Je vergeet totale wansmaak bij nr. 1quote:Op zondag 31 januari 2010 19:28 schreef klipper het volgende:
Er zijn dan ook eigenlijk 3 typen leren bankstellen te koop.
1) Een bank volledig van kunstleer.
2) Een bank deels van kunstleer en deels echt leer.
3) Volledig leer.
1) Is het minst slijtvast en leuk voor als je krap bij kas zit of om de paar jaar een ander bankstel neemt.
2) Hierbij is het zitgedeelte (zitvlak, rugvlak en vaak de bovenkanten van de armleuningen) van echt leer en de rest van kunstleder.
De slijtgevoelige delen zijn dus sterker en gaan langer mee, doordat de zwakke onderdelen vrijwel niet slijtgevoelig zijn kan deze bank gewoon zeer lang meegaan, het heeft eigenlijk de voordelen van beide typen bankstellen, de slijtvastheid van een leren bank en toch een goedkopere prijsklasse.
3) Hierbij is alles van leer, ook de minder slijtgevoelige onderdelen.
Eigenlijk de beste kwaliteit, maar ook tegen het hoogste prijskaartje.
:quote:
Nou dat is dan weer persoonlijk, zelf zou ik dat type ook nooit kopen, maar er zijn genoeg mensen die om de 2 jaar een ander bankstel willen en voor die groep is het dan wel een uitkomst.quote:
idd.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:33 schreef tim1986 het volgende:
als dit niet duidelijk verteld is of kenbaar gemaakt dan zou ik hem gewoon terugbrengen
Grapje, toch....?quote:Op zondag 31 januari 2010 20:24 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
:
[ afbeelding ]
Alleen dan in een ander kleurtje. De zijkant is kunstleer, de achterkant is kunstleer. Hoofdsteun aan de achterzijde: kunstleerEn voor de rest weet ik het niet. Dat kan ik dus niet zien, maar daar wil ik nog wel achter zien te komen dus.
Nee, dat is alleen bij internetaankopen.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:03 schreef Yoewie het volgende:
[..]
idd.
dat mag binnen 7 dagen altijd. ookal zou een winkel beweren van niet.
Dat geldt alleen voor internetaankopen, niet voor gewone winkelsquote:Op zondag 31 januari 2010 23:03 schreef Yoewie het volgende:
[..]
idd.
dat mag binnen 7 dagen altijd. ookal zou een winkel beweren van niet.
Als je een leren bank verwachter en je krijgt kunstleer mag de verkoper en vergif op nemen dat hij straks weer een bank in de winkel heeft staanquote:Op maandag 1 februari 2010 12:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen bij internetaankopen.
Ja, maar dat heeft niets met die 7 dagen te makenquote:Op maandag 1 februari 2010 12:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als je een leren bank verwachter en je krijgt kunstleer mag de verkoper en vergif op nemen dat hij straks weer een bank in de winkel heeft staan
Nee, ik heb echt die bank gekocht. Zelfde opstelling, zelfde bank. Alleen de kleur is anders.quote:
Op de bon zal vast wel staan binnen hoeveel dagen hij mag ruilen. En anders ff naar de winkel bellen.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft niets met die 7 dagen te maken
Ja tuurlijk, bankstellen worden dagelijks geruild.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:20 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Op de bon zal vast wel staan binnen hoeveel dagen hij mag ruilen. En anders ff naar de winkel bellen.
Het nadeel van kunstleer is dat het niet door en doorgeverfd is. Wanneer je nu een 'kras' in het leer krijgt zul je sneller de witte laag gaan zien dan bij echt leer.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:33 schreef tim1986 het volgende:
dan heb je schijnbaar een halflederen bankstel gekocht
als dit niet duidelijk verteld is of kenbaar gemaakt dan zou ik hem gewoon terugbrengen
kunstleer word veel sneller minder mooi aangezien alleen de toplaag een kleurtje heeft en deze gaat er snel af door intensief gebruik zolicht etc
kunstleer is wel een goede optie voor meubelen die niet aan veel zonlicht worden blootgesteld of matig gebruikt worden
Doe niet zo aangebrand. In mijn reactie staat toch dat TS ook naar de winkel kan bellen.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:51 schreef klipper het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, bankstellen worden dagelijks geruild.
Aan de bank te zien heeft TS deze niet bij IKEA of seats and sofasvandaan, dus grote kans dat de bank speciaal besteld is voor TS.
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, er zitten echter wel zeer veel mensen op half lederen bankstellen zonder dat ze dat zelf in de gaten hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:26 schreef nachtdier3 het volgende:
Moet zoiets trouwens expliciet vermeld worden in de winkel? Of mag je een leren bank die slechts voor de helft uit leer bestaat ook al het stempel leer geven?
Je wil zoiets toch niet serieus kopen..?quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:09 schreef MarijkeJongbloed het volgende:
Sorry voor deze vraag, maar hoeveel heb je voor het bankstel betaald en waar heb je hem precies gekocht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |