Zo zagen er toch genoeg uit op die foto's hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:24 schreef Q.E.D. het volgende:
Dat mannetje rechts lijkt meer op een zwerver...
Noem mij een europees land (muv de private engelse universiteiten) waar het collegegeld hoger ligt...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Juist de kwaliteitseisen moeten omhoog. Dat heeft met de kwaliteit van het onderwijs, maar ook zeer zeker met de kwaliteit van studenten te maken. De financiële eisen zijn in mijn ogen niet onoverkoombaar groot op het moment. Volgens mij is Nederland niet een duur land qua onderwijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iets met investering in de toekomstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
Voor al die rechtse roeptoeters hier die zeggen "Ja, ik wil ook een kleinere overheid, minder geld naar steuntrekkersch, minder geld naar lamzakken, ga werken! Maar kom VERDOMME niet aan mijn studiefinanciering zeg!!!! Waar zijn we helemaal mee bezig Hé!" heb ik één smilie
Ik betaal slechts 1600 euro per jaar, in mijn ogen is dat niet veel mits het onderwijs kwalitatief goed is. Over de situatie in andere landen kan ik geen uitspraken doen, ook niet over het niveau van onderwijs daar.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Noem mij een europees land (muv de private engelse universiteiten) waar het collegegeld hoger ligt...
Ik denk dat men er geen trek meer in heeft. Als het mogelijk is om gedurende het trimester op skivakantie te gaan dan moet er voor een demonstratie ook wel ruimte zijn, maar men laat het massaal afweten. Dat kan drie dingen betekenen, men heeft gewoon geen zin om zich met politiek bezig te houden, men is alle vertrouwen in de politiek verloren en daarom heeft men geen trek om te demonstreren, of veel studenten kunnen zich toch redelijk vinden in de plannen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
Je ziet gewoon dat studenten uberhaupt vaak niet eens meer kunnen demonstreren. Ze zijn dankzij het hoge collegegeld en de schamele voorzieningen al helemaal in een keurslijf gedrukt. Demonstreren is financieele zelfmoord.
Daar val ik dus nadrukkelijk niet onder.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
Voor al die rechtse roeptoeters hier die zeggen "Ja, ik wil ook een kleinere overheid, minder geld naar steuntrekkersch, minder geld naar lamzakken, ga werken! Maar kom VERDOMME niet aan mijn studiefinanciering zeg!!!! Waar zijn we helemaal mee bezig Hé!" heb ik één smilie
Op dit punt ben je erg consequent. Waarvoor hulde.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar val ik dus nadrukkelijk niet onder.
In de praktijk is die 1600 euro al een fikse drempel. Zie ook de steeds forser wordende omvang aan studieschulden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik betaal slechts 1600 euro per jaar, in mijn ogen is dat niet veel mits het onderwijs kwalitatief goed is. Over de situatie in andere landen kan ik geen uitspraken doen, ook niet over het niveau van onderwijs daar.
Daarom moeten er wel voorzieningen aanwezig blijven, zoals bijvoorbeeld een prestatiebeurs die kwijtgescholden wordt als je gewoon goed presteert.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In de praktijk is die 1600 euro al een fikse drempel. Zie ook de steeds forser wordende omvang aan studieschulden.
Dat zal dat schorem leren inderdaad! De studenten van tegenwoordig moeten eens leren dat ze zich gewoon in de reet moeten laten neuken door de overheid. Diezelfde overheid die bestaat uit mensen die niets anders hebben gedaan dan protesteren om riante basisbeurzen, uitkeringen en wachtgeld te regelen voor zichzelf.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zeg de ME erop afsturen, alle 'studenten' oppakken en van hun studie afschoppen.
Goh, ik had een beeld in mijn hoofd van een autochtone Nederlandse nerd die helemaal door het lint ging. Kon ik nog meer mis zitten?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hij praat goed Nederlands voor een rechtenstudent:
http://www.campus.tv/stud(...)ik-maak-alles-kapot/
Niveautje hoor die rechten studentenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Hij praat goed Nederlands voor een rechtenstudent:
http://www.campus.tv/stud(...)ik-maak-alles-kapot/
Self-respect is overrated tenslotte hè? Lekker naar de baas luisteren en niet klagen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zeg de ME erop afsturen, alle 'studenten' oppakken en van hun studie afschoppen.
Dat doe je niet met studiefinanciering. Dat doe je met het aanbieden van kwalitatief onderwijs en selectie.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
iets met investering in de toekomst
Oh werkelijk? En hoe ga ik ooit door die selectie heenkomen als ik 20 uur per week moet werken enkel en alleen zodat ik geen 5 uur per dag in de trein hoef te zitten omdat ik geen kamer kan veroorloven?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:49 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat doe je niet met studiefinanciering. Dat doe je met het aanbieden van kwalitatief onderwijs en selectie.
Gewoon,als een brave consument flinke schulden maken. Dat is handig, want dat zorgt dat je daarna ook een brave werknemer zult worden en geen problemen zal veroorzaken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:51 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh werkelijk? En hoe ga ik ooit door die selectie heenkomen als ik 20 uur per week moet werken enkel en alleen zodat ik geen 5 uur per dag in de trein hoef te zitten omdat ik geen kamer kan veroorloven?
Op je talent. En anders ga je maar lekker iets op je eigen niveau zoeken. Zonder uitvallers ook geen selectie natuurlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:51 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh werkelijk? En hoe ga ik ooit door die selectie heenkomen als ik 20 uur per week moet werken enkel en alleen zodat ik geen 5 uur per dag in de trein hoef te zitten omdat ik geen kamer kan veroorloven?
Je begrijpt het niet. Als ik en iemand anders hetzelfde niveau hebben, maar die andere persoon kan WEL 40 uur per week aan zijn studie besteden, omdat hij/zij wel een rijke pappie heeft, dan kan ik daar natuurlijk nooit op een realistische manier mee concurreren. Dan ga je niet meer selecteren op intellectueel niveau maar op inkomen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op je talent. En anders ga je maar lekker iets op je eigen niveau zoeken. Zonder uitvallers ook geen selectie natuurlijk.
Iedereen kan naast zijn studie werken. Kan je dat niet, kan je bijlenen om het tekort op te vullen. Voor de mensen die geen rijke ouders hebben, moet er een basis- en aanvullende beurs zijn, maar voor de meeste studenten is de regeling meer dan royaal.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:51 schreef Seneca het volgende:
[..]
Klopt, want die kneus staat natuurlijk symbool voor iedere rechtenstudentquote:Op woensdag 3 februari 2010 10:53 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Niveautje hoor die rechten studenten
Dat dus...quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Als ik en iemand anders hetzelfde niveau hebben, maar die andere persoon kan WEL 40 uur per week aan zijn studie besteden, omdat hij/zij wel een rijke pappie heeft, dan kan ik daar natuurlijk nooit op een realistische manier mee concurreren. Dan ga je niet meer selecteren op intellectueel niveau maar op inkomen.
Het probleem is alleen dat door deze maatregel de mensen die jij aangeeft, de mensen die het juist wel nodig hebben, het eerst buiten de boot zullen vallen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iedereen kan naast zijn studie werken. Kan je dat niet, kan je bijlenen om het tekort op te vullen. Voor de mensen die geen rijke ouders hebben, moet er een basis- en aanvullende beurs zijn, maar voor de meeste studenten is de regeling meer dan royaal.
Volgens mij heb ik het alleen over de rechten studenten in het filmpje? Wat een kippenhok...quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:37 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt, want die kneus staat natuurlijk symbool voor iedere rechtenstudent
Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de maatregel.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:44 schreef Gwunnik het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat door deze maatregel de mensen die jij aangeeft, de mensen die het juist wel nodig hebben, het eerst buiten de boot zullen vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |