abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77889384
nou vandaag ook in de sneeuw gereden en toch mooi 2 x omgestaan in een kut straatje wilde een drempel oprijden naar de parkeerplaats toe maar me auto ging ff slippen op dat drempeltje toen ik me stuur de andere kant op gooien slipte me auto zo de weg op en stond ik met me achterkant naar parkeerplaatst toe .. en toen ik wegreed weer vanmiddag stond ik ook mooi weer om omdat ik van ze 1 naar ze 2 schakelde klein beetje gas gaf me voorwielen spinnen en een klein stukje grip en jaa hoor daar stond ik weer overdwars in de straat....

Klote sneeuw :s zal fijn zijn als ze ook de tussenstraatjes strooien zeker in een straat bij een kinderdagverblijf..
pi_77893188
Maandag praktijk examen

Ik moet me nog veel beter concentreren op het bekijken van kruispunten en zijstraten, vergeet ik soms gewoon. Verder moet ik op mijn snelheid letten en rechts voorrang verlenen

Wel zenuwachtig..

Nog dingen die ik écht niet mag vergeten/doen??
pi_77899087
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Bobooo het volgende:
Maandag praktijk examen

Ik moet me nog veel beter concentreren op het bekijken van kruispunten en zijstraten, vergeet ik soms gewoon. Verder moet ik op mijn snelheid letten en rechts voorrang verlenen

Wel zenuwachtig..

Paarse auto's inhalen
pi_77901128
24 februari mag ik afrijden voor het eerst... dan heb ik ook al tegen de 50 lessen gehad dus dan mag het ook wel .
pi_77902203
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Bobooo het volgende:
Maandag praktijk examen

Wel zenuwachtig..

Spiegelen!!! En als je uitstapt met je recherhand uitstappen, dan kijk je automatisch om je heen en daar letten ze heel goed op als je uitstapt.
pi_77902213
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:37 schreef Wartahl het volgende:

[..]

Paarse auto's inhalen
Niet vergeten of niet doen?
pi_77909769
19februari oefenexamen! Nog tips of advies?
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_77909942
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:09 schreef DiabloSam het volgende:
19februari oefenexamen! Nog tips of advies?
TTT? Gewoon rijden zoals je ook rijdt tijdens je lessen, daar heb je het meeste aan. Sommigen gaan dan heel overdreven kijken e.d. Dan heb je er weinig aan denk ik. Gewoon rustig blijven en rijden zoals je altijd doet tijdens de lessen
pi_77918925
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:36 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Spiegelen!!! En als je uitstapt met je recherhand uitstappen, dan kijk je automatisch om je heen en daar letten ze heel goed op als je uitstapt.
Wat moet je spiegelen?
Children of the night. What music they make.
pi_77919778
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:10 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Wat moet je spiegelen?
Alles.
pi_77921007
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:32 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Alles.
Kan je me uitleggen wat je met 'spiegelen' bedoelt
pi_77921097
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:04 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

in je spiegels kijken?
pi_77921201
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:04 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:07 schreef styliste het volgende:

[..]

in je spiegels kijken?
Logisch toch? Zo noemde mijn instructrice het tenminste altijd.
pi_77921245
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:09 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

[..]

Logisch toch? Zo noemde mijn instructrice het tenminste altijd.
precies!!
pi_77922799
Ik heb dat woord serieus nooit gehoord
  zondag 14 februari 2010 @ 13:38:52 #141
251095 Purdey
Better off alone..
pi_77981958
Mijn rijlessen beginnen op een wekelijks terugkerend drama te gaan lijken.Het rijden opzich gaat goed,alhoewel ik best weleens het idee heeft dat de auto maar doet wat hij zelf wil Sinds vorige week dinsdag ben ik kruispunten gaan oefenen.Ik dacht nog 'Kruispuntjes,dat wordt makkelijk!' Dat viel tegen..Ik krijg elke keer een soort black-out als ik een kruispunt zie Van de week zeker drie minuten de ene rijbaan van een kruispunt volledig geblokkeerd,omdat ik maar 'gewoon' was doorgereden en toen moest wachten op het verkeer van rechts Resultaat: Toeterende,gebarende,boos kijkende mensen

Als ik thuis ben,denk ik 'Oké,kruispunt in z'n 1 naderen,kijk rechts,kijk links,kijk rechts.Verkeer van rechts? Stoppen.Verkeer van rechts gestopt,doorrijden.' Maar als ik eenmaal achter het stuur zit,op een kruispunt lijkt alles een zwart gat te worden
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_77982216
Ik krijg op kruispunten last van tunnelvisie: één kant op kijken, fixeren op één punt. Op de fiets doe ik het ook merk ik, dus daar oefen ik nu dat ik ook echt het hele kruispunt moet overzien .
Tap tap tap
  zondag 14 februari 2010 @ 13:51:38 #143
251095 Purdey
Better off alone..
pi_77982306
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg op kruispunten last van tunnelvisie: één kant op kijken, fixeren op één punt. Op de fiets doe ik het ook merk ik, dus daar oefen ik nu dat ik ook echt het hele kruispunt moet overzien .
Ja,tunnelvisie,goed gezegd.Daar heb ik last van (Misschien pikt zelfs mijn instructeur dit argument )
Ik kijk rechtdoor,en let helemaal niet op links en rechts.Of ik rij door een straat en let totaal niet op de zijstraten,ik merk ze ook gewoon echt helemaal niet op.Het is geen gemak,of luiheid,ik zie het gewoon simpelweg niet.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_77982426
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:51 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,tunnelvisie,goed gezegd.Daar heb ik last van (Misschien pikt zelfs mijn instructeur dit argument )
Ik kijk rechtdoor,en let helemaal niet op links en rechts.Of ik rij door een straat en let totaal niet op de zijstraten,ik merk ze ook gewoon echt helemaal niet op.Het is geen gemak,of luiheid,ik zie het gewoon simpelweg niet.
Of ik kijk wel steeds links en rechts en 'vergeet' dat er voor me ook nog een weg zit . Mijn instructeur noemt het fixeren: je ziet één auto en je blijft daar naar kijken, terwijl je ook de andere kanten in de gaten moet houden. Dus denken: links is vrij, rechts is vrij, voor is niet vrij, links is vrij, rechts is vrij, voor me kan ik na die rode auto, nog even kijken en karren maar.
Zoiets dan.
Maar daar ben ik te lui voor ofzo .
Tap tap tap
pi_77983072
Waarom zou je links kijken als je weet dat rechts voorgaat?
Ok, je moet er wel even naar kijken, en ookal komt er een auto aan dan moet ie stoppen.
En kruispunten altijd in zen 2, is het te onoverzichtelijk, dan naar zijn 1.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_77983083
23 feb praktijk btw. Hopen dat het dan weer niet sneeuwt
pi_77983259
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:15 schreef Gkhn het volgende:
Waarom zou je links kijken als je weet dat rechts voorgaat?
Ok, je moet er wel even naar kijken, en ookal komt er een auto aan dan moet ie stoppen.
En kruispunten altijd in zen 2, is het te onoverzichtelijk, dan naar zijn 1.
Ligt er maar net aan wat voor kruising je nadert he .
Tap tap tap
pi_77983298
Het probleem is dat niet iedereen van links stopt dus gewoon kijken
pi_77983928
Ik snap dat je moet kijken. Maar niet ZOveel kijk dat je er van in de war raakt en je blik gaat fixeren op de auto van links. Je benadeelt alleen maar jezelf ermee.
pi_77986536
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:15 schreef Gkhn het volgende:
23 feb praktijk btw. Hopen dat het dan weer niet sneeuwt
Ik hoop dat de sneeuw dan volledig weg is! Anders gaat mijn TTT ook niet door
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef Purdey het volgende:
Mijn rijlessen beginnen op een wekelijks terugkerend drama te gaan lijken.Het rijden opzich gaat goed,alhoewel ik best weleens het idee heeft dat de auto maar doet wat hij zelf wil Sinds vorige week dinsdag ben ik kruispunten gaan oefenen.Ik dacht nog 'Kruispuntjes,dat wordt makkelijk!' Dat viel tegen..Ik krijg elke keer een soort black-out als ik een kruispunt zie -knip-

Als ik thuis ben,denk ik 'Oké,kruispunt in z'n 1 naderen,kijk rechts,kijk links,kijk rechts.Verkeer van rechts? Stoppen.Verkeer van rechts gestopt,doorrijden.' Maar als ik eenmaal achter het stuur zit,op een kruispunt lijkt alles een zwart gat te worden
Ik heb het anders geleerd op een gelijkwaardig kruispunt ik moet naar voren-links-voren-rechts kijken. Meestal nader ik ze in de 2. Vooral ongelijkwaardige kruispunten nader ik in z'n 1 (hier zijn ze meestal onoverzichtelijk). En bij mij is rijden ook nog steeds een drama. Er gaat steeds wel iets anders verkeerd en heb al 27 uur gehad... (als ik te lang voor een verkeerslicht moet wachten, wil ik zo snel mogelijk weg en dan slaat hij áltijd een keer af. En dan mogen er een paar achter mij niet doorrijden )

Gelukkig heb ik ook een hoop complimentjes gehad, anders was ik allang gestopt met rijden, denk ik
quote:
Van de week zeker drie minuten de ene rijbaan van een kruispunt volledig geblokkeerd,omdat ik maar 'gewoon' was doorgereden en toen moest wachten op het verkeer van rechts Resultaat: Toeterende,gebarende,boos kijkende mensen
Hahaha, geweldig Zo erg heb ik het gelukkig nog nooit gehad (nu ik eraan denk, er hebben ook nog nooit auto's naar mij getoeterd Hier zijn de autootjes allemaal lief voor mij )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')