quote:Op maandag 1 februari 2010 15:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Volgens mij doet MM een voorstel voor een Pesach-AKQSC meet
Nee, lijkt me nietquote:Op maandag 1 februari 2010 15:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan drink je aan boord iets anders en ga je mee op de excursie naar de bier brouwerij.
Tot nu toe zijn de meets steeds geweest als ik al andere afspraken had.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:57 schreef PhysicsRules het volgende:
wist niet dat jij aan meets deed
Het is toch niet al te moeilijk te maken. Je hebt wel een goede afzuigkap nodig, anders staat je keuken blauw.
Ah, prima, zoiets had ik gisteren ook in dat oude kookboekje gevonden...quote:Op maandag 1 februari 2010 16:00 schreef Cobra4 het volgende:
Gremselich (Bloeme de Ruiter)
Benodigdheden:
6matzes
3eieren
150 gram witte suiker
100 gram rozijnen (1 uur weken)
100 gram gesnipperde amandelen
snuifje kaneel
1/2 geraspte citroenschil
boter of olie
Bereiding:
Matzes in vieren breken en in vergiet met heet water overgieten.
Klop de eieren met suiker en kaneel en voeg dat aan de uitgelekte en uitgeknepen matzes toe ,die je inmiddels in een grote kom hebt gedaan.Doe daar dan de rozijnen ,amandelen en citroenschil bij.
Roer alles goed door elkaar. Mocht deze substantie te vochtig zijn voeg er dan matzemeel aan toe. Maak er -met 2 lepels- ballen van en bak deze in het vet.
Doe dat in een lage pan dan kunnen ze met een vork iets plat gedrukt worden tijdens het bakken. Opdienen bestoven met poedersuiker.
Pap met je buurvrouw aan.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, prima, zoiets had ik gisteren ook in dat oude kookboekje gevonden...![]()
Nu nog iemand vinden die ze wil maken...
IARL?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, prima, zoiets had ik gisteren ook in dat oude kookboekje gevonden...![]()
Nu nog iemand vinden die ze wil maken...
Ik krijg trek als ik er aan denk.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:05 schreef PhysicsRules het volgende:
Bijvoorbeeld. Zelf hou ik niet van citroenschil en laat dat er dus uit. Als je geen zin hebt om matzemeel speciaal voor de gelegenheid te kopen kun je natuurlijk ook een matze door de blender halen: hetzelfde effect.
Wat ik doe is de eieren een scheiden. Klop dan alleen het eigeel door de suiker. Als je klaar bent met het recept dan klop je het eiwit op en meng je door het mengsel heen. Hierdoor worden de gremsjeliesj wat minder zwaar (en lekkerder)
Nou danquote:Op maandag 1 februari 2010 17:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daar kan ik het prima mee vinden en ze is nog Jiddisch ook...
Dan wordt het tijd dat ze haar roots gaan omarmenquote:Op maandag 1 februari 2010 17:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ho, stop...
Ze kookt alleen nooit Jiddisch...
Knuffelen met haar moeder?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat ze haar roots gaan omarmen
Die twee zouden, samen in een keuken, dus meer staan te vloeken en tieren dan Gordon Ramsey?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken haar moeder ook en hun verstandhouding...
Ik denk niet eens dat ze samen aan koken toekomen...quote:Op maandag 1 februari 2010 17:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die twee zouden, samen in een keuken, dus meer staan te vloeken en tieren dan Gordon Ramsey?
Ah, een live messenwerp act.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat ze samen aan koken toekomen...
Ter land, ter zee en in de lucht gaat opnames maken.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:35 schreef TradeMarkie het volgende:
Als ik de weerberichten bekijk heb ik nu al weer zin in morgenochtend
Blij dat ik glijquote:Op maandag 1 februari 2010 18:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ter land, ter zee en in de lucht gaat opnames maken.
Slim is NH niet bij het nemen van beslissingen omtrent welke wegen niet te strooien. Bij mij in Huizen e.o. geeft NH aan één N weg niet meer te gaan strooien. En dat is nu net de route voor ambulances en alle bussen die naar mijn dorp moeten.quote:
Het is gewoon triestquote:Op maandag 1 februari 2010 18:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Slim is NH niet bij het nemen van beslissingen omtrent welke wegen niet te strooien. Bij mij in Huizen e.o. geeft NH aan één N weg niet meer te gaan strooien. En dat is nu net de route voor ambulances en alle bussen die naar mijn dorp moeten.
quote:Op maandag 1 februari 2010 18:58 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Het is gewoon triest Nederland...
Het is tijd voor diegene die de aankoop van strooizout onder de hoede heeft of diegene die het budget voor strooizout lager heeft gemaakt om eens diep door het stof te gaan en op te stappen.quote:
Ai, knap klote als je op dat moment zelf ook niks meer kan doen om een eventuel aanrijding te voorkomen.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:01 schreef MadMaster het volgende:
Vergeten te vertellen, maar afgelopen zaterdag bij het oprijden van de snelweg was er een lesauto voor ons die iets te hard optrok en door de gladheid om z'n as ging en net niet de vangrail raakte.
Ben toen wel even geschrokken, zat er 10 meter vanaf...
Maar de milieu lobby heeft dus wel een succes geboekt. De verantwoordelijke voor het strooizout gelooft de rapportage over de opwarming van de aarde wel.quote:
Daar heb je een goed puntquote:
Moet je je eens voorstellen hoe hard die instructeur geschrokken isquote:Op maandag 1 februari 2010 19:01 schreef MadMaster het volgende:
Vergeten te vertellen, maar afgelopen zaterdag bij het oprijden van de snelweg was er een lesauto voor ons die iets te hard optrok en door de gladheid om z'n as ging en net niet de vangrail raakte.
Ben toen wel even geschrokken, zat er 10 meter vanaf...
Ik vermoed dat het niet al te best is voor de autolakken en ruiten en het smelt niet. dus het zal nog wel eens iets glad kunnen worden op een andere manier.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:09 schreef Cobra4 het volgende:
Is er trouwens een zwaarwegend bezwaar tegen het strooien met zand?
Maar wel de koppeling in trappen.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Moet je je eens voorstellen hoe hard die instructeur geschrokken is
Want die kan altijd ingrijpen BEHALVE bij zoiets
Remmen heeft geen zin, handrem ook niet en hij kan het gas niet uitzetten
Ja, maar daar schiet je niet heel veel mee op als je al aan het glijden bentquote:
Maar het smelt niet weg dus blijft het (zonder nieuwe neerslag) stroef?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het niet al te best is voor de autolakken en ruiten en het smelt niet. dus het zal nog wel eens iets glad kunnen worden op een andere manier.
Maar een leerling kan gas geven wat ie wil, Dat heeft dan geen effect meer.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, maar daar schiet je niet heel veel mee op als je al aan het glijden bent
Gelukkiig konden wij er net langs, toen de lesauto op de vluchtstrook tot stilstand was gekomen...quote:Op maandag 1 februari 2010 19:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ai, knap klote als je op dat moment zelf ook niks meer kan doen om een eventuel aanrijding te voorkomen.
He Andyquote:
quote:Rotterdam strooit zand
De schoonmaakdienst Roteb van de gemeente Rotterdam gaat met zand gladde straten in woonwijken te lijf. Zand maakt de straten stroever. Het kan bovendien het ijs afbreken, aldus de dienst vrijdag.
Aan het strooien van zand kleven nog wel wat nadelen. Zo kan het zand de riolen verstoppen. „Het strooien van zand gebeurt gedoseerd, zodat er geen zand in de riolen terechtkomt”, aldus Roteb. De dienst liet verder weten nog een voorraad strooizout in huis te hebben. Die wil Roteb gebruiken voor de hoofdwegen, fietspaden en routes voor het openbaar vervoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |