abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77484203
Welk heeft jullie voorkeur en waarom?

Reden dat ik het vraag is dat ik een bank heb gekocht die van Italiaans rundleer zou moeten zijn, maar die nu ie eenmaal thuis staat uit de verpakking dus voor een groot gedeelte uit kunstleer lijkt te bestaan In de winkel is me daar niets over verteld en ik vraag me dus af wat er dan wel echt leer is. Enkel de zitting?

Hoe kan ik zien of iets echt leer is, of kunstleer?
Hebben jullie me een beetje gemist?
  zondag 31 januari 2010 @ 18:49:08 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_77484379
op de naden is het het beste te beoordelen.. Soms kom je kunst leer tegen dat amper van acht te onderscheiden is. Dan zie je het pas na een tijd.
pi_77484517
Het ziet er wel zeer mooi uit. Waar ik het dus aan zag, is inderdaad aan een los naadje, waardoor ik dus zag dat de achterzijde van het leer dus wit was. Nog beter kijken leverde dus op dat er dus maar een heel dun laagje 'leer' op zat. Ofwel: kunstleer terwijl het italiaans rundleer zou moeten zijn
  zondag 31 januari 2010 @ 18:54:54 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77484528
Dat ruik je toch? Mijn motorhandschoenen bijvoorbeeld zijn heus echt van leer, kan niet missen!

Verder: Italianen zijn oplichters...
censuur :O
pi_77484621
pics
  zondag 31 januari 2010 @ 19:01:42 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77484747
Kunstleer scheurt en breekt veel sneller.
Meestal is het mooie er na 2 jaar tot 3 jaar wel vanaf en leer gaat veel langer mee als je het goed onderhoud.

KIjk er zijn natuurlijk ook mensen die hun leren bank helemaal gescheurd krijgen door hem in de zon te zetten zodat ie kan uitdrogen en hem dan nooit meer invetten ofzo. Dan gaat leer ook kapot op een gegeven moment, maar dat hoeft dus niet.
pi_77485657
Er zijn dan ook eigenlijk 3 typen leren bankstellen te koop.
1) Een bank volledig van kunstleer.
2) Een bank deels van kunstleer en deels echt leer.
3) Volledig leer.

1) Is het minst slijtvast en leuk voor als je krap bij kas zit of om de paar jaar een ander bankstel neemt.
2) Hierbij is het zitgedeelte (zitvlak, rugvlak en vaak de bovenkanten van de armleuningen) van echt leer en de rest van kunstleder.
De slijtgevoelige delen zijn dus sterker en gaan langer mee, doordat de zwakke onderdelen vrijwel niet slijtgevoelig zijn kan deze bank gewoon zeer lang meegaan, het heeft eigenlijk de voordelen van beide typen bankstellen, de slijtvastheid van een leren bank en toch een goedkopere prijsklasse.
3) Hierbij is alles van leer, ook de minder slijtgevoelige onderdelen.
Eigenlijk de beste kwaliteit, maar ook tegen het hoogste prijskaartje.

ook zijn er tegenwoordig bankstellen te koop die weliswaar geheel van leer zijn, maar dit leer is dan zo dun gesneden dat het verstevigd wordt door het op een onderlaag te lijmen, de bovenkant is dan leer maar kijk je aan de onderkant dan zie je dus kunststof, en ook hiermee kun je in de veronderstelling zijn dat het kunstleder is.
Kwalitatief is deze bank niet zo goed als een volledig leren bank.

Bovenstaande heb ik echter ook maar van horen zeggen in een meubelspeciaalzaak, het zou net zo goed een verkooppraatje kunnen zijn.
maar hij liet het wel zien aan de hand van enkele stalen.
pi_77485819
dan heb je schijnbaar een halflederen bankstel gekocht
als dit niet duidelijk verteld is of kenbaar gemaakt dan zou ik hem gewoon terugbrengen
kunstleer word veel sneller minder mooi aangezien alleen de toplaag een kleurtje heeft en deze gaat er snel af door intensief gebruik zolicht etc

kunstleer is wel een goede optie voor meubelen die niet aan veel zonlicht worden blootgesteld of matig gebruikt worden
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_77487309
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:28 schreef klipper het volgende:
Er zijn dan ook eigenlijk 3 typen leren bankstellen te koop.
1) Een bank volledig van kunstleer.
2) Een bank deels van kunstleer en deels echt leer.
3) Volledig leer.

1) Is het minst slijtvast en leuk voor als je krap bij kas zit of om de paar jaar een ander bankstel neemt.
2) Hierbij is het zitgedeelte (zitvlak, rugvlak en vaak de bovenkanten van de armleuningen) van echt leer en de rest van kunstleder.
De slijtgevoelige delen zijn dus sterker en gaan langer mee, doordat de zwakke onderdelen vrijwel niet slijtgevoelig zijn kan deze bank gewoon zeer lang meegaan, het heeft eigenlijk de voordelen van beide typen bankstellen, de slijtvastheid van een leren bank en toch een goedkopere prijsklasse.
3) Hierbij is alles van leer, ook de minder slijtgevoelige onderdelen.
Eigenlijk de beste kwaliteit, maar ook tegen het hoogste prijskaartje.

Je vergeet totale wansmaak bij nr. 1
  zondag 31 januari 2010 @ 20:24:31 #10
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_77487816
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:57 schreef zoz het volgende:
pics
:

Alleen dan in een ander kleurtje. De zijkant is kunstleer, de achterkant is kunstleer. Hoofdsteun aan de achterzijde: kunstleer En voor de rest weet ik het niet. Dat kan ik dus niet zien, maar daar wil ik nog wel achter zien te komen dus.
pi_77487924
Ziet er leuk uit, maar vanwege die kunstlederen delen zou ik het toch terug brengen.
pi_77488020
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:12 schreef zoz het volgende:

[..]

Je vergeet totale wansmaak bij nr. 1
Nou dat is dan weer persoonlijk, zelf zou ik dat type ook nooit kopen, maar er zijn genoeg mensen die om de 2 jaar een ander bankstel willen en voor die groep is het dan wel een uitkomst.
Overigens valt het grootste deel van de kopers in groep 2.
pi_77496251
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:33 schreef tim1986 het volgende:

als dit niet duidelijk verteld is of kenbaar gemaakt dan zou ik hem gewoon terugbrengen
idd.
dat mag binnen 7 dagen altijd. ookal zou een winkel beweren van niet.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:48:32 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77509218
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:24 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

:
[ afbeelding ]

Alleen dan in een ander kleurtje. De zijkant is kunstleer, de achterkant is kunstleer. Hoofdsteun aan de achterzijde: kunstleer En voor de rest weet ik het niet. Dat kan ik dus niet zien, maar daar wil ik nog wel achter zien te komen dus.
Grapje, toch....?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77509304
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:03 schreef Yoewie het volgende:

[..]

idd.
Nee, dat is alleen bij internetaankopen.
pi_77509342
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:03 schreef Yoewie het volgende:

[..]

idd.
Dat geldt alleen voor internetaankopen, niet voor gewone winkels
  maandag 1 februari 2010 @ 12:55:24 #17
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77509418
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, dat is alleen bij internetaankopen.
Als je een leren bank verwachter en je krijgt kunstleer mag de verkoper en vergif op nemen dat hij straks weer een bank in de winkel heeft staan
pi_77509463
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:55 schreef fs180 het volgende:

[..]

Als je een leren bank verwachter en je krijgt kunstleer mag de verkoper en vergif op nemen dat hij straks weer een bank in de winkel heeft staan
Ja, maar dat heeft niets met die 7 dagen te maken
En ga alvast maar nadenken over de bewijslast, want die ligt bij de koper
pi_77512906
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:48 schreef error_404 het volgende:

[..]

Grapje, toch....?
Nee, ik heb echt die bank gekocht. Zelfde opstelling, zelfde bank. Alleen de kleur is anders.
En verder is alles wat ik schrijf ook zo
pi_77516292
lijkt op dit topic: Nieuwe tafel, niet blij.
pi_77516486
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft niets met die 7 dagen te maken

Op de bon zal vast wel staan binnen hoeveel dagen hij mag ruilen. En anders ff naar de winkel bellen.
pi_77522204
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:20 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Op de bon zal vast wel staan binnen hoeveel dagen hij mag ruilen. En anders ff naar de winkel bellen.
Ja tuurlijk, bankstellen worden dagelijks geruild.
Aan de bank te zien heeft TS deze niet bij IKEA of seats and sofasvandaan, dus grote kans dat de bank speciaal besteld is voor TS.
pi_77536653
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:33 schreef tim1986 het volgende:
dan heb je schijnbaar een halflederen bankstel gekocht
kunstleer word veel sneller minder mooi aangezien alleen de toplaag een kleurtje heeft en deze gaat er snel af door intensief gebruik zolicht etc

kunstleer is wel een goede optie voor meubelen die niet aan veel zonlicht worden blootgesteld of matig gebruikt worden
Het nadeel van kunstleer is dat het niet door en doorgeverfd is. Wanneer je nu een 'kras' in het leer krijgt zul je sneller de witte laag gaan zien dan bij echt leer.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_77543854
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:51 schreef klipper het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, bankstellen worden dagelijks geruild.
Aan de bank te zien heeft TS deze niet bij IKEA of seats and sofasvandaan, dus grote kans dat de bank speciaal besteld is voor TS.
Doe niet zo aangebrand. In mijn reactie staat toch dat TS ook naar de winkel kan bellen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:22:56 #25
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77552959
was het labeltje ook van kunst leer of van echt leder ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_77554800
Het label is van metaal en het de lus waar ie inhangt is van kunstleer. Evenals de zijkant waar ie dus in verwerkt zit. Ik denk eigenlijk dat alleen het zitgedeelte van leer is?

Ik heb 3 maanden op levering van deze bank moeten wachten ,maar het is wel een bank die normaal in het assortiment van de winkel zit. Echter geen bank van Seats&sofa's ofzo.
pi_77602278
Moet zoiets trouwens expliciet vermeld worden in de winkel? Of mag je een leren bank die slechts voor de helft uit leer bestaat ook al het stempel leer geven?
pi_77603128
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:26 schreef nachtdier3 het volgende:
Moet zoiets trouwens expliciet vermeld worden in de winkel? Of mag je een leren bank die slechts voor de helft uit leer bestaat ook al het stempel leer geven?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, er zitten echter wel zeer veel mensen op half lederen bankstellen zonder dat ze dat zelf in de gaten hebben.
pi_81037871
Sorry voor deze vraag, maar hoeveel heb je voor het bankstel betaald en waar heb je hem precies gekocht?
Eerlijkheid duurt het langst!
  woensdag 5 mei 2010 @ 09:27:47 #30
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_81041177
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 01:09 schreef MarijkeJongbloed het volgende:
Sorry voor deze vraag, maar hoeveel heb je voor het bankstel betaald en waar heb je hem precies gekocht?
Je wil zoiets toch niet serieus kopen..?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_81043446
Nee... Was juist nieuwsgierig. Absoluut niet. Heb net zelf een bank ergens anders gekocht. Kwaliteit voor een goede prijs.
Eerlijkheid duurt het langst!
pi_81622626
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2010 14:33:58 ]
made by myself
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')