Tuurlijk!quote:Op zondag 31 januari 2010 00:32 schreef Stuart het volgende:
Kunnen jullie mij mijn anonimiteit garanderen als ik overmaak via een bankrekening![]()
Kan ik bijvoorbeeld 10 of 12 euro overmaken om een hond te helpen
Hoe bedoel je, anonimiteit?quote:Op zondag 31 januari 2010 00:32 schreef Stuart het volgende:
Kunnen jullie mij mijn anonimiteit garanderen als ik geld overmaak via een bankrekening![]()
Kan ik bijvoorbeeld 10 of 12 euro overmaken om een hond te helpen
Okay, dan wil ik wel 12 euro (als dat voor een jaar is) overmaken t.b.v. een klein hondje als die er is. Bijvoorbeeld een Jack Russelquote:Op zondag 31 januari 2010 00:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Maak het desnoods via mij over, dan garandeer ik je hoogstpersoonlijk dat niemand ooit ook maar iets te zien krijgt. Uiteraard stort ik het door naar de rekening
quote:Op zondag 31 januari 2010 00:32 schreef Cat22 het volgende:
Mijn bijdrage hangt nu tussen de kassa´s van Rabo en ING in.
Wil je niet mee adopteren samen met ons met Ozzy?quote:Op zondag 31 januari 2010 00:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Okay, dan wil ik wel 12 euro (als dat voor een jaar is) overmaken t.b.v. een klein hondje als die er is. Bijvoorbeeld een Jack Russel
Kun je mij een PM sturen met gegevens van je bankrekening dan svp
Wie is de meneer hier? Greysquote:Op zondag 31 januari 2010 00:36 schreef porsche1 het volgende:
Meneer en mevrouw, is er al veel binnen gehaald?
Ik dacht dat Greys een meneer was.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wie is de meneer hier? Greys
Nah, laten we het leuk houden: ben ik de meneer de eerste maand
Als je haar ziet, ben je voorgoed van die gedachte genezenquote:
quote:Op zondag 31 januari 2010 00:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als je haar ziet, ben je voorgoed van die gedachte genezen
Da's mooi kerelquote:Op zondag 31 januari 2010 00:45 schreef Greys het volgende:![]()
Ik heb de bevestigingsmails binnen van de officiële adoptie van Ozzy en Bella
Dus vanaf nu zal het geld maandelijks van de speciale rekening worden afgeschreven!
Dames en heren, u heeft een F&F hond en kat!
Ik zal morgen weer even op de rekening gluren!quote:
Ik weet niet zeker of je de bedoeling van dit topic hebt begrepen. Mensen die naar de rekening die Greys en ElisaB beheren een bijdrage storten adopteren Ozzie en Bella mee (zie eerste post voor verhalen en foto's). Vooralsnog komen hier geen andere dieren bij.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Okay, dan wil ik wel 12 euro (als dat voor een jaar is) overmaken t.b.v. een klein hondje als die er is. Bijvoorbeeld een Jack Russel
Kun je mij een PM sturen met gegevens van je bankrekening dan svp
quote:Op zondag 31 januari 2010 00:45 schreef Greys het volgende:
![]()
Ik heb de bevestigingsmails binnen van de officiële adoptie van Ozzy en Bella
Dus vanaf nu zal het geld maandelijks van de speciale rekening worden afgeschreven!
Dames en heren, u heeft een F&F hond en kat!
quote:Op zondag 31 januari 2010 00:47 schreef Greys het volgende:
Oh nou wacht, dan ga ik nu nog wel ff kijken
Nou, eigenlijk liever niet. Als de hele achtergrond en intentie van dit topic je ontgaat of niet aanspreekt, dan zijn er zat plekken op FOK! waar je je kunt vermaken.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:48 schreef Donders het volgende:
sry, maar ik mag toch zeggen dat die beesten er niet uitzien?
Jij wel hoorquote:Op zondag 31 januari 2010 00:49 schreef porsche1 het volgende:
Kan ik ook een Giraffe of een pandabeer of een varken adopteren?
Dat kan!quote:Op zondag 31 januari 2010 00:49 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:
Ik zit nu op 6.quote:
Nee maakt helemáál niet uit!quote:Op zondag 31 januari 2010 00:51 schreef BrandX het volgende:
Als het voor jullie makkelijker is trouwens om, ipv een maandelijkse bijdrage een bedrag voor het hele jaar te krijgen moet je het zeggen hoor!
Ik had het alleen zo gedaan (maandelijks dus) zodat ik ze kan mede-adopteren tot hun heengaan zeg maar
We hebben nu 160,50!quote:Op zondag 31 januari 2010 00:49 schreef porsche1 het volgende:
[..]
quote:
Een kip.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat kan!![]()
Maar niet bij stichting Dierenthuis.![]()
Ze hebben wel een kip die adoptanten zoekt.
quote:Beste adoptant,
Allereerst hartelijk dank dat u mij hebt geadopteerd.
De bedoeling is dat u twee keer per jaar een bericht met foto van mij krijgt en zo op de hoogte wordt gehouden hoe het met mij gaat.
Zoals u weet ben ik behoorlijk op leeftijd, ik ben al 20 jaar. Maar dat zou je niet zeggen want ik gedraag me nog steeds als een jonge blom.
Ik bemoei me graag overal mee, soms tot vervelends toe bij de verzorgers. Maar ze zijn blij dat ik nog steeds kerngezond ben. Ik loop elke dag wel enkele kilometers op mijn korte pootjes door het dierencafé en buiten.
Ik ben een kleine maar dappere hond en zelfs de beste waakhond die ze in huis hebben.
Nooit verveel ik me bij Dierenthuis, er is zoveel te beleven. Iedere dag is er volop bedrijvigheid. In de ochtend beginnen de verzorgers met ons te voeren. De dieren die dat nodig hebben krijgen medicatie, ik mijn pilletje tegen hartfalen want dat is wel nodig.
De kattenbakken worden verschoond en er staat een gigantische afwas in de keuken die gedaan moet worden. Daarna worden alle verblijven grondig schoongemaakt. Tussendoor krijgen wij natuurlijk ook aandacht. Ze hebben het er maar wat druk mee.
Op de foto hierbij lig ik even uit te rusten. Deze is gemaakt door fotografe Saskia.
Zij maakt altijd prachtige foto`s van ons.
Kom gerust eens bij me langs.
Tot de volgende keer,
een poot van Morrie.
Daar heb je gelijk aan. Veel plezier met jullie nieuwe "speeltjes"quote:Op zondag 31 januari 2010 00:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk liever niet. Als de hele achtergrond en intentie van dit topic je ontgaat of niet aanspreekt, dan zijn er zat plekken op FOK! waar je je kunt vermaken.
Dank je; fijne nachtquote:Op zondag 31 januari 2010 00:55 schreef Donders het volgende:
Daar heb je gelijk aan. Veel plezier met jullie nieuwe "speeltjes"
quote:Op zondag 31 januari 2010 00:54 schreef Greys het volgende:
[..]
We hebben nu 160,50!
Dus... even rekenen... Ozzy en Bella samen kosten 17,-- aan adoptiegeld per maand en dan kunnen we nu al 9,5 maand adopteren!
Ik dacht die ie dood was op dat plaatje.quote:Op zondag 31 januari 2010 00:55 schreef Greys het volgende:
Ik gooi deze er nog even in
Ik heb post van mijn eigen adoptiehondje Morrie!![]()
[..]
Sry, mijn welgemeende excuses. Zoals ik al eerder aangaf, veel plezier!quote:Op zondag 31 januari 2010 00:58 schreef Greys het volgende:
Gut Donders, probeer het morgen eens met je andere been, dat uit bed stappen.
Het is er al!quote:Op zondag 31 januari 2010 00:32 schreef Cat22 het volgende:
Mijn bijdrage hangt nu tussen de kassa´s van Rabo en ING in.
Dankjewelquote:Op zondag 31 januari 2010 01:00 schreef Donders het volgende:
[..]
Sry, mijn welgemeende excuses. Zoals ik al eerder aangaf, veel plezier!
quote:Op zondag 31 januari 2010 01:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is er al!
Heb het gewijzigd op het lijstje!
Je moest eens wetenquote:Op zondag 31 januari 2010 01:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dankjewel
En serieus, als jij een groot deel van je leven mishandeld was zou je er misschien ook wat minder mooi uitzien...
Nou ja... zullen we het er gewoon op houden dat die beesten er ook niets aan kunnen doen dat ze misschien niet een beautyprijs zullen winnen?quote:
Ga ik even doen, goed idee!quote:Op zondag 31 januari 2010 01:05 schreef Cat22 het volgende:
Greys... of Eliesje... dahlings... als jullie tijd en zin hebben zou het misschien wel leuk zijn als de dieren die privé geadopteerd zijn ook een linkje met hun verhaal onder hun naam krijgen.Is meteen weer wat extra Pie Ar.
Even?quote:Op zondag 31 januari 2010 01:10 schreef Greys het volgende:
Ga ik even doen, goed idee!
Ik wist wel dat er een reden was dat ik Greys eerst noemde.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Even?
Ik zou niet weten waar ik moest beginnen
quote:Op zondag 31 januari 2010 01:20 schreef Greys het volgende:
Zo hebben alle prive geadopteerde dieren een linkje!
Zie het lijstje onderaan de fipo.
quote:
Mag ik je aanrakenquote:
Ik heb net de bevestiging per mail binnen... Ik keek weer eens rond op de site, en zat op deze pagina: http://www.dierenthuis.nl/nl/bewoners/bewoners_index3.php?indexnr=2&kh=hondquote:Japie
Dit is Japie, een Bordeaux Dog van ruim acht jaar. Japie ging van hand naar hand, wel negen keer verhuisde hij naar een nieuwe baas. Ergens in het begin van zijn leven is het misschien heel even goed gegaan, daarna ging het alleen maar bergafwaarts. Gewild zijn deze stoere honden in de grote steden zeker, helaas komen ze vaak bij de verkeerde mensen terecht. Japie heeft zowel de boven- als de onderwereld leren kennen. Voor ons zien we een lieve onzekere angstige hond. Deze senior verdient eindelijk rust en een dierwaardig bestaan. Foto: Nel van Wijngaarden (www.dierenschilderijen.nl)
http://www.dierenthuis.nl/nl/adoptie/index.phpquote:Op zondag 31 januari 2010 01:56 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe adopteer je een hond dan?Ik kom op de site alleen adopties voor aidskatten tegen.
Oh fuck ja, ik had hier alleen adoptie aids katquote:Op zondag 31 januari 2010 01:58 schreef BrandX het volgende:
[..]
http://www.dierenthuis.nl/nl/adoptie/index.php
en dan kan je eerst een hond hier uitzoeken: http://www.dierenthuis.nl/nl/bewoners/bewoners_index3.php?indexnr=1&kh=hond
dan kan je bij het adoptieformulier als eerste de naam ingeven van de hond die je op jouw naam wil hebben staan
uiteraard gaat alle geld wat binnen komt evenredig op naar alle dieren en terecht, maar tis leuk het idee dat je juist hem/haar sponsort![]()
die kop iddquote:Op zondag 31 januari 2010 01:56 schreef BrandX het volgende:
Ik heb net in een vlaag van verstandsverbijstering Japie geadopteerd![]()
Dit is um:
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb net de bevestiging per mail binnen... Ik keek weer eens rond op de site, en zat op deze pagina: http://www.dierenthuis.nl/nl/bewoners/bewoners_index3.php?indexnr=2&kh=hond
Ik zag die kop van um en ik moest zo hard lachen!Ik kon niet anders dan adopteren
![]()
![]()
![]()
![]()
10euro p/m extra
Maar mijn hart brak bij het zien van juist hem![]()
![]()
sorry, maar dat vind ik een beetje raarquote:Op zondag 31 januari 2010 00:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk liever niet. Als de hele achtergrond en intentie van dit topic je ontgaat of niet aanspreekt, dan zijn er zat plekken op FOK! waar je je kunt vermaken.
Psiesquote:Op zondag 31 januari 2010 08:40 schreef Schunckelstar het volgende:
(weet niet wat er in zijn eerste post stond
quote:Op zondag 31 januari 2010 10:56 schreef Maes het volgende:
Japie is leukWat goed dat hij is geadopteerd door jou BrandX
![]()
En Ozzy is zeker niet moeders mooiste maar wel geweldig! en daar gaat het om
een schatjequote:Op zondag 31 januari 2010 12:01 schreef Rewimo het volgende:
En wie durft te beweren dat Reneetje geen knappe poes is trouwens? Hè? Nou?![]()
[ afbeelding ]
Ik zeg ook altijd 'hij' over mijn hondje, 'hij' heet ook Bink, maar het is een vrouwtjequote:Op zondag 31 januari 2010 12:16 schreef Rewimo het volgende:
't Is een zij!
Bekend probleem trouwens, mij maken ze ook altijd uit voor heer. Net als Greys blijkbaar
Dat had ik bij DTH ook. Alle poezen waren zij en alle honden waren hij.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zeg ook altijd 'hij' over mijn hondje, 'hij' heet ook Bink, maar het is een vrouwtje
quote:Op zondag 31 januari 2010 12:16 schreef Greys het volgende:
Japie! Wat heb je een leuke adoptiemoeder!![]()
Ik ga je even toevoegen aan het lijstje, en Japie natuurlijk ook
Wat goed van je en wat heeft hij een mooie kop,de dieren krijgen in sneltempo adoptiebaasjes hier op het forum.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:09 schreef BrandX het volgende:
Ik heb een hond geadopteerd![]()
Vind het echt heel leuk![]()
![]()
![]()
Ik heb nog ff een pmtje nodig, dan kan ik gaan dokken!quote:
Och, wat een schatje!quote:Op zondag 31 januari 2010 00:55 schreef Greys het volgende:
Ik gooi deze er nog even in
Ik heb post van mijn eigen adoptiehondje Morrie!![]()
[..]
Oh echt, die kop!quote:Op zondag 31 januari 2010 02:09 schreef BrandX het volgende:
Ik heb een hond geadopteerd![]()
Vind het echt heel leuk![]()
![]()
![]()
Komt er aan!quote:Op zondag 31 januari 2010 19:12 schreef Strega het volgende:
[..]
Ik heb nog ff een pmtje nodig, dan kan ik gaan dokken!
Wat een enige foto's!quote:
Dit konijn was volgens mij een cadeautje van Heidi(de vrouw die die leuke filmpjes maakt ) voor Alice.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:51 schreef NijntjesUk het volgende:
Geweldige foto's!
Weet iemand trouwens waarom dat konijntje er woont?
quote:Jaantje
Bange lobbes herwint vertrouwen
Half augustus 2006 kwamen Jaantje, Neeltje en Heiltje binnen: drie honden die hun hele leven in een donkere kelder opgesloten hadden gezeten. Al snel was duidelijk hoe beschadigd deze onschuldige dieren zijn door hun verleden. Wekenlang hebben ze met grote angstogen buiten gebivakkeerd, teruggetrokken onder de struiken. Een keuze? Nee, voor deze honden die zó bang zijn voor mensen, een bittere noodzaak om met de nieuwe situatie om te kunnen gaan. Neeltje en Heiltje herwonnen al snel weer wat vertrouwen en verhuisden naar binnen, waar ze een knusse slaapplek hebben gevonden onder de voorraadkast. Het is hartbrekend om met een hondenriem naar het tweetal toe te lopen voor een uitje, en dan te merken dat ze een afranseling verwachten. Vooral Neeltje, het keeshondje, kruipt van angst weg in haar mand en laat haar plas lopen. Het liefste vlucht ze dan weg. Eenmaal aangelijnd is de dreiging weg en gaat het wat beter. Gedragsproblemen, door de mens verzoorzaakt. Nu is het de zorg van andere mensen deze honden te leren dat er ook ruimte is voor vertrouwen en liefde. Jaantje is nog banger dan haar pleegzusjes en doet er wat langer over om te wennen, maar ook met haar weten we zeker dat het op den duur goed komt. Uiteindelijk vindt Jaantje haar eigen knusse mand, in huis.
Ik denk het ookquote:Op zondag 31 januari 2010 20:14 schreef Autidude het volgende:
Ik vind dit zo mooi heh!
Wij hebben zelf in 2005 2 Border Collies geadopteerd, maar dan zelf in ons eigen huis. Wij hadden al 2 Border Collies en toen kwamen we op internet een soort van noodoproep tegen;
Er waren 2 Borders, een reu en teef.. 11 en 12 jaar oud, die al hun hele leven bij elkaar waren.
Bij hun allereerste baasje, waar ze bijna hun hele leven hebben gewoond, werden ze zwaar verwaarloosd en mishandeldZe zijn toen terecht gekomen bij een verstandelijk gehandicapte
jongen, die wel begeleiding had enzo hoor, maar dat ging ook niet helemaal dus moesten ze herplaatst worden. Maar niemand wou de twee oudjes hebbenEn dreigde ze nog op hun oude dag van elkaar gescheiden te worden ook!
Nou, wij wouden ze wel!En het was echt triest.. superschuw, het reutje had schurft, het teefje kompleet versleten en waarschijnlijk extreem gebruikt voor de fok.. Het reutje heeft 100% zeker weten klappen met een stok oid gehad op zijn sneut want die heeft een heel relief in het bot
![]()
Ze waren extreem schrikkerig, als je ze wou aaien dan dachten ze dat ze geslagen zouden worden.
Maar bij ons kwamen ze los.. langzaam, maar ze zijn echt gaan veranderen.
Helaas is het teefje vorig jaar overleden, ze heeft het heel lang volgehouden en echt zo sterk als een tank.. ondanks dat het zo'n mager zwak beestje was.. ze had de geest van een supersoldaat! Maar op
het laatst werd het lijden, en toen hebben we haar in laten slapen want ze was echt op. Ze was het er zelf ook wel mee eens, je kon heel goed merken dat het voor haar niet meer hoefde.
Het reutje leeft nog steeds, is nog steeds vrij schrikkerig, vrijwel doof, slechtziend, zijn achterlijf gaat achteruit.. hij wordt wat stijfjes, maar vergis je niet.. hij denkt nog steeds dat hij "16" isMaar dat
kan ook komen omdat ie een beetje dement aan het worden isAnyway, hij heeft het supergoed en
ik hoop dat hij heel oud mag worden, want voor een Border is hij al oud.. maar je merkt het niet zo.
En dan zit ik net op die site te kijken en dan zie ik dit..
[ afbeelding ]
[..]
![]()
Ik denk dat ik haar erbij ga nemen
nee hoor het kwam niet zo over er woont trouwens ook nog een pony Pepitoquote:Op zondag 31 januari 2010 20:26 schreef NijntjesUk het volgende:
Aha, ik kon het zo snel niet vinden (van dat konijn).
Niet dat ik het raar of verwerpelijk vind dat ie daar woont ofzo hoor, (misschien kwam het zo over?) maar ik vroeg het me gewoon af.
quote:Op zondag 31 januari 2010 20:14 schreef Autidude het volgende:
Ik vind dit zo mooi heh!
-mooi verhaal-![]()
En dan zit ik net op die site te kijken en dan zie ik dit..
[ afbeelding ]
[..]
![]()
Ik denk dat ik haar erbij ga nemen
quote:Stichting Dierenthuis aan mij
Beste adoptant,
Allereerst hartelijk dank dat u mij hebt geadopteerd.
De bedoeling is dat u twee keer per jaar een bericht met foto van mij
krijgt en zo op de hoogte wordt gehouden hoe het met mij gaat.
Al een hele tijd woon ik bij Dierenthuis en ik heb het erg naar mijn zin.
Ik geniet van de ruimte en de rust daar en kan goed met mijn soortgenoten
overweg. Ik ben al op leeftijd maar weet heel goed mijn mannetje te staan
tegenover de andere honden.
Het liefst loop ik de hele dag door het park om alles goed in de gaten te
houden. Daar heb ik een dagtaak aan.
De hele dag is er volop bedrijvigheid bij Dierenthuis en lopen de
verzorgers op en neer van boven naar het benedenverblijf. We worden
gevoerd en de dieren die dat nodig hebben krijgen medicatie. Alle
verblijven waaronder onze hondenkamer worden dagelijks schoongemaakt.
Daarna gaan de verzorgers naar het beneden verblijf om daar schoon te
maken. Ook komt er dagelijks bezoek en dan loop ik als ik daar tijd voor
heb graag een stukje mee.
Ik ben goed op gewicht maar de verzorgers houden mij wel goed in de gaten
en krijg ik altijd mijn voer apart.
Kom gerust eens bij me langs.
Dit kan de hele week tussen 14.00 en 16.00 uur behalve op zondag.
Graag van te voren even een afspraak maken. Dit kan via een e-mail:
info@dierenthuis.nl of telefonisch: 06-30644767
Tot de volgende keer.
een poot van Japie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |