Paarse auto's inhalenquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Bobooo het volgende:
Maandag praktijk examen![]()
Ik moet me nog veel beter concentreren op het bekijken van kruispunten en zijstraten, vergeet ik soms gewoon. Verder moet ik op mijn snelheid letten en rechts voorrang verlenen![]()
Wel zenuwachtig..
Nog dingen die ik écht niet mag vergeten/doen??
Spiegelen!!! En als je uitstapt met je recherhand uitstappen, dan kijk je automatisch om je heen en daar letten ze heel goed op als je uitstapt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:08 schreef Bobooo het volgende:
Maandag praktijk examen![]()
Ik moet me nog veel beter concentreren op het bekijken van kruispunten en zijstraten, vergeet ik soms gewoon. Verder moet ik op mijn snelheid letten en rechts voorrang verlenen![]()
Wel zenuwachtig..
Nog dingen die ik écht niet mag vergeten/doen??
TTT? Gewoon rijden zoals je ook rijdt tijdens je lessen, daar heb je het meeste aan. Sommigen gaan dan heel overdreven kijken e.d. Dan heb je er weinig aan denk ik. Gewoon rustig blijven en rijden zoals je altijd doet tijdens de lessenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:09 schreef DiabloSam het volgende:
19februari oefenexamen! Nog tips of advies?
Wat moet je spiegelen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:36 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Spiegelen!!! En als je uitstapt met je recherhand uitstappen, dan kijk je automatisch om je heen en daar letten ze heel goed op als je uitstapt.
Kan je me uitleggen wat je met 'spiegelen' bedoeltquote:
in je spiegels kijken?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:04 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen wat je met 'spiegelen' bedoelt
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:04 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Kan je me uitleggen wat je met 'spiegelen' bedoelt
Logisch toch? Zo noemde mijn instructrice het tenminste altijd.quote:
precies!!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:09 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
[..]
Logisch toch? Zo noemde mijn instructrice het tenminste altijd.
Ja,tunnelvisie,goed gezegd.Daar heb ik last van (Misschien pikt zelfs mijn instructeur dit argumentquote:Op zondag 14 februari 2010 13:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg op kruispunten last van tunnelvisie: één kant op kijken, fixeren op één punt. Op de fiets doe ik het ook merk ik, dus daar oefen ik nu dat ik ook echt het hele kruispunt moet overzien.
Of ik kijk wel steeds links en rechts en 'vergeet' dat er voor me ook nog een weg zitquote:Op zondag 14 februari 2010 13:51 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja,tunnelvisie,goed gezegd.Daar heb ik last van (Misschien pikt zelfs mijn instructeur dit argument)
Ik kijk rechtdoor,en let helemaal niet op links en rechts.Of ik rij door een straat en let totaal niet op de zijstraten,ik merk ze ook gewoon echt helemaal niet op.Het is geen gemak,of luiheid,ik zie het gewoon simpelweg niet.
Ligt er maar net aan wat voor kruising je nadert hequote:Op zondag 14 februari 2010 14:15 schreef Gkhn het volgende:
Waarom zou je links kijken als je weet dat rechts voorgaat?
Ok, je moet er wel even naar kijken, en ookal komt er een auto aan dan moet ie stoppen.
En kruispunten altijd in zen 2, is het te onoverzichtelijk, dan naar zijn 1.
Ik hoop dat de sneeuw dan volledig weg is! Anders gaat mijn TTT ook niet doorquote:Op zondag 14 februari 2010 14:15 schreef Gkhn het volgende:
23 feb praktijk btw. Hopen dat het dan weer niet sneeuwt
Ik heb het anders geleerd op een gelijkwaardig kruispuntquote:Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef Purdey het volgende:
Mijn rijlessen beginnen op een wekelijks terugkerend drama te gaan lijken.Het rijden opzich gaat goed,alhoewel ik best weleens het idee heeft dat de auto maar doet wat hij zelf wilSinds vorige week dinsdag ben ik kruispunten gaan oefenen.Ik dacht nog 'Kruispuntjes,dat wordt makkelijk!' Dat viel tegen..Ik krijg elke keer een soort black-out als ik een kruispunt zie
-knip-
Als ik thuis ben,denk ik 'Oké,kruispunt in z'n 1 naderen,kijk rechts,kijk links,kijk rechts.Verkeer van rechts? Stoppen.Verkeer van rechts gestopt,doorrijden.' Maar als ik eenmaal achter het stuur zit,op een kruispunt lijkt alles een zwart gat te worden
Hahaha, geweldigquote:Van de week zeker drie minuten de ene rijbaan van een kruispunt volledig geblokkeerd,omdat ik maar 'gewoon' was doorgereden en toen moest wachten op het verkeer van rechtsResultaat: Toeterende,gebarende,boos kijkende mensen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |