Het is soms wel vervelend ja. Werk nu wel samen met iemand waarmee ik het goed kan vinden, maar merk soms wel dat we absoluut niet op dezelfde lijn zitten. We hebben ook een compleet andere manier van schrijven en denken en we zijn allebei vrij koppig dus dat levert wel eens discussies op. Maar aan de andere kant is dit een behoorlijk project waar we aan werken en is dat gewoon niet alleen te doen en ik leer niet alleen veel door het onderzoek zelf, maar ik leer ook veel over mezelf en hoe het is om samen te werken.. in mijn toekomstig beroep zal ik ook altijd in teams werken... Daarnaast, je kan niet alles hebben..quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:45 schreef mjan het volgende:
Maraca: vind je dat niet ontzettend klote, samen aan een scriptie moeten werken?
Het is inderdaad wel fijn dat je nu een groter project kan aanpakken, maar ik ben van mening dat 'leren samenwerken' eerder in een opleiding naar voren zou moeten komen en dat je met een scriptie puur moet kunnen laten zien wat jij hebt geleerd en op welk niveau je zit. Doe je nu WO of HBO? Volgens mij is het binnen het HBO gebruikelijker om samen aan een scriptie te werken toch? En wat ga je hierna doen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het is soms wel vervelend ja. Werk nu wel samen met iemand waarmee ik het goed kan vinden, maar merk soms wel dat we absoluut niet op dezelfde lijn zitten. We hebben ook een compleet andere manier van schrijven en denken en we zijn allebei vrij koppig dus dat levert wel eens discussies op. Maar aan de andere kant is dit een behoorlijk project waar we aan werken en is dat gewoon niet alleen te doen en ik leer niet alleen veel door het onderzoek zelf, maar ik leer ook veel over mezelf en hoe het is om samen te werken.. in mijn toekomstig beroep zal ik ook altijd in teams werken... Daarnaast, je kan niet alles hebben..Tot nu toe komen we er wel uit. Het zijn meestal kleine dingen waar we een discussie over hebben
Maar bij mijn volgende opleiding ga ik mijn scriptie wel alleen schrijven
Ik ben het helemaal met je eens! Zit op het HBO en in principe hebben we vaak genoeg aan projecten gewerkt om aan te tonen dat we in staat zijn om in een groep samen te werken. Alleen, helaas had mijn school het briljante idee om samen af te studeren verplicht te stellen. Alleen onder hele specifieke voorwaarden mocht je alleen afstuderen, anders werd het gewoon afgekeurd..quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel fijn dat je nu een groter project kan aanpakken, maar ik ben van mening dat 'leren samenwerken' eerder in een opleiding naar voren zou moeten komen en dat je met een scriptie puur moet kunnen laten zien wat jij hebt geleerd en op welk niveau je zit. Doe je nu WO of HBO? Volgens mij is het binnen het HBO gebruikelijker om samen aan een scriptie te werken toch? En wat ga je hierna doen?
Ik hoor overigens deze week of ik ben aangenomen voor een afstudeeronderzoek wat ik echt heel graag wil doen... * mjan ijsbeert door de kamer
Is dat niet nog wat voorbarig sinds je nog aan je onderzoek moet beginnen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:22 schreef EricT het volgende:
Top begeleiding is rond. Beiden denken dat er misschien wel een publicatie in zit
deeltijd studie in avond, loodzwaar en zou het niet aanbevelen, maar dat maakt het feest nog groterquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:48 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Wil je die mooie plannen met ons delen?
[..]
Dat lijkt mij nou ook een heerlijk gevoel. Heb ook al fijn een reisje gepland voor wanneer ik dat kreng heb ingeleverd! Heb je al een baan gevonden?
Ik ben nog niets opgeschoten, heb mijn proposal nog steeds niet goed laten keuren. Maar in de tussentijd wel 2 tentamens gehaald. Komende woensdag of donderdag heb ik mijn gesprek staan dus dan weet ik of ik mag beginnenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:22 schreef Naamah het volgende:
Zooooo, deze was lekker weggezakt. Hoe is het bij iedereen? Nu ik eenmaal een begin heb kunnen maken gaat het ook wel lekker. Werk nu noodgedwongen af en toe in de bieb en dat is wel lekker doorwerken dan.
Niet als het een interessant onderwerp betreft. Beide begeleiders zijn editor bij internationale tijdschriften dus die hebben er wel kijk op.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:41 schreef pieter_R het volgende:
[..]
Is dat niet nog wat voorbarig sinds je nog aan je onderzoek moet beginnen?
Wij zitten met hetzelfde "probleem" en we mochten zelfs 300 bijlagen toevoegen als dat nodig wasquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:41 schreef ice_9 het volgende:
Ik zit met het volgende 'probleem'.
Ik heb de laatste 20 weken stage gelopen bij een bedrijf (HBO IT beheer opleiding) waar ik het kwaliteitshandboek onder handen heb genomen. Hiervoor heb ik verschillende afdelingen meegedraaid om vervolgens procesbeschrijvingen en werkbeschrijvingen te maken, heb audits gedaan etc.
Nu weet ik niet goed hoe ik m'n scriptie moet indelen. Ik heb een dikke map met alle procesbeschrijvingen, werkbeschrijvingen en auditrapportages. Dit zie ik niet als m'n scriptie zelf. De scriptie zelf is een begeleidend verhaaltje van maar 20 pagina's die kort uitlegt hoe ik heb aangepakt. Resultaat: m'n bijlagenmap bestaat uit ruim 60 pagina's, en m'n daadwerkelijke scriptie maar uit 20. Is dat niet een beetje raar dat de bijlagenmap drie keer zo dik is dan m'n eigenlijke scriptie?
Ik heb op internet gezocht naar voorbeeldscripties, en die zijn eigenlijk allemaal puur tekst (vaak onderzoeksverslagen). Mijn opdracht heeft producten opgeleverd ipv een verslag, en ik kan er verder vrij weinig over vertellen...
Gelukkig. Ik werd een beetje afgeschrokken door al die mooie onderzoeksverslagen van 60 pagina's met maar 4 pagina's aan bijlagenquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wij zitten met hetzelfde "probleem" en we mochten zelfs 300 bijlagen toevoegen als dat nodig wasZolang we maar niet over de 40 bladzijdes gaan bij het scriptiegedeelte
En met procesbeschrijvingen heb je gewoon snel veel bijlagen
Daarom zijn het bijlagenquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:55 schreef ice_9 het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik werd een beetje afgeschrokken door al die mooie onderzoeksverslagen van 60 pagina's met maar 4 pagina's aan bijlagen
Ik ben een beetje bang dat de personen die hem nakijken alleen maar m'n scriptie van 20 pagina's lezen, en m'n 60 pagina's aan bijlagen negeren, terwijl daar 95% van m'n tijd in zit.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
Daarom zijn het bijlagenOnze begeleider heeft alleen wel aangegeven dat hij ze echt niet allemaal gaat doornemen als we 300 processchema's toevoegen
Ik heb met 2 vrienden een scriptiegroepjes, en we komen elke 2 of 3 weken bij elkaar en sturen dan alles wat we hebben naar elkaar op..die lezen en controleren het dus, en daarnaast stuur ik, als alles klaar is, m'n scriptie denk ik naar m'n vriend, vooral voor het taalkundige commentaar..quote:Op maandag 5 april 2010 11:54 schreef EricT het volgende:
Hoeveel mensen (en aan wie) laten jullie je tekst nakijken? Ik kan niet echt geschikte personen bedenken naast mijn directe begeleiders ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |