abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 2 februari 2010 @ 20:26:34 #241
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_77565959
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:24 schreef Q.E.D. het volgende:
Dat mannetje rechts lijkt meer op een zwerver...
Zo zagen er toch genoeg uit op die foto's hoor
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:43:29 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77566865
Je ziet gewoon dat studenten uberhaupt vaak niet eens meer kunnen demonstreren. Ze zijn dankzij het hoge collegegeld en de schamele voorzieningen al helemaal in een keurslijf gedrukt. Demonstreren is financieele zelfmoord.

Heeft de rechtse politiek mooi voor elkaar gekregen, net zoals vele andere groepen worden gemarginaliseerd in de maatschappij. Gelukkig zijn de studenten geen zielige groep.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:44:19 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77566923
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Juist de kwaliteitseisen moeten omhoog. Dat heeft met de kwaliteit van het onderwijs, maar ook zeer zeker met de kwaliteit van studenten te maken. De financiële eisen zijn in mijn ogen niet onoverkoombaar groot op het moment. Volgens mij is Nederland niet een duur land qua onderwijs.
Noem mij een europees land (muv de private engelse universiteiten) waar het collegegeld hoger ligt...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:51:16 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77567319
Voor al die rechtse roeptoeters hier die zeggen "Ja, ik wil ook een kleinere overheid, minder geld naar steuntrekkersch, minder geld naar lamzakken, ga werken! Maar kom VERDOMME niet aan mijn studiefinanciering zeg!!!! Waar zijn we helemaal mee bezig Hé!" heb ik één smilie

Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:58:41 #245
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77567732
Een probleem is ook dat geen student tegenwoordig meer hetzelfde is. Natuurlijk zijn ze dat nooit geweest maar tegenwoordig verschillen ze meer dan ooit:
- De één is een lener en rijgt de vakken aaneen
- Een ander kan moeilijk rondkomen, moet veel bijbeunen en kan moeilijk op een studie richten
- Weer een ander heeft het goed en reist de hele wereld over

Beleid maken was vroeger simpeler denk ik. Veel meer voldeden toen aan het stereotype beeld van personen die niet werkten, studeerden, beetje zopen en 6 jaar over een studie deden. En owja, leuke commissietjes verzamelen.

Gelukkig is die tijd voorbij, maar er zitten nadelen aan. Één is dat universiteiten helaas rekening houden met het feit dat veel studenten bijbanen hebben. Ze nemen een enquete af en passen de zwaarte daarop af. Treurig maar waar. Een ander nadeel is dat ontplooing, jezelf laten horen, demonstreren en leuke dingen doen in de knel komen.

Ik voorzie wel een mooie uitruil: studentenkamers goedkoper maken of desnoods via de staat aanbieden Want dat is gewoonweg één grote corrupte zooi wat daar gebeurt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  Redactie Frontpage dinsdag 2 februari 2010 @ 21:12:14 #246
145738 superworm
is erbij
pi_77568409
Foto's van vandaag in de spoiler; het duurt namelijk even voor ze geladen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:24:30 #247
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77569053
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
Voor al die rechtse roeptoeters hier die zeggen "Ja, ik wil ook een kleinere overheid, minder geld naar steuntrekkersch, minder geld naar lamzakken, ga werken! Maar kom VERDOMME niet aan mijn studiefinanciering zeg!!!! Waar zijn we helemaal mee bezig Hé!" heb ik één smilie

iets met investering in de toekomst
pi_77569121
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noem mij een europees land (muv de private engelse universiteiten) waar het collegegeld hoger ligt...
Ik betaal slechts 1600 euro per jaar, in mijn ogen is dat niet veel mits het onderwijs kwalitatief goed is. Over de situatie in andere landen kan ik geen uitspraken doen, ook niet over het niveau van onderwijs daar.
pi_77571507
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
Je ziet gewoon dat studenten uberhaupt vaak niet eens meer kunnen demonstreren. Ze zijn dankzij het hoge collegegeld en de schamele voorzieningen al helemaal in een keurslijf gedrukt. Demonstreren is financieele zelfmoord.
Ik denk dat men er geen trek meer in heeft. Als het mogelijk is om gedurende het trimester op skivakantie te gaan dan moet er voor een demonstratie ook wel ruimte zijn, maar men laat het massaal afweten. Dat kan drie dingen betekenen, men heeft gewoon geen zin om zich met politiek bezig te houden, men is alle vertrouwen in de politiek verloren en daarom heeft men geen trek om te demonstreren, of veel studenten kunnen zich toch redelijk vinden in de plannen.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:

Daar val ik dus nadrukkelijk niet onder.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:14:00 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77571620
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar val ik dus nadrukkelijk niet onder.
Op dit punt ben je erg consequent. Waarvoor hulde.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:15:29 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77571713
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik betaal slechts 1600 euro per jaar, in mijn ogen is dat niet veel mits het onderwijs kwalitatief goed is. Over de situatie in andere landen kan ik geen uitspraken doen, ook niet over het niveau van onderwijs daar.
In de praktijk is die 1600 euro al een fikse drempel. Zie ook de steeds forser wordende omvang aan studieschulden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77571906
Hij praat goed Nederlands voor een rechtenstudent :

http://www.campus.tv/stud(...)ik-maak-alles-kapot/
pi_77572494
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de praktijk is die 1600 euro al een fikse drempel. Zie ook de steeds forser wordende omvang aan studieschulden.
Daarom moeten er wel voorzieningen aanwezig blijven, zoals bijvoorbeeld een prestatiebeurs die kwijtgescholden wordt als je gewoon goed presteert.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 22:33:33 #254
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_77572633
Ik zeg de ME erop afsturen, alle 'studenten' oppakken en van hun studie afschoppen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_77580239
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zeg de ME erop afsturen, alle 'studenten' oppakken en van hun studie afschoppen.
Dat zal dat schorem leren inderdaad! De studenten van tegenwoordig moeten eens leren dat ze zich gewoon in de reet moeten laten neuken door de overheid. Diezelfde overheid die bestaat uit mensen die niets anders hebben gedaan dan protesteren om riante basisbeurzen, uitkeringen en wachtgeld te regelen voor zichzelf.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:47:15 #256
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77583226
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Goh, ik had een beeld in mijn hoofd van een autochtone Nederlandse nerd die helemaal door het lint ging. Kon ik nog meer mis zitten?

Overigens wel een stel paupers, die actievoerders. Komen binnen in een random college, zit geen enkele gedachte achter, om daar aan te kondigen dat 'het college voorbij is' *klap klap*. Het is toch geen middelbare school waar je verplicht aanwezig moet zijn? Die studenten komen vrijwillig daar om wat te leren, kan het me dus goed voorstellen dat je op zo'n actie niet zit te wachten. Deel dan wat flyers uit, laat een petitie ondertekenen of hou een praatje bij het begin van een college.
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:53:29 #257
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_77583441
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Niveautje hoor die rechten studenten
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:02:03 #258
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77583680
En zijn de studentjes al "baas in eigen buik"?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:53:45 #259
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77585215
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Self-respect is overrated tenslotte hè? Lekker naar de baas luisteren en niet klagen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77586992
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

iets met investering in de toekomst
Dat doe je niet met studiefinanciering. Dat doe je met het aanbieden van kwalitatief onderwijs en selectie.
pi_77592020
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:49 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat doe je niet met studiefinanciering. Dat doe je met het aanbieden van kwalitatief onderwijs en selectie.
Oh werkelijk? En hoe ga ik ooit door die selectie heenkomen als ik 20 uur per week moet werken enkel en alleen zodat ik geen 5 uur per dag in de trein hoef te zitten omdat ik geen kamer kan veroorloven?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  woensdag 3 februari 2010 @ 14:55:03 #262
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77592161
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:51 schreef Seneca het volgende:

[..]

Oh werkelijk? En hoe ga ik ooit door die selectie heenkomen als ik 20 uur per week moet werken enkel en alleen zodat ik geen 5 uur per dag in de trein hoef te zitten omdat ik geen kamer kan veroorloven?
Gewoon,als een brave consument flinke schulden maken. Dat is handig, want dat zorgt dat je daarna ook een brave werknemer zult worden en geen problemen zal veroorzaken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77592355
quote:

[..]

Op je talent. En anders ga je maar lekker iets op je eigen niveau zoeken. Zonder uitvallers ook geen selectie natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_77593139
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op je talent. En anders ga je maar lekker iets op je eigen niveau zoeken. Zonder uitvallers ook geen selectie natuurlijk.
Je begrijpt het niet. Als ik en iemand anders hetzelfde niveau hebben, maar die andere persoon kan WEL 40 uur per week aan zijn studie besteden, omdat hij/zij wel een rijke pappie heeft, dan kan ik daar natuurlijk nooit op een realistische manier mee concurreren. Dan ga je niet meer selecteren op intellectueel niveau maar op inkomen.
pi_77593488
quote:

[..]

Iedereen kan naast zijn studie werken. Kan je dat niet, kan je bijlenen om het tekort op te vullen. Voor de mensen die geen rijke ouders hebben, moet er een basis- en aanvullende beurs zijn, maar voor de meeste studenten is de regeling meer dan royaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77593790
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:53 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Niveautje hoor die rechten studenten
Klopt, want die kneus staat natuurlijk symbool voor iedere rechtenstudent
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:41:55 #267
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_77593970
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Als ik en iemand anders hetzelfde niveau hebben, maar die andere persoon kan WEL 40 uur per week aan zijn studie besteden, omdat hij/zij wel een rijke pappie heeft, dan kan ik daar natuurlijk nooit op een realistische manier mee concurreren. Dan ga je niet meer selecteren op intellectueel niveau maar op inkomen.
Dat dus...

Heel goed dat deze studenten aandacht vragen en actie voeren tegen het afschaffen van de basisbeurs. Het gaat er niet eens om of studenten harder moeten werken, met de kwaliteit van het onderwijs heeft het helemaal niets te maken. Als de basisbeurs wordt afgeschaft krijgen nog meer studenten moeite met het kunnen betalen van hun studie, de ongelijkheid tussen rijk en arm dat door gaat werken in je mogelijkheden tot onderwijs, daar gaat het om! Dat is nu al het geval, en zal met de voorgestelde maatregel alleen maar versterkt worden. Dat is ronduit belachelijk... een stap terug in de tijd. En op de lange termijn erg slecht voor het land omdat er niet langer de besten een goede opleiding kunnen genieten, maar de rijken... snap niet dat iemand dat durft te verdedigen.

De opstelling van het bestuur is ook volslagen idioot. Hoe durven ze de studenten zo af te vallen De organisatie van de universiteit is JUIST gebouwd op een samenwerking tussen studenten en docenten met als doel hoogwaardig onderwijs en vooruitgang van de wetenschap voor iedereen die daar het talent en het intellect voor heeft. Deze opstelling getuigt van een zeer bekrompen geest, met weinig respect voor het instituut waar ze het bestuur van vormen. Totaal geen besef van het feit dat ze zich dienstbaar op moeten stellen als bestuur, en niet hooghartig zoals ze nu doen.
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:44:45 #268
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_77594083
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iedereen kan naast zijn studie werken. Kan je dat niet, kan je bijlenen om het tekort op te vullen. Voor de mensen die geen rijke ouders hebben, moet er een basis- en aanvullende beurs zijn, maar voor de meeste studenten is de regeling meer dan royaal.
Het probleem is alleen dat door deze maatregel de mensen die jij aangeeft, de mensen die het juist wel nodig hebben, het eerst buiten de boot zullen vallen.
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:54:46 #269
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_77594439
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:37 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Klopt, want die kneus staat natuurlijk symbool voor iedere rechtenstudent
Volgens mij heb ik het alleen over de rechten studenten in het filmpje? Wat een kippenhok...
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_77594506
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:44 schreef Gwunnik het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat door deze maatregel de mensen die jij aangeeft, de mensen die het juist wel nodig hebben, het eerst buiten de boot zullen vallen.
Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de maatregel.

Degenen die het verzieken zijn de studenten die er maar op los lenen en ruim willen leven. Die drukken enorm op het budget (20.000+ euro studieschuld is geen uitzondering). Daardoor wordt mensen die moeten lenen omdat ze naast hun baantje en aanvullende beurs (of die daar net buitenvallen om uiteenlopende redenen) niet rond kunnen komen een studie door de neus geboord.

Om over de belachelijke 2estudieboete van Plasterk nog maar te zwijgen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')