abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77760664
Heb ook nog steeds gezeik met de NS. Reis met de bus en metro al weken prima.

Afgelopen vrijdag ben ik langs een info balie gegaan waar het rustig was, om aan de conductrice te vragen of ze m'n kaart even kon scannen. Ze liet het me zien en er stonden inderdaad twee "overige reisproducten" op. Hierna naar zo'n apparaat gelopen... zelfde verhaal. Voor de zekerheid nog even aan een andere conducteur gevraagd die WEL kon zien dat het StudentWeek/WeekendKorting is. Hij kon ook de geldigheidsduur zien, wat bij de andere ook niet mogelijk was.

Het is dus hit or miss. Gaat echt vermoeiend worden om dit verhaal iedere keer uit te leggen
pi_77761184

Iemand een idee wat dit betekent? Moet ik dan IBG/DUO bellen ofzo?
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  maandag 8 februari 2010 @ 11:21:05 #128
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77762291
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:40 schreef GeneraalUli het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand een idee wat dit betekent? Moet ik dan IBG/DUO bellen ofzo?
Dat je een week-ov hebt met korting die daar bij hoort, dus in het weekend en dat er nog producten op staan die waarschijnlijk je tijdelijke waren. En dat je er nog geen saldo op hebt staan om in het weekend te kunnen reizen.

Als je meer informatie daar over wil hebben moet je overigens niet DUO bellen maar de ovchipkaart.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77765299
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:21 schreef maok het volgende:

[..]

Dat je een week-ov hebt met korting die daar bij hoort, dus in het weekend en dat er nog producten op staan die waarschijnlijk je tijdelijke waren. En dat je er nog geen saldo op hebt staan om in het weekend te kunnen reizen.

Als je meer informatie daar over wil hebben moet je overigens niet DUO bellen maar de ovchipkaart.
Mja, die eerste twee waren me duidelijk, excuses.
Het ging vooral om het feit dat ik contact op moest nemen met m'n OV-bedrijf? Waarom zou dat kunnen zijn?
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  maandag 8 februari 2010 @ 13:01:25 #130
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77765405
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Mja, die eerste twee waren me duidelijk, excuses.
Het ging vooral om het feit dat ik contact op moest nemen met m'n OV-bedrijf? Waarom zou dat kunnen zijn?
Dat zijn waarschijnlijk je tijdelijke reisproducten die er eerst op staan. Maar bijna iedereen heeft dat dus die melding schijnt normaal te zijn en je hoeft er verder niets mee te doen.
pi_77767245
ik heb vandaag voor het eerst saldo op m'n ov chipkaart gezet. Ik heb 1 keer ingecheckt en 1 keer uit, toen ik met een bus ging op een tijdstip dat ik gewoon gratis mocht reizen. Nu was mijn saldo -2,69. hoe de fuck kan dit?
pi_77774648
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:00 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ja ik kom er net achter dat dat inderdaad niet hoeft. Ik ben voor de zekerheid maar terug naar het station gefietst om uit te checken
Aww

Mag er eigenlijk nog gereisd worden met de papieren OVkaart van 2009?
I will take the sun in my mouth
pi_77779233
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:11 schreef warrel het volgende:

Mag er eigenlijk nog gereisd worden met de papieren OVkaart van 2009?
Bij mij ging het afgelopen vrijdag in de trein nog goed.
pi_77779922
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:00 schreef Stienn het volgende:
ik heb vandaag voor het eerst saldo op m'n ov chipkaart gezet. Ik heb 1 keer ingecheckt en 1 keer uit, toen ik met een bus ging op een tijdstip dat ik gewoon gratis mocht reizen. Nu was mijn saldo -2,69. hoe de fuck kan dit?
Neem aan dat je je studentenreisproduct wel hebt geactiveerd bij zo'n geel kastje?
  maandag 8 februari 2010 @ 22:50:42 #135
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_77790408
Ik ben vanmiddag vergeten uit te checken in de bus Kost het me als student zijnde dan evengoed 4 euro? Het meest realistische lijkt me dat het niks kost, omdat ik doordeweeks sowieso geen fraude kan plegen met een weekabbo.
  maandag 8 februari 2010 @ 22:55:21 #136
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77790657
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:50 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik ben vanmiddag vergeten uit te checken in de bus Kost het me als student zijnde dan evengoed 4 euro? Het meest realistische lijkt me dat het niks kost, omdat ik doordeweeks sowieso geen fraude kan plegen met een weekabbo.
Als je iets verder naar boven kijkt op deze pagina vind je het antwoord.
pi_77790895
Net een boete gekregen van 45 euro omdat ik nog steeds geen ovchipkaart heb gekregen. Het vervoersbedrijf had mij verteld dat als ik met mijn ovkaart en een mail waarin stond dat ik een ovchipkaart heb aangevraagd ging reizen, het wel goed zou zijn. Maar die conducteur vond mijn mail te oud en er stond niet in of ik een week- of weekendchipkaart heb aangevraagd (kan ik niks aan doen). Tyfussysteem.

Hij zei dat ik wel met een brief van de IB-Groep naar het loket kon gaan om 'm kwijt te schelden als ik bewijs had, maar dat ze wel eens moeilijk doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BluesRebel op 08-02-2010 23:07:54 ]
pi_77791464
Wat een stel fascisten.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77796449
Mja ik heb gister dus in Amsterdam gestaan.
En eigenlijk niemand meer tegengekomen met problemen, wat mij op zich vreemd lijkt.
Activeren gaat perfect, systemen ligger er amper uit, en af en toe zie ik eens een defecte kaart of reisproduct staat niet klaar, maar zelden. Meest voorkomende klacht nu is nog geen kaart ontvangen, ruim 80% van de mensen die ik sprak had daar nu last van.
Lijkt erop alsof ze even een achterstand moeten wegwerken en dan alles goed is.
Er schijnen nog zoveel mensen met problemen te zijn, maar wij zien ze niet? waar zijn ze?
Met de dag wordt het aantal klachten dat wij noteren minder...
Wij hebben ook voorzichtig de datum gekregen dat je papieren OV nu echt per 1 maart vervalt, alleen heb ik dit nog niet zwart op wit.
Wees dus gewaarschuwd...

[edit]
Het overgrote deel wat nog niet geactiveerd heeft zit op het mbo-t 3/4. Met excuses dat ze al met de auto of op de scooter naar school gaan.
Ja op die manier voer je eigenlijk campagne voor niets, die mensen bereik je zo ook niet.
[/edit]

[ Bericht 14% gewijzigd door Nick_Taken op 09-02-2010 08:52:36 ]
pi_77801186
ik heb 2x een week abonnement geactiveerd nick_taken

Maar er komen alleen maar meer producten op mijn kaart te staan terwijl ik niks doe(laatste x geactiveerd was 15 januari)

Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Totaal 8
pi_77801322
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:22 schreef Evelien het volgende:

[..]

Neem aan dat je je studentenreisproduct wel hebt geactiveerd bij zo'n geel kastje?
ja
pi_77802837
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:32 schreef Debjeee het volgende:
ik heb 2x een week abonnement geactiveerd nick_taken

Maar er komen alleen maar meer producten op mijn kaart te staan terwijl ik niks doe(laatste x geactiveerd was 15 januari)

Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Totaal 8
Zou goed moeten zijn, maar hoe je dan aan 8 komt geen idee, zou je 3x geactiveerd moeten hebben?
het staat er iig wel goed op, gratis weekend en doordeweeks met korting tenzij je week ov wilt hebbe.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:15:46 #143
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77809613
Waar kun je in Arnhem de OV-chipkaart laten activeren? Bij voorbaat dank.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:29:56 #144
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77810203
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:15 schreef donroyco het volgende:
Waar kun je in Arnhem de OV-chipkaart laten activeren? Bij voorbaat dank.
Hier
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:34:06 #145
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_77810381
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:29 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Hier
Dank je
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_77810525
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:11 schreef Nick_Taken het volgende:
Mja ik heb gister dus in Amsterdam gestaan.
En eigenlijk niemand meer tegengekomen met problemen, wat mij op zich vreemd lijkt.
Activeren gaat perfect, systemen ligger er amper uit, en af en toe zie ik eens een defecte kaart of reisproduct staat niet klaar, maar zelden. Meest voorkomende klacht nu is nog geen kaart ontvangen, ruim 80% van de mensen die ik sprak had daar nu last van.
Lijkt erop alsof ze even een achterstand moeten wegwerken en dan alles goed is.
Er schijnen nog zoveel mensen met problemen te zijn, maar wij zien ze niet? waar zijn ze?
Met de dag wordt het aantal klachten dat wij noteren minder...
Wij hebben ook voorzichtig de datum gekregen dat je papieren OV nu echt per 1 maart vervalt, alleen heb ik dit nog niet zwart op wit.
Wees dus gewaarschuwd...

[edit]
Het overgrote deel wat nog niet geactiveerd heeft zit op het mbo-t 3/4. Met excuses dat ze al met de auto of op de scooter naar school gaan.
Ja op die manier voer je eigenlijk campagne voor niets, die mensen bereik je zo ook niet.
[/edit]
Nou, is toch een prima excuus? Als je geen gebruik maakt van het OV, waarom zou je hem dan activeren? Scheelt je weer studieschuld, mocht je om wat voor reden dan ook geen diploma halen
pi_77810603
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:00 schreef BluesRebel het volgende:
Net een boete gekregen van 45 euro omdat ik nog steeds geen ovchipkaart heb gekregen. Het vervoersbedrijf had mij verteld dat als ik met mijn ovkaart en een mail waarin stond dat ik een ovchipkaart heb aangevraagd ging reizen, het wel goed zou zijn. Maar die conducteur vond mijn mail te oud en er stond niet in of ik een week- of weekendchipkaart heb aangevraagd (kan ik niks aan doen). Tyfussysteem.

Hij zei dat ik wel met een brief van de IB-Groep naar het loket kon gaan om 'm kwijt te schelden als ik bewijs had, maar dat ze wel eens moeilijk doen.

Sowieso mag je een keer per jaar een boete declareren toch? Dus dat zal hoe dan ook geen probleem zijn, maar regel wel even een mail! Verander desnoods zelf de datum en voeg ergens week of weekend toe dat je van het gezeik af bent
pi_77820293
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:18 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Zou goed moeten zijn, maar hoe je dan aan 8 komt geen idee, zou je 3x geactiveerd moeten hebben?
het staat er iig wel goed op, gratis weekend en doordeweeks met korting tenzij je week ov wilt hebbe.
Ja ik wil een week hebben inderdaad :-)
Heb 2x een week abonnement geactiveerd.
pi_77820333
En Nick_Taken
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor: Goede reis student wk vrij.

Dus vraag me ook al lange tijd af waarom er op de site weekend komt te staan
pi_77827149
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:39 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Sowieso mag je een keer per jaar een boete declareren toch? Dus dat zal hoe dan ook geen probleem zijn, maar regel wel even een mail! Verander desnoods zelf de datum en voeg ergens week of weekend toe dat je van het gezeik af bent
Ik ben vanochtend vroeg maar naar de IB-Groep gegaan en heb hun om een brief gevraagd. Ik kreeg één met alles erop: waar ik studeer, dat ik een week-kaart hebt, dat ik recht heb op gratis OV, mijn persoonlijke info. Maar ook 2 stempels van hun erop als echtheidscontrole Ging naar het loket op station, liet t zien en mijn boete was weg.

Meteen in de trein controle.. liet het weer zien en binnen een minuut zei ze 'ja het is goed'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')