abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78553168
Ik bekijk de laatste tijd ook steeds meer dit topic, en post ook regelmatig.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waar iedereen voor loopt. Loop je met een doel(wedstrijd en welke) of gewoon om je conditie op peil te houden/af te vallen oid?

Ikzelf ben eind december vaker gaan lopen en ben momenteel in training voor de Marathon van Rotterdam (april dit jaar)
pi_78553247
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:10 schreef Quito1 het volgende:
gewoon om je conditie op peil te houden/af te vallen oid?
Dat, en om m'n ongezonde gewoontjes te compenseren
  zondag 28 februari 2010 @ 15:19:03 #203
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78553452
Uiteindelijke doel is de ironman in Hawaii, nu dus een beetje aan het opbouwen daar naartoe. Zit nu op de halve marathon en wil dat de komende paar jaar opvoeren tot de hele marathon. De eerste marathon die ik wil lopen is die van New York, en om daar aan mee te doen, wil ik mijzelf plaatsen op een halve marathon waar ik 1:20:00 of sneller moet lopen. Ik heb dus nog wel even te gaan
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 28 februari 2010 @ 16:13:36 #204
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_78555326
Me schema is echt ruk en ik moet binnenkort de CPC lopen

Echt een serieuze motivatie dip
pi_78556357
Ik wil wel graag echt snel worden. Ik vraag mij af hoe snel mijn lichaam kan zijn en ik vind het leuk om mijzelf te coachen (nieuwe dingen proberen bijv). Lange afstanden zoals marathons en halve marathons spreken mij minder aan, maar zijn misschien wel leuk om eens te proberen. Wedstrijden winnen is daarbij wel leuk, maar dan zal ik toch wel wat beter moeten worden...
pi_78556411
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:13 schreef JortK het volgende:
Me schema is echt ruk en ik moet binnenkort de CPC lopen

Echt een serieuze motivatie dip
Wat is je schema dan? Misschien kunnen wij helpen
pi_78557188
quote:

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd waar iedereen voor loopt. Loop je met een doel(wedstrijd en welke) of gewoon om je conditie op peil te houden/af te vallen oid?

Ikzelf ben eind december vaker gaan lopen en ben momenteel in training voor de Marathon van Rotterdam (april dit jaar)
Mijn hoofddoel is gezonder leven (een betere conditie en afvallen).
Omdat dat niet concreet genoeg is, is mijn huidige doel het uitlopen van de 10km (Marathon van Utrecht, 5 april).
  zondag 28 februari 2010 @ 18:45:01 #208
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78560469
Ik wil in het najaar de 7H loop in Nijmegen lopen. Dat is mijn doel.
Frequent daarna blijven lopen, misschien uitbouwen naar halve marathon. Weet ik nog niet, lijkt me wel een mooie afstand. Gezonder leven, afvallen en bezig zijn met sport zijn mijn hoofddoelen.

Het bevalt me in ieder geval goed!
Gisterochtend een duurloop gedaan van 55 min, 8.8 Km was het resultaat. Lekker rustig en ontspannen gelopen. Hartslag continu rond de 160 gehouden de hele loop, terwijl ik normaal snel tegen de 170 / 175 aan zit. Dinsdag weer een keertje lopen

Ben trouwens afgelopen donderdag voor mijn studie geslaagd! Mag me nu MSc noemen (nouja, heb het diploma nog niet )
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  zondag 28 februari 2010 @ 19:38:50 #209
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78562446
Gefeliciteerd wat heb je gestudeerd?
pi_78563447
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:45 schreef caspervc het volgende:

Ben trouwens afgelopen donderdag voor mijn studie geslaagd! Mag me nu MSc noemen (nouja, heb het diploma nog niet )
Gefeli!! Wat ga je nu doen? Werken? Reizen? Nog een studie?
pi_78563968
Gefeliciteerd caspervc
  zondag 28 februari 2010 @ 21:39:52 #212
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_78568955
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:02 schreef bananablues het volgende:

[..]

Gefeli!! Wat ga je nu doen? Werken? Reizen? Nog een studie?
Dank jullie wel. Ben afgestudeerd aan te Technische Universiteit Eindhoven als stedebouwkundige. Nu is de markt nogal lastig op het moment, maar ga vol goede moed (vooral open) sollicitaties schrijven. Reizen zit er momenteel niet echt in, nog een studie trek ik echt NIET! (Ben al blij dat deze is afgerond.....)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  zondag 28 februari 2010 @ 23:59:29 #213
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_78575783
Zo. Terug van een weekendje chillen in de Eiffel (tyfusweer, dus geen pittige wandelingen). Maandag de draad maar weer eens oppakken met een 15km duurloop Komend weekend een duurloop van 29km gepland staan. Mijn startbewijs voor de marathon van Rotterdam is binnen, dus de kriebels kunnen komen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_78584380
quote:

Nu loop ik in voorbereiding op de Rotterdam marathon, omdat het m'n eerste wordt is dat meer om te kijken hoe het gaat. Daarna wil ik me serieuzer gaan voorbereiden op een snelle marathon of een snelle halve.
pi_78585389
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:19 schreef beertenderrr het volgende:
Uiteindelijke doel is de ironman in Hawaii, nu dus een beetje aan het opbouwen daar naartoe. Zit nu op de halve marathon en wil dat de komende paar jaar opvoeren tot de hele marathon. De eerste marathon die ik wil lopen is die van New York, en om daar aan mee te doen, wil ik mijzelf plaatsen op een halve marathon waar ik 1:20:00 of sneller moet lopen. Ik heb dus nog wel even te gaan
Wordt je dan sneller toegelaten? Of krijg je dan eerder een startplek bij de wedstrijdlopers als je bij aangewezen wedstrijden onder de 1:20 gelopen hebt?

Succes daarmee trouwens, want dat is aardig hard op een halve marathon, pfoe.
Jack does it in real time...
  maandag 1 maart 2010 @ 15:09:07 #216
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_78592405
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:18 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wordt je dan sneller toegelaten? Of krijg je dan eerder een startplek bij de wedstrijdlopers als je bij aangewezen wedstrijden onder de 1:20 gelopen hebt?

Succes daarmee trouwens, want dat is aardig hard op een halve marathon, pfoe.
Bij 1:20 of sneller heb je automatisch het recht om mee te doen. Dat is ook wel een beloning voor het dermate hard kunnen lopen op zo'n afstand Want ja, het is echt gigantisch hard doorlopen. Je moet 15,8km/h gemiddeld lopen en dan 1:20 uur lang. Dat is jaren van training ben ik bang Goed, ondertussen gewoon maar blijven inschrijven voor de loterij dus

net ook even gelopen. 7,6km uiteindelijk, want mijn kuiten waren op en ik moest waardoor verder hardlopen niet meer ging. Naar mijn idee ging het niet echt lekker (het voelde vrij traag), maar ik had wel een snelheid van 13,2km/h. Naar mijn idee had ik dit ook nog wel een tijdje vol kunnen houden als ik helemaal fit was geweest. Nu hopen dat het herstellen steeds sneller gaat, zodat ik het tempo nog wat op kan schroeven. Misschien ook maar eens beginnen met interval training, schijnt ook wonderen te doen

[ Bericht 21% gewijzigd door beertenderrr op 01-03-2010 17:04:38 ]
pi_78638759
Net een 9km loopje gedaan in zone 138-154, maar uiteindelijk ging ik toch harder want het ging zo lekker... Eindelijk weer eens goed op weg naar een volledige trainingsweek zonder problemen!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:00:27 #218
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_78639845
Vanavond maar eens 10km lopen.

Dan donderdag ook 10km en zaterdag 15km.

Dan de week erop nog twee keer 5km en dan CPC
pi_78648550
Afgelopen zaterdag en zondag weer gelopen, zaterdag km of 20 en zondag een interval training gehad.

Afgelopen zondag een keer in het bos gelopen voor de afwisseling. Waarschijnlijk heb ik me verstapt oid want op het laatst opeens pijn aan linker buitenkant dijbeen/bekken.
Vandaag weer geprobeerd maar na 20 meter alweer erge pijn........ Als ik een beetje aanzet komen er gelijk steken, lijkt wel een verrekte spier oid...

Weet iemand wat dit is en hoe ik zo snel mogelijk weer kan lopen om mijn training weer op te pakken(is al vrij krap dus komt kl#te uit..)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:08:31 #220
77130 star_gazer
pi_78658273
Vanavond 12km wezen intervallen. Pittig, maar voldaan
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_78659704
Groetjes uit Reading!

Ben in de UK voor een cursus, gisteren evn snel 5 km gelopen en vlak voor mijn hotel ergens over gestruikeld. Was echt een hele rare slow-motion val, niet echt schade maar wel een grote bult op mijn scheenbeen.
Vandaag heb ik ruim 12 km gelopen, deze route langs de Thames.
Hardlopen op vakantie is extra leuk, omdat je dan nog iets van de omgeving ziet.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:30:47 #222
77130 star_gazer
pi_78659875
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:28 schreef computergirl het volgende:
Groetjes uit Reading!

Ben in de UK voor een cursus, gisteren evn snel 5 km gelopen en vlak voor mijn hotel ergens over gestruikeld. Was echt een hele rare slow-motion val, niet echt schade maar wel een grote bult op mijn scheenbeen.
Vandaag heb ik ruim 12 km gelopen, deze route langs de Thames.
Hardlopen op vakantie is extra leuk, omdat je dan nog iets van de omgeving ziet.
Is dat niet lastig? Dat aan de verkeerde kant van de weg lopen?
-
pi_78662517
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:30 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Is dat niet lastig? Dat aan de verkeerde kant van de weg lopen?
Het is meer lastig dat auto's opeens op plekken opduiken waar jij ze niet verwacht. Wegen hebben soms maar aan een kant een stoep, en het verkeer staat hier is de spits echt volkomen vast. Volgens mij heb ik heeeel veel uitlaatgassen binnen gekregen, dus echt gezond was ik niet bezig

maar ja, elke dag een uitgebreid ontbijt buffet en 's avonds uit eten.....moet wel een beetje in beweging blijven anders kom ik tonnetje-rond weer op Schiphol aan
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:22:42 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_78669045
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is meer lastig dat auto's opeens op plekken opduiken waar jij ze niet verwacht. Wegen hebben soms maar aan een kant een stoep, en het verkeer staat hier is de spits echt volkomen vast. Volgens mij heb ik heeeel veel uitlaatgassen binnen gekregen, dus echt gezond was ik niet bezig

maar ja, elke dag een uitgebreid ontbijt buffet en 's avonds uit eten.....moet wel een beetje in beweging blijven anders kom ik tonnetje-rond weer op Schiphol aan
Geen park waar je kunt lopen? In de ochtendspits tussen de files lopen lijkt me misschien wel ongezonder dan wel hardlopen
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:07:45 #225
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_78697261
TVP. Na rond Oud en Nieuw bronchitis gehad te hebben heeft het een hele tijd geduurd voordat ik weer een beetje lekker liep, maar nu gaat het weer goed. Vanmiddag 6.4 km gelopen en wat was het heerlijk weer Echt lekker dat het alweer zolang licht is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')