Bronquote:Woede om gratis sportles voor allochtone vrouwen
Opnieuw is er ophef ontstaan over gratis activiteiten voor allochtonen waar autochtonen gewoon voor moeten betalen. Nu is er in Amsterdam de cursus Bewegen op Muziek, gratis voor allochtone vrouwen, maar niet voor Nederlanders.
In Utrecht is zelfs een sportschool die zich richt op allochtone vrouwen
CDA over positieve discriminatie bij banen
Buitenlandse vrouwen kunnen in het stadsdeel Centrum gratis deelnemen aan de cursus, die elke zaterdagochtend speciaal voor allochtonen vrouwen wordt gehouden.
Op maandagavond kost de cursus echter 3,50 euro.
Integratie
De SP is boos over deze positieve discriminatie en eist opheldering van het stadsdeelbestuur.
‘Het lijkt me niet bevorderlijk voor de integratie. Allochtonen zijn net zo goed eersterangsburgers als Nederlandse vrouwen. Als je de ene groep vrouwen anders behandelt dan de andere, loop je risico op scheve ogen,’ zegt SP-lijsttrekker Laurens Ivens tegen De Telegraaf.
De cursus is, zoals het stadsdeel het omschrijft, een pittige 'oefening' op muziek, waarbij onder meer de buikspieren worden getraind.
Saunabezoek
Vorige week bleek al dat in Tilburg allochtonen gratis naar de Efteling en naar de sauna kunnen. Een stichting voor Marokkanen kreeg in 2008 63.000 euro toegekend.
De subsidie was een carte blanche: de stichting kon volledig zelf bepalen waar het geld aan uit werd gegeven: aan de sauna, aan de Efteling en aan een voetbaltoernooi voor Marokkanen.
Er zijn wel mensen die bij het minste of het geringste over de CGB beginnen. In dat licht zou je je kunnen afvragen wanneer er gratis sportlessen voor autochtonen komen. Ze zullen jouw argumentatie hebben aangehouden, en zo lijkt het inderdaad ogenschijnlijk neutraal.quote:Op zondag 31 januari 2010 17:21 schreef Sjaakz het volgende:
Om dit soort nieuws kun je toch alleen maar heel hard lachen? Natuurlijk, de telegraaf brengt dit soort "nieuws" alsof er sprake is van één of ander schimmig complot, maar in werkelijkheid zijn het natuurlijk gewoon goed bedoelde initiatieven - waar er in Nederland enorm veel van bestaan - die af en toe in de praktijk ongelukkig uitpakken, omdat er scheefgroei ontstaat tussen de targetgroep en vergelijkbare andere groepen.
Die zogenaamde woede zal wel flink overdreven zijn, en anders is het juist de telegraaf die deze aanjaagt door dergelijke gevallen op zo'n negatieve manier te benaderen.
Is er dan al een topic over? Indien nee dan kan ik er gewoon een topic over openenquote:Op zondag 31 januari 2010 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heb je ook nog topics die echt nieuws zijn en niet over onderwerpen van een week oud gaan?
Dat gaat over het voorbeeld wat in het laatste stuk aangehaald wordtquote:Op zondag 31 januari 2010 17:20 schreef CartWOman het volgende:
'Marokkanen gesubsidieerd naar Efteling en sauna'
Dus discriminatie van Nederlanders in Non Nieuws? Wat als er Moslims hadden moeten betalen en Nederlanders niet? Dan was het land te klein geweestquote:
Het is echt positive discriminatie die veel te ver door slaatquote:Op zondag 31 januari 2010 18:21 schreef eleusis het volgende:
Ik ben inderdaad ziedend. Goed dat er eens een artikel over geschreven wordt.
Hoeze, omdat het 5 dagen oud is is het opeens geen nieuws meer.quote:Op zondag 31 januari 2010 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heb je ook nog topics die echt nieuws zijn en niet over onderwerpen van een week oud gaan?
Ze kunnen die allochtone vrouwen beter een gratis cursus zelfverdediging geven of atletiek, daar hebben ze meer aan dan aan dansen.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is er dan al een topic over? Indien nee dan kan ik er gewoon een topic over openen![]()
[..]
Dat gaat over het voorbeeld wat in het laatste stuk aangehaald wordt
[..]
Dus discriminatie van Nederlanders in Non Nieuws? Wat als er Moslims hadden moeten betalen en Nederlanders niet? Dan was het land te klein geweest
[..]
Het is echt positive discriminatie die veel te ver door slaat
Nee nonnen kleden zich wel als deze vrouwen, maar dat zijn autochtonen.quote:
Ach, jij betaalt toch geen belasting, wat maakt het uit.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Dit soort subsidieslurpende instanties moeten een halt worden toegeroepen.
Wat een onzinnige uitgaven van belastinggeld.
Idd, ik ben blij dat jij dat ook in ziet en ziet hij bepaalde groepen ten opzichte van andere groepen gediscrimineerd wordenquote:Op zondag 31 januari 2010 18:47 schreef BansheeBoy het volgende:
In mijn eerste post zei ik "non-nieuws". Ik sta daar toch niet achter, want dit is wel degelijk nieuws. Dit is pure discriminatie.
quote:Op zondag 31 januari 2010 18:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, jij betaalt toch geen belasting, wat maakt het uit.²
Puur om je afkomst mensen buitensluiten van? Dit is gewoon discriminatie. Er zijn meer dan genoeg autochtonen die de sportschool niet kunnen betalen.quote:. Nu is er in Amsterdam de cursus Bewegen op Muziek, gratis voor allochtone vrouwen, maar niet voor Nederlanders.
Scheve ogen? Wanneer het andersom zou zijn zou het discriminatie heten en nu is dat anders?quote:‘Het lijkt me niet bevorderlijk voor de integratie. Allochtonen zijn net zo goed eersterangsburgers als Nederlandse vrouwen. Als je de ene groep vrouwen anders behandelt dan de andere, loop je risico op scheve ogen,’ zegt SP-lijsttrekker Laurens Ivens tegen De Telegraaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |