
Het zal nog wel even duren voordat het echt mogelijk is en de kwaliteit goed genoeg is, maar het is wel de toekomstScheelt een boel geld, een boel energie en een boel ruimte. Alle wereldproblemen zijn in 1 keer opgelost
Dat is zo waarquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Inderdaad. Laatst door overmacht kipfilet gekocht bij de AH. Ik kon de helft wegsnijden, en de andere helft kromp ineen toen ik het in de pan met olie deed. Wat overlbleef waren wat smaakloze brokken. Kipfilet is zo volgespoten met water. Niet alleen hield ik geen kip over, ik had ook mijn halve keuken ondergespeterd door de combinatie hete olie/water. Als ik lekkere kip wil haal ik lieve kippendijen bij de slager. Zit ook veel meer smaak aan dan aan filet. Wel wat meer werk om het vlees eraf te snijden.
Ik ben gek op bloederige biefstuk,... wat is het beste wat ik kan halen?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:24 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Nooit van mijn leven
Vlees, ben nu wel ook verwend in dat gedeelte, zoveel al geproeft en gegeten en allemaal van het beste kwaliteit (werk nu in een van de beste slagers van den haag), alles is zo lekker. Om even verhaal te doen.
Uitzendslagers komen overal en nergens, die raden gewoon af om bij de C1000 vlees te halen. Je hebt een bil van een koe, daar gaat het stuk vanaf en dat gaat naar de Jumbo. Dan het stuk dat overblijft met veel pezen ed gaat naar de c1000. Jammer is het wel.
Dat het gehakt van de AH al 2 jaar in zuid-afrika ligt te rotten is ook niet fjin om te horen.
Ossehaas, betaal je wel de hoofdprijs, slager ong. 6,00-6,50 per ons!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:26 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik ben gek op bloederige biefstuk,... wat is het beste wat ik kan halen?
Waarom niet? Vlees is vlees toch. Het groeit namelijk precies hetzelfde als op een beest, alleen heb je nu geen beestquote:
Ik ben ook verwend. Opgegroeid in Frankrijk waar de kwaliteit van voedsel sowiezo een stuk hoger is dan hier (alle mooie Nederlandse groenten worden bijvoorbeeld geexporteerd daarna) en ouders die zweren bij kwalitatief goed vlees. Eerste wat ik doe in een nieuwe woonplaats is kijken waar de dichtsbijzijnde slager en visboer zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:24 schreef Wessiej het volgende:
Nooit van mijn leven
Vlees, ben nu wel ook verwend in dat gedeelte, zoveel al geproeft en gegeten en allemaal van het beste kwaliteit (werk nu in een van de beste slagers van den haag), alles is zo lekker. Om even verhaal te doen.
Kipfilet komt o.a. uit Thailand. Mijn vader was vroeger account voor Wessanen. Die hebben daar enorme kippenfabrieken (lees loods met honderd lokale arbeiders die de hele dag kippen slachten). Vervolgens gaat het in de vriezer en per container naar Europa. Daar wordt het ontooid, volgespoten met water en verplakt. Je hebt geluk als het binnen 6 maanden op je bord ligt.quote:Uitzendslagers komen overal en nergens, die raden gewoon af om bij de C1000 vlees te halen. Je hebt een bil van een koe, daar gaat het stuk vanaf en dat gaat naar de Jumbo. Dan het stuk dat overblijft met veel pezen ed gaat naar de c1000. Jammer is het wel.
Dat het gehakt van de AH al 2 jaar in zuid-afrika ligt te rotten is ook niet fjin om te horen.
Tip +1quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:29 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ossehaas, betaal je wel de hoofdprijs, slager ong. 6,00-6,50 per ons!
Bij de Jumbo 42 euro per kilo, 4,20 per ons. Een keertje doen als je alleen thuis bent, dat vlees is zo zacht en zo van goede kwaliteit, je kan het gewoon zo rauw eten! Beste keuze daarna is kogelbiefstuk, 18 euro per kilo... heerlijk vlees, half uurtje van te voren uit de koelkast, beetje peper/zout, 2/3 minuten per kant in de pan, genieten.
NIET met een vork in het vlees prikken, dan gaat al het vleessap eruit. Je zegt je houd van bloederige biefstuk, beste is dan gewoon niet erin prikken, na het bakken nog 3 minuten in aluminiumfolie laten rusten, daarna smullen.
Politiek Gijs,.... soms vraag je je af hoe ze aan al die regels komen. Wie heeft DIT bv bedachtquote:
Waar heb je het over Gijs,... hoe kan vlees niet van dieren nou vlees zijnquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Waarom niet? Vlees is vlees toch. Het groeit namelijk precies hetzelfde als op een beest, alleen heb je nu geen beest
Als de kwaliteit gewoon hetzelfde is (dat is de vraag natuurlijk) is het toch geen probleem?
Ossenhaas. Stuk van een 1 kilo. Braden, nagaren in de oven. Inpakken in zilverfolie en even laten rusten. Daarna met een scherp mes of electrisch mes plakken van snijden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:26 schreef Chocobo het volgende:
Ik ben gek op bloederige biefstuk,... wat is het beste wat ik kan halen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |