abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80767323
Leuke film! De soundtrack is super Echt een goede mix van Kill Bill, Superbad en Spiderman.
  dinsdag 27 april 2010 @ 17:47:05 #152
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80774228
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 14:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Leuke film! De soundtrack is super Echt een goede mix van Kill Bill, Superbad en Spiderman.
Ik noemde het na het kijken een mix tussen Kill Bill, Spider-Man, The Matrix en American Pie...
pi_80774448
Kick-Ass gerelateerd UI aan laten meten
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:01:14 #154
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_80774719
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 17:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik noemde het na het kijken een mix tussen Kill Bill, Spider-Man, The Matrix en American Pie...
The Matrix? Hoe zie je die link?
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:11:09 #155
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80775035
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:01 schreef Jovatov het volgende:

[..]

The Matrix? Hoe zie je die link?
Met name de scene in de usericon van xxiessiexx (daar riep ik al "Matrix!", bij het eerste shot van de boekenkasten)

En ook de scene met de kapotgeschoten ruiten.
  dinsdag 27 april 2010 @ 18:57:25 #156
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_80776645
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:11 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met name de scene in de usericon van xxiessiexx (daar riep ik al "Matrix!", bij het eerste shot van de boekenkasten)

En ook de scene met de kapotgeschoten ruiten.
Ik had die matrix deja vu ook al, maar ook toen ze het gebouw binnenkwam.
ff wachten nog
  FOK!fotograaf dinsdag 27 april 2010 @ 18:59:57 #157
159915 -Menn0-
MNO
pi_80776747
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:05 schreef turance het volgende:

[..]

Ja precies, dat geef ik ook aan in m'n vorige post, dat het voor de hand liggend is dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in het 2e deel. Verder heb je ook nog veel elementen voor een nieuw deel zoals...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nogmaals, een tweede deel lijkt me erg leuk maar 't word moeilijk het eerste deel te overtreffen.

Wikipedia:
SPOILER
,,/
pi_80777625
Vet!
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
  woensdag 28 april 2010 @ 13:30:06 #159
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80802707
Het is nog niet eens gezegd hier, maar Kick-Ass schopt kont!
pi_80810514
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:59 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Wikipedia:
SPOILER
Het interview met IGN is ook wel het kijken waard.
pi_80829477
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 08:30 schreef turance het volgende:
Eh ja dat is Nederlands, "dodo" en ze hebben het over geruchten, nergens staat dat er wel degelijk een vervolg komt. Bovendien is er niks op IMDB te vinden daarover... Slimmerik
Zal dan wel dialect zijn, het klinkt voor geen meter
En als je blindelings op IMDB vertrouwd wordt je niet snel wijzer super slimmerik
pi_80844393
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_80903305
Gisteren in de bios gezien.

Heeft mijn verwachtingen overtroffen

En dat gebeurd niet vaak
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_80905770
Ik vond de film ook erg gaaf. Nog beter dan ik had verwacht.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:09:21 #165
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81065120
Gisteren gezien:

Kick-Ass
Wie heeft er nou nooit zelf een superheld willen zijn? De nerdy loner Dave Lizewski wil dat ook en voegt de daad bij het woord. Hij schaft zich een "superhelden pak" aan en gaat aan de slag als de nieuwe superheld Kick-Ass. Al snel groeit hij uit tot een nieuw fenomeen maar nog sneller wordt z`n nieuwe bezigheid `m te veel.

Vaak worden we door trailers op het verkeerde been gezet. Gelukkig is dat hier niet `t geval. We krijgen hier precies dat voorgeschoteld wat de trailer ons beloofd: een leuke, originele kijk op het superhelden wereldje. De film neemt zich zelf nooit serieus en neemt (met respect) andere superhelden als Batman en Spider-Man op de hak. Naast dat de film doorspekt is met goede humor ziet het geheel er ook erg mooi uit. De vecht scenes met Hit Girl zijn genieten geblazen, al zijn die scenes wel af te raden voor epileptici. Ook de flashback waarin de geschiedenis van Big Daddy wordt verteld is geweldig gedaan. Het is eigenlijk trouwens sowieso Hit Girl`s film. De pas 13-jarige Chloe Moretz steelt de show in iedere scene waar ze in voor komt. Een geweldige rol.

Een echte aanrader dus voor liefhebbers van zowel superhelden- en actie- als comedies.

8,5/10
pi_81076137
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:09

Kick-Ass

Wie heeft er nou nooit zelf een superheld willen zijn? De nerdy loner Dave Lizewski wil dat ook en voegt de daad bij het woord. Hij schaft zich een "superhelden pak" aan en gaat aan de slag als de nieuwe superheld Kick-Ass. Al snel groeit hij uit tot een nieuw fenomeen maar nog sneller wordt z`n nieuwe bezigheid `m te veel.

Vaak worden we door trailers op het verkeerde been gezet. Gelukkig is dat hier niet `t geval. We krijgen hier precies dat voorgeschoteld wat de trailer ons beloofd: een leuke, originele kijk op het superhelden wereldje. De film neemt zich zelf nooit serieus en neemt (met respect) andere superhelden als Batman en Spider-Man op de hak. Naast dat de film doorspekt is met goede humor ziet het geheel er ook erg mooi uit. De vecht scenes met Hit Girl zijn genieten geblazen, al zijn die scenes wel af te raden voor epileptici. Ook de flashback waarin de geschiedenis van Big Daddy wordt verteld is geweldig gedaan. Het is eigenlijk trouwens sowieso Hit Girl`s film. De pas 13-jarige Chloe Moretz steelt de show in iedere scene waar ze in voor komt. Een geweldige rol.

Een echte aanrader dus voor liefhebbers van zowel superhelden- en actie- als comedies.

8,5/10
Nou ik werd wel op het verkeerde been gezet door de trailer. Na het zien van de eerste trailer dacht ik dat het een parodie was op superhelden, maar werd onverwacht verrast door het goede verhaal en de spanning. Verder vind ik ook dat de show gesteeld word door Hit-Girl.
pi_81081589
Same here, dacht bij het zien van de trailer dat ze er een kinderfilm van hadden gemaakt. Ik had mijn twijfels toen ik 'm ging kijken en hij overtrof al mijn verwachtingen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:42:35 #168
258885 Solique
I Kill You !
pi_81082769
Moet m nog steeds eens gaan zien in de bios.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_81084406
Run, don't walk.
pi_81089153
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:12 schreef Peachcore het volgende:
Same here, dacht bij het zien van de trailer dat ze er een kinderfilm van hadden gemaakt. Ik had mijn twijfels toen ik 'm ging kijken en hij overtrof al mijn verwachtingen.
Mwa niet echt een kinderfilm, maar meer zo'n Scary Movie, Epic Movie of Meet the Spartans film, zoiets. Maar zo is het het leukst he, wanneer je naar de bios gaat zonder verwachtingen en dan verrast word door een top film!
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:27:26 #171
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_81089607
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:16 schreef turance het volgende:

[..]

Mwa niet echt een kinderfilm, maar meer zo'n Scary Movie, Epic Movie of Meet the Spartans film
Ga je schamen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_81090211
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ga je schamen
Echt hoor. Ik denk dat je dat wel meteen ziet in de trailer...
pi_81092187
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ga je schamen
Why?
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:55:34 #174
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81093650
Ik dacht eerst hetzelfde na het zien van de trailer (i.m.o. geeft de trailer een heel verkeerd beeld weer van de film). Ik dacht, WTF is dit een soort van persiflage film of inderdaad een SUPERHERO MOVIE achtig iets.

Mijn verwachtingen waren ten tijden van de trailer dus ook laag. Dan lees je IMDb review, Fok! topic's en meer erover waar iedereen lovende comments geeft en denk je, hmm misschien is deze film toch goed...

Na een aantal weken van dat soort positieve reviews waren mijn verwachtingen dan ook weer zeer hoog (iets was meestal resulteert in een tegenvallende ervaring).

Niet bij kick-ass. Wat een geweldige film, wat een goed verhaal, geweldige komedie en geweldige actie, Een stuk beter dan alle superhero film van de afgelopen jaren (denk aan Spider-man, Dark Knight, etc)

Wel vond ik jammer dat...
SPOILER
Mijn Cijfer: 8,8
<hr>
pi_81094561
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik dacht eerst hetzelfde na het zien van de trailer (i.m.o. geeft de trailer een heel verkeerd beeld weer van de film). Ik dacht, WTF is dit een soort van persiflage film of inderdaad een SUPERHERO MOVIE achtig iets.

Mijn verwachtingen waren ten tijden van de trailer dus ook laag. Dan lees je IMDb review, Fok! topic's en meer erover waar iedereen lovende comments geeft en denk je, hmm misschien is deze film toch goed...

Na een aantal weken van dat soort positieve reviews waren mijn verwachtingen dan ook weer zeer hoog (iets was meestal resulteert in een tegenvallende ervaring).

Niet bij kick-ass. Wat een geweldige film, wat een goed verhaal, geweldige komedie en geweldige actie, Een stuk beter dan alle superhero film van de afgelopen jaren (denk aan Spider-man, Dark Knight, etc)

Wel vond ik jammer dat...
SPOILER
Mijn Cijfer: 8,8
SPOILER

Het vreemde is nog wel dat ik dacht dat het de schuld was van de producenten, omdat het te immoralistisch was wat betreft Big Daddy en Hit-Girl. Alleen staat deze film los van alle grote studio's, dus het is een beetje vreemd. Het is allemaal geromantiseerd en niet realistisch, terwijl de filmmakers juist claimen dat wel te zijn. Het is zo tegenstrijdig... Ik vraag me af wat Mark Millar hiervan vindt.
pi_81095615
Waarom is het niet realistisch? Je bedoelt dat het niet helemaal recht loopt met de verhaallijn van de comic en dat het daardoor geromantiseerd is? Maar daardoor is het toch niet minder realistisch?
  donderdag 6 mei 2010 @ 17:55:49 #177
12888 Skull-splitter
pi_81095685
Ach, Wanted was ook niet echt lekker verfilmbaar in zijn comic-vorm, en vind deze ingrepen dramatisch beter passen dan het origineel (want je sympatie vliegt dan alle kanten in als je als kijker een dergelijke ontknoping zou geven, het lijkt alsof Mark Millar gewoon wil shocken met alles wat er te vinden is, waardoor de eindes van zijn strips IMO ook gewoon tamelijk beroerd zijn.)
pi_81095703
Mark Millar schreef juist in Kick-Ass dat wat op papier werkt niet per definitie werkt op het witte doek (over de Spider-Man films). Daarnaast vind Mark Millar het volgens mij allemaal wel goed, omdat deze film een leuke inkomstenbron voor hem is.

Ik denk dat de film wel beter geschikt is voor het grote publiek dan de comic.

Wel jammer dat het woord "tunk" niet werd gebruikt in de film

ETA:
quote:
KICK-ASS 2: BALLS TO THE WALL

Mark Millar is known to add some hyperbole to his hype. Christopher Mintz-Plasse weighed in on the mention of the sequel going into production in 2011. Posting to his Twitter page, he wrote, "Don't believe what you are hearing about Kick-Ass 2 guys. It is not confirmed, but I will love to do it when the time is right!"
http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=26112

[ Bericht 37% gewijzigd door RSH11 op 06-05-2010 18:02:53 ]
pi_81096503
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 17:53 schreef turance het volgende:
Waarom is het niet realistisch? Je bedoelt dat het niet helemaal recht loopt met de verhaallijn van de comic en dat het daardoor geromantiseerd is? Maar daardoor is het toch niet minder realistisch?
Nerd in de friendszone die het meisje kreeg was te optimistisch en geeft alle nerds die de film hebben gezien hoop. Oké, dat kan nog wel. Maar de heldhaftige ex-cop die de dood van zijn vrouw wil wreken? Gestoorde fanboy die een spannend leven wilde was juist zo realistisch. He's an asshole.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:26:11 #180
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_81096728
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:20 schreef Peachcore het volgende:

[..]

Nerd in de friendszone die het meisje kreeg was te optimistisch en geeft alle nerds die de film hebben gezien hoop. Oké, dat kan nog wel. Maar de heldhaftige ex-cop die de dood van zijn vrouw wil wreken? Gestoorde fanboy die een spannend leven wilde was juist zo realistisch. He's an asshole.
Zit je nou werkelijk te klagen over de realistische gehalte in Kick-Ass, volgens mij heb je dan niet helemaal begrepen waar de film over gaat, het is een comic-book verfilming.

Bij Batman ga je toch ook niet klagen dat het belachelijk is dat in een man in een vleermuizenpak zo makkelijk elke slechterik een pak slaag geeft.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_81096841
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:26 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Zit je nou werkelijk te klagen over de realistische gehalte in Kick-Ass, volgens mij heb je dan niet helemaal begrepen waar de film over gaat, het is een comic-book verfilming.

Bij Batman ga je toch ook niet klagen dat het belachelijk is dat in een man in een vleermuizenpak zo makkelijk elke slechterik een pak slaag geeft.
Gast, volgens mij heb jij dan niet helemaal begrepen waar de comics om draait. Daar willen ze juist de 'echte wereld' laten zien en nemen helden als Batman op de hak. De verfilming is een geromantiseerde versie van de film, dat bedoelde ik.
pi_81098081
Kan er ook op een wat vriendelijkere manier gediscussieerd worden?
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:33:38 #183
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_81099530
Zijn die strips ergens online te krijgen?
<hr>
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:41:12 #184
12888 Skull-splitter
pi_81102688
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:33 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zijn die strips ergens online te krijgen?
www.amazon.com

Maar das vast niet wat je bedoelt...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:06:07 #185
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81148687
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:12 schreef turance het volgende:

[..]

Nou ik werd wel op het verkeerde been gezet door de trailer. Na het zien van de eerste trailer dacht ik dat het een parodie was op superhelden, maar werd onverwacht verrast door het goede verhaal en de spanning. Verder vind ik ook dat de show gesteeld word door Hit-Girl.

Ik vond uit de trailer toch heel duidelijk naar voor komen dat het niet om een parodie ging...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:07:21 #186
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_81152658
Na klachten is de leeftijdskeuring (imo terecht) omhoog gegaan naar 16+
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:18:03 #187
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_81153299
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:07 schreef victorinox het volgende:
Grootste onzin was er is.

Ik ben op gegroeid met horror, griezel en moord en doodslag films.
Ik als kind van 4 jaar wist heel goed hoe ik vhs moet gebruiken .
En iets later op leeftijd toen ik klok kon kijken stelde ik de vhs zelf in.
Nam de engste films op.

Zelf toen mijn moeder er achter kwam liet ze het maar gaan .

Was een vrolijke jonge die vol lol naar die films aan het kijken was
Maar ben later geen moordenaar verkrachter of anderen gekke dingen gaan doen in mijn leven .
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:40:16 #188
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_81154678
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:18 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Grootste onzin was er is.

Ik ben op gegroeid met horror, griezel en moord en doodslag films.
Ik als kind van 4 jaar wist heel goed hoe ik vhs moet gebruiken .
En iets later op leeftijd toen ik klok kon kijken stelde ik de vhs zelf in.
Nam de engste films op.

Zelf toen mijn moeder er achter kwam liet ze het maar gaan .

Was een vrolijke jonge die vol lol naar die films aan het kijken was
Maar ben later geen moordenaar verkrachter of anderen gekke dingen gaan doen in mijn leven .
Ouders mogen van mij dan ook zelf (in zekere mate) beslissen wat hun kinderen zien, maar dan wel thuis op t.v.
In de bioscoop moet de 16+ gewoon gehandhaafd blijven. (Hoewel dat tegenwoordig eigenlijk al 14+ is geworden). Dan zit ik tenminste niet met al dat klein grut in de bioscoop dat allemaal ligt te kutten.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_81155280
quote:
Vind ik wel terecht, het is wel erg expliciet. 14/15 jarigen kunnen dit ook wel aan, maar 12 vind ik nog wel jong.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:11:30 #190
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_81156707
quote:
Absolute onzin
pi_81192938
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:33 schreef Peachcore het volgende:

[..]

Niet mee eens, er zijn zovaak mensen die alleen naar de bioscoop gaan. Het is ook niet zo'n sociale activiteit als in de bar iets drinken ofzo, aangezien je tijdens de film ook niet je kop eraf praat.

Deze film is het echt waard om op een grote scherm te zien. Dit is denk ik de enige film die ik nog een keer in de bioscoop wil zien...
Ik ga ook wel eens alleen naar de bioscoop - de eerste keer is dat voor jezelf misschien een beetje raar, maar let ermaar eens op als je een keer naar de bioscoop gaat - er zitten altijd wel mensen die alleen gaan.

Ik heb er zelf geen problemen mee, je kletst tijdens de film toch niet zoveel.
Enige nadeel is de pauze als jedie hebt, en ik hou er van om na een film even na te praten, maar dat doe ik dan maar via FOK
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:28:04 #192
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_81196663
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:54 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Ik ga ook wel eens alleen naar de bioscoop - de eerste keer is dat voor jezelf misschien een beetje raar, maar let ermaar eens op als je een keer naar de bioscoop gaat - er zitten altijd wel mensen die alleen gaan.

Ik heb er zelf geen problemen mee, je kletst tijdens de film toch niet zoveel.
Enige nadeel is de pauze als jedie hebt, en ik hou er van om na een film even na te praten, maar dat doe ik dan maar via FOK
ik ga bijna altijd alleen. neem meestal een boekje of een mp3-speler mee voor de wachtmomenten (pak regelmatig 2 films op 1 dag) of de pauzes (al zijn die er niet in Pathé). Heb er totaal geen problemen mee en heb ook niet het idee dat anderen er raar naar kijken. Lekker naar een film waar ik op dat moment zin in heb en achteraf napraten op 1 of ander forum ofzo heerlijk!
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  zondag 9 mei 2010 @ 01:02:01 #193
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_81200642
Holy shit wat een gave film.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zondag 9 mei 2010 @ 11:44:10 #194
12888 Skull-splitter
pi_81206539
quote:
Op zondag 9 mei 2010 01:02 schreef BOKA het volgende:
Holy shit wat een gave film.
Eindelijk gezien jong?
  zondag 9 mei 2010 @ 12:13:22 #195
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_81207317
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:44 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Eindelijk gezien jong?
Gisteren in de thuisbioscoop.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:59:25 #196
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_81230234
ja ja.. ik moet bekennen dit was echt een super film! Een goede mix van een paar genres.
  zondag 9 mei 2010 @ 22:00:45 #197
12888 Skull-splitter
pi_81230293
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:13 schreef BOKA het volgende:

[..]

Gisteren in de thuisbioscoop.
Man, haal toch gewoon eens een pathepas
  FOK!fotograaf zondag 9 mei 2010 @ 22:05:15 #198
159915 -Menn0-
MNO
pi_81230518
Na 2 keer in de bios gezien te hebben ga ik vanavond thuis de R5 kijken
,,/
  zondag 9 mei 2010 @ 22:15:41 #199
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_81231058
En wat een geweldige muziek trouwens
  zondag 9 mei 2010 @ 22:42:49 #200
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_81232401
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Man, haal toch gewoon eens een pathepas
En dan voor elke film naar een of andere pauperbioscoop moeten in een andere stad?
Neuh, ik ga af en toe naar het kijkhuis, de rest zie ik in huis wel, ook een groot scherm en goedkoper bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')