Kurt, niet eens opgevallenquote:Op zondag 11 april 2010 19:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Edit: oh, het artikel is 2 maanden oud
Dat is zoiezo al fout.quote:Op zondag 11 april 2010 19:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zij mogen eens terug naar de basisschool, zowel om te leren spellen als om te leren rekenen.
Koers van de dollar vandaag: ¤ 0,7409
Kosten iPad Wifi 16GB: $ 499 + 19% btw ($ 94,81) is al $ 593,81, of ¤ 439,95. Een stuk meer dan de ¤ 398 die zij rekenen.
Edit2: Dan nog, de koers die zij gebruiken is ¤ 0,655, die koers is niet meer voorgekomen sinds het dieptepunt in November 2009.
Interessant allemaal. Ik overdenk nog of ik mij wel zal haasten er een te latenquote:Op zondag 11 april 2010 19:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zij mogen eens terug naar de basisschool, zowel om te leren spellen
als om te leren rekenen.
Koers van de dollar vandaag: ¤ 0,7409
Kosten iPad Wifi 16GB: $ 499 + 19% btw ($ 94,81) is al $ 593,81, of ¤ 439,95.
Een stuk meer dan de ¤ 398 die zij rekenen.
Edit2: Dan nog, de koers die zij gebruiken is ¤ 0,655, die koers is niet meer
voorgekomen sinds het dieptepunt in November 2009.
Zie mijn post boven je. Zou zoiezo nog even wachten. Je moet nog Europese adapter, verzendkosten en dan kom je al boven de 500 euro uit. Het is alleen goedkoper als je hem zelf meeneemt uit de USA, bijvoorbeeld tijdens je vakantie.quote:Op zondag 11 april 2010 20:43 schreef FP128 het volgende:
[..]
Interessant allemaal. Ik overdenk nog of ik mij wel zal haasten er een te laten
overkomen uit de USA gezien de prijzen die uiteindelijk met de BTW +
salestax(moet je tenslotte ook betalen bij import!) echt niet veel schelen met
wat hier in de EU straks uitkomt. (+ dat 3G erbij zit)
Ik bedoel voor ¤10,- of ¤ 25,- verschil iets gehaast uit Amerika laten overkomen
waarbij je ook nog een EU stekker erbij moet kopen i.v.m de Amerikaanse stekker
en merken dat je nog geen iPad case of toetsenbord of connector (voor je fotocamera)
erbij hebt + het feit dat de iPad nog e.e.a mist zoals de mogelijkheid om via bijvoorbeeld
een usb stick even wat gegevens over te zetten zoals op je computer,maken dit ik nu
een beetje een incompleet gevoel erbij krijg.
Iets erop zetten gaat niet zo maar. Of je moet werken met dropbox of mobileme of
je moet alles eerst op je Mac zetten in de iTunes maps waarna bij aansluiting van
de iPad je het kunt syncen via iTunes naar je iPad.Omslachtig!
Kijk een prijsverschil van ¤ 100+ is interessant maar al die extra kosten erbij maken dat
ik dus nu nog second thoughts heb of ik niet beter kan wachten op de EU versie.
quote:Op zondag 11 april 2010 20:43 schreef FP128 het volgende:
waarbij je ook nog een EU stekker erbij moet kopen i.v.m de Amerikaanse stekker
Een hele adapter is niet nodig, je hebt alleen een duckhead nodig met Europese stekker. Kost je $1,89 bij Dealextreme.quote:Op zondag 11 april 2010 20:41 schreef WSquater het volgende:
Niet te vergeten dat je een Europese adapter moet kopen
En hoeveel goedkoper verwacht je dan uit te zijn? Ik verwacht dat hij in Duitsland tussen de 499 en 549 gaat kosten, incl adaptertje. Dat adaptertje haal je bij DealExtreme voor 2 euro ofzo.quote:Op zondag 11 april 2010 20:52 schreef WSquater het volgende:
[..]
Zie mijn post boven je. Zou zoiezo nog even wachten. Je moet nog Europese adapter, verzendkosten en dan kom je al boven de 500 euro uit. Het is alleen goedkoper als je hem zelf meeneemt uit de USA, bijvoorbeeld tijdens je vakantie.
Daarnaast, als je hem nu besteld heb je hem waarschijnlijk eind deze week. 1 of 2 weken later is-ie ook in Europa te koop met de Europese adapter (je hoeft die dus niet meer apart te kopen), en je hebt geen dure verzendkosten (en helemaal geen als je hem zelf ophaalt).
En je kan er wel alles opzetten zonder computer. Kost alleen geld. Een album? Hupla, 15 euro. Als je Amerikaans account gebruikt ook films enzo.
Maar goed, ik ga hem zoiezo al halen maar het is voor mij niet de moeite waard om hem vanuit Amerika hier te laten bezorgen, alleen zodat ik hem een paar weken voor de Europese release heb. Kost alleen maar extra geld.
De 16 GB zal hier maximaal 499 euro kosten. Bij Apple is het of het dollarteken vervangen door een euroteken, of 50 of 100 verschil bij producten onder de 1000. Dat in het voordeel van de Europeanen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En hoeveel goedkoper verwacht je dan uit te zijn? Ik verwacht dat hij in Duitsland tussen de 499 en 549 gaat kosten, incl adaptertje. Dat adaptertje haal je bij DealExtreme voor 2 euro ofzo.
Ik heb even gezocht bij Paypal maar kan het niet helemaal vinden, het enige wat ik kan vinden is: PayPal-wisselkoers:1 USD = 0,722580 EUR. Dan zou dus 750 dollar (dat is een 16GB + shipment + belastingen enzo) zo'n 541 euro zijn. Vraag me serieus af of je hem hier goedkoper krijgt, buiten het feit dat dit sneller is.
Dat kopen/verkopen heb ik nooit begrepen op Paypalquote:Op zondag 11 april 2010 23:18 schreef oYo het volgende:
Je vergeet ook nog de 6.7% douanerechten (voor inklaring) over het totaalbedrag te verrekenen.
Verder neemt de douane de minst gunstige dollarkoers bij omrekenen.
En de koersen die je hanteert zijn deze voor het inkopen van dollars, niet de verkoop van dollars.
quote:Op zondag 11 april 2010 23:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat kopen/verkopen heb ik nooit begrepen op Paypal
Met primair USD en dan 750 dollar omrekenen:
541,93 EUR
PayPal-wisselkoers:1 USD = 0,722580 EUR
Maar volgens anderen is 750 dollar 570 euro oid.
Vraag ik me toch af waar jij bestelt.quote:Als je via PP betaalt voor de 16 GB om maar wat te noemen dan
kom je zonder BTW van 19% uit om een bedrag van ¤ 505,+
Je hebt dan een 16 GB iPad + een iPad case + iPad Camera Connection
Kit! als je praat over het meest essentiële om een compleet pakket
te hebben.
De goedkoopste kost je 564 ongeveer, en dat is met alle kosten erin. Ben benieuwd waar jij hem voor 505 kan halen all-in.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:37 schreef FP128 het volgende:
Als je via PP betaalt voor de 16 GB om maar wat te noemen dan
kom je zonder BTW van 19% uit om een bedrag van ¤ 505,+
Je hebt dan een 16 GB iPad + een iPad case + iPad Camera Connection
Kit! als je praat over het meest essentiële om een compleet pakket
te hebben.
Hoe kom je bij die T-Mobile DE prijzen? Dat is slechts een screenshot van iets, wie zegt dat dat waar is? Het kan een test zijn geweest van T-Mobile, of een fotosoep van iemand die zich nu krom lacht. Er is GEEN prijs bekend van DE/FRquote:Voor de 32 GB is het dan iets meer,maar verhoudingsgewijs
nog altijd goedkoper dan wat T-Mobile DE aanbiedt en al helemaal
wat men op het web bij bijvoorbeeld Marktplaats momenteel vraagt.
Wie zegt dat er kosten bijkomen bij T-Mobile DE?quote:Als je dat alleen al afzet tegen de prijs die T-Mobile Duitsland op zijn
website neerzet voor de goedkoopste iPad(inclusief 19% BTW)
en alle andere bijkomende kosten(welke dit ook moge zijn) dan
moet ik zeggen dat ik per saldo er op vooruit ga!
Deels mee eens. Maar toch denk ik dat je je misrekent, de langste afstand naar Duitsland in Nederland zal waarschijnlijk een euro of 30 aan brandstof kosten heen en weer. Je kan net over de grens terecht als het via T-Mobile winkels gaat (die zijn overal nl.).quote:Oh en al die mensen die zeggen dat het halen in Duitsland of Frankrijk
even een fluitje van een cent is. Tenzij je in dat land woont,heb je gelijk
maar er heengaan kost ook een treinreis,benzine of een vliegticket.
iPad met T-Mobile abo? Waarom zouden ze dat doen? Je kan er niet eens mee bellen! Dus dat lijkt me onzin. En "nee" verkopen? Je kan toch ff bellen van te voren? Dat is toch geen moeite?quote:Dus per saldo scheelt het toch wel met de Amerikaanse prijzen en
laten we nou eerlijk zijn: Voor een verschil van +/- ¤ 25 of ¤ 50,- ga
ik echt niet naar Frankrijk en Duitsland met alle onzekerheden dat
men misschien daar "nee" verkoopt of dat men het alleen met een
abonnement van T-Mobile wil verkopen gezien de grote vraag(lees
maar op het web hoe groot die is) naar de iPad.
Kom op? Je gaat toch geen 800euro betalen? Btw iemand op mijn school heeft aan een iPad, wat een patser.quote:Op woensdag 14 april 2010 01:57 schreef Lippy het volgende:
Inmiddels zijn de eerste iPad's uit Amerika ook in Nederland verkrijgbaar zie http://www.kopen-ipad.nl/.
Iemand ervaring hiermee?
Interessantquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |