abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 17:15:01 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77481996
quote:
Woede om gratis sportles voor allochtone vrouwen
Opnieuw is er ophef ontstaan over gratis activiteiten voor allochtonen waar autochtonen gewoon voor moeten betalen. Nu is er in Amsterdam de cursus Bewegen op Muziek, gratis voor allochtone vrouwen, maar niet voor Nederlanders.

In Utrecht is zelfs een sportschool die zich richt op allochtone vrouwen
CDA over positieve discriminatie bij banen

Buitenlandse vrouwen kunnen in het stadsdeel Centrum gratis deelnemen aan de cursus, die elke zaterdagochtend speciaal voor allochtonen vrouwen wordt gehouden.

Op maandagavond kost de cursus echter 3,50 euro.

Integratie
De SP is boos over deze positieve discriminatie en eist opheldering van het stadsdeelbestuur.

‘Het lijkt me niet bevorderlijk voor de integratie. Allochtonen zijn net zo goed eersterangsburgers als Nederlandse vrouwen. Als je de ene groep vrouwen anders behandelt dan de andere, loop je risico op scheve ogen,’ zegt SP-lijsttrekker Laurens Ivens tegen De Telegraaf.

De cursus is, zoals het stadsdeel het omschrijft, een pittige 'oefening' op muziek, waarbij onder meer de buikspieren worden getraind.

Saunabezoek
Vorige week bleek al dat in Tilburg allochtonen gratis naar de Efteling en naar de sauna kunnen. Een stichting voor Marokkanen kreeg in 2008 63.000 euro toegekend.

De subsidie was een carte blanche: de stichting kon volledig zelf bepalen waar het geld aan uit werd gegeven: aan de sauna, aan de Efteling en aan een voetbaltoernooi voor Marokkanen.
Bron

Dit is eens meer positieve discriminatie te noemen....

Dit is gewoon rond uit pure discriminatie van de Nederlanders en dat door de Nederlandse overheid....

Waar gaat het naar toe....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 31 januari 2010 @ 17:15:53 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_77482027
Heb je ook nog topics die echt nieuws zijn en niet over onderwerpen van een week oud gaan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_77482154
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 31 januari 2010 @ 17:21:05 #4
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_77482160
Ze kunnen beter een dans cursus geven aan de autochtone want die kunnen toch helemaal niet dansen
  zondag 31 januari 2010 @ 17:21:10 #5
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77482163
Om dit soort nieuws kun je toch alleen maar heel hard lachen? Natuurlijk, de telegraaf brengt dit soort "nieuws" alsof er sprake is van één of ander schimmig complot, maar in werkelijkheid zijn het natuurlijk gewoon goed bedoelde initiatieven - waar er in Nederland enorm veel van bestaan - die af en toe in de praktijk ongelukkig uitpakken, omdat er scheefgroei ontstaat tussen de targetgroep en vergelijkbare andere groepen.

Die zogenaamde woede zal wel flink overdreven zijn, en anders is het juist de telegraaf die deze aanjaagt door dergelijke gevallen op zo'n negatieve manier te benaderen.
  zondag 31 januari 2010 @ 17:23:36 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_77482225
Non nieuws.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_77482398
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:21 schreef Sjaakz het volgende:
Om dit soort nieuws kun je toch alleen maar heel hard lachen? Natuurlijk, de telegraaf brengt dit soort "nieuws" alsof er sprake is van één of ander schimmig complot, maar in werkelijkheid zijn het natuurlijk gewoon goed bedoelde initiatieven - waar er in Nederland enorm veel van bestaan - die af en toe in de praktijk ongelukkig uitpakken, omdat er scheefgroei ontstaat tussen de targetgroep en vergelijkbare andere groepen.

Die zogenaamde woede zal wel flink overdreven zijn, en anders is het juist de telegraaf die deze aanjaagt door dergelijke gevallen op zo'n negatieve manier te benaderen.
Er zijn wel mensen die bij het minste of het geringste over de CGB beginnen. In dat licht zou je je kunnen afvragen wanneer er gratis sportlessen voor autochtonen komen. Ze zullen jouw argumentatie hebben aangehouden, en zo lijkt het inderdaad ogenschijnlijk neutraal.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:21:18 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77483658
Ik ben inderdaad ziedend. Goed dat er eens een artikel over geschreven wordt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 31 januari 2010 @ 18:34:09 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77483945
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heb je ook nog topics die echt nieuws zijn en niet over onderwerpen van een week oud gaan?
Is er dan al een topic over? Indien nee dan kan ik er gewoon een topic over openen
quote:
Dat gaat over het voorbeeld wat in het laatste stuk aangehaald wordt
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Non nieuws.

²
Dus discriminatie van Nederlanders in Non Nieuws? Wat als er Moslims hadden moeten betalen en Nederlanders niet? Dan was het land te klein geweest
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:21 schreef eleusis het volgende:
Ik ben inderdaad ziedend. Goed dat er eens een artikel over geschreven wordt.
Het is echt positive discriminatie die veel te ver door slaat
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_77484043
hoe meer gratis en subsidie hoe beter
buitenlanders hebben nou eenmaal minder te besteden als rijke blanken gezinnen
Nothing to see here, carry on
pi_77484075
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoeze, omdat het 5 dagen oud is is het opeens geen nieuws meer.
Of had je geen beter argument?
pi_77484124
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Is er dan al een topic over? Indien nee dan kan ik er gewoon een topic over openen
[..]

Dat gaat over het voorbeeld wat in het laatste stuk aangehaald wordt
[..]

Dus discriminatie van Nederlanders in Non Nieuws? Wat als er Moslims hadden moeten betalen en Nederlanders niet? Dan was het land te klein geweest
[..]

Het is echt positive discriminatie die veel te ver door slaat
Ze kunnen die allochtone vrouwen beter een gratis cursus zelfverdediging geven of atletiek, daar hebben ze meer aan dan aan dansen.
pi_77484247
Dit komt heel veel voor, op allerlei terreinen:

"Mensen met extreem overgewicht moeten gaan 'bewegen op recept'. Deze preventieve maatregel wordt mogelijk opgenomen in het basispakket van de zorgverzekering. Dat zegt Minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) donderdag in een interview met De Pers."

Hier zou iemand die zelf z'n fitnessabo moet betalen omdat ie niet te dik is aanstoot aan kunnen nemen.

"In de nota Een Fiets voor een nummerplaat stelt de Tweede-Kamerfractie van GroenLinks voor om mensen die hun auto aan de kant zetten een bonnenboek ter waarde van 1500 euro aan te bieden met duurzame alternatieven (fiets, OV, deelauto). Deelnemers moeten beloven een jaar lang geen nieuwe auto aan te schaffen. Het contract kan twee jaar verlengd worden. Mensen kunnen hun eigen pakket samenstellen. Fietsonderdelen zijn korting op een nieuwe fiets, jaarbonnement voor NS-stalling, lidmaatschap van OV-fiets, gratis ritten voor de OV-fiets en abonnement op buurt- of stadsstalling."

Hier zou iemand die al jaren alles met de fiets en het OV doet en zelf z'n stallingskosten moet betalen aanstoot aan kunnen nemen.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:47:29 #14
13462 BansheeBoy
pi_77484321
In mijn eerste post zei ik "non-nieuws". Ik sta daar toch niet achter, want dit is wel degelijk nieuws. Dit is pure discriminatie.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Trouwste user 2022 zondag 31 januari 2010 @ 18:49:20 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_77484382
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Non nieuws.

²
Nee nonnen kleden zich wel als deze vrouwen, maar dat zijn autochtonen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_77484477
Dit soort subsidieslurpende instanties moeten een halt worden toegeroepen.
Wat een onzinnige uitgaven van belastinggeld.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:54:15 #17
13462 BansheeBoy
pi_77484511
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Dit soort subsidieslurpende instanties moeten een halt worden toegeroepen.
Wat een onzinnige uitgaven van belastinggeld.
Ach, jij betaalt toch geen belasting, wat maakt het uit.

²
  zondag 31 januari 2010 @ 19:10:27 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_77485017
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:47 schreef BansheeBoy het volgende:
In mijn eerste post zei ik "non-nieuws". Ik sta daar toch niet achter, want dit is wel degelijk nieuws. Dit is pure discriminatie.
Idd, ik ben blij dat jij dat ook in ziet en ziet hij bepaalde groepen ten opzichte van andere groepen gediscrimineerd worden
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_77485085
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ach, jij betaalt toch geen belasting, wat maakt het uit.

²
pi_77485680
Oké, even als user....wanneer er had gestaan (en zo bij meerdere berichten) Gratis sportles voor alleen autochtone vrouwen...alleen autochtone vrouwen gratis entree voor Efteling en Sauna etc .......hadden jullie het dan ook nonnieuws gevonden? Of zouden jullie perplex hebben gestaan?

Ik snap niet waarom die allemaal gebeurt. Zou het snappen wanneer het ging over mensen die in een asielzoekerscentrum zitten te wachten op hun al dan niet status. Kan me voorstellen dat je die mensen af en toe even wat ontspanning gunt. (en dan ook niet in kleurtje gaan denken)
quote:
. Nu is er in Amsterdam de cursus Bewegen op Muziek, gratis voor allochtone vrouwen, maar niet voor Nederlanders.
Puur om je afkomst mensen buitensluiten van? Dit is gewoon discriminatie. Er zijn meer dan genoeg autochtonen die de sportschool niet kunnen betalen.
quote:
‘Het lijkt me niet bevorderlijk voor de integratie. Allochtonen zijn net zo goed eersterangsburgers als Nederlandse vrouwen. Als je de ene groep vrouwen anders behandelt dan de andere, loop je risico op scheve ogen,’ zegt SP-lijsttrekker Laurens Ivens tegen De Telegraaf.
Scheve ogen? Wanneer het andersom zou zijn zou het discriminatie heten en nu is dat anders?

Wanneer ik met een select groepje wil sporten? Huur ik het gebouw af voor die uren. Daar hoort geen gemeente of regering aan te pas te komen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')